Kdo je dolžan poslati na servis?!

tado

Fizikalc
15. maj 2008
2.267
1
36
Pozdravljeni!

Imam en primer. Recimo neka stranka v trgovski verigi kupi nek artikel. Čez nekaj časa se ta pokvari... Komu ga stranka nese v popravilo... prodajalcu (tam kjer ga je kupila) ali direktno serviserju. Prav tako me zanima v katerem zakonu so trditve zapisane?

Hvala vsem za pomoč.
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Meni je crknil dellov mini prenosnik od simobila, nesem v njihovo trgovino, pa mi reče naj ga pošljem v LJ na servis, mi da naslov in sem lahko šel.


Pol pa še stroški pošiljanja, torej lepo zapakirano v škatli in obloženo... Stroška blizu 20€...
 

tado

Fizikalc
15. maj 2008
2.267
1
36
Mene zanima to kot prodajalca. Ker pri nas res ne znamo reagirat na te stvari. Kateri zakon to prav določa če sploh. Ker je to tako tako. Stranka zagotovo dobi nek slab občutek če pride do prodajalca ta ga pa pošlje pooblaščenemu serviserju. Mi kot uvoznik nekaterih tehn. izdelkov damo svojo garancijo in izdelke tudi pri nas stranke pustijo kjer jih predamo servisu. Za ostale stvari, ki niso "naše" pa stranke pošiljamo po servisih. Kot vem naj bi servis kriv poštne stroške, če pa se zgodi, da stvar dela pa se stranki zaračunajo stroški.
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.462
147
63
Stranka lahko pusti pri vas kot prodajalcu ali pa direktno pri serviserju. Stroški ki nastanejo pri tem, bi jih morala kriti garancija ( postni stroski etc..), ampak je vecinoma stvar dogovora. Če stranka prinese v trgovino, mora trgovec poslati na servis, na čigave stroske, se pa potem zmenita trgovec in serviser.
 

tado

Fizikalc
15. maj 2008
2.267
1
36
Potem tako kot se stranka sama odloči. Mi nje ne moremo zavrniti? Rabim nek pisni vir, da pokažem mojim šefom. Ker jim že skozi pravim da stranka lahko k nami prinese izdelek.
 

Ateis

Guru
13. sep 2007
2.316
823
113
Ne, to ni več potrebno. Po zakonu je mislim da takole: če je servis oddaljen manj kot 50(?)km od trgovine nakupa, lahko trgovec stranko napoti na servis. Drugače je trgovina dolžna prevzeti izdelek in ga poslat v servis. Nisem našel tega na internetu, vem pa da sem nedolgo nazaj to našel na eni strani. Žal ne vem kje.

lp
 

tado

Fizikalc
15. maj 2008
2.267
1
36
Hvala vsem za odgovore. Če nekdo najde ta vir (jaz iščem pa se ne znam dokopati do podatkov) mu bom zelo hvaležen.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.648
2.692
113
še v SLO - ampak komaj
taklo boš moral "iti" - vir:

Zakon o varstvu potrošnikov

v 16. členu je določeno, kje potrošnik uveljavlja garancijo ("hecen" je 6. odstavek tega člena - piše namreč "da lahko uveljavlja pri prodajalcu" - taka definicija omogoča samo prerekanje - saj ni obvezujoča
bonk.gif
)

ampak za tvoj primer brezpredmetna - saj zakon v 1. členu določa kdo je "proizvajalec" - in če ste zastopnik, uvoznik ipd. - ste to vi:
Citat:
(5) Proizvajalec je po tem zakonu podjetje, ki izdeluje končne izdelke ali sestavne dele ali pridobiva osnovne surovine ali oseba, ki se s svojo firmo, blagovnim znakom ali drugim znakom razlikovanja na izdelku predstavlja kot njegov proizvajalec. Za proizvajalca se štejejo tudi uvoznik izdelka, predstavništvo proizvajalca v Republiki Sloveniji ali katerakoli druga oseba, ki daje videz, da je proizvajalec s tem, da blago označi s svojim imenom, blagovno znamko ali drugim znakom razlikovanja.

kolikor jaz razumem ste dolžni vi sprejeti izdelek na popravilo in nosite tudi vse stroške z uveljavljanjem garancije (v tej navezavi pazi na 19. in 20. člen - če bo kateri od potrošnikov "brihten" vas še lahko precej stane)

za pravo pravno mnenje bo pa treba kako odvetniško pisarno vprašati
wink-1.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.390
1.258
113
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:

v 16. členu je določeno, kje potrošnik uveljavlja garancijo ("hecen" je 6. odstavek tega člena - piše namreč "da lahko uveljavlja pri prodajalcu" - taka definicija omogoča samo prerekanje - saj ni obvezujoča
bonk.gif

