Kvaliteten auspuh za VW

tony

Guru
23. jul 2007
9.673
1.487
113
V familiji je še vedno dobrih 20 let star VW polo 6N.

In karkoli se že da povedati čez pregovorno VW (ne)kvaliteto, so bili to časi, ko so bili ti avti še OK. Avtoček je bil pravzaprav zelo zanesljiv, je bilo pa treba nekje vsakih 5 let menjati kakšen izpušen lonec (primer: ko je bil avto star 5 let je tako pregnila toplotna zaščita prvogradnega zadnjega lonca in prvogradni srednji lonec je postal ob dodajanju gasa preglasen).

In takrat se je avto peljalo k Ambrožu v Radomljah, kjer so vedno vgrajevali neoriginalne lonce (verjetno lastne proizvodnje), žal pa so kakšnih 10 let nehali popravljati auspuhe. Ti lonci niso bili preglasni in pravzaprav precej primerljivi s prvogradnimi.

Pred desetimi leti je tako spet šel k vragu eden od izp. loncev, in zamenjala ga je druga lokalna firma X. In za moje pojme je bil tisti lonec že od novega preglasen (tj. preglasen v kabini, tako v prostem teku, kot ko daš gaš - v katerikoli prestavi). No in po ene desetih letih me je zgrabila sveta jeza in sem dal pri firmi Y zamenjati oba izp. lonca in pojamral, da sta bila zdajšnja preglasna. Stalo ni veliko (pod 100 EUR), ampak v bistvu je tudi nov auspuh še vedno bistveno preglasen. Da ne rečem celo, da je za v kanto. (Če se presedeš v polota 9N vidiš razliko v trenutku.)

Mehanik je pregledal izpušni kolektor, ta ni počen in tesnila so OK.

Zanima me, če ima kdo kakšne izkušnje: kakšni lonci se dobro obnesejo na VWjih? Ima kdo izkušnje z Eberspaecherjevimi (ki so menda malo boljša firma) in se jih da dobiti v švabskih spletnih štacunah?

Cena je dobrih 50 EUR za enega, je to OK ali veliko premalo in ne bom kaj dosti naredil z njim?

Kaj pa original VW lonci, ima kdo občutek, koliko ti sploh stanejo? :-D

In še eno vprašanje: v dveh desetletjih švasanja loncev so gotovo že trikrat po domače predelali vse nosilce... Bi bil lahko vzrok za hrup to, da je kje kdo fiksno (namesto z gumijastim nosilcem) pritrdil auspuh? Je to nemogoče, ker bi itak kmalu vse stran padlo? :-D
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.546
433
83
ne kompliciraj
greš k Potokarju, ki zastopa TENNECO in to so WALKER izpuhi, tipski za določen model avta.
Priporočijo ti še kdo ti bo to zmontiral in je to to.

"takrat" k Ambrožu je pa skoraj že 20 let nazaj...
Glede glasnosti: je možno, to je zato, ker se je že takrat šparalo in se ni kupilo izpuha original oblike in kvalitete (npr WALKER)
To je star polo, ni to rocket science
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.111
4.079
113
A gibljiva cev je bila menjana in če da ali s kvalitetno? 80% prdenja, ki ni posledica luknje v loncu/ceveh je na razpadlih gibljivih ceveh (notranja plast razpade in postane idealen akustični resonator).

Se pa sliši če veš kaj poslušat (zvok nastaja pri motorju, čeprav se širi preko vseh loncev do luknje na koncu).
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.673
1.487
113
Hondi: seveda se lahko strinjam, očitno univerzalnega lonca lokalni auspuh mojster ne zna narediti niti za en 20 let star jajček.

Ne bi rad dal gor še drugega auspuha v enem letu, in videl, da je problem še vedno tu :-D. Se pa absolutno strinjam, za eno življenje sem z univerzalnimi auspuhi opravil, zdaj se grem samo še tipske. Razlike v ceni tako ali tako ni.

