Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik ggg pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Guma se ti bo bolj segrela po ovinkih. Na AC je ne boš spravil nad 50C, zna biti tudi precej manj (odvisno od temperature ceste in zraka, predvsem). Če se spraviš tiščat gre precej višje, tudi čez 80C ... Oboje v nekem normalno toplem dnevu, ne pozimi.
Narobe, gumo na visjih hitrostih precej bolj segrejes kot skozi ovinke. Pri osebnih avtomobilih. To je tudi glavni razlog zakaj so zimske gume odsvetovane v letnih razmerah, ker se zaradi segrevanja spremeni struktura zmesi. Razen, ce imas v mislih primerjavo avtocesta z opel ampero do 100kmh vs. podiranje rekorda na gorjance z megane RS.
Če ne verjameš, sprobaj sam. Najprej se recimo pelji od Lj do Unca po AC z neko normalno hitrostjo (recimo 160, če te ne moti kršenje predpisov). Pa potipaj gumo. Potem pojdi na uncu ven, pa čez Planino. Ni treba mesarit, ravno toliko hitro, da guime začenjajo dajat zvok od sebe (ne, ni treba da cviljijo, kot bjih kdo klal). Pa spet probaj temperaturo.
Pri avtu s predpisanim pritiskom v gumah bodo po ovinkih precej toplejše.
Ali pa, recimo, se pogovori s kakim gumarskim inženirjem. Ti bo isto povedal. Pravilno napolnjena gume se začne resno segrevat šele, ko začne drseti je pa to od gume do gume različno, nekatere se bolje počutijo pri manjšem, druge pri večjem slip angle (sorry, se ne spomnim pravega SLO izraza zanj). Ne le glede temperature, tudi glede oprijema ...
Pri zelo visokih hitrostih (250, 300 km/h in več) se seveda tudi gume precej bolj grejejo, ampak tudi pri bolj resnem tiščanju skozi ovinke je podobno. Pred par dnevi sem s Twingom RS naredil par krogov v Logatcu (bežal oz. lovil sem, kolikor se je dalo, Twingu R2 Evo, ki smo ga snemali), pa so bile gume ne le tako vroče, da so spekle, tudi cufat jih je začelo ...