Kako od etažnih lastnikov izterjati škodo iz naslova odgovornosti posesti?

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.628
113
Marlbor
Ima kdo kakšno idejo, kako od etažnih lastnikov stanovanjskega bloka izterjati škodo iz naslova odgovornosti posesti zgradbe? Objekt je zavarovan po skupinski polici, z odbitno franšizo 250eur pri Adriatic Slovenica zavarovalnici.
Oškodovanec je dobil zapisnik zavarovalnice (strešnik je padel na vozilo), pri čemer niti na zapisniku, niti ustno mu ni bilo nikjer omenjeno, da imajo lastniki sklenjeno polico z odbitno franšizo. Še le ob prevzemu popravljenega vozila sedaj servis od njega zahteva najprej plačilo odbitne franšize.
Odbitno franšizo je definitivno dolžan plačati zavarovanec po polici, torej etažni lastniki. Upravnik se spreneveda in zavrača zahtevke, ker nima odobritve etažnih lastnikov, da se jim to dodatno zaračuna, saj so le ti jezni nanj kakšno polico je sklenil v njihovem imenu.

Do denarja bo očitno potrebno priti z izterjavo, zato prosim za mnenje, komu se naj pošlje zadnji poziv za plačilo terjatve, ter proti komu je dejansko potrebno ob neplačilu vložiti sodno izterjavo? Proti upravniku ali proti vsakemu etažnemu lastniki posebej?
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
Narobe se je lotil. Da ne bi slučajno kaj plačal.
Avto naj lepo odpelje, saj na servisu nimajo pravice, da ga zadržijo.

Odbitna franšiza je stvar, ki se tiče zavarovalnice/servisa/sklenitelja zavarovanja.
 

Smer

Pripravnik
4. maj 2009
74
10
8
Kranj
Mogoče bi se dalo pogovoriti, da se odbita franšiza plača iz rezervnega sklada. Čeprav ne gre za vzdrževanje stavbe, je pa pač odpadel strešnik treba nadomestiti in popraviti streho, da se kaj takega ne ponovi. Pa se obračuna še strošek odbite franšize, ker ni tako velik strošek in ne udari direktno etažnih lastnikov po mesečni položnici. Prepričan sem, da bi morali plačati ta del stroška brez odlašanja, potem pa se pogovoriti tako z upravnikom kot zavarovalnico kako se izogniti, da do take situacije v prihodnje ne bi prišlo več.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.628
113
Marlbor
Upravnik je že 2x zavrnil poziv servisa za plačilo franšize, praktično brez razloga, oziroma se sklicujejo na to, da je upravnik dolžan plačati terjatev še le po tem, ko terjatev dobi plačano od etažnih lastnikov.
Servis je tako preusmeril terjatev na oškodovanca in mu poslal opomin pred izterjavo.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.704
113
pri taščici
Pokliči upravnika, in reči da bo naslednji klic jutri s strani odvetniške pisarne. Ki seveda ne bo zastonj, kot je tvoj. Omeni se strošek nadomestnega vozila za čas popravila
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
Upravnik je že 2x zavrnil poziv servisa za plačilo franšize, praktično brez razloga, oziroma se sklicujejo na to, da je upravnik dolžan plačati terjatev še le po tem, ko terjatev dobi plačano od etažnih lastnikov.
Servis je tako preusmeril terjatev na oškodovanca in mu poslal opomin pred izterjavo.
Oškodovanec mora opomin samo zavrniti!

Razmerje med servisom in upravnikom/zavarovalnico, se ga ne tiče.

Riziko, da del ne bo plačan nosi zavarovalnica. Ona je sklenila zav. pogodbo in ona jo mora izterjat od zavarovancev.


Naj jih prijavi na:

Agencija za zavarovalni nadzor
Trg republike 3
1000 Ljubljana

Tel.: + 386 (1) 2528 600
Faks: + 386 (1) 2528 630
E-naslov: agencija@a-zn.si

Sprejem pošte:
- od ponedeljka do četrtka od 8.00 do 14.00 ure,
- v petek od 8.00 do 13.00 ure.