Utiševalec: Pls, napiši še kaj več. Od zunaj je gibljiva cev videti b.p. Ni videti zažgana, ni strgana in nima lukenj. Avto od zunaj ni slišati posebno glasen, nima prdečega zvoka kot kak moped (policaji in tehnični pregledniki ga ne šmerglajo pet posto) in od zunaj ne ropota kot kakšna BCSka :-D Kako bi se slišala fuč gibljiva cev?

Kdo dela kvalitetne gibljive cevi? Na bemflu se originalne sploh ni dalo kupiti...

Človek bi pričakoval, da bi to znal slišati mehanik, ko je raziskoval vzrok hrupa in čekiral izpušni kolektor. Ah, morda pa pričakujem preveč :-D

Če ji razpade notranji del, ne gredo ti kosi potem naprej v katalizator? Mu nič ne škodijo?

Valjda nima 1.0 motor letnik 1998 katalizatorja že v izpušnem kolektorju (v njem je sicer res lambda sonda...), kar bi bilo PRED gibljivo cevjo?

Motor je preglasen v kabini, kar se najbolj sliši med vožnjo oz. ob dodajanju gasa - takrat slišiš več ropota nekje izpod prestavne ročice, predstavljam si, da je tam srednji lonec.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.673
1.487
113
Sem šel lest pod avto: katalizator ni v izpušnem kolektorju, lonca sta univerzalna in kot nova (nista prazna in nista videti ropotajoča ali razsuta), gibljiva cev je nova in ni videti fuč. Zdi se, da hrup prihaja od spredaj z motorja.

No, potem pa sem našel... en odtrgan šrauf (kot v sosednji temi, hehe :D). Na desni strani izpušnega kolektorja je šrauf gor:
šrauf na desni je.jpg


Na levi ga pa ni:
na levi ga pa ni.jpg


To je vzrok, hrupa, kajne?

Bi moral znati vsak mehanik navariti nov šrauf in vrezati vanj navoj?

Med blokom motorja in kolektorjem je kot papir tanko tesnilo... Bo kaj efekta, če se ga prej še zamenja z novim?

Še to: na zgornji strani kolektorja je tanka cev iz platna, ki vodi na sesalni kolektor (vmes je en ventil, verjetno je to EURO 2 fora za dodatno ogrevanje hladnega motorja). Ta cev je cela, bi lahko z leti izgubila kaj zvočno izolativnih lastnosti?
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.546
433
83
dobit ven odlomljen vijak iz glave je včasih kar težava
ponavadi navarijo nanj matico in odvijejo, novo tesnilo in gas
velikokrat je kolektor zvit, tako da ga je potrebno prej poravnati z brušenjem
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.673
1.487
113
Je tukaj problem se vecji in ta vijak sploh nima glave ampak matico in manjka matica in pol vijaka?

Na netu se veliko pise o maticah, ki so v celoti iz bakra in ki menda ne zarjavijo (in se jih uporablja za pritrditev auspuhov), se te dobi pri nas? Ali ta ideja o njihovih prednostih drzi? So dovolj trdne, da bi bile uporabne tudi za pritrditev kolektorja?
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.546
433
83
Je tukaj problem se vecji in ta vijak sploh nima glave ampak matico in manjka matica in pol vijaka?

Na netu se veliko pise o maticah, ki so v celoti iz bakra in ki menda ne zarjavijo (in se jih uporablja za pritrditev auspuhov), se te dobi pri nas? Ali ta ideja o njihovih prednostih drzi? So dovolj trdne, da bi bile uporabne tudi za pritrditev kolektorja?
oprosti, ampak ti si pa res komplikator
tako ali tako ne boš šel sam to rihtat
treba je snet kolektor
odstranit stojni vijak iz glave
dat nov vijak
kolektor eventuelno poravnat
novo tesnilo izp. kolektorja
nove matice (JA, se uporabljajo "bakrene" ravno za ta namen)
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.673
1.487
113
Oprosti, ni moj namen dlakocepiti, rad bi se le česa naučil, da me ne bodo spet peljali žejnega čez vodo.

Žal je danes tako, da moraš vsem po vrsti gledati pod prste, sicer te nategnejo sto na uro. (Za en čisto drug avto si je uradni servis prejšnji teden dovolil v motor naliti dobrih 20% olja preveč in filter računati po točno 200% MPC cene.) Če morajo rešiti kak problem, je pa še slabše.

