Elektromotor - probirka sveti na ohišju

mickeycek

Fizikalc
2. jun 2011
234
59
28


Verjetno to ni normalno da probirka sveti ko je motor vključen in dam na obišje? Je trofazni motor predelan na eno fazo (220v)
 
Nazadnje urejeno:

sierra5

Pripravnik
15. jan 2008
43
0
6
Prelepa Gorenjska
bonk.gif
uff to pa ni OK. Zamenjaj napajalni kabel s trižilnim, rumeno zelen vodnik priklopi na vijak, ki je v priključni škatli motorja in ima oznako za zemljo (je privit nekam na ohišje) pravilno zveži še šuko vtikač - rumeno zelen vodnik ne na bananci vtikača, temveč na vodilo kamor primejo peresa šuko vtičnice. Če je hišna napeljava v redu, torej so vtičnice ozemljene ali vsaj ničene, bo vse OK, če pa imaš motor narobe zvezan in imaš nekje stik na ohišje, ti bo pa tako ali tako vrglo varovalko ven, oziroma, če imaš še talilne vložke, bo pregorel....
Uspešno delaj..
LP
Sierra5
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
Citat:
Uporabnik mickeycek pravi:
V vtičnico gresta dve žici, faza in nula, ni ozemljitve...

Pa si prav obrnil kabel v vtičnici? Si dal fazo na fazo? (da nimaš izvedenega ničenja v dozi motorja... v tem primeru je "pravilno" da je faza na ohišju, ker imaš v osnovi napako)

!!sicer pa, ne, ni ok!! preden poskušaš dalje, odklopi iz vtičnice in z inštrumentom preveri stike in kontakte, ter vezavo v dozi

lp
 
Nazadnje urejeno:

mickeycek

Fizikalc
2. jun 2011
234
59
28
Citat:
Uporabnik Odisej pravi:
Citat:
Uporabnik mickeycek pravi:
V vtičnico gresta dve žici, faza in nula, ni ozemljitve...

Pa si prav obrnil kabel v vtičnici? Si dal fazo na fazo? (da nimaš izvedenega ničenja v dozi motorja... v tem primeru je "pravilno" da je faza na ohišju, ker imaš v osnovi napako)

!!sicer pa, ne, ni ok!! preden poskušaš dalje, odklopi iz vtičnice in z inštrumentom preveri stike in kontakte, ter vezavo v dozi

lp

Moralo bi biti vseeno kako obrnem vtikač, ker itak nevem katero je faza in katero nula v vtičnici (lahko se razlikuje od vtičnice do vtičnice?)?
 

Scorp84

Pripravnik
5. jan 2009
466
3
18
Če je vse delano po standardu je faza na vtičnici vedno, če se ne motim, na levi strani.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.082
4.060
113
Če je bil motor fiksno prikjučen je lahko ničenje na sami vezavi pri motorju, v tem primeru je hudo pomembno da je faza na fazi in nula na nuli. Če misliš priklapljat na vtičnice boš moral pa potegnit 3-žilni kabel in izvest neodvisno ozemljitev.
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
Citat:
Uporabnik mickeycek pravi:
Citat:
Uporabnik Odisej pravi:
Citat:
Uporabnik mickeycek pravi:
V vtičnico gresta dve žici, faza in nula, ni ozemljitve...

Pa si prav obrnil kabel v vtičnici? Si dal fazo na fazo? (da nimaš izvedenega ničenja v dozi motorja... v tem primeru je "pravilno" da je faza na ohišju, ker imaš v osnovi napako)

!!sicer pa, ne, ni ok!! preden poskušaš dalje, odklopi iz vtičnice in z inštrumentom preveri stike in kontakte, ter vezavo v dozi

lp

Moralo bi biti vseeno kako obrnem vtikač, ker itak nevem katero je faza in katero nula v vtičnici (lahko se razlikuje od vtičnice do vtičnice?)?

Nisi razumel pointa... vtikača ne bi smelo biti. Če je doza in nekaj prevezano v dozi, se naredi izključno in samo direktni priklop (!!). Pokazal si dober primer, kako se potencialno zgodi nesreča
ne-ne-1.gif
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.305
9.514
113
EU
Citat:
Uporabnik Scorp84 pravi:
Če je vse delano po standardu je faza na vtičnici vedno, če se ne motim, na levi strani.

