GDI - Gasoline Direct Injection

kellar

Pripravnik
7. avg 2008
136
0
16
1. Kakšna je prednost / slabost GDI motorjev?
2. A so to vzdržljivi, trpežni motorji (ali so bolj slabi in crknejo po 300kkm)?
3. Kakšni so za vzdrževanje, so zelo občutljivi?
4. Kakšna je razlika med navadnim in GDI motorje (poraba, moč, izpušni plini...)?
5. So primerni za predelavo?

Zahvaljujem.

EDIT:
- Kako je z Mitsubishijevimi GDI motorji ( konkretno 1.8, 92kw),
- Kako je z FSI motorji (saj to so GDI ane?)
- D4 motorji?
- še kakšni?

Lepa hvala, najlepša vam dala.
 
Nazadnje urejeno:

Blackjack

Guru
24. nov 2007
4.986
1.051
113
Povsem normalni motorji z direktnim vbrizgom goriva. Vendar jih mitsubishi vec ne izdeluje kaj dosti razen v redke modele.
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Iz mojih izkušenj (nekaj časa sem imel Carismo GDI):

1. Prednost je manjša poraba goriva (oz. 2 režima vožnje - eco in navaden, nekaj podobnega kot določeni VTEC motorji).
2. Trpežni, čeprav začne kmalu po nakupu (30kkm) ružit odmična gred (če govorimo o 1.8 v Carismi), sliši se tisti značilni t-t-t-t-t, ki ga ne odpravi tudi menjava (zvok se spet pojavi). Motor sicer deluje normalno naprej - kolegu dela normalno pri 280kkm.
3. Vzdrževanje je dražje kolikor so dražje svečke.
4. kak je z izpušnimi plini ne vem, moč se mi je zdela enaka kot pri ostalih 1.8 motorjih s 120-130 konji. Poraba je pa seveda občutno manjša.
5. nimam pojma, nisem imel potrebe po tem.
 

irCAR81

Fizikalc
19. mar 2008
1.712
77
48
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
2. Trpežni, čeprav začne kmalu po nakupu (30kkm) ružit odmična gred (če govorimo o 1.8 v Carismi), sliši se tisti značilni t-t-t-t-t, ki ga ne odpravi tudi menjava (zvok se spet pojavi). Motor sicer deluje normalno naprej - kolegu dela normalno pri 280kkm.
Kakšna je potem rešitev za to? A se motor kej čudno zaganja v prostem teku? Pri malenkost zvišanih obratih zvok izgine?
 

Infernus

Fizikalc
8. jun 2008
2.301
5
38
Citat:
Uporabnik irCAR81 pravi:
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
2. Trpežni, čeprav začne kmalu po nakupu (30kkm) ružit odmična gred (če govorimo o 1.8 v Carismi), sliši se tisti značilni t-t-t-t-t, ki ga ne odpravi tudi menjava (zvok se spet pojavi). Motor sicer deluje normalno naprej - kolegu dela normalno pri 280kkm.
Kakšna je potem rešitev za to? A se motor kej čudno zaganja v prostem teku? Pri malenkost zvišanih obratih zvok izgine?

Aha, se dogaja tudi na mojem GDI-ju tole. V prostem teku je kot traktor.
V prostem teku je vse normalno kot pri vsakem avtomobilu s traktorskim prizvokom
grin1.gif

Če vrtljaje povišaš se sliši motor normalno, kot vsak.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
To so dročniki, ti pa nimajo veze s samo tehnologija vbrizgavanja goriva. Kolk pa pije 1.8 GDI?
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Prijatelju pije megane coupe z 2.0IDE, mislim da 114KW motorjem (identičen način vbrizga kot GDI) pri normalni vožnji okoli 7L.
 

Infernus

Fizikalc
8. jun 2008
2.301
5
38
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
To so dročniki, ti pa nimajo veze s samo tehnologija vbrizgavanja goriva. Kolk pa pije 1.8 GDI?