in
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Tržni inšpektorat Republike Slovenije
Dunajska cesta 160
1000 LJUBLJANA
Telefon: 01/ 280-8700
dežurni inšpektor: 01/ 280-8715
dežurni inšpektor območna enota Ljubljana: 01/420-4810
Faks: 01/ 280-8740
E-pošta: gp.tirs(at)gov.si
Spletišče: www.tirs.si
 

darwin

Majstr
17. avg 2007
589
369
63
Jaz mislim, da Matko nakazuje na najbolj pravi način reševanja.
Oškodovanca se odnosi med etažnimi lastniki, upravnikom, zavarovalnico in servisom ne tičejo.
On je po nastali škodi dobil zapisnik, na osnovi katerega je nastalo škodo odpravil. Zgodba je zanj zaključena.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.628
113
Marlbor
Po moje se itak samo upravnik butastega dela. Upravnik bi moral poravnati znesek in etažnim lastnikom pri položnici dodatno zaračunati znesek glede na lastniški delež. Pika.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey in igiNo1

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.370
2.557
113
Ni RES. Etažni je dolažan samo izdati položnico za neopravljen storitve.
To je men reklel SPL Ljubljana.
 

Vojnik

Guru
16. apr 2017
1.420
961
113
Problem je v tem, ker v Sloveniji razni upravniki sklepajo zavarovanja za kar seveda niso pooblaščeni, saj te dejavnisti ne smejo opravljati, ker niso (in ne morejo biti) registirani za to dejavnost in posledično nimajo dovoljenja od AZN. Ker so v ozadju provizije, ki jih upravnik dobi od zavarovalnic nimajo interesa, da se z zavarovalnicami kregajo. To področje je že leta neurejeno in očitno ni interesa, da se uredi.

Ti lepo povej upravniku, da jih boš prijavil na AZN.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.736
15.779
113
+1

Še en glas za reševanje s pomočjo AZN-ja.
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.370
2.557
113
Nič kaj lepe info o upravnikih. Fakt!
Ima kdo info, da je upravnik nasankal, ker se ni držal pravil, dogovoro upošteval predloge/zahteve stanovalcev?
AZN= STAZI?
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.704
113
pri taščici
Kot nekdanji blokovc bi rekel da upravnik lahko sklene polico v imenu lastnikov. Samo ti mu morajo pa dati soglasje, kakšno polico želijo imeti. Mi vem da smo imeli polico,pa sem kljub temu imel še svojo
 

Vojnik

Guru
16. apr 2017
1.420
961
113
Kot nekdanji blokovc bi rekel da upravnik lahko sklene polico v imenu lastnikov. Samo ti mu morajo pa dati soglasje, kakšno polico želijo imeti. Mi vem da smo imeli polico,pa sem kljub temu imel še svojo

Take police lahko sklepajo “brokerji”, ker je njihova naloga, da opredelijo vse potencialne rizike in jih etaznim lastnikom ustrezno predstavijo. Broker mora imati licenco AZN, prav tako mora imeti podjetje, ki je registirano za to dejavnost in ne sme opravljati nobene druge dejavnosti.

Etazni lastniki navadno o tem niso pouceni, upravnik pa jih lupi. Kot banane.
 

Sulc

Fizikalc
22. avg 2007
949
136
43
Oškodovanec mora opomin samo zavrniti!

Razmerje med servisom in upravnikom/zavarovalnico, se ga ne tiče.

Riziko, da del ne bo plačan nosi zavarovalnica. Ona je sklenila zav. pogodbo in ona jo mora izterjat od zavarovancev.

Haha?
Ne razumem, zakaj bi ta riziko nosila zavarovalnica.
Ona je sklenila polico, da bo krila škodo iz naslova odgovornosti lastništva stavbe minus odbitna franšiza. In svoj del je v tem primeru izpolnila. Kaj bi zdaj še rad od nje, da v oškodovančevem imenu izterjuje?
Če želi oškodovanec dobiti povrnjen tudi strošek, ki ga zavarovalnica ne krije, se bo moral obrniti na lastnike (morda prek njihovega upravnika, morda pa neposredno), ki so domnevni povzročitelji njegove škode.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Vojnik

Sulc

Fizikalc
22. avg 2007
949
136
43
Pa še to - če bo servis zaradi neplačila moral v izvršbo proti lastniku avta, bo v izvršbi verjetno uspešen (če se ne bo lotil zelo nerodno).
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.042
9.683
113
Kot nekdanji blokovc bi rekel da upravnik lahko sklene polico v imenu lastnikov. Samo ti mu morajo pa dati soglasje, kakšno polico želijo imeti. Mi vem da smo imeli polico,pa sem kljub temu imel še svojo
Jaz imam le svojo polico. Ker tisto kar so na hišnem svetu izglasovali ni niti z od zavarovanja ;).
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.042
9.683
113
Ne. Polica je bila posebej na položnici.
Je pa bilo to že cca. 10 let nazaj.