Keramični premaz

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.721
5.878
113
Zanima me ali ima kdo izkušnje s keramičnimi premazi laka na vozilih. Predvsem me zanima ali sploh učinkujejo proti kamenčkom iz ceste in proti okrušeni barvi, ali je samo to stvar kozmetike, da se avto bolj sveti. Potem me še zanima, kako se to odvija s časom, ali se začne luščit, ali postave avto lisast in si primoran to vzdrževat skozi vso zgodovino avtomobila. Skratka izkušnje, predlogi, mogoče priporočila koga iz okolice MB.

Tanx.
 

spenstar

Fizikalc
2. sep 2007
966
119
43
Ne, keramicna zascita ti ne bo obvarovala laka pred kamencki. Za to imas folije, ki so odporne proti mehanskim poskodbam. Kot drugo, pred nanosom keramike moras imeti lak spoliran in potem ocisceno v nulo. Zdrzijo do 2 leti, odvisno katero firmo in kvaliteto izberes, zascita se ne lusci, jo pa moras vzdrzevati s sealanti po pranju. Avtomatske pralnice s krtacami odpadejo, prevec agresivna cistila uporabljajo, pa tudi krtace so pregrobe, tako da je obstojnost veliko krajsa kot ce peres z mikrofibro gobo.
Poznam samo detailarje iz Lj in okolice, pricakuj ceno od 500 evrov naprej, pa vsaj 2 dni si brez avta.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad in Samo Svoj

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.159
2.472
113
Mi smo dali Yarisko ob prevzemu njim zaščitit - neka posebna Toyota ponudba, mislim da je bilo 250€ doplačila. Sam nisem opazil nekih prednosti, vsekakor se ne lušči, razen ko se zaletiš. ;)
 
  • Všeč mi je
Reactions: MrDaco

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.721
5.878
113
Če je avto nov, je tudi potrebno poliranje? Folija po mojem odpade, sploh na zavitih delih plastike, pa verjetno ni poceni.
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.159
2.472
113
Pojma nimam kaj so delali. Mi smo ob prevzemu rekli, da to bi pa še dali in ga je mati kak teden kasneje peljala tja.

Folijo ti dajo kam hočeš, mora pa bit spodaj gladko.
 
  • Všeč mi je
Reactions: MrDaco

vogel

Majstr
1. sep 2007
1.531
267
83
Če je avto nov, je tudi potrebno poliranje? Folija po mojem odpade, sploh na zavitih delih plastike, pa verjetno ni poceni.
Tudi če je avto nov, se ga običajno vsaj 1 slojno spolira. Keramiko opaziš predvsem po tem,da voda ne zastaja na plehu, mušice gredo z lahkoto dol, umazanija se lepše spere... Za kamenčke je folija (guglaj PPF zaščita), ni pa noben problem na zavitih delih. Običajno se da v folijo sprednji del avta (kamečki), čez vse pa keramika.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.721
5.878
113
Aja za folijo ti pa lahko dam stik v Rušah, kolega dela, sem precej ziher, da mi je zadnjič to omenil - mogoče pa da dela napise za na avte: https://aj-print-cut.si

Drugače pa ne fališ s folijo pri https://digital-tisk.si/
Hvala, sem že poslal povpraševanje. Me res zanima v kakem cenovnem rangu bo tole.

Upam pa da ta folija ni takšna, kot sem jo zalepil na zadnji odbijač zdajšnjega avta, v smislu zaščite ko kaj odlagaš v kuferam. Prvo leto je bila prozorna, zdaj je temno rjava. In hudič sploh ne gre dol, grdo pa ko hudič. Tako se je zapakel na odbijač.
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.453
1.906
113
Jaz imam gor, zdaj je minilo drugo leto. Imam neko fx-protect 5 letno self healing varianto. Pred nanosom je bil narejen poln detailing avta.

Delal mije Stim.

Zadeva zgleda še vedno fenomenalno kot prvi dan. Poleg samega izgleda je največja prednost ki jo opazim predvsem kako enostavno je avto čistit. Dejansko ga peljem v self service pralnico ga pošpricam z aktivno peno, malo pustim in po spiranju je avto čist. Edino kakega trdovratnega žužka mogoč še zradiram z eno mehko krpico. Tudi voda praktično takoj spolzi dol. Kak kilometer po pranju je avto suh. Lahk tud da je to povezano z aerodinamiko.

Pred kamenčki ne vem če sem zaščiten. Najbrž ne.

