Katero kolo

Zebdi

Fizikalc
11. dec 2017
439
138
43
V letu 2021 vi razglabljate o gumicah na vbrejkih crkujem od smeha:valjamse::valjamse::valjamse:
Zanimivo koliko problemov imate retroti z odzračevanjem bremz ki jih nimate :) jaz sem jih v 17 letih točno 0x. Vse kar je potrebno z njimi naredit, naredi mehanik na letnem servisu. Jaz samo ploščice menjavam.
Zanimivo kje retroti sploh najdete te zgodovinske relikte. Jaz sem zadnjič iskal avid vbrejke za moj 20 star treking...pozabi, so jih že davno nehali delat
Ti kar crkuj, dejstvo pa je, da marsikdo ne potrebuje disk zavor. Sem vozil v-brake, sem vozil hidravlične obročne in vozim 4 batne disk zavore. Po tvoje bi moral umirati od navdušenja nad napredkom? E, malo morgen.. Takoj bi šel nazaj na obročno hidravliko, pa je mičken problem dobit kompatibilno vilo. Na hardtailu, ki ga sestavljam, pa garant ne bo diskov.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

luka51

Guru
16. avg 2007
14.470
5.766
113
Marsikdo sploh 2 zavor ne potrebuje, pa jih majo vseeno (skoraj) vsi pecikli. Sem vozil pecikl samo s sprednjo in sem se normalno ustaviljal.
Torej gremo vsi na eno bremzo al kak?

Steve ma čisto prav.
Pa ne se hecat z v brejki in 4 batnimi disk čeljusti v istem stavku. Ker ni primerjave. Oziroma je, vse kaj imajo skupnega je to, da so bremze. Tu se pa konča. Vse ostalo je pa na diskih neprimerljivo boljše.
Tisti, ki ste pa še vedno drugačnega mnenja pa ne polivajte olja po diskih, da bo bremza prijela.
 
  • Haha
Reactions: Pepe

Zebdi

Fizikalc
11. dec 2017
439
138
43
Skupnega imajo točno to, da te oboje ustavijo. Dokler mi xt vbrake blokira sprednje kolo, bolj težko rečeš, da ni dost močen. Še enkrat ponavljam, da marsikomu zadostujejo tudi vbrejki in da ne potrebuje diskov - a je to težko razumet? Jaz sem šel z vbrejkov na obročno hidravliko iz dveh razlogov - bolj kontrolirano zaviranje s hidravliko in pa zmrzovanje zajle v bovdnih pozimi. In dokler sem lahk na bremzi konstantno visel z mangrtskega sedla do doline, bi rekel, da je zadostovala. Zdaj imam 4 batne disk zavore in kar se tiče mene, mi niso prinesle popolnoma nobene prednosti. Enako velja za pogonski sklop - marsikomu 1x sistem ne pokrije željenega razpona. Vzameš pač tisto, kar ti ustreza.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

Steve

Guru
13. avg 2007
9.996
1.880
113
Še enkrat ponavljam, da marsikomu zadostujejo tudi vbrejki in da ne potrebuje diskov - a je to težko razumet?
Ja, tebi, ker jih ne moreš več kupit. Zato je tvoje mnejnje komplet nerelevantno.

Marsikomu so komplet dovolj 4 brzine v avtu, pa takega več ne moreš kupit.
In enako velja za 2x in 3x sistem. Lani je shimano spravil ven deore 1x12, kar pomeni, da se 1x seli v cenovno ugodni razred in še čisto malo in 2x in 3x sploh več ne boš mogel kupit, razen na otroških in kitajskih 200€ kolesih. Na teh še tudi dobiš v brejke.
 

hooger

Fizikalc
5. sep 2007
1.985
17
38
Bled
kar se tice zavor - solidne disk zavore bodo vedno boljse kot solidne gumice ... sploh ko se enkrat zmoci zadeva. slabe disk zavore (mehanske in razne third party hideavljicne) so isti smorn, oz. znajo gumice res biti boljsa izbira, po drugi strani pa tudi najboljse “gumice” in najboljse disk zavore, ker so v bistvu, kot XTR menjalnik, niso namenjene ravno amaterski uporabi (dragi materiali in drazje vzdrzevanje, gumice naceloma niti niso vec gumice, ker na karbonske wheelsete z gumicam je kot bi hotel s putrom za
Ti kar crkuj, dejstvo pa je, da marsikdo ne potrebuje disk zavor. Sem vozil v-brake, sem vozil hidravlične obročne in vozim 4 batne disk zavore. Po tvoje bi moral umirati od navdušenja nad napredkom? E, malo morgen.. Takoj bi šel nazaj na obročno hidravliko, pa je mičken problem dobit kompatibilno vilo. Na hardtailu, ki ga sestavljam, pa garant ne bo diskov.

tale tema se bere tako kot bi se v avtomobilzmu kregali ali se rabi šipe na štrom ali ne. Niso nujne, so pa fajn. Tudi brez klime smo 20 let nazaj čist normalno lahko shajali. Kdo še kupi avto z navadnimi halogenkami, ali so ročni menjkalniki sploh še kul...

