Filter potniške kabine - aktivno oglje?

tony

Guru
23. jul 2007
9.744
1.528
113
Citat:
Uporabnik shift pravi:
kaj pa počne?
pa ste videlo to oglje ko se enkrat zadeva zmoči?

Kaj pa počne aktivno oglje v tabletah? Mularijo v šoli učijo, da zaradi velikanske površine delcev veze nase svinjarijo, v tem primeru iz zraka. Upam, da to drži tudi pri zračnih filtrih.

Pri avtomobilski uporabi ni nobenega razloga, da bi v dohodni kanal zraka za klimo lahko prišla voda.
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.929
2.341
113
za šankom
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Citat:
Uporabnik shift pravi:
kaj pa počne?
pa ste videlo to oglje ko se enkrat zadeva zmoči?

Kaj pa počne aktivno oglje v tabletah? Mularijo v šoli učijo, da zaradi velikanske površine delcev veze nase svinjarijo, v tem primeru iz zraka. Upam, da to drži tudi pri zračnih filtrih.

Pri avtomobilski uporabi ni nobenega razloga, da bi v dohodni kanal zraka za klimo lahko prišla voda.

aktivno oglje je v stiku precej časa predno anse kaj veže.poznam aktivno oglje,sprašujem se samo če ima možnost nase vezat umazanijo v med tako hitrim pretokom??
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Citat:
Uporabnik shift pravi:
kaj pa počne?
pa ste videlo to oglje ko se enkrat zadeva zmoči?

Kaj pa počne aktivno oglje v tabletah? Mularijo v šoli učijo, da zaradi velikanske površine delcev veze nase svinjarijo, v tem primeru iz zraka. Upam, da to drži tudi pri zračnih filtrih.

Pri avtomobilski uporabi ni nobenega razloga, da bi v dohodni kanal zraka za klimo lahko prišla voda.

V avtomobilih je ta filter na popolnoma drugem mestu, kot je odvodni kanal za klimo, tako da NI varijante, da bi se pot križala.
Marsikateri avto ima filter kabine lociran na desni strani avtomobila, tik pod šipo oz. brisalcem. Tam pa je možnost udara vode, vlage v filter....
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.147
4.129
113
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Citat:
Uporabnik shift pravi:
kaj pa počne?
pa ste videlo to oglje ko se enkrat zadeva zmoči?

Kaj pa počne aktivno oglje v tabletah? Mularijo v šoli učijo, da zaradi velikanske površine delcev veze nase svinjarijo, v tem primeru iz zraka. Upam, da to drži tudi pri zračnih filtrih.

Aktivno oglje je pač navaden prah iz oglja, ta prah ima eno dobro lastnost da je zelo zelo fin. Ker je zelo zelo fin ima na svoj volumen zelo zelo veliko površino. Seveda obstajajo tudi boljši materiali, ampak aktivno oglje je poceni material in ni nevaren v nobenem pogledu. Zato se aktivno oglje uporablja marsikje, od zdravstva do filtracije.

Je pa aktivno oglje totalen nateg v filtraciji velikih količin zraka, recimo enako je v sesalcih (boljši ponujajo to opcijo namesto HEPA filtrov). Sem kupil tako 50 EUR filter za sesalec kot tudi filter za avto in pri obeh vem da ne deluje ker "voham".

Alora če voham dizla pred sabo ali pa staro "osvinčeno" katrco pomeni da skozi filter pridejo precej veliki aromatični ogljikovodiki. Če pride tole skoz pridejo tudi manjši delci in na splošno molekule krajših ogljikovodikov. Razni pelodi in droben prah pa se ustavi, jasno se ustavi tudi na navadnem celuloznem filtru. Razlika v filtraciji je par %. Če bi bila razlika večja bi pomenilo da bi zrak moral iti skozi več filtranta, kar bi pomenilo da bi se povečal upor (= zmanjša se pretok zraka). Razlike med pretokom so minimalne oz. neopazne in tako je tudi s filtracijo.

Zakaj torej uporabljat ogljen filter:
- da ne dobim alergenih snovi v kabino = NE drži, ker enako deluje tudi navadni celulozni filter
- da ne dobim strupenih snovi iz ozračja = NE drži, filtracija je lahko par % boljša ampak kaj je 1h vožnje z avtom v primerjavi s celim življenjem (če živiš na vasi mogoče še lahko negiraš izjavo, ampak v mestu ali pa ob cesti je totalno enako kot sedet v vozilu)
- da ne voham gnojevke, dizlov in pa smrdljivih katrc = NE drži, jst ne opazim nobene razlike (gumb za notranje kroženje ima še vedno namen)

Pod črto je torej ogljen filter v teoriji malce boljši, v praksi in v kontekstu uporabe je pa samo totalen nateg. Razlika cen na URADNIH servisih je pa kot rečeno 2-4x, enako je razlika prevelika tudi pri brandname znamkah (ki so itak tovarniški dobavitelji). Recimo čisto za primer v cenah, najcenejši papirnat filter XX znamke košta pod 5 EUR, filter tipa Mahle navaden košta 10EUR in filter z ogljem košta 25EUR (na uradnem servisu pa je cena malo pod 50 EUR).
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.379
5.655
113
Sem svoj cas zvozil kar dost filtrov za klime po firmah....pa cist noben ni bil crne barve
smile-1.gif