Klima pozimi

tony

Guru
23. jul 2007
9.564
1.438
113
dober avto

ne, ventil določa obremenitev zaradi swish plošče, ki se ji spreminja naklon - pri nekaterih se stalno vrti in se samo poveča kot plošče glede na obremenitev

če prvič slišiš, kaj naj
Zelo zanimivo, to pomeni, da zna moderen kompresor prav tako prilagoditi moč obremenitvi in v najmanj obremenjenem stanju je ta dovolj nizka, da ne rabi sklopke :zmaga:

P.S.: tisti avto je imel do leta 1992 vgrajen plin R12 in ob tisti klimi bi zmrznil polarni medved... Ampak ob vklopu kompresorja so motorju s 150 konji zanihali obrati... :D
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.046
4.030
113
ja pajade
dcp32045
evo ta nima elektromagnetne sklopke, ogromno VAG vozil do nekje 2015

dcp02098
je pa res podoben, in IMA tako ventil in swish plato kot TUDI elektromagnetno sklopko - je pa zaradi svoje zasnove daaaleč od tega, da bi se poznalo na moči, kot 20 let+ stari avti, ko si vklopil/izklopil el. magn. sklopko

fantje klima je zato, da se jo uporablja, ker le tako sistem deluje in je ustrezno mazan - si daste pač na ročni malo bolj na toplo, če vam je na min premrzlo

V bistvu včasih avti niso imeli EM sklopke ampak bypass ventil na kompresorju, danes je sklopka že zaradi "eko" vidika klasika. Pa danes se uporablja redukcijski (ne bypass) variabilni ventil na kompresorju da oponaša "inverter" opcijo klime (prilagajanje moči glede na odprtost ventila).

Sicer ravno VAG je s svojo "ECON" tipko na climatroniku od sredine 90h let klasičen primer kako upravljat kompresor na neumen način da se sliši fancy.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.564
1.438
113
"Pa danes se uporablja redukcijski (ne bypass) variabilni ventil na kompresorju da oponaša "inverter" opcijo klime (prilagajanje moči glede na odprtost ventila)."

Kako dolgo so že taki kompresorji v avtih?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.046
4.030
113
Od sredine 90h leti dalje. Jih je pa najbrž vedno manj, ker osnova da tak kompresor dobro deluje je senzorika in avtomatika, drug pogoj je pa da se ne greš ekofašizma z raznimi start/stop sistemi in hibridnimi pogoni.
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
15.974
2.521
113
Ko gori lučka AC, potem elektronika vzdržuje nastavljeno temperaturo! Po potrebi krmili med hladiti ali greti.
Če ne gori, potem je vse po nastavljenih gumbih. In deluje počasneje. Z AC on se nastavljena temp doseže hitreje.
Poraba klima kompresorja je tam 3 kw in pri 100kw (139KS). in to ti avto zabremza :)

Gretje? je to z vodo motorja ali z ''obrnjeno'' klimo :)

p.s. pazi zdele ALTER, k' se bo užgal :)
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.564
1.438
113
Ponavadi lučka AC pomeni prižgan kompresor, AUTO pa vzdrževanje nastavljene temperature. Prvi gumb ima vsaka avtomobilska klima, drugega pa samo avtomatske.