razvoj gre naprej tut pri kolesih. Brezžični menjalniki za kolesa so postali cenovno dostopni, tle se pa folk krega al so dobre v brajke al so boljš hidravlične na obroč.

glede opreme pa tko, 1x11 ali 1x12 bo zadostilo 99% uporabnikov, itaq bodo pa eni do smrti zagovarjal spredej 3 šajbe. Pa še glede vzdrževanja. Ne vem od kje fama da recimo xtr ni za amatersko uporabo pa da je drago vzdrževanje? zadnji menjalnik je res da cca. 100€ dražji, ampak od tam naprej pa rabi čist isto zajlo kot vsak drug menjalnik. Tut za xtr bremze je notri čisto isto olje kot v drugih shimano bremzah, ploščice pa so 10€.
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.714
6.599
113
Dobro fantje, tukaj ste sami profesionisti pa mi dajte meni skoraj začetniku povedat kaj naj nabavim namesto 15 let starega trekinga, ki sem ga vseeno malo prerasel. Nisem resen kaliber kolesarja, odpeljem tam kakih 30-50km na lepe dneve, malo gor pa malo dol. Vse po asfaltu. Najhujših klancev se ponavadi ognem. Ogledujem si fitnes oz. hibridna kolesa, ker še enkrat trekinga ne bi samo za po asfaltu, specjalke pa tudi ne, tudi zaradi težav z rameni. O opremi nimam pojma, razen neke približne predstave kako gre po rangih.

Pravite, da je dandanašnji 1x11 čisto zadosti (zdaj imam nek deore lx 3x8 - v bistvu zelo brezvezna razmerja, ki se podvajajo, tako da štekam zakaj se gre na 1x)... a se gleda zobnike 11-32 ali 11-42? Bremze mi je čisto vseeno kakšne so, da ne bo kak kreg.

Primeri koles:
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.235
3.884
113
Ma ja, razvoj gre v nebesa, pol pa pržgeš v nedeljo po kosilu ližbastonliž pa klošarji vsi še dveh šajbah. :bonk:
 

Zebdi

Fizikalc
11. dec 2017
439
138
43
Steve, k sreči se jih še dobi, je pa res, da določeni modeli dosegajo nore cene na eBayu. Sam se sicer nagibam k obročni hidravliki, ki mi je še zmer top. Čist verjamem, da se 2x in 3x sistemi počasi poslavljajo, čeprav se še dobi nove šajbe/kasete za 3x sisteme. Sam po ravnini na 26 colarju dostikrat vozim 44 spredaj in 11 zadaj, hkrati pa v klanec dosti uporabljam 22 spredaj in... Ehm, 2 šajbo pri 11-34 kaseti. Me prav zanima, kater 1x sistem mi bo to omogočil.

Hooger, razlika je v ceni kaset/šajb. Vsaj okol leta 1998 so recimo XT kasete zdržale bistveno dlje kot XTR, ob tem, da so bile bistveno cenejše. Ne vem, če niso takrat za top zadeve uporabljali kombinacije titan/alu (pač so šparali na gramih). Domnevam, da je tudi sedaj kar lepa razlika v ceni, pa XTR zih ne zdrži dlje kot XT. Od tu ta fama o dražjem vzdrževanju...
 

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.213
113
x2 se nic ne poslavlja. X1 ima pac svoje uporabe. Podvojena razmerja? V rangu dveh zobnikov, da. Vse ostalo pa precej blize skupaj.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.996
1.880
113
Steve, k sreči se jih še dobi, je pa res, da določeni modeli dosegajo nore cene na eBayu.
Se jih dobi ja, za vzdrževanje oldtimerjev.

Naslov te teme pa je: katero kolo. S tem je mišljeno katero novo kolo. Se dobi novi pecikl z vbrejki? Ne, že dolgo več ne. Zato so tvoji romani o oh in sploh vbrejkih in vsa razglabljanja okrog njih komplet brezpredmetna.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.892
9.476
113
Ja veš kak je. Smo le na alterju. in če je treba delat primerjavo z gumicami je treba top robo gumic primerjat z najbolj kurčevimi diski kaj obstajajo, 10 kilometerskim spustom in 150 kilskim dedom in potem vsem razlagat kak so gumice boljše. Če pa primerjaš nek rang, ki si zasluži ime bremza in imaš svoji vižnji primerno velikost diska je ni gumice, ki prime bolje.

