Kdo bi bil kriv v tem primeru?

qqqqqqq

Fizikalc
23. apr 2008
1.405
0
36
Situacija; cesta, kjer je omejitev 60km/h, levi pas kolona, desni povsem prost, vozilo B se prepriča, da je desni pas prazen in zapelje na cesto, medtem se vozilo A z levega pasu odloči spremenit pas z nezmanjšano hitrostjo, zaradi razlike v hitrosti med voziloma AB pride do trčenja, kdo je kriv? Ali bi voznik vozila B moral čakati, da se popolnoma izprazni levi pas in šele potem zapeljati na cesto? Hvala za odgovore!
cheer.gif


Še slikovna ponazoritev
untitled.png


untitled2.png
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
34.098
16.268
113
hmm... interesting... pomoje je bolj kriv voznik vozila A, saj se je voznik vozila B lepo prepričal , da je cesta prazna (do prebliska ideje v glavi voznika vozila A) in se pravilno vključil, vozilo A pa nima kaj prehitevati po desnem pasu. če pa je voznik vozila A zapeljal na desni pas zato, da bi se izognil trčenju na levem pasu, je pa spet kriv, saj je vozil s premajhno varnostno razdaljo....
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
34.098
16.268
113
aja, kao enakovredna... hm hm, nism zihr samo še vedno voznik vozila B ni naredil ničesar narobe.... bom za foro vprašal kolega, ki je inštruktor, me res zanima kaj bo povedal
smile-1.gif
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.182
3.643
113
Marlbor
Na avtocesti veljajo predvsem načela "voznik lahko naredi to, če pri tem ne ogroža drugih" oziroma "voznik se mora prepričati, da to lahko varno stori". Voznik vozila B ni prekršil nobenega pravila, pa tudi s svojim početjem ni ogrožal nikogar. Voznik vozila A je pri tem ravnanju kršil vsaj dve pravili, hkrati pa pri tem še ogrožal vozilo, ki se vključuje na cesto.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.151
4.132
113
Domnevam da je cesta tipa "vpadnica" v mesto ala Celovška/Dunajska v LJ ...

Kriv je voznik A:
a. če je stoječ/zgoščen promet/kolona se NE sme menjati voznih pasov, voznik A je to očitno naredil
b. v križišču se tudi ne sme menjati prometnih pasov .. sicer ne vem s kje je B prišel, ampak domnevam da je to (označeno) križišče
c. kdor se zaleti v rit drugemu vozilu je avtomatično kriv (če bi šlo za nalet v bok vozila B bi se mogoče lahko skliceval na izsiljevanje)

... za krivdo voznika B ne vidim posebnega razloga, možno je edino izsilejvanje, ampak v primeru da je voznik A sppremenil smer ko je voznik B že zapeljal na glavno cesto to NI izsiljevanje.
 

qqqqqqq

Fizikalc
23. apr 2008
1.405
0
36
Res gre za t.i. vpadnico v Ljubljani.

c. Kaj če bi voznik A trdil pred policijo, da ni menjal pasu, da se ves čas vozil po desnem, vozilo B naj bi ga torej izsililo, bi mu uspelo? Predvidevam, da potem nastopijo priče ...
 

zajbel

Pripravnik
17. dec 2008
859
1
18
Citat:
Uporabnik Matey pravi:
aja, kao enakovredna... hm hm, nism zihr samo še vedno voznik vozila B ni naredil ničesar narobe.... bom za foro vprašal kolega, ki je inštruktor, me res zanima kaj bo povedal
smile-1.gif

Voznik vozila B je naredil narobe, ker je izsiljeval.
 

zajbel

Pripravnik
17. dec 2008
859
1
18
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Domnevam da je cesta tipa "vpadnica" v mesto ala Celovška/Dunajska v LJ ...

Kriv je voznik A:
a. če je stoječ/zgoščen promet/kolona se NE sme menjati voznih pasov, voznik A je to očitno naredil

Za primer na zgornjih slikah to ne bo držalo.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.182
3.643
113
Marlbor
No, no, zdaj že kompliciraš po nepotrebnem. Najbrž te zanima razplet glede na dejanske okoliščine, ne pa glede na to kdo si bo za policijski zapisnik izmislil boljšo zgodbo in jo prepričljiveje pripovedoval.
 

zajbel

Pripravnik
17. dec 2008
859
1
18
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Izsiljeval kaj?
A bi moral počakat, da se oba pasova izpraznita?

