Kolo - sezona 2018

ynos

Vremenko
18. jul 2007
24.430
3.809
113
davorinm.wordpress.com
Hej. en pomoč bi rabil pri nastavitvi sprednjih FOX vilic.

Imam XC Hardtail z vilicami Fox 32 SC Fit4 s 100mm hoda. Če napumpam vilice po nalepki spodaj glede na težo, se mi zdijo vilice precej trde. SAG (vdor v sedečem položaju) znaša cca 15-16mm. Če z vso silo obremenim sprednji del kolesa oz. skočim, mi ostane še cca 1/3 neuporabljenih vilic.

Kaj se je treba držati Fox-ovh navodil ali ciljam kak večji razpon SAG, 20-25%?

Hvala.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.240
5.641
113
Jaz se tudi še lovim s svojimi Manitou M30...po mojem maš preveč zaprt ventil zgoraj...
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.240
5.641
113
Sag je dobro da je 20% +/-... To je kao po "pe esu"...

Za trdoto je pa ventil zgoraj...kako se štela tvojega pa ne vem! Še svojega se učim :)

YouTube al pa google kak manual za fox32 vilce tvoje serije...
 

ynos

Vremenko
18. jul 2007
24.430
3.809
113
davorinm.wordpress.com
Misliš rebound settings? Kok hitro se vilica spet nafila z luftom.

Za trdoto imam remote in 3 nastavitve. DOL (odprto-mehko), TRAIL (srednje) in GOR (zaprto-trdo).
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.240
5.641
113
Jaz mislim da trdoto generalno štela ta ventil... Jaz imam samo Lock in open...

Tam štelaš zajlo al pa štoflc gor kok se zapira/odpira pri določeni nastavitvi ročke...

Tako sem uspel dojet po 2h sezonah :)
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.064
10.837
113
kod Džej-Zija
Jaz mislim da trdoto generalno štela ta ventil... Jaz imam samo Lock in open...

Tam štelaš zajlo al pa štoflc gor kok se zapira/odpira pri določeni nastavitvi ročke...

Tako sem uspel dojet po 2h sezonah :)

Trdota - preload: trdota vzmeti ali tlak v pozitivni komori.
Rebound - blaženje pri vračanju: hitrost vračanja amortizerja v izhodiščni položaj. Novejši imajo že ločen high speed in low speed rebound: blaženje pri vračanju glede na položaj amortizerja. HS deluje, ko je amortizer globoko v hodu, LS pa pri plitvem potopu.
Compression - blaženje pri stiskanju: hitrost amortizerja pri potapljanju. Spet boljši ponujajo ločeno nastavitev za low speed in high speed. LS je na začetku hoda, HS proti koncu hoda.
Potem so tu še velikost komore, ki določa progresivnost, platforma, ki onemogoča guganje pri pedaliranju, itd

Sag se določa s preloadom in seveda se ni treba držati napotkov proizvajalca. Tisto so priporočila, ne zakon. Nastaviš si, kakor ti ustreza pri stilu vožnje. Če hoda v celoti ne izkoristiš, je smiselno sag povečati. Samo pazi, da ga ne povečaš preveč, da ne pride do bottom-outa, zabijanja amortizerja.

Compression switch se ponavadi uporablja pri vzponih. Če veliko šprintaš stoje in te moti guncanje, s compressionom nastaviš hitrost amortizerja na počasno ali zaprto, da se ne gunca. Se pa z upočasnjevanjem do neke mere odpoveš oprijemu dotičnega kolesa. Če je vzpon zahteven, je to pomembno, če je makadam ali asfalt, je compression mirno lahko zaprt. Za spust ga obvezno odpreš do konca, da kolo sledi podlagi.
Pri downhillu je seveda pomemben LS compression. Bolj zaprt preprečuje potapljanje hoda pri zaviranju in v bandah. HS pa pri visokih skokih ljudje zaprejo do mere, da ne pride do bottom-outa. Se pa to danes rešuje tudi z zmanjševanjem volumna pozitivne komore, kar povzroči progresivnost hoda v nasprotju z linearnostjo pri velikem volumnu. RockShox to rešuje z dodajanjem tokenov, s katerimi se zmanjša volumen.

Potem je tu še rebound: preveč odprt ima za posledico slab oprijem v zavojih z razbito podlago in odskakovanje kolesa po pristanku po skoku ter živčno, preveč živahno lego. Preveč zaprt pa naredi, da se po več zaporednih udarcih hod amortizerja preveč potopi in otrdi. To povzroči prenizek položaj kolesarja na strmih delih in slab oprijem na razbitem terenu pri počasni vožnji. Tu se je treba potruditi in najti precej delikatno ravnovesje.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.240
5.641
113
Sedaj od cele znanosti ki si jo spesnil...vmes sem se tud mal izgubil...priznam :)

Mam vstopne oljno zračne vilice...

