Spoštovani!
Zdravstveni inšpektorat je že leta 2011 obravnaval izdelke Blue cap odgovorne osebe Catalysis S.L., Španija, ki so imeli, po podatkih iz takratne prijave in spletnih klepetalnic, glede na deklarirano sestavo, zelo dobre učinke in je obstajal sum na vsebnost kortikosteroidov. Pri takratnem distributerju izdelkov te blagovne znamke v Sloveniji smo opravili inšpekcijski pregled in zahtevali dokazila o učinkovitosti izdelkov, ki so jih oglaševali. Dokazila, ki so jih posredovali so se nanašala na posebno obliko in posledično učinkovitost cinkovega piritiona v teh izdelkih. Prav tako smo takrat na trgu odvzeli naključne tri vzorce (krema, gel za tuširanje ter šampon) blagovne znamke Blue cap, in jih dali v analizo na določene kortikosteroide, ki bi, glede na spletne informacije, ki jih tudi vi omenjate, lahko bili prisotni. V nobenem od vzorcev njihova prisotnost ni bila dokazana.
V letu 2014 smo dobili preko sistema RAPEX obvestilo Evropske komisije o izdelkih Blue cap, vzorčenih na Češkem, v katerih sta bila z analizami, sicer v sledovih, določena dva kortikosteroida. Na podlagi obvestila so bili izdelki iz spornih serij umaknjeni iz trga EU. Zaradi dvoma v analizne izvide, povezanega z zelo nizkimi koncentracijami, ki so bile določene v »spornih« serijah, so bili na vzorcih omenjenih serij naknadno opravljeni ponovni testi, katerih rezultate nam je predložil proizvajalec, in iz katerih je izhajalo, da so bile vse analize negativne na vsebnost kortikosteroidov. Proizvajalec je predložil tudi analizne izvide vseh ostalih serij, ki so bile na trgu. Analize so bile opravljene s strani neodvisnega laboratorija, in so dokazovale, da izdelki Blue cap ne vsebujejo kortikosteroidov. Po zagotovilih proizvajalca so uvedli dodatno kontrolo surovin, zaradi morebitne kontaminacije. Razen zgoraj omenjene RAPEX notifikacije, ki se je nanašala na sledi dveh kortikosteroidov, iz sistema RAPEX, ki nas obvešča o nevarnih proizvodih v okviru EU, do sedaj nismo prejeli nobene informacije o vsebnosti kortikosteroidov v izdelkih Blue cap, čeprav se prodajajo tudi drugje v Evropi. Glede vprašanja ali je cinkov pirition res glavna učinkovina v teh izdelkih, nam je distributer, poleg dokazil proizvajalca, predložil študijo o učinkovitosti cinkovega piritiona v izdelkih Blue cap, ki je bila izvedena na dermatološkem oddelku bolnišnice Novo mesto.
Junija 2017 je Zdravstveni inšpektorat RS prejel prijavo o neželenih učinkih kreme Blue cap. Na trgu smo odvzeli štiri vzorce kreme Blue cap in sicer v Postojni, Novi Gorici, Ljubljani in Novem mestu. Dva vzorca sta bila iz iste serije kot je bil izdelek, ki je bil predmet prijave, druga dva vzorca sta bila iz drugih dveh naključno izbranih serij. Vzorci so bili poslani v Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje in hrano v Ljubljani in bili analizirani s screening analizo na 111 kortikosteroidov in dva vzorca med njimi še na cinkov pirition. Analize je kot podizvajalec izvedel AGES, in sicer Institut BGA in Institut für Lebensmittelsicherheit, Spargelfeldstrasse 191, na Dunaju. Rezultati preskušanja so pokazali, da so analizirani vzorci krem Blue cap skladni in ne vsebujejo kortikosteroidov, in cinkov pirition je bil v dovoljenih mejah.
Iz opozoril na kremi Blue cap je razvidno, da gre za izdelek z aktivno sestavino, ki ga je treba uporabljati po navodilih. Proizvajalec navaja, naj se krema po 15 minutah delovanja spere s kože, prav tako je podano opozorilo, da dolgoročna uporaba kreme ni priporočljiva.
Cinkov pirition, aktivna sestavina kreme Blue cap, ima v kozmetičnih izdelkih različne funkcije in je trenutno ponovno pod drobnogledom Znanstvenega odbora za varstvo potrošnikov EU. Jeseni pričakujemo novo strokovno mnenje glede uporabe te sestavine v kozmetičnih izdelkih.
Znanstveni odbor za varstvo potrošnikov v okviru EU je dosedaj za znatno število snovi ugotovil, da lahko pri določenem odstotku posameznikov povzročijo neželene učinke (reakcije), kljub običajni ali razumno predvidljivi uporabi kozmetičnega izdelka. Tudi zakonodajno skladen kozmetični izdelek lahko pri posamezniku povzroči neželeni učinek, drugi potrošniki pa so lahko z njim zelo zadovoljni.