Moral bi se vključit tako, da ne bi oviral tistih, ki so na prednsotni cesti.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Ja, ampak saj po prvotnem opisu je to naredil.

Sicer si se spretno izognil vprašanju.
Je treba počakat da se oba pasa izpraznita? Ali ne?
 

zajbel

Pripravnik
17. dec 2008
859
1
18
Kako se je vključil tako, da ni oviral, če pa sta se zeletela????

Odgovoru sem se izognil, ker vprašanje nima odgovora, ki bi bil vedno pravilen. Se prilagajaš situaciji v prometu.
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
dejstvo je, da ima B v vseh primerih cest v LJ tablo, križišče s prednostno cesto, A ima še vedno pravico, da gre na desni pas
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
A ima pravico, da gre na desni pas le do trenutka, ko se B pojavi na tem desnem pasu. Tisti hip ko ima del avta na pasu, A to prvico izgubi.
In sevda obratno, B ima pravico da se vključi le do takrat, ko je A še na levem pšasu in če še ni nakazal spremembe smeri.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.151
4.132
113
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
dejstvo je, da ima B v vseh primerih cest v LJ tablo, križišče s prednostno cesto, A ima še vedno pravico, da gre na desni pas

... ampak A nima prednosti! Menjava pasov pomeni da nimaš prednosti! Torej če zavijaš iz levega pasu na desnega imajo prednost tisti na desnem, vozilo B je na desnem!
grims-1.gif


Sicer sem pa že rekel, če je bilo to v križišču nima kaj A menjat pas, ker je prepovedano! (kolikor jst vidim je menjal pas v križišču)
zmaga.gif
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.640
2.690
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
dejstvo je, da ima B v vseh primerih cest v LJ tablo, križišče s prednostno cesto, A ima še vedno pravico, da gre na desni pas

Da - A ima pravico, da gre na desni pas - vendar pa ima ravnotako obveznost, da to stori varno in da pravočasno nakaže svoj namen (Glej 27. člen ZVCP-1 UPB5).

Sicer velja enako tudi za voznika B - vendar glede na opisano situacijo zgleda kot, da je voznik B to tudi storil.

Pa še nekaj "ščiti" voznika B - in sicer določilo iz 2. člena ZVCP - 2. odstavek:
Citat:
(2) Udeleženec cestnega prometa sme pričakovati, da bodo vsi udeleženci cestnega prometa in tisti, ki so dolžni skrbeti za ceste in prometno ureditev na cestah, ravnali v skladu s predpisi o varnosti cestnega prometa in predpisi o javnih cestah.

Dokazovanje krivde se bi/bo končalo tako, da bi/bo "zmagal" tisti, ki bi boljšo zgodbo "natvezil" (kamer ni povsod, priče so tudi bolj tak-tak).

Po mojem osebnem mnenju pa je večja krivda (če ne celo cela) pri vozniku A - in sicer:
1. ob menjavi voznega pasu pred kriščiščem ali uvozom je potrebno biti pozoren tudi na tisti, ki se vključujejo (le-ti namreč ne morejo pospešiti od 0 na 60 ali 100 v trenutku, ali se pa dematerializirati če prileti kaki Schumacher)
2. kadar se približuješ koloni moraš pravočasno zmanjševati hitrost in ne moreš "na polno" po desni mimo

Pa na koncu še enkrat moje mnenje (sem ga itak že večkrat navedel) - dajmo se vsi na cesti zavedati, da če bomo kot prvo gledali na svoje obveznosti naspram drugih, bomo lažje in brez večjih težav uveljaljali tudi svoje pravice - samo za to je potreben premik v glavah.

@avtorju - Kako se pa je dejansko končalo z krivdo?
 

kloshar

Ciganæe
26. jul 2007
5.998
0
36
Kriv ni nobeden, odgovarjata po enakih delih brez nadaljnega filozofiranja in pametovanja