Update....
Dobil sem odgovor od tržne inšpekcije. Me pa zanima, zakaj jih bodo obiskali in preverili zaračunavanje kavcije za kozarce, če pa za to niso pristojni...
Prejeli smo vašo prijavo, ki se nanaša na nepravilnosti pri vračilu kavcije za kozarce za pijačo,
saj so vam ob vračilu kozarcev dali dva plastična žetona namesto da bi vam vrnili denar. Želite
vračilo 2 EUR za kavcijo. V prijavi ste prav tako navedli, da še nikoli niste dobili računa.
V zvezi z izročanjem računov vas seznanjamo, da je dne 22.1.2022 začel veljati Zakon o
spremembah in dopolnitvah Zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV-1M), s katerim je bil
dodan nov deseti odstavek 81. člena, ki določa: »Davčni zavezanec, ki mora izdati račun v skladu
z drugim odstavkom tega člena izroči kupcu račun v papirni obliki le na njegovo zahtevo.«. Glede
na navedeno vam ponudnik gostinske storitve ni dolžan izročiti računa v papirni obliki dokler ga
ne zahtevate. V kolikor vam tudi na vašo zahtevo ne bi izročili računa, lahko kršitev prijavite
Finančni upravi RS (lahko po elektronski pošti na naslov:
prijave.fu@gov.si).
V zvezi z zahtevo po vračilu kavcije za dva kozarca pa vas seznanjamo, da vam žal v predmetni
zadevi s konkretnimi ukrepi zoper prodajalca pijače na podlagi zakonskih pooblastil, ki jih imamo,
ne moremo pomagati. Tržni inšpektorat Republike Slovenije opravlja naloge inšpekcijskega
nadzora z namenom varovanja javnega interesa, le v redkih, z zakonom določenih primerih, pa
je pristojen za reševanje sporov med posameznim potrošnikom in podjetjem, in sicer so to
naslednji primeri, določeni z Zakonom o varstvu potrošnikov (Uradni list RS, št. 130/22, v
nadaljevanju ZVPot-1): ko podjetje neupravičeno zavrne zahtevek potrošnika iz naslova
neskladnosti blaga; ko podjetje potrošniku pri končnem obračunu od predplačila za blago ali
storitev ne obračuna in plača obresti po obrestni meri, po kakršni obrestujejo banke hranilne
vloge, vezane za tri mesece; in ko podjetje potrošniku brez odlašanja ne vrne plačil, če potrošnik
odstopi od pogodbe na podlagi drugega odstavka 27. člena ali 28. člena ZVPot-1. Ker se vaša
prijava ne nanaša na nobenega izmed naštetih primerov, nimamo zakonske podlage za
posredovanje in reševanje spora.
Bo pa po uradni dolžnosti opravljen nadzor nad ponudniki gostinskih storitev na nogometnih
tekmah v Stožicah, predvsem z vidika zaračunavanja kavcije za kozarce za pijačo.