Katero kolo

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.837
-1.063
113
145 km SZ od Opatije
Hm, jaz bi se najprej vprašal, za kaj bom potreboval kolo. Kot vidim, je OT napisal točno to, v glavnem za po "cesti" (treking), ne bo šel na kaka brezpotja, še manj po hribu dol (DH).
Torej, fully odpade, celo to, kar je predlagal Luka, ima smisel. Mogoče ne rabi vzmetenja sploh ... čeprav ne vem, kako je s to ponudbo pri trekingih, ali sploh lahko kupiš treking brez vzetenja spredaj?
In nenazadnje, verjetno mu tudi ni pomembno, ali je menjalnik XT ali XTR (samo za primerjavo). Res ne bi šel na "altusa", bi pa vzel npr. "LX" ... nekaj v tem kontekstu.
Pa kar se teže tiče, ja, cena je v veliki meri odvisna prav od tega. Ampak za "po cesti" to spet ne bo težava, ker predvidevam, da bicikla ne bo kaj veliko "rinil" v klanec.

Ma, tisti predlagani za 500€ bi bil po mojem čisto OK ...
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.963
1.845
113
Lani sem se spravil v nakup trekinga, po 17 letih gonjenja gianta. Točke, na katere sem gledal sta samo 2 pri trekingu, vse ostalo je šminka: teža in geometrija.
Ko te 2 točki rešiš, se vse ostalo samo reši. Torej prvo gor sedeš, da sploh vidiš če ti paše. Brezveze popat linke tu gor in spraševat če je ok. Probal sem specializda in scotta. Spec mi nikak ni sedel, preveč naprej drža.
Ko je to rešeno, vzameš tistega ki je koliko toliko lahek. Lažji je pecikl, dražji je. In z dražjim pride tudi dobra oprema.

Na koncu nisem vzel nič, ker sem med korona dopustom restavriral starega. Shujšal je ene 4 kile pomoje, dobil novo barvo, original je ostal samo okvir in felne. Kaj dela razlika v teži je neverjetno. Iz dobrega trekinga ne nastala raketa.

Aja pa kot so ti rekli, izogibaj se hervisov in podobnih kot hudič križa
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.409
5.685
113
Največja težava je gibljivost v kolenu in gležnju ;)
Noga je pa krajša za skoraj 5cm (al pa druga daljša kakor se vzame ;) )
Je pa pri večjem okvirju težava "kobacanje" na kolo. ;)
Torej težko čez okvir stopis in jebe te gibljivost. Še vedno mi jasno kaj boš z 56 okvirjem.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.725
6.734
113
pri taščici

Priponke

  • Kolo Geoss (2).jpg
    Kolo Geoss (2).jpg
    3,5 MB · Ogledi: 291
Nazadnje urejeno:

luka51

Guru
16. avg 2007
14.409
5.685
113
Tud brez amortizerjev se dobijo, 1 primer(ni ravno klasičen treking)...vendar ima za samo 10 brzin.
samo 10 brzin?
Ne rabiš jih več. Razpon je enak kot pri 29 prestavah (kjer se ti jih itak polovica pokriva). Nisi pa na dirki, da bi rabo minimalne razmake med prestavami.
V glavnem v realnem svetu je 10-11 prestav več kot dovolj za vožnjo.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.409
5.685
113
56 okvir mi načeloma ne dela večjih težav, Problem je v tem da bi kak cm več rad sedež ven potegnil, pa se ga ne upam, ker sem že tako preko oznake.

Če bi rad še sedež ven potegnil čeprav si nad max si na premalem okvirju. Tu ni kaj debatirat. Pa ni razloga v tvojih nogah ali nevem kaj vse. Enostavno voziš premali okvir in lahko delaš nevem kaj hočeš, prilagajaš nevem kaj vse okvir bo še vedno premali.
Najprej se vsedi na kolo, ki ti je prav potem pa delaj ostale prilagoditve.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

Steve

Guru
13. avg 2007
9.963
1.845
113
V bistvu vsi resni treking oziroma fitnes pecikli so z trdo vilco.
Samo ta poceni roba ima ta vzmetena sidra spredaj

Res je, hecno pa je, kakšno je razmerje med težo in hodom teh vilic. Imajo vsaj 2 kile, hoda pa mogoče 5cm. Torej efekt blaženja je blizu 0.
Ko sem menjal vilico za trdo na svojem trekingu, sem v levi držal trdo, v desni vzmeteno. To je bilo res kot sidro vs pero.

