ESP v avtu?

_jolly_

Fizikalc
3. sep 2007
2.141
2
38
cool-1.gif
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.169
9.803
113
Citat:
Uporabnik sad pravi:
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Tudi Renault Scenic II Grand nima možnosti izklopa. Potem je bilo pa celo sranje, ko sem vozil po eni gorski cesti, lepo pokriti s snegom, in mi je začel računalnik jemati navor, da se prednja kolesa niso vrtela v prazno. Skratka, glupa mašina se je raje ustavila kot da bi pustila vrteti kolesa v prazno.
jezen.gif
Hehe, si me nasmejal s tem.
Kakšen polizdelek.
Sicer pa ESP rula.
No, danes sem se ravno zaradi tega posta malce poigral z mojo zadevo. Lepa podeželska cesta in gor zvožen sneg, zimske gume. Vklop ASR (sicer običajno vozim vedno z izklopljenim po snegu) in plin do konca. Ravnina in klanec gor v različnih prestavah. ASR je vedno dopuščal minimalno vrtenje kolesa v prazno. Točno toliko, da je avto lep pospeševal. Nobenih sunkov, nič, zgolj utripanje lučke. In še končni test. Precej velik klanec navzgor, sem se ustavil, prva prestava in plin do konca. Prvih par metrov ASR prijev minimalno, tako da so se kolesa lepo vrtela, po teh parih metrih spet zgolj tisti minimum vrtenja kolesa v prazno. Pospeševanje zgledno.
Tako da, očitno se splača dat tistih 10% več in imaš delujočo krsto, ne pa polizdelek. Aja, krsta je pa že kar nekaj let star VAG.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.117
10.968
113
kod Džej-Zija
Morda je bil problem v tem, da nisem šel s polnim plinom v te situacije, ampak z zmernim, kot sem navajen iz svojega bencinarja. Ker enkrat poleti sem imel podoben problem, spet s Scenicom II. Strma in precej razsuta makadamska pot. Poskusim normalno vozit, mi je ESP že spet plin jemal do te mere, da sem se zaradi zdrsavanja prednjih koles sredi najhujše strmine ustavil. Potem se pa spet piksne ni dalo prepričati, da bi speljala. Šele v obupanem poskusu, ko sem speljeval s 4000+ obrati, je pa le blagovolil zakopati in tisto piksno premakniti z mesta. Pa še pri tem je bilo treba silno spretno dozirati sklopko, sicer je takoj ASR zamoril mašino.

Nauk: namesto, da bi bil ESP s podsistemi [censored]-proof, kar nekako pričakujem v družinskem vozu brez možnosti izklopa, ga je tako sral, da je bilo potrebno prav naštudirati sistem, kako avtomatiko nadmudriti. Sicer sem bil z avtomatiko res varen, ampak varen sem bil zato, KER SEM STAL SREDI VUKOJEBINE, avto pa ni hotel z mesta.
jezen.gif


Precej rajši vozim svojega Foresterja, ki je brez ASR, ima pa stalen 4wd in sredinski diferencial z visko sklopko. Zaporo zadnjega difa se da pa tudi precej kvalitetno simulirati z uporabo mehanske ročne zavore ali celo zavornega pedala. Samo znati je treba. Pa še en nauk: nikoli ne kupuj terenca z električno ročno zavoro, ker se je ne da dozirati.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.169
9.803
113
Pri meni tudi z zgolj malo preveč plina, kateri povzroči spodrsavanje koles pride do istega odziva asr sistema kot sem zgoraj napisal.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.117
10.968
113
kod Džej-Zija
No, frend ima prejšnjo generacijo Toleda z vso možno opremo. Njegov ASR deluje tako, kot praviš ti. Kaj so pri Francozu delali, da so spacali tak polizdelek, pa res ne vem.
bonk.gif
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Z mojim avtom se pa lažje pride po poledenelem klancu z vklopljenim ASR.
Če speljem iz mesta nekaj škrta, pa obrati malo skačejo gor in dol, oziroma se kolesa ustavijo in jih ponovno zavrti, to počne dokler ne dobi nekaj oprijema.
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
no danes sem očitno občutil tole pogruntavščino. kar nekajkrat me je namreč tko bedno, strašno, dih izgubljajoče prbil nekam. filing je bil kukr da je vzel gas, pa rit zasukal. nisem pa dojel, a jaz sukam rit, al avto sam sebe suka. sem pa vedno naglo izgubil nadzor, da bi bil naslednji trenutek poravnan. in presran. men ni vsec.
 

