Kako preverijo, če je nekdo števc prevrtaval?

mobifrik99

Fizikalc
20. nov 2007
1.138
5
38
Tudi v Nemčiji ni heca s tem. Do enega leta zapora. Zato se pa čudim, ko se eni tako bojijo avtov uvoženih iz Nemčije. Avto ima skoraj zagotovo realne kilometre, ponavadi švabi avte redno servisirajo pri uradnem servisu, avti so voženi po neprimerno boljših cestah, kot v Sloveniji. Torej dobiš avto kot se zagre.

Drugo je, če kupiš avto pri hendlerju, ki uvaža v Slovenijo, takrat je potrebna previdnost.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Moral bi biti predpis, da za prevrtene kilometre brez pardona odgovarja prodajalec in nihče drug. Bi bil hitro red.
 

FRooT

Pripravnik
19. avg 2007
507
8
18
tudi to pravilo ima dvorezen meč.

Ti si kupil avto od nekoga v dobri veri, da imaš kilometre ok, nobenih problemov z avtom nič spornega in verjameš v te kilometre.
Avto prodaš z kilometri za katere si prepričan da so pravi.

Avto čez tri leta prodaš v dobri veri, da so kilometri realni . Potem bi pa ti odgovoarjal, ker kupec tvojega avta ugotovi, da so bili kilometri prevrteni
wink-1.gif
Se pa strinjam , da je nekako temu potrebno naredit konec.

Lp M .
 

ynos

Vremenko
18. jul 2007
24.434
3.825
113
davorinm.wordpress.com
Kolega je kupil Megana od prijaznega strica. Potem naredil totalko in ga prodal staro za novo. Na servisu so mu rekli, da je bil prvi lastnik italijanska pošta, potem je bil izvožen v francijo in uvožen kasneje v Slovenijo. Namesto deklariranih 120.000, pa je imel že v franciji prek 200.000 km. Bad
hysterical-1.gif
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik poldo pravi:
Ravno vceraj sem na Mercedesu A odkril da so iz skoraj 190.000 znizali na 130.000. Ker sem zaposlen na Mercedes servisu imam upogled v statistike po katerih se ni dalo nic razbrati ker so se servisi delali pri popoldancih.Ko sem priklopil Star Diagnosis ( Mercedesova diagnostika ) sem v zgodovini servisov v KI enoti videl da je zadnji servis bil opravljen na 187.000 ,ti avti namrec shranjujejo stanje zadnjih 5 servisov.Na stevcu pa jih sedaj prikazuje 130.000 za kolikor je tudi bil kupljen.
Ker se gre za znanca in ker me dejstvo da so ga barabe naplahtale jezi , me zanima kje naj postopek zacnemo. Kako je v Sloveniji to obravnavano ? Ali prvo k odvetniku ali takoj tozba ?
Vse podatke iz testa z Star diagnosis sem stiskal, vse je dokumentirano in zelo lepo razvidno.
V italiji je to obravnavano kot hud prekrsek in kazni so astronomske ce se stvar dokaze.
Na sreco se pri Mercedesih da lepo odkriti te poneverbe.

Da se ugotovit, če korekcija kilometrov ni bila opravljena strokovno. Sicer pa se tudi na Mercedesu ne da.
 

Konec

Guru
Izključen uporabnik
22. avg 2007
1.924
753
113
GO rica
Da se na teh starejsih modelih,na novejsih modelih jih imas zapisane na KI,na EZS na CR na modulu rocke menjalnika.....ne bom trdil da se ne da niti na teh ampak zelo zelo tezko,ravno zaradi tega pricakujem tudi v tem balkanskem delu €U zakon z tezkimi posledicami za poneverbe.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.461
2.453
113
Prijatli vse se da, in vse se bo dalo, vprašanje je samo cena samega posega. Pač naši kmeteki plačajo par 10€ da se zbijejo km le na števcu, pač ne razkirajo 500€ za kompleten poseg...
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik poldo pravi:
Da se na teh starejsih modelih,na novejsih modelih jih imas zapisane na KI,na EZS na CR na modulu rocke menjalnika.....ne bom trdil da se ne da niti na teh ampak zelo zelo tezko,ravno zaradi tega pricakujem tudi v tem balkanskem delu €U zakon z tezkimi posledicami za poneverbe.