Faza je vedno na desni strani vtičnice
write.gif
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Če ti sveti preizkuševalec napetosti na ohišju to še ne pomeni pogreba zate, je pa na dobri poti. Do tega lahko pride zaradi poslabšanja izolacije navitja, do katerega pride zaradi vlage ali preobremenitev motorja (zaradi prevelike obremenitve se je pregrelo navitje, kar je povzročilo razpoke v in/ali prežganine na laku.). Če je vzrok vlaga bo to svetenje čez čas prenehalo. Če je vzrok preobremenitev pa bo verjetno motor kmalu povsem odpovedal.

V vsakem primeru, pa je potrebno pred nadaljnjo rabo motorja ugotoviti vzrok, kakšna napetost se pojavlja na ohišju (z voltmetrom) in v kakšnem stanju je zaščitni vodnik.
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.608
709
113
Citat:
Uporabnik Gonzo pravi:
Citat:
Uporabnik Scorp84 pravi:
Če je vse delano po standardu je faza na vtičnici vedno, če se ne motim, na levi strani.

Faza je vedno na desni strani vtičnice
write.gif

ne-ne-1.gif
oba sta v zmoti

ni predpisano, kjer je faza.
 

mickeycek

Fizikalc
2. jun 2011
234
59
28
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Če je bil motor fiksno prikjučen je lahko ničenje na sami vezavi pri motorju, v tem primeru je hudo pomembno da je faza na fazi in nula na nuli. Če misliš priklapljat na vtičnice boš moral pa potegnit 3-žilni kabel in izvest neodvisno ozemljitev.

Ok, saj imam možnost direktnega prikopa brez vtičnice (pač z vtičnico se mi je zdelo bolj praktično ampak bom uredil brez. Kljub temu (nisem direktno iz elektro stroke ampak bolj se ukvarjam z tem bolj za hobi) me zanima kako pa je potem npr. pri motorju od mešalca betona vseeno kako priključiš vtičnico?
 

Abomination1

Pripravnik
22. okt 2012
298
0
16
Zanimivo, no pri nas doma imamo ročne vrtalnike in glej ga zlomka, neglede na to kako priključim kabelj, vedno se vrti v isto smer (čudno ne?) Predlagam nedeljsko branje kakšne energetske knjige. Bo bolje zate, kot pa Lady in Slovenske Novice.

Drugače pa je lokacija faze odvisna od standarda, ki ga upoštevate. Italjanski ima na levi strani, Nemški na desni strani. Že dolgo nisem bral standarda, tako da je lahko ravno obratno. Ampak pri nas na balkanu je itak vseeno, za vtičnice uporabljamo italjanski standard, za vse ostalo okoli energetike pa bolj kot ne po domače. Oz. tako kot bi rekli stari mački, na palec.
Tudi sam odrežem kakšen kos mesa, pa zato še nisem mesar.
 

mickeycek

Fizikalc
2. jun 2011
234
59
28
Citat:
Uporabnik Abomination1 pravi:
Zanimivo, no pri nas doma imamo ročne vrtalnike in glej ga zlomka, neglede na to kako priključim kabelj, vedno se vrti v isto smer (čudno ne?) Predlagam nedeljsko branje kakšne energetske knjige. Bo bolje zate, kot pa Lady in Slovenske Novice.

Drugače pa je lokacija faze odvisna od standarda, ki ga upoštevate. Italjanski ima na levi strani, Nemški na desni strani. Že dolgo nisem bral standarda, tako da je lahko ravno obratno. Ampak pri nas na balkanu je itak vseeno, za vtičnice uporabljamo italjanski standard, za vse ostalo okoli energetike pa bolj kot ne po domače. Oz. tako kot bi rekli stari mački, na palec.
Tudi sam odrežem kakšen kos mesa, pa zato še nisem mesar.

Mislil sem "da je vseeno kako obrneš, pa te ne bo streslo če boš ' napačno' vklopil vtičnico." - v mojem primeru pa moram paziti da bo faza na fazi... (itak pa ni napačno ker je vtičnica narejena tako da lahko vtakneš kakor želiš).
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
Citat:
Uporabnik mickeycek pravi:me zanima kako pa je potem npr. pri motorju od mešalca betona vseeno kako priključiš vtičnico?