Za tale klinčev auspuh sem lani, že po menjavi aupuhov, na rednem servisu rekel, naj preverijo, če so šraufi kolektorja celi in če ni ta slučajno kar kolektor počen. Dobil ob prevzemu odgovor, da je vse b.p. Kako je OK, porkamadona, če se da videti odtrgan šrauf takoj ko havbo odpreš?!
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.673
1.487
113
Iz severnega konca Lj... Saj bi moral vsak mehanik to znati in niti ne rabim nekeja specialca za izp. sisteme?
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.673
1.487
113
Da napišem še rešitev zgodbe: mehanik je zamenjal šraufe na izpušnem kolektorju (seveda je dal bakrene matice), in problem je rešen (kolektorja ni bilo treba ravnati).

Avto ni bil v tako dobrem stanju kakšnih 10 let (čeprav ne gre nikamor, se ga končno da kvalitetno tiščati, motor ima pri tem normalen zvok, ki ga je kar veselje poslušati).

Morda to pomeni tudi, da sta bila lani oba lonca menjana za brezveze (pa pustimo to). Takrat so verjetno delali tudi novo gibljivo cev in del auspuha med kolektorjem in katalizatorjem (povedali niso nič in na račun tudi ne napisali, čeprav je bilo s tem gotovo nekaj dela).

Na dvigalu se vidi, da ob dodajanju gasa zavibrira celoten izpušni sistem od gibljive cevi dalje, kar je verjetno posledica nekvalitetne/napačne velikosti gibljive cevi, ki dela ne opravlja 100%. V kabino se ob hitrem dodajanju gasa zasliši nek kovinski zvok, ki pa sploh ni moteč, le še nekoliko... zanimiv.

Skratka: z auspuhom se ne bo treba več ukvarjati, dokler ne bo šel avto v prešo. Hvala vsem za pomoč! :)
 
  • Všeč mi je
Reactions: DOMEK in Hondi

luka51

Guru
16. avg 2007
14.408
5.685
113
Na dvigalu se vidi, da ob dodajanju gasa zavibrira celoten izpušni sistem od gibljive cevi dalje, kar je verjetno posledica nekvalitetne/napačne velikosti gibljive cevi, ki dela ne opravlja 100%.
Kaj točno je tu neobičajnega?
Gibljiva cev ni zato da bo vibracije ubila, ampak zato da lahko avspuh pleše drugače od motorja. Drugače bi se polomlo kaj pri vsakem spuščanju in dodajanju gasa, al bi ti pa avspih tolko po karoseriji.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.673
1.487
113
Ja, ampak ne sme se tega slišati kot kovinski zvok v kabini ob dodajanju gasa.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.408
5.685
113
pa to še vedno nima veze z napačno velikostjo gibljive cevi. Konec koncev moreš bit mojster da preveliko ali premalo gibljivo cev navariš skupaj.
Kovinski zvok lahko povzorča vsaka vibracija pri dotiku pleha na pleh, tega je pa na avtu xyz.... Če je to avspuh je še najlažje najdit.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.673
1.487
113
"Mojstri" so bili vsekakor v špilu, ko so popravljali ta izpušni sistem. Ne merim na to, da je napačnega premera, lahko pa je prekratka/predolga (?) oziroma se ne ujame dobro z vgrajeno kombinacijo motorja/auspuha - drži, lahko je premalo gibljiva.

Vibracija je zagotovo auspuh ob pleh (auspuh ob toplotni ščit). Brez dvigala kaj dosti težko naredim, poleg tega bo ta auspuh na avtu ostal dokler ne gre v prešo, ker ta vibracija sploh ni moteča.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.408
5.685
113
če avspuh na pleh tolče ni kriva gibljiva cev ampak nosilci avpuha al pa zvit toplotni ščit. Al pa postrani zmontiran avpuh
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.673
1.487
113
Lahko vse skupaj, in še "univerzalna" oblika loncev. Drugič bom peljal kam drugam in dam gor samo tipske...