Še ena utež na poceni trekingih pa so bremze. Največji fail je, da so iz v brejkov šli na diske, ker to fancy izgleda. Učinek bremzanja vbrake vs poceni disk je enak, pridobil pa si kar nekaj dkg na teži
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.482
5.023
113
Pri 5 cm ni ne vem kaj blaženja, ampak vseeno ga na makadamu nekaj je. Kak teden nazaj sem naredil test enega gravela z alu okvirjem in karbonsko vilico na mojem "standardnem" makadamu. Na spustu, ki traja dobre 4 km, sem na trenutke pomislil, da bom moral narediti pavzo. Bodisi zato, ker mi bodo crknile roke od tresljajev, ali pa zato, ker so se diski začeli čudno oglašati. Vem, da je bogokletno, ampak 20 let star treking nima teh dveh težav. Gor sem pa res bil 2 minuti hitrejši brez da bi crknil. Teža in boljša oprema pač naredi nekaj razlike.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.409
5.685
113
No to je še ena lastnost kvalitetne opreme. Daje narejena tako da duši neke frekvence oziroma tresljaje. Sploh pri karbonu lahko to dosežeš z pravilno orientacijo in količino vlakn
 

motofrik

Majstr
24. dec 2009
2.986
355
83
tam ko se terc po tori rola
Mogoče pa MTB 27.5 coler, pa ožje gume gor...? Jaz sem prej na svoji standardni turi (50 km, asfalt z malenkost makadama po ravnini) imel povprečni čas dve uri in pol. Z grobimi gumami. Ko sem dal gor gladke 2.10, sem imel povprečno 5% boljši čas. Letos pa sem dal gladke, ampak še ožje -1.75''. S temi pa je veselica, kar se tiče vožnje. Včeraj na Polimaratonu, sva si s kolegom izbrala skoraj isto traso, ki je vključevala en dvokilometrski asfaltni spust. Se je zvečer pohvalil na FB, da je dosegen nov rekord -79/uro. Sem šel gledati na Stravo, kateri segment....je bil ta spust. Primerjam moje rezultate... moja največja je bila 72/uro. Uf, zadovoljen. Aja, on im a karbonca, specialko.
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.218
1.722
113
40
Trail kolo... V katero smer zaceti gledati?

Orbea occam, Specialized stumpjumper..?

Zdaj mi 29 hardtail dobro sluzi, vendar je želja po malo bolj off road variantah...
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.409
5.685
113
Želja je malo bolj al "malo" bolj ofroad? ker Stumpy recimo ni malo bolj ampak je že konkretno proti enduro sceni naravnano kolo. Bi od Spešlajzda bil bolj primeren Camber.
Če je malo bolj glej kako xc zadevo z 100hoda Npr Cube AMS 100, Scott spark, Giant Anthem, Cube Stereo 120 in podobni.
Če je želja po "malo" bolj pa recimo Cube Stereo 140, Giant Trance in te okoli 140mm hoda zadeve.
So kr lepo opazne razlike v geometriji.

Jaz sem šel iz tranca 27.5 2015 na Cube AMS 100 in ko potegnem črto je AMS dosti boljši. Preplezam praktično brez težav to kaj me je na trancu dvigovalo (čeprav sem lahko vilco spustil na 120) Na ravnih delih je tudi AMS boljši za peljat. Na spustih pa tudi ne čutim nekih pomanjkljivosti Še vseeno gre lepo, Proti trdaku se ti bo še vseeno zdelo oh in ah). Res pa, da vozim samo še take spuste, ki se dajo tudi gor pregonit.

V glavnem razpucaj si kje more bit povdarek. Al pri gor in ravnini, al "kao univerzalno" al pa pri navzdol. Pol pa lahko dalje debatiramo. Ni pa kolesa ki bi blo odlično na vsem. al je odlično za dol pa gor sklepaš kompromise. Al pleza ko gams, pa greš dol malo počasneje (če znaš si še vedno lahko hiter). Al pa nekje vmes.
Recimo glej kaj nardi Schurter Caluoriju z Sparkom
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.218
1.722
113
40
Ja, tako nekako kot si napisal... Tam grem dol, ko lahko grem tudi gor... Brez skakalnic in podobno. Zdaj imam 100mm, raje bi malo vec, vsaj 120 torej...
"Razlog" za fullya so bolj skale in večje korenine kot pa kaj skokom podobnega...

Iskreno, spust nima prednosti... Raje uravnotezeno kolo, z mini poudarkom na vzponu. Spust je kul, ampak na varni strani in brez stoparice...