Je obvezujoca za prodajalca (ni pa za potrosnika). Po domace: kupec se lahko odloci, da da proizvajalcu ali pa prodajalcu - prodajalec pa nima pravice zavrnit kupca, ce se ta odloci, da bo to pravico uveljavljal pri prodajalcu.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.648
2.692
113
še v SLO - ampak komaj
saj jaz to tudi tako razumem - samo štos je v tem, da nikjer (no, vsaj jaz nisem našel) ni jasno in nedvoumno zapisano, da mora prodajalec prevzeti vse odgovoronosti iz naslova garancije

prodajalec je načeloma zadostil svoji "obvezi", če je potrošnika napotil na uradni servis (ali pa vzel blago in ga sam poslal na uradni servis) - in to slej ko prej vodi v "prerekanje"

iz mojega stališča bi bilo manj nejasnosti, če bi zakonodajalec nedvoumno zapisal (samo kot primer - ne da se mi zdaj jajcati s "čistopisom")

"Potrošnik se lahko odoloči, da garancijske zahtevke uveljavlja pri prodajalcu. V takem primeru, je prodajalec dolžan prevzeti vse obveznosti za rešitev garancijskega zahtevka (prevzame vse obvzenosti proizvajalca (nosilca garancije))."

je pa seveda jajc - predvsem v tem od kdaj se začnejo računati kakšni roki (npr. 45 dni za zamenjavo z novim izdelkom itd). - ali ta rok teče od takrat ko potrošnik pri prodajalcu uveljavlja ali od takrat ko prodajalec preda servisu
17758-icon_confused.gif


jaz osebno rajši uveljavljam pri "proizvajalcu" ozr. zastopniku (uvozniku) - gre hitreje in bolj jasne informacije

mam pa en dober primer od zadnjič - kupil mami prenosni telefon (navaden - za navadno linijo) "nizozemskega" proizvajalca - telefon je po 3 mesecih odpovedal sodelovanje - je mama popokala telefon in račun in v trgovino - sploh niso veliko spraševali - vzeli nazaj, dali novega in zmedeni mami razložili, da je za njih in proizvajalca ceneje na tak način reševati garancijske zahtevke, kot pa izpolnjevati en kup dokumentov, pošiljati po pošti itd. (mi je pa jasno, da ta princip deluje le pri izdelkih male vrednosti
wink-1.gif
)
 

konjskafiga

Pripravnik
14. jan 2008
33
0
6
37
Around the world
Obligacijski zakonik?

II. GARANCIJA ZA BREZHIBNO DELOVANJE PRODANE STVARI

Odgovornost prodajalca in proizvajalca

481. člen

(1) Če je prodajalec kakšnega stroja, motorja, kakšnega aparata ali drugih podobnih stvari, ki sodijo v tako imenovano tehnično blago, izročil kupcu garancijski list, s katerim proizvajalec jamči za brezhibno delovanje stvari v določenem času, šteto od njene izročitve kupcu, stvar pa ne deluje brezhibno, lahko kupec zahteva tako od prodajalca kot tudi od proizvajalca, da jo v primernem roku popravi ali, če tega ne stori, da mu namesto nje izroči stvar, ki brezhibno deluje.

(2) Ta pravila ne posegajo v pravila o odgovornosti prodajalca za napake stvari.

Zahteva za popravilo ali zamenjavo

482. člen

(1) Če stvar ne deluje pravilno, lahko kupec v garancijskem roku zahteva od prodajalca oziroma od proizvajalca, da jo popravi ali zamenja, ne glede na to, kdaj se je pokazala napaka v delovanju.

(2) Pravico ima tudi do povračila škode, ki mu je nastala zaradi tega, ker stvari ni mogel uporabljati, in sicer od trenutka, ko je zahteval popravilo ali zamenjavo, do njune izvršitve.
 
Nazadnje urejeno:

pablohasan

Fizikalc
18. avg 2007
1.104
3
38
Eh, vse je jasno. Potrošnik ima možnost izbire, kje uveljavlja, sej je zakon povsem jasen. Drugače majo ziher tudi na tržnem inšpektoratu to med pogostimi vprašanji, se mi pa seveda ne da iskat...
 

Jado

SCANIA, na uro ziher 140
21. maj 2008
15.637
214
63
Kranj
(2) Pravico ima tudi do povračila škode, ki mu je nastala zaradi tega, ker stvari ni mogel uporabljati, in sicer od trenutka, ko je zahteval popravilo ali zamenjavo, do njune izvršitve

Kaj zdaj še plačati zaradi škode? Ma dajte še to nam manjka....Mat recimo 3x morala dati GSM na servis, vsakič brez skoraj 45dni, pa SIMOBIL ni nič plačal....pač imamo rezervo doma.

Kdo plača to škodo med časom popravila? Proizvajalec, servis, prodajalec? Prodajalec ni kriv, če se roba kvari, ali pač?
 

Jado

SCANIA, na uro ziher 140
21. maj 2008
15.637
214
63
Kranj
Se to sploh izvaja in kako? Kupiš mp3 player za 30€, garancija 2 leti in kaj potem ko je brez 10 dni recimo, je povračilo škode

10/730 dela vrednosti od 30€? :p