Mi je pa jamral kolega s kombijem in podobnem zaščito. Zaradi zasnove je motor precej spredaj zaradi česar se mu maska precej segreje. Posledično mu self-healing zapeče razpacane žužke v keramiko. Sam česa takega nisem opazil.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.392
1.405
113
Jaz nimam ladtnih izkusenj, tip ki to dela pa pravi da drzi max 2 leti, seveda z rocnim pranjem, kontrolnim pregledom na 6 mesece, ....in za ceno ranga 1500e!??
 

Janez40

Guru
12. jul 2016
3.524
4.637
113
Zanima me ali ima kdo izkušnje s keramičnimi premazi laka na vozilih. Predvsem me zanima ali sploh učinkujejo proti kamenčkom iz ceste in proti okrušeni barvi, ali je samo to stvar kozmetike, da se avto bolj sveti. Potem me še zanima, kako se to odvija s časom, ali se začne luščit, ali postave avto lisast in si primoran to vzdrževat skozi vso zgodovino avtomobila. Skratka izkušnje, predlogi, mogoče priporočila koga iz okolice MB.

Tanx.
Imel na prejšnjem avtu (črn). Takrat me je prišlo 500+ eur, avto je bil pred nanosom in peko detajlno očiščen in poliran (star je bil 1 leto).
Pred kamni in poškodbami te to ne ščiti. Opazi se predvsem v dežju in ko pereš avto, ko gre voda dol lažje/hitreje, tudi čisti se lažje. Samo moraš pazit in čistit z namenskimi produkti ročno in ne vozit v avtopralnico. Nanos te ne reši umazanega avta, le čisti se mogoče lažje.

Jest sem se naveličal, vozil tudi v avtopralnico in učinka nisem več zaznal po kakšnem letu. Lušči se ne, sploh ne opaziš tega nanosa.

Če na koncu seštejem, mi ni bilo vredno, ker zahteva preveč lastnega vzdrževanja. Če ti je to kul, potem ni panike.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

tomazpog

Fizikalc
30. maj 2009
129
35
28
Imam nanos na dveh avtomobilih, delal sem sam, ker mi je bilo to prav terapevtsko :)
na Meganu RS je zdaj tretje leto, še vedno deluje skoraj kot prvi dan
na CLA pa od letos, takoj , ko sem nabavil avto.
Na obeh imam Gyeon Mohs
Sem pa oba pred nanosom temeljito prepral, dekontaminiral ( iron remover, plastelin krpa ) , potem enostopenjsko poliranje, razmaščevanje in nanos zaščite.
NIČ jih ne "osvežujem", ker mi je to neumno. Če imaš gor keramiko, IMHO nimaš kaj čez dajat neke toperje, ker itak potem ne veš več, ali keramika sploh še deluje ali ne + še dodaten strošek - potem je boljš vsakič samo to našpricat, recimo kak Gyeon WETCOAT.
Je pa res milina pri rednem pranju avta, vse se praktično takoj spere, mušice, prah, umazanija. Jaz jih načeloma poštrajfiksam, našamponiram in operem s krpo, nič ne "pretiravam" s predpranji ipd..
Je pa tako s temi zadevami: če ti je avto zgolj in samo prevozno sredstvo in po sili razmer nekajkrat na leto avto zafuraš v pralnico s krtačami, potem to nima smisla.
Kot je že Janez40 pred mano napisal: če rad sam ljubiteljsko čistiš avto, je to super, drugače mislim, da nima smisla - praktično nič pa keramična zaščita ne pomaga proti praskam in kamenčkom. Se pa avto res lepo šajna, sploh, če imaš za to "hvaležno" barvo. Sam imam to na temno modri in temno srebrni barvi - res dobro izgleda
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.721
5.878
113
Jaz itak na roke perem avto. Vedno, dva žetona, prvo pritisk da odnese prah, potem peno preko in z mikrokrpo lepo operem avto, potem z novim žetonom splakovanje in na koncu vosek prek. Tako je bilo pri opelici, zdaj pr novem bom verjetno še malo bolj.
Sicer se trudim, da nisem jaz avtu suženj, ampak je on meni. Samo hkrati pa spoštujem lastnino, je ne uničujem po nepotrebnem in tako počnem z vsem. Od telefona, do parketa na tleh. Če je stvar vzdrževana izgleda novejša kot je v resnici in traja dlje.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Mr_Wolf in tomazpog