Elektrika na čolnu

redTDI

Pripravnik
25. apr 2008
126
0
16
kaj pa sem jaz napisal.?? vsi motocikli imajo 3 fazni ALTERNATOR, tako kot vsi avti, bistvo je da imajo alternatorji pri avtih na rotorju el.magnet za vzbujanje magnetnega polja v statorju, motocikli pa zaradi prostorne stiske imajo rotor z trajnimi magneti... regler pri "normalnih" alternatorjih regulira el.tok v rotorju in s tem veličino mag. polja. tako da je na sponkah statorja vedno ista napetost.
Pri motorjih pa so trajni magneti, in več obratov ima, večja je napetost na statorju, zato pa je rectifier da omeji napetost.
verjetno pri neobremenjenem statorju pri najvišjih obratih lahko pride zelo velika napetost. ampak samo pri toku 0A
predvidevam da izvenkrmni motor zaradi pomankanja prostora ima tako izveden alternator.

morate se zavedat, da alternator deluje samo kot celota, z reglerjem, pa naj bo na avtu al motorju. Tako da samo meritev napetosti na sponkah statorja, ne pove nič
 

BeeR

Zelenc'
18. feb 2008
10
0
1
ja res je.........vprašanje če se tu gre sploh za alternator, ampak kot je že prej nekdo omenil to deluje na principu "dinama".

torej iz motorja (iz samega statorja) sta pripeljani dve žički na katerih merim napetost od 12V pod "standgasom" pa vse do 180V pod polnim gasom. V tem primeru se gre za AC napetost. Našel pa sem še en originalni del, ki ga priklopim na ti dve žički (mislim da gre za gretz) in na izhodu dobim DC napetost. Tako da sedaj imam problem kako DC napetost stabilizirat na 12V.

Torej na dan z idejami.........sem pa pripravljen tudi pošteno plačat tistemu ki mi to porihta..........hvala
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
No, smo že bližje. Gretz ti kar priklopi, ker v vsakem primeru rabiš DC napetost. Potem je pa samo še vprašanje kao "močen" je tale dinamo. Najbolje je da priklopiš kakšno avtomobilsko žarnico in poskusiš dvigat obrate ter merit napetost. Se mi zdi da bo narasla šele pri ful obratih, pa še to ne več na 100V ampak na kakšnih 18. Če bo temu tako, potem se da zadeva rešit podobno kot so ti že opisovali, vendar je akumulator praktično obvezen. Predstavlja stabilno napetost za porabnike in breme v primeru odklopa vseh porabnikov.
Na motorje od čolnov se ne spoznam, mi je pa zadeva vseeno hudo čudna. Kako debeli pa sta ti dve "žički"?.
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.211
1.383
113
V tako moderni dobi ko živimo pa še dobene slikce ?
10.gif



wink-1.gif