DIY - menjava gum

spenstar

Fizikalc
2. sep 2007
966
119
43
Vsako leto imas v Hofru ali Lidlu (ce smo ze pri diskontarjih) stojalo za platisca, tam dobis tudi kapice ali pa barvne trakove, ki jih zapnes na feltno. Drugace pa super prikaz.
zmaga.gif

Sem samo enkrat menjal feltno zaradi zeblja v gumi, s tisto dvigalko sem dvignil avto skoraj prevec visoko, malo je manjkalo pa bi se prekucnil.
bonk.gif
 

volan

Zelenc'
29. avg 2008
19
0
1
Mene tudi motijo napisi na gumi na zunanji strani. In če so še s kakšno voščenko, ko ne gre tako hitro dol... Jaz označim PL PD ZL ZD na NOTRANJO stran. S kredo, in še nikoli nisem nič ponesreči zbrisal oz zamešal po pranju.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.636
4.369
113
Eh ne kompliciraj.
Če bo tresla jo greš balansirat .Drugače pa ne škoda denarja
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik volan pravi:
Mene tudi motijo napisi na gumi na zunanji strani. In če so še s kakšno voščenko, ko ne gre tako hitro dol... Jaz označim PL PD ZL ZD na NOTRANJO stran. S kredo, in še nikoli nisem nič ponesreči zbrisal oz zamešal po pranju.
Jaz označuem na tekalni površini, ob prvi vožnji ti napise pobriše, povzel sem pa označbe od vulkanizerja: IIL, IID, IL, ID (je lažje napisat in težko je falit tudi če se napis malo zabriše).
 
2. okt 2007
3.860
2.374
113

Jaz še ob vsaki menjavi, preden shranim na police,i zaščitim gume s sprejem (peno), tako ostanejo prožne/sveže še par let.
 

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.711
159
63
@vincent, glede mazanja vijakov bi bilo morda dobro dodati, da mora biti bakrena mast. Glede ključa pa mislim, da najboljša izbira momoent ključ v Hoferju ali Lidlu za 18€.

https://www.hofer.si/sl/posebn...momentni-kljuc/

Glede tlaka pnevmatik je v večini primerov tako, da se zimske napumpa 0,2 bara več kot je predpisano za letne. Za segrete pnevmatike se doda še 0,2 do 0,3 bara več. Segrete niso samo od sonca, ampak tudi, če si se z njimi vozil več kot 2 km.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.990
9.528
113
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Mislim da nisem se nikdar v 20 letih centriral drugace kot ob montazi novih. Da bi "preventivno" med sezonami
bonk.gif

Ni graja, je blo vprašanje, ker grem prvič na drugi komplet platišč, pa me zanima. Torej ni panike praviš?
 

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.711
159
63
Ne, ni problema. Če so gume na platiščih bile pravilno skladiščene.

Če želiš dober občutek, pa jih lahko skupaj s platišči daš preveriti. Če še niso na vozilu in jih ne bo niti montiral, je cena preverjanja res minimalna.

LP
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Saj tudi če boš nove gume kupil, jih dal montirat in centrirat na 0, 0, je kar velika verjetnost da po par 1000km ne bo več 0, pa ne boš čutil.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik Bajkman pravi:
@vincent, glede mazanja vijakov bi bilo morda dobro dodati, da mora biti bakrena mast.
Mam vijake en mal zašpehane z navadno mastjo in se nikoli še niso "zapekli". Ali čemu naj bi uporabil bakreno?
 

boskosi

Fizikalc
4. sep 2007
1.423
1
38
glede težav snemanja platišč bi svetoval da ob vsaki menjavi malo očistite os in naležno površino platišča z drotpiršno ali šmirgl papirom....pa seveda doboro je potem mogoče malo namazat tam kjer nalega da se ne zapeče.........aja pa pri avtomatiku se da v P (parking) če se ne motim.......ne vem od kod vam ideja da morajo biti zimske gume bolj napumpane, če je to potrebno navede proizvajalec avta sam......je pa res da ponavadi napumpajo za 0,2 - 0,3 bara več, ampak to iz razloga kot ga je nekdo prej že navedel, se pravi da ko se pumpa guma je temperatura zraka ponavadi takrat še nekoliko višja in z ohladitvijo se zmanjša tudi tlak v gumi
 

nemenabijat

bom jaz vas
7. feb 2011
4.490
3.589
113
Vincent, kaj pa kontrola in pregled stanja zavor? Bolje, da doma ugotoviš, da daleč ne boš prišel, kot pa na cesti.
 

bigMIKE

Majstr
19. mar 2012
1.263
153
63
Za mazanje vijakov in pesta zadostuje ANTIRUST sprey iz LDILA - ko daš letne dol posprejaš po želenih mestih (ne po diskih, razen tašči
evil.gif
) in drugo leto odšraufan kolo kar sam dol skoči.
 

Ralliart

Fizikalc
26. sep 2007
4.764
3
38
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Sicer za nekatere enostavno (in redno opravilo) a vseeno, za tiste, ki cincajo ali bi ali ne bi.. napotek kako pristopit in menjat gume sam.
Pogoj je da imaš zimske in letne gume na svojih feltnah
wink-1.gif
.

Kaj rabiš od orodja?
- ključ za odvijanje/privijanje vijakov (cca 15 EUR, jaz uporabljam z nastavljivo dolžino)
- dobro dvigalko (tu reskiraj malo več denarja in kupi boljšo mrcino, in imaš do doma za ostarele poštimano..cca. 200 EUR)
- rokavice po potrebi
- voščenko (bele barve)..in ne krede.
Od pripomočkov samega avta: nastavek varnostnega vijaka (ki je v avtu) ter kljukice za snemanje kapic vijakov (če jih seveda imaš).

Pritrogaš si gume, ki jih boš menjal.

Upam da se se kdo iz foruma nauci kako se pise clanke ki so predvsem UPORABNI in ne prepisuje splosnih navodil iz knjige za uporabo.

Jest bi samo se dodal da vsakdo ki dviguje avto v domaci reziji, sploh ko je odstranjeno kolo da se da kolo pod prag avtomobila ce slucajno kaj popusti da ne pade avto na kakasno okoncino in jo zdrobi.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Sam sem do zdaj vedno uporabljal navadno mast in ni bilo nikoli problema. Zdaj, ker imam visokotemperaturno, uporabim njo.

Morebiten problem bi lahko bil pri zablokiranih ploščicah (delno), kar bi lahko skurilo diske in spotoma zapeklo še mast (a tudi navadna mast mislim da zdrži 200 stopinj).

.....

Pri zavorah imaš možnost pogledat koliko mesa imajo ploščice (zlasti zadnja/ hrbtna), ter pogled na hrbtno stran diska..če je po videzu enaka prednji. Ostalo še kontrola cevk, da ni nič mokrega/ mastnega.
Kaj dosti več pri zavorah težko pogruntaš.
 

nemenabijat

bom jaz vas
7. feb 2011
4.490
3.589
113
Zavore se razstavijo oz odstranijo ploščice, jih očistiš, če so spokane so doživele pregretje in so za v kanto. Se je že tudi zgodilo, da se ob tem opravilu razpadejo. Med vožnjo si verjetno ne želiš tega doživet. Pogledajo se vodila zavornih čeljusti, katera se morajo gladko premikat sem in tja, če se ne, jih je treba razstavit spucat in namazat. Če ne grejo gladko in lahkotno ti eno ploščico prej pobere kot drugo. Sam pogled na zavore in ugotoviti, da jih še imaš je res brezveze.