Li ion baterije - shranjevanje čez zimo?

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Kako jih shranjujete za daljši čas neuporabe?

Se mi je zdaj nabralo nekaj tega kložnja: kosilnica, nitkarca, škarje za živo mejo, vrtalka, bicikli - vse same li-ion.
Nekak imam v spominu cca 2/3 napolnjenosti, pa mraz jim koristi - al je glih kontra?
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Točno tako. 40% napolnjenosti in malo nad 0 stopinjami je idealno
In pol ga nič ne polniš "vsake toliko"? Kaj pa če dvakrat na zimo pade pod 0°C? Namreč izbira je zunanja neogrevana uta +- vedno nad nulo, ali pa nekje notri kjer bo večino časa nad 15°C.

Vzdrževanje ni potrebno?

Kaj pa če so slučajno sedaj polne baterije - a naj grem travo kosit al kaj?
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.957
-8.676
113
In pol ga nič ne polniš "vsake toliko"? Kaj pa če dvakrat na zimo pade pod 0°C? Namreč izbira je zunanja neogrevana uta +- vedno nad nulo, ali pa nekje notri kjer bo večino časa nad 15°C.

Vzdrževanje ni potrebno?

Kaj pa če so slučajno sedaj polne baterije - a naj grem travo kosit al kaj?
Vzdrževanje ni potrebno.

Pod nulo ni panike. Edino polniti ne smeš pri negativnih temperaturah
 
  • Všeč mi je
Reactions: McGiver

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
OK super! Kaj pa ful polne, naj raje malo "znucam" al naj pustim pa bo. Do sedaj se nisem nikoli sekiral za baterije in razen one v skuterju, ki jo moram pol pomladi ene dvakrat nafilat, da se zbudi, vse ostalo dela kot pravi CLIO15
 

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
1.012
261
83
visoke temparature in stalna napolnjenost nad 80% najbolj uničuje li-ion baterije.
 

Sonny_Chiba

Majstr
3. dec 2011
1.682
-523
83
Mah jaz jih imam skoz v garazi, v kateri je pozimi tudi samo okrog 5stopinj pa ni problemov. Pa je najstarejsa baterija okrog 2012 letnik.
 
  • Všeč mi je
Reactions: McGiver

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
7.894
637
113
Jaz sem precej študiral li-ion baterije in nekje splošno prepričanje je da je napolnjenost nekje 40-60% idealna za skladiščenje in az dolgo življensko dobo.
Npr če so na 100% nafilane jim to povzroča stres in hitreje crkenjo.

Na Fully Cahrged Show so predstavili en električen trajekt na Finskem? ki ima napolnjenost baterij ves čas med 40% in 60% zato da bodo baterije delovale vsaj 20let.

Analogija je napolnjen balon...
Če je balon napolnjen na 50% bo ful dolgo zdržal ker guma ni močno napeta in v "stresu".
Če pa ga nafilaš na 100% je pa guma na maximumu kolikor lahko zdrži posledično hitreje pride do tega da en konec geme popusti in balon poči.
 
  • Všeč mi je
Reactions: McGiver

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.850
682
113
Ni boljše baterije držati med 20% in 80%, kar jim da življensko dobo nekje 10 let? S takšnim režimom lahko imaš 3x manjšo RAW kapaciteto, življenska doba bo pa zgolj 2x krajša...

Takšen režim uporabljajo tudi Tesline baterijske "elektrarne".
 

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
7.894
637
113
Osnovno vprašanje je bilo za shranjevanje baterije za daljši čas. In za to je priporočena kapaciteta 40-60%.
Če pa zadevo aktivno uporabljaš potem pa je 20-80 vsekakor boljše kot 0-100%...
 

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
7.894
637
113
Če pa misliš glede tistega trajketa, so pa verjetno dimenzirali baterije tako, da tudi če oba "chargerja" crkneta, da bodo vseeno lahko cel dan vozili folk sem in tja...
To se bežno spomnem, ni nujno točno ampak najbrž že vedo zakaj so se tako odločili...
 

Fusionn

Majstr
5. sep 2007
2.174
482
83
v emtb slovenija skupini na fb, govorijo malo drugače. Da mora biti baterija na toplem...
 

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
1.012
261
83
Ni boljše baterije držati med 20% in 80%, kar jim da življensko dobo nekje 10 let? S takšnim režimom lahko imaš 3x manjšo RAW kapaciteto, življenska doba bo pa zgolj 2x krajša...

Takšen režim uporabljajo tudi Tesline baterijske "elektrarne".
pri li ion bos proti 0-100 s takim rezimom pridobil 10-15x vec polnilnih ciklov.

obstaja ena studija baterij v satelitih, ki raziskuje tocno.