Kateri akumulator 75 - 90 Ah za dizla?

ecan

Pripravnik
11. avg 2007
371
0
16
Če ne razumeš kar ti je napisal doctorz pa še bolj simpl primer. Kapacitivnost akumulatorja primerjaj z velikostjo posode s tekočino. Večja kapacitivnost - večja posoda. Prazen akumulator - prazna posoda. ( Večja posoda ni bolj prazna). Da večjo posodo napolniš pač rabiš dalj časa
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Če je močnejši akumulator po tvoje prazen, kako prazen bo (ob enaki uporabi) šele šibkejši? A se bo praznil še malo v "limit" ali kako?
 

ecan

Pripravnik
11. avg 2007
371
0
16
Zopet po kmečko. Ko akumulatorja nista več uporabna imata enaki ostanek električnega naboja. V posodah je enaki ostanek vode ki pa ni več uporaben.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Jaz gledam na močnejši akumulator z vidika da je noter spravljene več energije. Ne zato da bom nažigal muziko ampak da bo imela baterija preko zime na razpolago dovolj energije, da bom spravil avto v pogon. Ker ravno pozimi imam v povprečju najkrajše relacije (po 1 km do 2) avto pa na prostem.

Torej po mojem razmišljanju bom ob pomanjkljivem polnjenju baterije z npr. 100 amperskim dlje vžigal avto kot s 70 amperskim?

Glede polnjenja akumulatorja z alternatorjem na avtomobilu...a se ne akumulator stalno fila? Torej kako alternator ve kako poln/prazen je akumulator oz. kako velik je? On fila. Ni tako?
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik ecan pravi:
Zopet po kmečko. Ko akumulatorja nista več uporabna imata enaki ostanek električnega naboja. V posodah je enaki ostanek vode ki pa ni več uporaben.

Še zadnjič:
Imaš dve posodi. 100l in 50l
Obe sta polni. V prvi je 100l vode, v drugi pa 50l vode.
Iz prve porabiš 50l.
Iz druge porabiš 50l.
Katero boš sedaj dlje polnil z vodo?

Vprašanje je podobno tistemu: kaj je težje? Kila sena ali kila cegla?
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Vincent, prav razmišljaš. In tudi tista o polnjenju (skoraj) ves čas je tudi na mestu. Alternator itak pokriva (če dela tako kot je treba) vse potrebe po el. energiji v avtu, medtem ko avto laufa. So redke in zelo kratkotrajne izjeme (npr. šusi pri močnem ozvočenju).

Ampak še vedno bo treba tudi pri akumulatorju s 100Ah enkrat nadomestit zamujeno in se peljat mao dlje ali pa ga priklopit na polnilec.
 

ecan

Pripravnik
11. avg 2007
371
0
16
Obe boš polnil enako časa (enaka količina vode) ker večja posoda ni bila prazna. Če bi bili obe prazni, bi pa bila razlika v času polnjenja.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.145
4.127
113
Če bi se spoznal kaj na elektriko bi poleg primerjave z vodo lahko upošteval še notranjo upornost akumulatorjev, torej NI povsem enako ali polniš "10Ah" izpraznjen akumulator, ki ima kapaciteto 100Ah ali pa 50 Ah. Za prvega je načeloma potreben višji tok ... tole je teoretično seveda.

Da ponazorim še s skladiščem palet! Imaš skladišče v katerega gre 50 palet in še enega v katerega gre 100 palet. Palete gredo v in iz skladišča po sistemu FIFOta (recimo da gre za "pokvarljive" banane). Če iz obeh skladišč vzameš 10 palet in nato hočeš napolnit skladišče boš za prvega moral premaknit 40 palet da boš postavil 10 na "zadnje" mesto, pri drugem pa boš moral premakniti 90 palet! Torej drugo skladišče v teoriji zahteva več "dela" za isto količino polnjenja ...

V praksi vseeno ni tako velike razlike, saj so že znotraj iste kapacitete lahko akumulatorji precej različni, altenator na vozilu pa ima tudi precejšnje rezerve .. tako da za rang ali dva višja kapaciteta načeloma ne povzroča problemov. Tudi osebki ki dajo dva accuja namesto enega nimajo težav (v teoriji bo itak prej ko altenator crknil kar sam accu, ampak to je dolgotrajen proces).
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Če si bral poste nazaj, si lahko videl, da primerjave z vodo nisem načel. Je pa soliden približek.
In res nisem ekspert za akumulatorje, vendar zopet izjave da "bo alternator (prej) crknil zaradi premočnega akumulatorja" nekako ne pijejo vode.

Sicer na pamet kaj bolj konkretnega rečt je težko (tudi ti pišeš kako je v teoriji), bi bil pa zanimiv kakšen test, sočasno z meritvami (polnilnega toka, napetosti, časa - na koncu tudi kakšen graf ne bi škodil).

Edit: Zanimivo bi bilo tudi preverit, kako je z akumulatorji s "pojačanim" zagonskim tokom in kako je z notranjo upornostjo. Verjetno je pri teh manjša (kar pomoje tudi pomeni da se hitreje in z večjim tokom polnijo - in manj grejejo).