Povsod, kjer je zapisano, se da spremenit. Je pa res, da se velikokrat pri Mercedesih prevrti samo števec in vgradi CAN filter, ki blokira posredovanje podatkov o kilometrih drugim modulom na CAN vodilu.
 

doctorz

Guru
7. sep 2007
7.921
650
113
pred racunalnikom
Citat:
Uporabnik poldo pravi:
Ravno vceraj sem na Mercedesu A odkril da so iz skoraj 190.000 znizali na 130.000. Ker sem zaposlen na Mercedes servisu imam upogled v statistike po katerih se ni dalo nic razbrati ker so se servisi delali pri popoldancih.Ko sem priklopil Star Diagnosis ( Mercedesova diagnostika ) sem v zgodovini servisov v KI enoti videl da je zadnji servis bil opravljen na 187.000 ,ti avti namrec shranjujejo stanje zadnjih 5 servisov.Na stevcu pa jih sedaj prikazuje 130.000 za kolikor je tudi bil kupljen.
Ker se gre za znanca in ker me dejstvo da so ga barabe naplahtale jezi , me zanima kje naj postopek zacnemo. Kako je v Sloveniji to obravnavano ? Ali prvo k odvetniku ali takoj tozba ?
Vse podatke iz testa z Star diagnosis sem stiskal, vse je dokumentirano in zelo lepo razvidno.
V italiji je to obravnavano kot hud prekrsek in kazni so astronomske ce se stvar dokaze.
Na sreco se pri Mercedesih da lepo odkriti te poneverbe.

Sodelavec je kupil avto, rabljen pri avtohiši. Čez kakšnih 6 mesecev mu je voda zalila avto in ga je odšlepal na uradni servis, tam so mašino razstavili in ugotovili da ima najmanj 3x toliko prevoženih, kot je bilo na števcu. So mu napisali vsa potrdila, ki jih je rabil, šel k odvetniku in tožil. Avto je vrnil (avto je bil čisto fuč od vode) prodajalcu, dobil nazaj kupnino in stroške za odvetnika.

Sam pa ko kupujem avto pogledam gume, ploščice, obloge... če kaj opaziš opaziš, če pa ne pa pač ne. Moj avto je imel malo prevoženih, ampak na njemu so bile tudi 5 let stare gume z dosti profila, original diski in obloge.... sem ga peljal k mehaniku za ople pa je rekel da so 99% pravi kilometri, upam da so res
smile-1.gif
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Povsod, kjer je zapisano, se da spremenit. Je pa res, da se velikokrat pri Mercedesih prevrti samo števec in vgradi CAN filter, ki blokira posredovanje podatkov o kilometrih drugim modulom na CAN vodilu.

Tehnicno gledano je tako, da ce proizvajalec elektronike tako zeli, ni noben problem narediti zapisovanja tako, da gre samo enkratno, brez moznosti izbrisa.

Edina moznost za goljufanje bi potem bila zamenjava celotnega modula ali pa vsaj zamenjava komponente, v katero se vpisuje (torej odstraniti maso, v katero je zalita, odspajkati, prispajkati novo, povrniti maso v prejsnje stanje), ampak to bi bili precej dragi postopki, ce bi imel vsak kos elektronike unikatno oznako in dodatne mehanizme proti poseganju v elektroniko *ki bi ob posegu to zabelezili).

Zakaj tega ne delajo ze zdaj ? Ne bi vedel, ni pa to nic novega, koncept je tudi zelo preprost za razumeti (isci "fuse memory").
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Poglej, na zadeve se dobro spoznam in vem kaj se da in česar se ne da narest. Tudi, če bi naredili brez možnosti izbrisa, bi še vedno lahko zamenjali komponento, ki kilometre hrani, ker gre za zadeve v rangu par €. Nekaj v tej smeri je poizkušal BMW, ki vgrajuje EEPROME M35080, ki imajo inkrementalne registre. To pomeni, da se vrednosti v njih lahko zgolj večajo, ne pa manjšajo (načeloma bi torej v teoriji lahko kilometre prevrteli le naprej). Stvar se sploh ne obnese, ker imamo 2 možnosti, da stvar obidemo. Prva je, kot že rečeno, ta, da komponento (M35080) preprosto zamenjamo z novo. Pri drugi, bolj pretkani, pa s posebnimi programatorji izbrišemo vsebino EEPROMA. Ti vsebino izbrišejo tako, da vpisujejo vedno višje vrednosti, dokler ne pride do preliva (overflow), nakar je EEPROM ponovno v tovarniški vrednosti.
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
EEPROM je drugacna tehnologija kot fuse-link memory in ravno to ti zelim povedati. Tam ni nobene alternative, kot zamenjava ali celega sklopa (kar bi se dalo prepreciti s tem, da bi bila elektronika sparjena s kaksnim drugim kosom, npr. motorjem, in bi lahko samo tovarna pripravila nov set v primeru okvare) ali zamenjava pomnilniske komponente.

