V
Hadithih (izrekih in dejanjih preroka Mohameda, mir naj bo z njim) in
Idžmi (soglasju islamskih učenjakov) obstajajo omembe in razprave v zvezi z zakonsko pripravljenostjo, vendar ne določajo izrecno univerzalne minimalne starosti za poroko. Namesto tega se osredotočajo na koncepte, kot so
puberteta,
zrelost in
pripravljenost za poroko. Tukaj je razlaga:
1. Hadisi o starosti za poroko
- Puberteta kot znak pripravljenosti:
Številni hadisi omenjajo puberteto (bulugh) kot ključno prehodnico v odraslost in pripravljenost za poroko. Na primer:
- Prerok Mohamed (mir naj bo z njim) je rekel:
"Pero se dvigne od treh (tj. njihova dejanja se ne zabeležijo): otroka, dokler ne doseže pubertete, spečega človeka, dokler se ne zbudi, in norca, dokler ne pridobi pameti." (Sunan Abi Dawud, 4403)
Ta hadis nakazuje, da puberteta označuje prehod v odraslost, vključno s sposobnostjo za poroko.
- Aishina starost ob poroki:
Najpogosteje citirani hadis v zvezi s starostjo za poroko je poroka preroka Mohameda (mir naj bo z njim) z Aisho (Allah naj bo zadovoljen z njo). Glede na verodostojne hadise je bila Aisha zaročena v mladosti (okoli 6 ali 7 let), zakonska zveza pa je bila konzumirana, ko je dosegla puberteto (okoli 9 ali 10 let).
- "Prerok se je poročil z Aisho, ko je bila stara šest let, zakonsko zvezo pa je konzumiral, ko je bila stara devet let." (Sahih al-Bukhari, 5134)
To je zgodovinski in kulturni kontekst, saj so bile zgodnje poroke običajne v 7. stoletju v Arabiji in drugih družbah tistega časa.
- Poudarek na privolitvi in zrelosti:
Prerok Mohamed (mir naj bo z njim) je poudaril pomen privolitve pri poroki. Na primer:
- "Prej poročene ženske ne smete poročiti brez njenega soglasja, devico pa ne smete poročiti brez njenega dovoljenja." (Sahih al-Bukhari, 5136)
To kaže, da sta pripravljenost in volja, ki sta povezani z zrelostjo, bistvena za veljavno poroko.
2. Idžma (soglasje učenjakov)
Islamski učenjaki so se zgodovinsko strinjali, da je
puberteta ključni dejavnik pri določanju starosti za poroko, saj pomeni fizično in čustveno pripravljenost. Vendar pa ni enotnega soglasja o določeni starosti, saj se razlage razlikujejo glede na kulturne in družbene kontekste. Ključne točke vključujejo:
- Puberteta kot minimalni prag:
Učenjaki se strinjajo, da je doseganje pubertete (bulugh) pogoj za poroko, saj označuje prehod v odraslost v islamskem pravu.
- Zrelost po puberteti:
Številni učenjaki poudarjajo, da sama fizična puberteta ni dovolj; pomembni so tudi čustvena, mentalna in socialna zrelost.
- Skrbništvo za mladoletnike:
V primerih, ko oseba še ni dosegla pubertete ali zrelosti, lahko skrbnik (wali) uredi poroko v njihovem imenu, vendar zakonska zveza ne more biti konzumirana, dokler posameznik ne doseže pubertete in ne da privolitve.
Vse v redu, puberteta je mejnik
