Garancijsko popravilo in presežen čas 45 dni

darwin

Majstr
17. avg 2007
611
386
63
Tema bi sodila tudi v pravni kotiček, ampak kot gledam, je tam vse bolj ali manj mirno.

Ima kdo izkužnje, kako peljati postopek, ko je neka stvar na garancijskem popravilu več kot 45 dni?

Gre se za telefon, ki je na servisu že 50 dni. Postopek sem začel večeraj, ker sem bil prej na dopustu.

[*]Zjutraj sem jim poslal mail, da so presegli čas in naj me v roku 24 ur kontaktirajo, če želijo sporazumno rešiti problem.
[*]Ker ni bilo odziva in prazniki pred vrati, sem jih ob dvanajstih klical in jim isto stvar še razložil. Rekli so, da je stvar ravno prišla k njim, da bodo preverili in me čez 10 minut pokličejo nazaj.
[*]Eno uro kasneje sem jih spet klical in so rekli, da so en dan prej stvar poslali na moj naslov in da bi morala priti. Ker je bil včeraj poštar že dvakrat pri nas, drugič z nekim drugim paketom, sem zahteval tracking number.
[*]Ker tracking number, ki so mi ga dali ni obstajal v bazi Pošte, sem napisal še en dopis, kjer sem zahteval nov telefon v roku enega tedna, povračilo vseh poštnih stroškov in odškodnino za čas, ko sem bil brez telefona, priložil kopijo računa, garancije, potrdilo o pošiljanju ter jim vse skupaj priporočeno poslal po pošti s povratnico. Po tem sem jih še enkrat poklical in jim povedal, da je bil moj zahtevek oddan na pošti

V času 45 dni so zaprli firmo, pri kateri sem telefon kupil in ga poslal na servis ter celotno dejavnost prenesli na novo firmo. Tega nis objavili, edina sprememba, ki jo potrošnik opazi je nov naziv firme, ki ga imajo na spletni strani pod linkom kontakt. Pošto sem poslal na ime nove firme, sem pa v dopisu v glavi navedel, da pošiljam obema pravnima osebama. Sklepam, da če stara firma ne obstaja več, da tudi pošte ne prevzema. Je moje razmišljanje pravilno?

Glede na včerajšnje pogovore sklepam, da ne bodo hoteli sodelovati.

Kako naprej?
[*]Kaj storiti, če pošte ne prevzamejo?
[*]Kaj storiti, če se izgovarjajo, da firma, na katero sem stvar poslal na servis ne obstaja več?
[*]Koliko časa čakati na odgovor?
[*]Kaj narediti po tem? Najprej tržni inšpektorat - oni jim dajo kazen, jaz od tega nimam nič, kaj naprej?

Telefon, ki sem ga kupil in poslal na servis je šel med tem časom iz prodaje. Trenutno obstaja samo en model od druge firme, ki mu je po specifikacijah približno enak, čeprav je v določenih lastnostih rahlo slabši. Ta je danes pri njih tudi cca. 100 EUR cenejši od tistega, ki sem ga jaz takrat kupil.
Za telefon sem takrat plačal 400 EUR. Načeloma me ne moti, če mi dajo možnost, da si v njihovi izberem kakšnega drugega v tej vrednosti z morebitnim mojim doplačilom. Je to realno pričakovati?
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
To s spreminjanjem "imena" firme je vprašanje kako je rešeno. Ponavadi nov lastnik prevzame tudi vse "slabe" stvari od stare firme.
Če si poslal na oba naslova, potem si dobro naredil.

Inšpekcija bi mogla it v tvojo korist in ti lahko zahtevaš ali nov telefon ali vračilo denarja. Če praviš, da je telefon težko dobavljiv, potem ne kompliciraj in zahtevaj vračilo kupnine.
Tukaj je jasno, da so šli čez rok in si upravičen do novega ali do denarja.

Preko telefona se lahko samo tako kaj zmeniš, da vidiš kako stvar stoji in jim poveš, da želiš vse imeti tudi v pisni obliki. Vse ostalo pa mora biti pismeno. Po glavi se mi mota rok 8 dni za pisni odgovor, samo ne me držat za besedo.

Se pa te zadeve vlečejo in mesec ali dva se hitro obrneta. Vsak ima recimo 8dni časa, pa ene 2x te bodo skenslal pa čas kr leti.

Danes jih poklič pa vpraš, če so dobil tvojo pošto in kaj mislijo sedaj. Bo nov telefon ali denar? Če bodo kaj se izmikal omeni inšpekcijo ter, da si se pozanimal, da so prekoračli 45dni. Če še vedno mutijo, pa se obrneš na inšpekcijo in/ali zvezo potrošnikov.

Kot je @darjan omenil imaš v pravnem oddelku tudi primer enga mutibariča, ki je na koncu izpljunil denar.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:

21.b člen

Če blago, za katero je izdaja garancije obvezna, ne deluje brezhibno ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu, lahko potrošnik najprej zahteva odpravo napak. Če napake niso odpravljene v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je proizvajalec, prodajalec ali pooblaščeni servis od potrošnika prejel zahtevo za odpravo napak, mora proizvajalec potrošniku brezplačno zamenjati blago z enakim, novim in brezhibnim blagom.

Če proizvajalec v roku iz prejšnjega odstavka ne popravi ali ne zamenja blaga z novim, lahko potrošnik razdre pogodbo ali zahteva znižanje kupnine.

Za zamenjano blago ali zamenjan bistveni del blaga z novim mora proizvajalec izdati nov garancijski list.

Pravice potrošnika iz tega člena ugasnejo po dveh letih od dneva, ko je potrošnik zahteval brezplačno odpravo napak ali zamenjavo blaga z novim.

Dokaj čisza zadeva, če so roki iztekli, vendar odločitit se mora=izbrati potrošnik.