Ko enkrat zapises podatek (= "skuris varovalko", en bit = en fuse link), lahko kvecjemu zapises se ostale podatke, torej pokuris ostale fuse linke in nabijes svojemu vozilu kilometre. Se avti s 500K prevozenimi km prodajajo bolsje kot taki s 150K ? Najbrz ne.

Ce bi bilo proizvajalcu vozila v interesu, bi to lahko vkljucili namesto pomankljive trenutne tehnologije, pa ne bi vec nihce mogel goljufati (razen navzgor, cesar pa mislim da ne bo nihce pocel).
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Imam občutek, da proizvajalci namenoma(?) pustijo sistem z luknjami, torej, da se da shackat kilometre....vse na račun prodaje. Ja, tudi od rabljenih avtomobilov ima proizvajalec koristi. Na dolgoročni rok.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Zelo dobro poznam te tehnologije, ne skrbi. Povem pa ti samo eno - nobena stvar ni s stališča varnosti 100% zanesljiva, vse je samo vprašanje časa in denarja. Seveda bi se dalo naresti super varnega, kar bi stalo trikratno ceno samega avtomobila ... obenem pa se bi s petdesetkratno ceno dalo isto stvar razbiti v primernem času. Začaran krog.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
In že smo pri zunanjem auditu, kjer bo vozilo preko telemetrije sporočalo kilometre še kam izven avta...
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Zelo dobro poznam te tehnologije, ne skrbi. Povem pa ti samo eno - nobena stvar ni s stališča varnosti 100% zanesljiva, vse je samo vprašanje časa in denarja. Seveda bi se dalo naresti super varnega, kar bi stalo trikratno ceno samega avtomobila ... obenem pa se bi s petdesetkratno ceno dalo isto stvar razbiti v primernem času. Začaran krog.

Glej, to so fluskule. Ti meni razlozi kako bi to prepisal tako, da bi bila vrednost prevozenih km nizja, kot je bila prej, oziroma ce ne bi prepisal, kako bi zamenjal s takim, ki bi imel ujemajovo-se kodo, ce bi lahko to dobil samo od mene (= tovarne).

Ne trdim, da je 100% zanesljivo (servisi bi narocali nadomeste primerke, ker da so originalni bili uniceni v "nesrecah", in bi potem to menjali, ampak tudi vsako zamenjavo lahko tovarna evidentira in vpise v centralno servisno knjigo, kjer jo lahko vidi vsak servis), ampak v primerjavi z obstojecimi sistemi stane enako (par evrov pri celem avtu) in drasticno otezi goljufanje.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.151
4.132
113
Citat:
Uporabnik Radirko pravi:
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Zelo dobro poznam te tehnologije, ne skrbi. Povem pa ti samo eno - nobena stvar ni s stališča varnosti 100% zanesljiva, vse je samo vprašanje časa in denarja. Seveda bi se dalo naresti super varnega, kar bi stalo trikratno ceno samega avtomobila ... obenem pa se bi s petdesetkratno ceno dalo isto stvar razbiti v primernem času. Začaran krog.

Glej, to so fluskule. Ti meni razlozi kako bi to prepisal tako, da bi bila vrednost prevozenih km nizja, kot je bila prej, oziroma ce ne bi prepisal, kako bi zamenjal s takim, ki bi imel ujemajovo-se kodo, ce bi lahko to dobil samo od mene (= tovarne).

Ne trdim, da je 100% zanesljivo (servisi bi narocali nadomeste primerke, ker da so originalni bili uniceni v "nesrecah", in bi potem to menjali, ampak tudi vsako zamenjavo lahko tovarna evidentira in vpise v centralno servisno knjigo, kjer jo lahko vidi vsak servis), ampak v primerjavi z obstojecimi sistemi stane enako (par evrov pri celem avtu) in drasticno otezi goljufanje.