Če se ne voziš lih po mestnih jedrih ob konicah in delaš bolj relacije ter voziš na avtocestah 110-130 km/h je poraba 6.5 do 7l /100km. Če "divjaš" oz. pač voziš malo tako, da bolj sunkovito pospešuješ, avtocesta ~150, tu in tam v mestu tudi ob konicah, je pa poraba tam od 7.7 do 8.5l /100km.
Če bi se vozil pa ves čas samo v gužvi po mestu pa kratke razdalje pa prištej še liter pa pol komot zraven..

Meni osebno je za tak motor poraba res majhna. Pa noben mi ne verjame, dokler sam ne vidi
grin1.gif
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Malo berem o tem GDIju...dober sistem ima pa žal nekaj slabosti,

What to Watch Out For
GDI system of 1.8s prone to failure at around 60,000 miles due to carbon build up if cars are run on 95Ron petrol rather than the 97 - 99 Ron Super the engine is designed for. Same goes for Volvo S40/V40s with same engine.

Nisem vedel, da sta z Volvotom praktično brata, saj imata enako platformo in enak motor (1.8).
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.745
434
83
Goriška
www.avtopro.si
To je že dosti časa znano, da je bencinski motor z direktnim vbrizgom bolj občutljiv na gorivo kot navaden. Na japonskem seveda nimajo problemov z gorivom, pri nas pa imaš kar imaš ... bolj ali manj povprečno gorivo, tako da je treba tankat vsaj 98 oktanca.
 

irCAR81

Fizikalc
19. mar 2008
1.712
77
48
Moja babi ima tako Carismo in podobne probleme. Zato sem spraševal.

Poraba je pa pri njej taka (po BC):
relacija LJ-CE-LJ - 5.0-6.0 L
mestna vožnja po LJ (bežigrad - BTC - bežigrad-rudnik-bežigrad) - 10.0-11.0 L
 

Infernus

Fizikalc
8. jun 2008
2.301
5
38
Prav tako običajno odpove bencinska pumpa (okrog 180k km), ki je visokotlačna (50-60bar ali celo več, saj ne vem točno) in je cena tudi temu primerna. Mislim da je original zadeva nekaj čez 900eur z davkom. Neoriginalna bencinska pumpa za dotičen GDI motor pa sploh ne vem če se dobi?
 

Infernus

Fizikalc
8. jun 2008
2.301
5
38
Citat:
Uporabnik irCAR81 pravi:
Moja babi ima tako Carismo

Ti, a bi mi prosim poskeniral ali pa poslikal (gre hitereje) knjigico (navodila) od avtomobila? Ker jih nikjer ne morem dobiti, niti pri uvozniku.
frown-1.gif
 

irCAR81

Fizikalc
19. mar 2008
1.712
77
48
Gre za letnik 1997 (še ta stare luči). Če te zanima mi dej na PM svoj email in bom poslikal ob priliki.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.940
6.984
113
Verjetno obstajajo obnovljene pumpe? Ampak...četudi nekaj crkne po 180k km, in to stane 900€ ni ravno nek velik strošek...ali pač?
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
900€ je za moje pojme ogromen strošek! Malo je takih, ki naredijo toliko kilometrov še v garancijski dobi, vse kar je izven je izredni strošek!
Poleg tega je, recimo, če karikiram, veliko avtomobilov pri toliko kilometrih že starih 10 let. Vrednost popravila, torej 900 € , na avtu vrednem 3k€?
 

Infernus

Fizikalc
8. jun 2008
2.301
5
38
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Verjetno obstajajo obnovljene pumpe? Ampak...četudi nekaj crkne po 180k km, in to stane 900€ ni ravno nek velik strošek...ali pač?

Ne vem če obstajajo obnovljene bencinske pumpe za ta motor. Pa tudi če obstajajo je vprašljiva nadalnja vzdržljivost. Strošek.. Heh, če prišteješ še dejstvo, da se velik servis dela na vsakih 100k km in ti sledi pri 200k km še to, potem tem 900eurom prištej še dobrega tisočaka za velik servis (menjava jermenov, šponarjev itd).