Elektrika na čolnu

Borca

Pripravnik
21. jul 2007
374
13
18
Kopivnik
Zdravo

Ne sodi ravno v pogovore o avtih pa vseeno.
Mam eno tehnično - izvenkrmni motor ima seveda altenator in mi da ven napetost od X do Y.
Sedaj pa bi nucal regulator napetosti, ki bi ne glede na vhod dal ven 12V. Našel sem zadeve za 100mA,
kar pa je za nek hladilnik pa možno še radio ni dovolj - tak enih 100W moči bi bilo OK.
Ko avtoelektričarju poveš kaj bi nucal pravijo ni problema vprašajo pa za kje se to nuca - te pa
poveš da za čoln - odgovor - ehhhh to pa nismo mi pravi.
Prosim za ideja

Hvala

Borča
 

Focus

Pripravnik
27. okt 2007
871
12
18
Luna
Uporabiš lahko stabilizator ki stane 1€ dobiš pa ga v vsaki trgovini kjer prodajajo elektronske komponente.
Če ti ga je problem nabavit povej pa ti ga pošlem po pošti (LM7812 pa je naziv komponente). To ti nese samo radijo za hladilnik boš rabo nekaj druga.

No to bi bla bol tema za elektrotehniko.
 
Nazadnje urejeno:

john

Pripravnik
27. sep 2007
646
0
16
he he

tak alternator da ven zelo malo toka (cca 3a). Tako da ne bo z direktnim priklopom nič. Najbol enostaven regulator je akumulator. Le tako boš lahko radiju zagotovil stalno napetost. Za pravilno polnenje akumulatorja, pa poskrbi elektronika v alternatorju( regulator polnenja)

LP
 

WhiteCell

Fizikalc
18. avg 2007
1.930
1
38
42
Kranj
Obišči stran
Citat:
Uporabnik Focus pravi:
Uporabiš lahko stabilizator ki stane 1€ dobiš pa ga v vsaki trgovini kjer prodajajo elektronske komponente.
Če ti ga je problem nabavit povej pa ti ga pošlem po pošti (LM7812 pa je naziv komponente). To ti nese samo radijo za hladilnik boš rabo nekaj druga.

No to bi bla bol tema za elektrotehniko.

tisti v TO3 ohišju bi prenesel zadevo....je pa malenkost dražji
 

Borca

Pripravnik
21. jul 2007
374
13
18
Kopivnik
Hvala, bom pogledal - če sem te prav razumel je to ista zadeva kot LM7812 le da je v drugem ohišju....

Borča
 

WhiteCell

Fizikalc
18. avg 2007
1.930
1
38
42
Kranj
Obišči stran
00000lm340.jpg


takle ohišje
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Nič od tega ne bo delovalo oz. preživelo. Če gredo napetosti res do 100V, potem pozabi na vse skupaj. Zanima me kaj ima ta motor za en generator-alternator in ali je to kot pri mopedu pod kakim vztrajnikom z magneti ali je zadeva kot pri avtu gnana z jermenom.
Da bi kar tako dajal neko napetost od do, menim da nekaj ni v redu.
 

leni

gps navigator
17. avg 2007
1.549
0
36
S46.2296732 V14.5190865
www.sajko.com
Če ima prav alternator potem dvomim da re do 100V, po vsej verjetnosti gre tukaj za dinamo oziroma moped princip ki ima navitje pod magnetom. to zadevo je zelo težko regulirat, edino kot so ti že predlagali je najboljša varianta regulator plus akumulator pa še ta naj bo stalno obremenjen ko bo motor laufal, meni se je namreč dogajal da ko je nafilal akumulator da je napetost poskočila na tudi do 17-18V. Potem sem imel stalno priklopljen hladilnik in vse luči pa je bilo potem vredu okoli 14V.
Če pa ima motor dejansko pravi alternator potem pa moreš zgolj pogledati po tipu alternatorja in greš v trgovino z nadomestnimi deli in poveš da rabiš regler za ta in ta alternator.
 

