Klima pozimi

Janch

GPS guru
Osebje foruma
7. jul 2009
7.470
837
113
v leru
navi-guru.blogspot.com
Čist tako me zanima - jaz imam temperaturo v avtu večinoma nastavljeno na 20-22 C, pač odvisno od vremena zunaj. Je pa tako, da imam vedno nastavljeno vse na avtomatično in sinhronizirano (enako torej za voznika in sopotnika). Mi je pa zanimivo, da ne glede na vreme zunaj, tudi če je zunanja temperatura recimo 8 C , mi konstantno hkrati deluje tudi klima. A je to OK ali jo recimo vi v takšnih primerih izklapljate ročno? Nekak bi mi bilo logično, da je če temperatura zunaj nižja od želene temperature v vozilu, potem klima verjetno ni potrebna, zato ne razumem zakaj klima še vedno "sodeluje" v takšnih okoliščinah. In tudi če klimo potem ročno izklopim, lučka za "auto" še vedno sveti, torej to očitno ne vpliva na samodejno regulacijo oz vzdrževanje temperature.
 
  • Wow
Reactions: Samo Svoj

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.591
468
83
Čist tako me zanima - jaz imam temperaturo v avtu večinoma nastavljeno na 20-22 C, pač odvisno od vremena zunaj. Je pa tako, da imam vedno nastavljeno vse na avtomatično in sinhronizirano (enako torej za voznika in sopotnika). Mi je pa zanimivo, da ne glede na vreme zunaj, tudi če je zunanja temperatura recimo 8 C , mi konstantno hkrati deluje tudi klima. A je to OK ali jo recimo vi v takšnih primerih izklapljate ročno? Nekak bi mi bilo logično, da je če temperatura zunaj nižja od želene temperature v vozilu, potem klima verjetno ni potrebna, zato ne razumem zakaj klima še vedno "sodeluje" v takšnih okoliščinah. In tudi če klimo potem ročno izklopim, lučka za "auto" še vedno sveti, torej to očitno ne vpliva na samodejno regulacijo oz vzdrževanje temperature.
nima veze, na AUTO pa AC prižgano, stalno
zakaj? da pobira vlago in se ne rosi, tudi na npr 24 stopinjah nastavljenih
klima, zaradi fizikalnih lastnosti, pod 7 stopinj itak ne deluje (razen, če imaš kak alter perpetuum mobile) - če tebi AC gori, še ne pomeni, da dejansko vklaplja kompresor
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.591
468
83
ja, danes laufa vse samodejno
najbolj pogosti okvari sta samo dve overall:
- ali klima poleti nenhladi zaradi xy vzroka
- ali klima ne drži nastavljene temp, za kar je navadno kriv kak ventil za vodo oz. famozni motorčki, ki uravnavajo toploto/smer pihanja
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N in Janch

Janch

GPS guru
Osebje foruma
7. jul 2009
7.470
837
113
v leru
navi-guru.blogspot.com
V mojih študentskih časih, ko je bila racionalnost pred udobjem, je veljalo, da klima precej poveča porabo goriva in imam mogoče zato še vedno v podzavesti, da ne rabi laufat, če to ni potrebno. Danes mi hvala bogu ne gre tako hudo in se ne sekiram, če mi avto pije 1l ali več na 100 KM zaradi klime, ker sedaj ima prednost udobje. :cool:
 
  • Ljubezen
Reactions: Kamele0N

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.591
468
83
V mojih študentskih časih, ko je bila racionalnost pred udobjem, je veljalo, da klima precej poveča porabo goriva in imam mogoče zato še vedno v podzavesti, da ne rabi laufat, če to ni potrebno. Danes mi hvala bogu ne gre tako hudo in se ne sekiram, če mi avto pije 1l ali več na 100 KM zaradi klime, ker sedaj ima prednost udobje. :cool:
takrat je vklapljalo in izklapljalo kompresor, danes pa že leta se le-ta stalno vrti, le kot plošče in s tem obremenitev se veča/manjša
 

kajn

Guru
5. okt 2007
2.821
1.669
113
Iskajoč brata
jaz mam tok šparoven avto, da mi jo izklopi ob hladnem vremenu v Auto načinu. Je moteče, ker se mi potem takoj začne rositi. Če jo ročno vklopim, mi izklopi auto način. Sem pa pogruntal, da če vklopim funkcijo sprednje šipe, mi klimo vklopi, potem pa tipko auto, klima ostane vklopljena :)
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.132
4.112
113
Sam klimo vedno vklapljam manualno po potrebi, 90% časa je na off. Da klima porablja energijo (in gorivo) je logično, kdor trdi da se ne pozna ima bolj zanič klimo (bi rekel da kar nekaj novejših vozil ima klimo dimenzionirano samo za eko režim).

Drugače v avto načinu meni klimo vklaplja glede na pogoje, jo pa vedno ob zagonu motorja ker gre avto način vedno v "odroševanje" za prve 2-3 minute vožnje, pa če stojiš na mestu vedno vklopi loputo za prekinitev zunanjega zraka in posledično se vključi še klima. Daleč pa od tega da bi bila ves čas delujoča. Na precej avtih sicer kaže v avto načinu znak AC, dejansko pa klima ne dela, je samo indikator da se vklopi po potrebi.