Remote lock...lock/open (tukaj tudi stem preko zajle stelam ventil)

Rebound.....ok

Pa v komori pritisk glede na svojo težo kar da tudi ravno pravšnji SAG okol 20%...

Ko so ble nove so ble nastavljene ravno prav...vmes sem naredil osnovni servis in sm malo pomešal nastavitve...

Načeloma male luknje...robnike lepo blažijo...problem nastane pri večjih kjer so pretrde oz me izstrelijo pri vračanju...kot da ne bi linearno blažile

Jaz bi rekel da je kriva nastavitev ventila zgoraj (oz zajle ki ga krmili)...da jo rabim malo popustit da bo bolj odprt ventil...?
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.064
10.837
113
kod Džej-Zija
Sedaj od cele znanosti ki si jo spesnil...vmes sem se tud mal izgubil...priznam :)

Mam vstopne oljno zračne vilice...

Remote lock...lock/open (tukaj tudi stem preko zajle stelam ventil)

Rebound.....ok

Pa v komori pritisk glede na svojo težo kar da tudi ravno pravšnji SAG okol 20%...

Ko so ble nove so ble nastavljene ravno prav...vmes sem naredil osnovni servis in sm malo pomešal nastavitve...

Načeloma male luknje...robnike lepo blažijo...problem nastane pri večjih kjer so pretrde oz me izstrelijo pri vračanju...kot da ne bi linearno blažile

Jaz bi rekel da je kriva nastavitev ventila zgoraj (oz zajle ki ga krmili)...da jo rabim malo popustit da bo bolj odprt ventil...?

Pretrde ali te izstrelijo pri vračanju? To sta dve različni stvari. Prva preveč zaprt compression, druga preveč odprt rebound. Samo če bi bil compression preveč zaprt, tudi malih lukenj ne bi pobiral. Za začetek poskusi zapreti rebound, potem pa naprej.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.240
5.641
113
S čim dosežeš linearno blaženje? Ker kot pravim...na začetku hoda lepo pobira proti koncu pa zabija...

Bom pa nastavil malo reebound...
 

cappy

Guru
8. apr 2010
8.158
4.488
113
kzs

ker vas je kar nekaj iz LJ ter okolica ali mogoče kdo ve če je cesta asfaltirana iz Polhovga Gradca do Sela nad Polhovim Gradcom ter potem do Škofje Loke?
Ali pa od Hrastenic oz tam blizu ter potem do Trnovca ter do Sore?
Prosim tudi za nasvet katero pot ubrat čez Polhograjske Dolomite, seveda asfalt.
 

krko

Guru
5. sep 2010
2.745
1.421
113
2 tedna nazaj še ni bla zrihtana (če je govora o cesti kjer je bil plaz iz Besnice na Janče). Lahko pa narediš krog in se po dolini Besnice zapelješ do Trebeljevega in potem levo na Prežganje-Volavlje-Janče. Je skoz asfalt in 3je krajši lepi klanci. Dom na Jančah je odprt.

Zajeta slika.PNG
 
Nazadnje urejeno:

cappy

Guru
8. apr 2010
8.158
4.488
113
a ste že zaklučl sezono?

Ve kdo kje bi dobil kaj podobnega temu spodaj? Nek emergency light iščem, čim manjši pa da se tako pritrdi kot tale.
Omenjenega se trenutno ne dobi, kjer sem gledal je out of stock...
Radial Cycles Pharos front saftey light.jpg
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.235
3.885
113
a ste že zaklučl sezono?

Ve kdo kje bi dobil kaj podobnega temu spodaj? Nek emergency light iščem, čim manjši pa da se tako pritrdi kot tale.
Omenjenega se trenutno ne dobi, kjer sem gledal je out of stock...
Poglej priponko 24367
Sezone je konec ko/če je čofta na cesti. Take lučke (da drugi tebe vidijo) ima vsaka kolesarska trgovina. Jaz sem iskal take da jih lahko filam, pa zdaj ugotavljam da jih ni treba filat niti 1x na mesec. Vsaj te ne ki jih uporabljam za v sluzbo (knog s tremi ledicami). Tista za rekreacijo ki jo imam na glavi pa tudi zdrži par ur na max (petzl actic core).