WhiteCell

Fizikalc
18. avg 2007
1.930
1
38
42
Kranj
Obišči stran
Citat:
Uporabnik Samojed pravi:
Nič od tega ne bo delovalo oz. preživelo. Če gredo napetosti res do 100V, potem pozabi na vse skupaj. Zanima me kaj ima ta motor za en generator-alternator in ali je to kot pri mopedu pod kakim vztrajnikom z magneti ali je zadeva kot pri avtu gnana z jermenom.
Da bi kar tako dajal neko napetost od do, menim da nekaj ni v redu.
jest sm jih več vzporedno vezal in mi je zadeva delovala ( sicer nevem ali proizvajalec to kaj odsvetuje to ali ne)

edit.,šele zdaj dobro prebral....100V je res malo huda.
 
Nazadnje urejeno:

Focus

Pripravnik
27. okt 2007
871
12
18
Luna
Dvomim da je napetost 100V ker bi blo to za ladijo in mokre zadeve že lahko smrtonosno. Pomojem je neka kulturna napetost do max 24V (+ - nihanje par voltov).
Vem da majo izvenkrmni motorji izhod za dodatno luč (podobno kot cigareta doza v avtu) ča voziš v temi. Tam se prikjuči ta stabilizator in na njega radijo to mora laufat 100%. Hladilnik pa bi lahko dal tudi tisti na 12V oziroma 24V za njega ne rabiš stabilizirane napetosti sicer dvomim da bo štroma dovolj.
Pomagalo bi že če bi povedal klko konjev ma motor 5,10,20,50?
 
Nazadnje urejeno:

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Pa ima alternator? Še dobro da ga ne skuri, je pa to sicer možno, ker če regler ne dela in ves čas vzbuja na max, potem se lahko napetost zelo dvigne. Čeprav glede na to da je AC, se mi še manj svita kot prej.
 

peterm

Pripravnik
17. sep 2007
699
0
16
Tip Motorja:



Štiritaktni / 4 cilindri v vrsti
Vrtina & gib:



65mm x 75mm
Prostornina:



996 cm3
Moč:



36.8kW / 5500 rpm
Poln plin:



5000~6000rpm
Teža: 115 kg
Uplinjenje: Elektronski vbrizg
Prostornina rezervoarja za gorivo: Opcijsko
Rezervoar za olje: 2.5 litra
Mazanje: Oljna črpalka
Navitje/Alternator: 12V - 17A
Prestavno razmerje: 12:28
Zagon: Električno
Trim: Power Trim & Tilt
 

Focus

Pripravnik
27. okt 2007
871
12
18
Luna
Ma alternator ma tudi akumulator in elektronski start no sej lepo piše.

Na akumulator lahko vežeš oboje štroma je tudi dovolj (17A). samo ko je motor vgasnjen je potrebno izklopit hladilnik razen če vzameš tistega ki to naredi avtomatsko ko napetost na akumulatorju malenkost pade. Priporočljivo bi blo tudi dat malo jači akumulator. Z akumulatorja si lepo naredi en izhod daj vmes kako 10A varovalko pa je to to.
 

redTDI

Pripravnik
25. apr 2008
126
0
16
verjetno ima narjeno kot vsi motocikli.
alternaror ima rotor z trajnimi magneti, stator pa ima 3fazno navitje vezano v trikot. iz njega gredo ponavadi 3 rumene žice direktno v regulator/RECTIFIER. po vsej verjetnosti je kaj narobe s tem regulatorjem.
 

leni

gps navigator
17. avg 2007
1.549
0
36
S46.2296732 V14.5190865
www.sajko.com
Ne ne ima alternator lepo piše na specifikaciji ampak sem pa prepričan da je nekaj narobe z alternatorjem. Sicer pa lahko alternator zamenjaš z avtomobilskim, seveda če je jermenski prenos oziroma če je izvedljivo. 100V nikakor ne bi smel ven dajat. Takšno je vsaj moje mišljenje. A k kakšnemu avtoelektričarju si že šel pokazat zadevo. Enostavno vzami alternator dol, kar ne more biti komplicirano in ga nesi kakšnemu privat avtoelektričarju, če ti noben ne bo hotel pregledati pozanm jaz enega iz Vira pri Domžalah ki ti bo zagotovo pregledal.