Dej, sam veš kako je z raznimi unbreakable zadevami že ko govorimo o zabavnem ITju, pri vozilih imaš pa poleg tega še finančni aspekt!

Torej če bi izdelali zelo zanesljivo zaščito bi ta koštala precej denarja, če pa bi koštala precej denarja bi se jo hekerjem še prej splačalo razbit (višja cena). Programske rešitve (kar števec je) se ne da naredit 100%! To da se beleži kilometrina na večih mestih je samo začasna rešitev, ker kdor ve za to kje pogledat ve tudi kje spremenit.

Seveda obstajajo precej 90% rešitev, ki pa so na ravni mehanike in pa "kemije"; po kemijskih in fizikalnih lastnostih določenih delov, ki so podvrženi uporabi se, da zelo zanesljivo vedet koliko km ima vozilo! Jasno moraš pa za tako metodo bit štručko in pa poznat moraš specifike enega vozila. Ni pa ta metoda točna - odstopanja so lahko velika. Torej, izkušen mehanik na poobalščenem servisu točno ve kako zgleda motor pri 50k km in kako pri 300k km - kar sicer ne daje zagotovila, da je avto res toliko malo prevozil, ampak koneckoncev to niti ni pomembno - pomembna je le in edino ohranjenost vozila.
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Jaz govorim za cisto preprosto zadevo, katere namen je, da se je po vpisu ne da vec restavrirati v prvotno stanje in ponovno prepisatim namesto da je prepisljiva, kot je to sedaj. Ce bi jih bil kdo pripravljen kupiti eno serijo za vgradnjo v vozila (torej na tisoce oz. milijone kosov, kolikor proizvajalec vozil kot je npr. BMW ali VW naredi vozil v nekaj letih), bi bila cena zagotovo v istem rangu kot za obstojece variante (EEPROMi in podobno), torej evro ali par evrov na vozilo.

Ko je enkrat podatek zapisan (torej so "varovalke" skurjene), ni vec ne boga ne Chucka Norrisa, ki bi jih sestavil nazaj, brez da bi unicil (odprl) ohisje, ki je narejeno iz enega kosa. Skurejene so dobesedno, kot ce bi imel kupcek klasicnih varovalk in bi kuril no po eno za vsak prevozen km (ali 1000 km ali kakor pac ze), le da jih ne mores zamenjati, ker so vse znotraj ohisja. Ko so vse skurjene, je konec zabave.

Pred casom sem naletel na doktorsko dizertacijo nekega Rusa, ki za mastne denarce "odklepa" varovalke v programirljivih integriranih vezjih (mikrokontrolerji ...), kar omogoca branje zascitene vsebine, seveda brez privoljenja avtorja oz. lastnika
smile-1.gif
Poseg je tehnicno in casovno primerljiv s tem, kar bi bilo minimalno potrebno, da lahko povrnil v prejsnje stanje (ali se bolj nazaj) kilometrino, kakrsno opisujem zgoraj, cip pa je v vsakem primeru nepopravljivo unicen ("odpre" se ga s koncentrirano HNO3, kar pusti posledice, ki se jih takoj opazi). Procedura stane od nekaj deset do nekaj sto tisocakov (dolarskih) in mislim da jo se vedno oglasujejo na Internetu (isci "breaking microcontrollers").

Ko enkrat stroski zamenjave presezejo dobicek od goljufije, se pa tega ne bo nihce vec sel, saj bi zasluzil vec, ce proda s posteno vrednostjo kilometrine. Ali se tehnicno da izvesti ali ne je pri tem nepomembno, ce ni ekonomsko upraviceno. Popravljanje kilometrov se cigotom splaca samo, dokler stane kvecjemu par sto EUR, zasluzijo pa tisoc ali par tisoc EUR od goljufije. Ce bi imeli pri ans solidne kazni za goljufanje in sodstvo, ki bi opravljalo svoj posel namesto da samo zase skrbi, tehnicne resitve ne bi bile potrebne - mislim da zato kaksni Nemci ne razmisljajo o tehnicni plati problema, jim ne padejo tako pogosto na pamet balkanski posli.