Smetana nastane ker se olje in voda mešata, dejansko rata emulzija .. pravilno niti ni smetana, ampak je MAJONEZA!
Olje in voda se lahko mešata zaradi:
a. kondenzacije vode v motorju (slabo zračenje olnjih hlapov)
b. dotoka vode iz hladilnea sistema (prebita tesnila, luknja v bloku, ...)
c. dotoka vode v olje zaradi zunanjih vplivov (poplava, pretiran offroading, napačno luknja pri dolivanju antifriza/tekočine za pranje stekel ..)
Tole kar je na sliki od BMWja (sicer bi se lahko slikalo še pokrovček, ker vidi se samo pretirano črno vsebino luknje) je po mojem mnenju zapečeno olje oz. ti.i. "oil slude" (gošča), kar je posledica razpada olja v motorju, ker je le-to podvrženo preveliki temperaturni obrmenitvi (1x pregretje motorja ali konstantno pregrevanje [premalo olja, visoke oremenitve itd.]) ali pa preredkim intervalom menjave (oz. tudi kombinacije slabe izbire olja v povezavi z obojim opisanim).
Ali je to normalno za tak motor ne vem, eni motorji so bolj dovzetni do tega eni manj, pri veliko km pa se pri vseh lahko nabere malo zažganega "filtra" na negibajočih delih.