Edit #2: kot sem že napisal: alternator mora poskrbet za vse potrebe po el. energiji v avtu, vključno z vsemi porabniki in polnjenjem akumulatorja. In če "tvoja" teorija drži, da je za "močnejši" akumulator potreben večji polnilni tok, to pomeni, da je notranja upornost manjša. Kar pomeni hitrejše polnjenje in manj izgub tako pri polnjenju kot pri praznenju akumulatorja. Pa še te razlike so najverjetneje reda 1-2A, kar ni niti toliko, kot požre ena žarnica.
Se upam stavit da star, zgonjen akumulator (z visoko oz. povišano notr. upornostjo) bolj matra alternator, kot pa nov, četudi premočan" (in spet ne toliko, ker si omejen s prostorom za akumulator).

Zaključujem. Naj se oglasi nekdo, ki do potankosti pozna akumulatorje.
 
Nazadnje urejeno:

ecan

Pripravnik
11. avg 2007
371
0
16
Nimam namena prerekati se tukaj.

Zavedaj se, da tukaj nisva sama, pripombe o nerazumevanju pa imaš samo ti.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
ksz

V tej temi ste napisali nekaj oslarij, zato bom poskusil malce razjasniti zadeve.

Ko izbiramo akumulator, je potrebno pogledati 2 številki - kapaciteto (Ah) ter zagonski tok (A). Kapaciteta nam pove, kakšno zalogo energije ima baterija ali po domače povedano - več kot ima Ah, več časa lahko pri ugasnjenem avtu poslušamo radijo, verglamo avto ... etc. Zagonski tok (A) nam po domače pove maksimalno moč, ki jo lahko akumulator da od sebe ob kratki obremenitvi. Akumulator z višjim zagonskim tokom bo lepše vžgal vozilo pozimi, vozilo z večjo kubaturo ... etc. V osnovi velja, da potrebujejo dizli akumulatorje z višjimi zagonskimi tokovi od bencincev.

Pri nakupu novega akumulatorja moramo paziti na odstopanja. Tako pri kapaciteti, kot pri zagonskem toku, je odstopanje navzdol nezaželjeno. Pri odstopanju navzgor pa moramo paziti le pri kapaciteti, medtem ko pri zagonskem toku velja - več ga je, bolje je. Zakaj je potrebno paziti na pozitivna odstopanja pri kapaciteti akumulatorja? Če (teoretično) vgradimo 100Ah akumulator namesto 50Ah akumulatorja, bo sprva vse lepo in prav. Problem se pojavi, če nov akumulator izpraznemo (poslušanje avtoradija, pozabljene luči ... etc.). Recimo da nam avto uspe komajda vžgati. Problem se pojavi pri polnjenju akumulatorja, saj bo alternator veliko bolj obremenjen pri polnjenju akumulatorja z višjo kapaciteto, kot pri polnjenju akumulatorja z nižjo kapaciteto. Tok polnjenja bo narastel preko normalnih meja za dotičen alternator in kmalu se lahko zgodi, da odpovedo diode ali regulator na alternatorju. Skratka - odstopanje za več kot 20 Ah odsvetujem.
 

ecan

Pripravnik
11. avg 2007
371
0
16
Naštej prosim nekaj oslarij.

Potem pa poglej moj prvi post in temo o kateri je bilo takrat govora. Ti pa tu meni razlagaš stvari o katerih takrat sploh ni bilo vprašanj. Ko kak politik, ki je vprašan eno, odgovarja pa nekaj popolnoma drugega.

Konec
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Kot prvo - odgovarjal sem vsem udeležencem te teme in ne tebi - na začetku mojega posta lahko vidiš "ksz", ki pomeni "ker si zadnji".
smirk-1.gif
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Ecan, ohladi se ker tvojih trditev ne ti ne drugi ne moreš podpreti. Crash ti je najbolje pojasnil za vse nazaj, a se ne daš. Načeloma pa (poleg kot je crash omenil radiov, žurk in podobnega) za vžig porabiš recimo "10 litrov vode" . In ko avto laufa, je treba teh 10 litrov natočit nazaj in sploh nima veze ali dotakaš v 50 ali v 100 litrško posodo.

Sicer so pa že od nekdaj akumulatorji omejeni zaradi norcev, ki jim avto ne vžge. Načeloma je v avtu tako zmogljiv akumulator, da prej odneha akumulator kot zagori štarter. Nekateri namreč ne znajo odnehat verglat in z dvojno kapaciteto je rezulat lahko tudi požar.
 

doctorz

Guru
7. sep 2007
7.921
650
113
pred racunalnikom
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Citat:
Uporabnik doctorz pravi:
Ja še enkrat poglej moæ vincentovega akumulatorja (čeprav mislim da se je zatipkal ali pa fejst naklada
tongue-1.gif
)

Ne bom trdil samo mislim da sem kupil 105 Ah (bom pogledal na račun)..original je mende okoli 70 Ah (dimenzijsko je bil tam tam drugače ga ne bi spravil v (premajhno) luknjo).

Nevem kam si stlačil 100 amperski, ker je skoraj 10 cm daljši od 70 amperskega.
 

doctorz

Guru
7. sep 2007
7.921
650
113
pred racunalnikom
Saj ni samo poraba akumulatorja, pomembno je tudi samopraznenje. In če avto nekaj dni stoji, ali pa recimo če pritisne mraz mislim da mora alternator več delati...

Sicer je pa crash vse napisal
cool-1.gif
 

Mr_Wolf

Guru
8. jan 2008
3.245
3.691
113
...ksz

Toyota Corolla, l.2001 (zadnja made in Japan), 100 kkm (mestne vožnje), garaže ni videla.
Prvi akumulator Panasonic zaenkrat (knock, knock...) še služi!