Bom še jaz nekaj na to temo povedal iz prve roke. Preveriti se da načeloma enostavno - preveriš samo stanje vozila - na žalost pa je zanesljivost takega preverjanje precej majhna, še posebej, če se na avte "ne razumeš". "Dokazati" pa se da v naslednjih primerih:
- kilometrina števca se ne ujema s kilometrinami, ki jih beležijo uradni servisi (oz. je vozila opravilo sumljivo malo kilometrov po tem, ko niso več vozili na uradni servis)
- pri vozilih, pri katerih je za "vrtenje" kilometrov potreben fizičen poseg, lahko pogledamo, če je bilo kaj delano okrog teh sklopov
- kilometre je prevrtel šalabajzer, kar pomeni, da jih ni prevrtel v vseh enotah, ki kilometre beležijo (pozor: pri nekaterih vozilih to ni mogoče, saj se enote - računalniki - avtomatsko uskladijo na najvišjo vrednost, ki jo beleži katera koli od enot)
V vseh ostalih primerih je "dokazovanje" praktično nemogoče. Smešno je predvsem dejstvo, da nekateri mislijo, da diagnostični aparat prikaže vedno pravilno kilometražo. Jo - v primeru, da je kilometre vrtel šalabajzer in seveda v primeru, da so zapisani v več računalnikih. Za primer - prejšnji vikend sem delal korekcijo kilometrov (menjava motorja) na vozilu Lancia Phedra (2005), kjer je treba kilometre popraviti v dveh števcih in računalniku potniške kabine (BSI). Vozilo je bilo sicer zelo dobro ohranjeno in sam ne bi rekel, da ima prevrtene kilometre - dokler nisem dejansko odmontiral elektronike iz vozila in videl, da se motim. Vozilo je bilo pripeljano iz Nizozemske.