Včeraj recimo sem imel pa cel dan klimo vključeno, enostavno preveč vlage in previsoka temperatura da bi rošenje preprečeval z gretjem.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

jezek

Guru
24. jul 2008
3.598
1.501
113
Leta 24 ugasanje klime v avtu? Samo neznalci in pićkice z občutljivim mehurjem. Ugašanje klime vodi v neznosno interno klimo, okvare sistema ipd... Poraba liter gor dol bi morala biti dandanes zanemarljiva. Lahko pa greste na predavanje one svinje debele sdjevske...pa vas nauci kako se gospodari v letu 24...
 
  • Haha
  • Wow
Reactions: sad, Hanzi in Janch

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
Leta 24 ugasanje klime v avtu? Samo neznalci in pićkice z občutljivim mehurjem.
Daj no, dec, tle bo jabe spet napisala en štos o prostatah... Takemu postu se reče nizko obešeno sadje :-D

On-topic: še iz starih časov, ko sem imel klimo s kilo in pol plina, prižigam kompresor samo takrat ko ga rabim.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.591
468
83
Daj no, dec, tle bo jabe spet napisala en štos o prostatah... Takemu postu se reče nizko obešeno sadje :-D

On-topic: še iz starih časov, ko sem imel klimo s kilo in pol plina, prižigam kompresor samo takrat ko ga rabim.
samo lagano sportsko
v katerem avtu si mel kilo in pol? ok offtopic sori
djabe da ugašaš kompresor, tako ali tako se stalno vrti, le obremenjen ni nikoli, beri: plin ne kroži beri olje v plinu ne kroži beri ne maže dobro kompresorja, ki pa vrsti se pa stalno

dandanes ugašat ac v avtih, mlajših od 15 let, je neumnost
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.132
4.112
113
samo lagano sportsko
v katerem avtu si mel kilo in pol? ok offtopic sori
djabe da ugašaš kompresor, tako ali tako se stalno vrti, le obremenjen ni nikoli, beri: plin ne kroži beri olje v plinu ne kroži beri ne maže dobro kompresorja, ki pa vrsti se pa stalno

dandanes ugašat ac v avtih, mlajših od 15 let, je neumnost
To ni res, večina avtov zadnjih 15 let ima (elektromagnetno)sklopko na jermenici. Tako da kompresor se nič ne "vrti" če ga ne rabiš. In večino časa se ne vrti, tudi ko imaš AC vključeno. Še pri 40C zunaj kompresor cikla na spodobni klimi (če ne drugega ker ima cikel "defrosta"), sedaj pa sploh ne ko je 10-15C zunaj.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.591
468
83
ja pajade
dcp32045
evo ta nima elektromagnetne sklopke, ogromno VAG vozil do nekje 2015

dcp02098
je pa res podoben, in IMA tako ventil in swish plato kot TUDI elektromagnetno sklopko - je pa zaradi svoje zasnove daaaleč od tega, da bi se poznalo na moči, kot 20 let+ stari avti, ko si vklopil/izklopil el. magn. sklopko

fantje klima je zato, da se jo uporablja, ker le tako sistem deluje in je ustrezno mazan - si daste pač na ročni malo bolj na toplo, če vam je na min premrzlo
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
Avto je bil e34, petica, ki so jo delali do leta 1995.

Na nove avte se čisto nič ne spoznam, a ni že 50 let finta v tem, da ima kompresor sklopko, in se njegova jermenica vrti ves čas, le da je neobremenjena (sklopka kompresor odklopi od jermenice) takrat, ko je kompresor izklopljen. Je danes še drugače?

Prvič slišim, da je za kompresor dobro, da se vrti. (V navodilih za omenjeno e34 je bilo navedeno, da se zaradi mazanja kompresorja priporoča vklop klime najmanj 1x mesečno za nekaj minut. V novejših avtih take zahteve več ne najdem.)
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.591
468
83
dober avto

ne, ventil določa obremenitev zaradi swish plošče, ki se ji spreminja naklon - pri nekaterih se stalno vrti in se samo poveča kot plošče glede na obremenitev

če prvič slišiš, kaj naj
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
ja pajade
dcp32045
evo ta nima elektromagnetne sklopke, ogromno VAG vozil do nekje 2015

dcp02098
je pa res podoben, in IMA tako ventil in swish plato kot TUDI elektromagnetno sklopko - je pa zaradi svoje zasnove daaaleč od tega, da bi se poznalo na moči, kot 20 let+ stari avti, ko si vklopil/izklopil el. magn. sklopko

fantje klima je zato, da se jo uporablja, ker le tako sistem deluje in je ustrezno mazan - si daste pač na ročni malo bolj na toplo, če vam je na min premrzlo
To torej pomeni, da je fabrika prišparala kakšen evro na račun tega, da se kompresor (ki danes seveda porabi manj moči motorja kot pred 30imi leti) kar ves čas vrti? Zagotovo porabi manj moči kot včasih ampak nikakor pa to ne pomeni, da je to nič porabe... Kako gre to skupaj z bruseljskim preštevanjem gramov CO2, zaradi katerih se po defaultu še brez luči vozimo?

Ta EU federacija je tudi tu v riti :D
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N in Hanzi