Še vedno čakamo slikico, kaj imaš zvezano v dozi... če je motor v redu (beri: ni vzrok eden izmed zgoraj naštetih), zajec tiči tu...
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.082
4.060
113
Ker imajo stroji ki niso v el. zaprti (dvojni) kletki, torej nimajo (znak kvadrata):
60px-Double_insulation_symbol.svg.png


... nujno uporabo ozemljitvenega vodnika.

Sedaj vse napeljave nimajo ozemljitvenega vodnika in tam se lahko izvede t.i. ničenje, to je vezava nule na ozemljitev s čimer se ozmeljitveni potencial izenači z nulo kar je za silo dovolj.

AC elektromotor v kovinskem ohišju potrebuje ozemljitev, ta je vezana na ohišje aparata s tem se zagotavlja določeno stopnjo zaščite. Recimo če bi na ohišje prišla faza (kot je telex opisal bi prebijalo navitje, ali pa bi recimo bila v motorju voda/vlaga) bi zaradi sklenitve tokokroga na ohišju vrglo ven varovalko ali FID (odvisno sedaj od vezave, ničenja in kaj imaš za zaščito).

Če je bil motor fiksno vezan na napeljavo, recimo je bil vpet v ponk (delovno mizo) in prikjučen direktno na razdelilno dozo potem v primeru da napeljava nima ozemljitve opraviš ničenje na sami napravi, torej fazo potegneš na fazo motorja in ničlo na ničlo motorja, ničlo dalje mostičiš na ozemljitev. S tem imaš zgoraj opisano zaščitno funkcionalnost, torej če imamo vezavo tako narejeno (pravilno) bo v primeru prebitja navitja na ohišju prišlo do kratkega stika in ti bo ven vrglo varovalko (=kar je pravilno). Če izvedeš pa vezavo napačno (faza na nuli in nula na fazi) potem bo prej omenjena funkcija ničenja (most med ničlo in ozemljitvijo) postala faza. torej kar naenkrat dobiš na ohišju fazo ki ne bo kratkostična. Sam motor bo delal ampka imet fazo na ohišju ni ravno ok oz. je smrtno nevarno. Zato je pomembna pravilna vezava!

Torej pri stroju ki ima 3 žilni kabel se ozemljitve veže iz vtičnice kjer je lahko bilokako obrnjeno ampak (če se recimo uporablja ničenje) je ozmeljitve vedno vezana na ničlo in torej na motor ne more prit faza.*

* ničenje v teoriji je ok in varno dokler je pravilno izvedena napeljava PRED ničenjem, če recimo nekje zamenjaš fazo in nulo je pa v primeru ničenja smrtno nevarno. Recimo v praksi pri nas je elektro po menjavi dovodnih kablov obrnil fazo in nulo in kar naenkrat so bile vse ozemljene naprave pod dirketno napetostjo, recimo ohišja pralnega stroja ipd. so konkretno tresla ...
grin1.gif
 

mickeycek

Fizikalc
2. jun 2011
234
59
28
Hvala vsem za pomoč, sem uredil tako da sem zvezal še ozemljitev ter dal fiksno fazo na fazo, nulo na nulo in je ok.

Zdaj pa imam še eno vprašanje. Motor uporabljam za odpiranje dvoriščnih vrat, vendar je kljub prenosom še vedno prehiter. Zanima me kako mu zmanjšati obrate oz da bo vsaj pol počasnejši kot je trenutno? Nekaj sem bral da se to da tako da daš slabši kondenzator? Motor je trifazni predelan na eno fazo (zvezda trikot)

img2268.jpg


 

Robert

Majstr
21. jul 2007
2.649
466
83
Tolmin
Z kondenzatorjem se ne boš kaj dosti igral saj ti bo padel tudi zagonski moment.
Na kratko to pomeni, da ti ne bo odprlo vrat - kmalu bo sneg in dodatno trenje na kolesih,...
tongue-1.gif


Kolikor vidim na prvi sliki imaš za pogon verigo in verižnik - poizkusi z manjšim.
Jaz sem imel na srečo enak korak kot sprednji pri APN6 in polno klet zobnikov za igranje (10-17 zob)
cool-1.gif