Ajde Kalbo daj mi razloži zaj kak nimam pojma.
Kaj ti bo kalbo zaj razlago? Aja to, da so diski na cestaku samo in zgolj komercialna budalaština? Mimgrede, zadnjo klasiko je zmagu še zmeri dec na gumicah, na Giru je Rogla seku rekorde na spustih v mokrem na gumicah, tak da ti o prednostih diskov na cestaku nimam kaj razlagat, to so dejstva.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.892
9.476
113
Dobro fantje, tukaj ste sami profesionisti pa mi dajte meni skoraj začetniku povedat kaj naj nabavim namesto 15 let starega trekinga, ki sem ga vseeno malo prerasel. Nisem resen kaliber kolesarja, odpeljem tam kakih 30-50km na lepe dneve, malo gor pa malo dol. Vse po asfaltu. Najhujših klancev se ponavadi ognem. Ogledujem si fitnes oz. hibridna kolesa, ker še enkrat trekinga ne bi samo za po asfaltu, specjalke pa tudi ne, tudi zaradi težav z rameni. O opremi nimam pojma, razen neke približne predstave kako gre po rangih.

Pravite, da je dandanašnji 1x11 čisto zadosti (zdaj imam nek deore lx 3x8 - v bistvu zelo brezvezna razmerja, ki se podvajajo, tako da štekam zakaj se gre na 1x)... a se gleda zobnike 11-32 ali 11-42? Bremze mi je čisto vseeno kakšne so, da ne bo kak kreg.

Primeri koles:
Glede težav z rameni. Mora ti pasat geometrija, pa niti ni važno al je cestak ali hibrid. Na tvojem mestu bi šel h kakemu ki se s fitingom ukvarja, da te mal premeri in ti pol svetuje pravo kolo.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.235
3.884
113
Ja, pa na gravel akademijo za 400 po osebi, kjer bo zvedu kolk katere bremze dozirat glede na naklon in vrsto šodra, da bo vedu kakšno brado pa na kakšen pir in kolk je še healty za regeneracijo po furi in kolk mlekca v espresu je še optimalno, pride pa pol pa še fiting, fafing in clothing, tko da če nisi jurja skuru preden si vedu kaj bi sploh rad pol ne hodi v trgovino.
 
  • Haha
Reactions: ales85

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.892
9.476
113
Ja, pa na gravel akademijo za 400 po osebi, kjer bo zvedu kolk katere bremze dozirat glede na naklon in vrsto šodra, da bo vedu kakšno brado pa na kakšen pir in kolk je še healty za regeneracijo po furi in kolk mlekca v espresu je še optimalno, pride pa pol pa še fiting, fafing in clothing, tko da če nisi jurja skuru preden si vedu kaj bi sploh rad pol ne hodi v trgovino.
Glej ti lohk zdej nabijaš kokr hočeš, če ne probaš ne veš. Dober fiting pa ni nujno najdražji. Je pa fino, če ti voziš kolo in ne kolo tebe.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.892
9.476
113
Pa da ne bo sam tko. Sem bil enakega mnenja kot ti. Pol me je pa začel podplat bolet, vsako furo. Pa mi kolega priporoči fiting. Pod 100 Eur sem plačal. No težave s podplatom je rešil zamik desnega blokerja, besede, nisi simetričen kot noben od nas ni. Hkrati je šel zic gor, pozicija nazaj, kot noč in dan proti prej. Tako da od takrat roplo priporočam to vsakemu.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.235
3.884
113
Nič ne bom nabijal, samo mislim da človek za to, da ga fitajo na bike prvo rabi bike, pol ga pa šele fitajo.

Bolj me zabavajo črnobele rešitve za mavrične probleme. Medtem ko je en GCN, v katerem so tako teoretiki kot fantje z desetletji prakse sposoben vprašanju ene ali dveh šajb posvetit ne samo dveh oddaj, ampak kar celo sezono, takšne odgovore alter strese z rokava kot eno in edino resnico.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.235
3.884
113
Dobr no, so neke osnovne zadeve, to je da sam veš kaj in koliko boš približno fural (in to tudi poveš) in da ti prodajalec pove da sediš na biciklu približno prave velikosti. Pol pride bike fiting, dolžina fajfe, višina sedeža, nastavitev blokejev, zic naprej nazaj.

Druga plat medalje pa je da marsikdo že po parih km ko ma prvič mravljince v jajcih že gugla kaj je narobe pa da je zic zanič....Vseeno mislim da je treba jurja (ali tri) km odsvirat da ugotoviš da ti nekaj ne paše.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.967
6.862
113
pri taščici
Prodajalci so najbolj veseli da tega Jurja odsviras na biciklu za vsaj dva Jurja, ker potem ti prodajo nov bicikel.za tri jurje ki bo odpravil težave. Ali pa jih morda tudi ne bo.
 

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.213
113
že po parih km ko ma prvič mravljince v jajcih
Vem, da bom sedaj spadal v to kategorijo, ampak se ne strinjam. Ce imas po parih km mravljince v jajcih potem sedez ni pravilno nastavljen ali pa je neustrezen (vsekakor ne nujno zanic). Mogoce celo niso ustrezne hlace, ki bi lahko ta obcutek odpravile.

Ce bi jaz kupoval kolo izkljucno po nasvetu prodajalcev, bi kupil prevelikega.
 
  • Všeč mi je
Reactions: kalbo