MobiSuxGuru

Pripravnik
6. nov 2008
119
0
16
itak da ti ni všeč če si pa softi
smile-1.gif


drgač se morš mal navadt, pa je
je pa res, da elektronka prevzame nadzor in je zato mal skery filing, ampak čisto po nepotrebnem
 

Baltazar

Pripravnik
17. sep 2007
955
0
16
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Precej rajši vozim svojega Foresterja, ki je brez ASR, ima pa stalen 4wd in sredinski diferencial z visko sklopko. Zaporo zadnjega difa se da pa tudi precej kvalitetno simulirati z uporabo mehanske ročne zavore ali celo zavornega pedala. Samo znati je treba. Pa še en nauk: nikoli ne kupuj terenca z električno ročno zavoro, ker se je ne da dozirati.
Lahko tole malo bolj razložiš. Je isti princip tudi na legacyju?
 

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.778
176
63
zaporo diferenciala lahko simuliraš na vseh vozilih. Je pa veliko lažje simulirati s pomočjo ročne zavore (ponavadi deluje na zadnja kolesa) in pogonom na isti osi (na zadnja kolesa vemo kateri imajo pogon).
Če je sila ročne zavore precej večja od sile trenja koles, potem kolesi dobivata vsaka polovico navora - to se pravi, da se ne zgodi, da dobi eno kolo ob zdrsu ves navor.
Zato vsi RWD šoiferji: če obtičite nekje z vrtečeimi kolesi, rahlo pritegnite ročno in poskusite znova speljati.



lp
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.117
10.968
113
kod Džej-Zija
Kot je merdzo zapisal za mano. Če imaš Legacyja s stalnim 4wd pogonom, lahko v primeru težav rahlo zategneš ročno, ravno toliko, da neha zdrsavat, pa bo podoben učinek kot konkretna zapora zadnjega diferenciala. Precej bolj učinkovito to deluje kot LSD delna zapora, ki je enostavno prešibka. Seveda, ko se avto začne normalno gibat, ročno spustiš. Podobno se da početi z nožno zavoro in reduktorjem. Z desnim stopalom dodajaš plin, z levim pa rahlo tipaš po pedalu zavore, ravno toliko, da se kolesa ne vrtijo v prazno. Ali pa z desnim stopalom izvajaš tehniko prsti-peta, z levim pa mučiš sklopko.
grin1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.103
4.097
113
Citat:
Uporabnik merdzo pravi:
zaporo diferenciala lahko simuliraš na vseh vozilih. Je pa veliko lažje simulirati s pomočjo ročne zavore (ponavadi deluje na zadnja kolesa) in pogonom na isti osi (na zadnja kolesa vemo kateri imajo pogon).
Če je sila ročne zavore precej večja od sile trenja koles, potem kolesi dobivata vsaka polovico navora - to se pravi, da se ne zgodi, da dobi eno kolo ob zdrsu ves navor.
Zato vsi RWD šoiferji: če obtičite nekje z vrtečeimi kolesi, rahlo pritegnite ročno in poskusite znova speljati.



lp

Te sem, pozimi, redno prakticiral na BMW 518 1982 letniku.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.411
2.764
113
Kako je pa Clarksonu v zadnjem TG uspelo X6 sredi rahlega klanca uspelo zakopat v sneg? A nima xdrive 'nemadanema'?
 

Baltazar

Pripravnik
17. sep 2007
955
0
16
Tnx. Probam, ko ne bo več zlezu v klanc. Letos še nisem imel problemov na našem klancu, čeprav sem včeraj čakal folk, da so se rikverc skipal nazaj, ker 2WD pač drsečih klancev ne zmore.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Kako je pa Clarksonu v zadnjem TG uspelo X6 sredi rahlega klanca uspelo zakopat v sneg? A nima xdrive 'nemadanema'?
Maš lahko nevemkašen štirikolesni pogon, pa si ga z letnimi gumami na snegu naj...
 

trigga

Fizikalc
24. jul 2007
1.787
0
36
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Kako je pa Clarksonu v zadnjem TG uspelo X6 sredi rahlega klanca uspelo zakopat v sneg? A nima xdrive 'nemadanema'?

Kje si ti videl sneg? Poleg tega pa se ni samo ustavil, ko je hotel it ven iz avta je začel lezti nazaj... priceless
crazy1.gif