Delovna temperatura zraka v gumah in samih gum?

SpidiGonzalez

Fizikalc
2. sep 2007
3.318
2
36
Nikjer ne najdem koliko je približno temperatura zraka v gumi ko je le ta segreta, recimo poleti in pozimi? Ter koliko je temperatura same gume, poleti/pozimi? Sklepam da se zimska še bolj segreje zaradi več upora. Pa še bonus vprašanje, je zadeva bolj segreta med vožnjo po ovinkih ali na avtocesti pri 130km/h? Skratka zanimajo me približne temperature....hvala
 

MadMitch

Fizikalc
29. sep 2008
6.163
0
36
Po kmečki logiki bi rekel, da je bolj vroča po ovinkih. Mogoče se spomniš gume, ki je imela po sredini oboda odebeljen pas. Pri določeni hitrosti naj bi avto vozil samo po tistem par centimetrskem pasu, kar naj bi zmanjšalo trenje in s tem porabo goriva. Ideja se menda ni prijela. Po ovinkih gumo neprimerno bolj obremenjuješ zaradi samih ovinkov, zaviranja in pospeševanja.

Gume na dirkalnikih F1 so blazno mehke in se pri velikih hitrostih stisnejo, ratajo ožje in višje, posledično po ravnini vozijo resnično samo po par centimetrih. Najbolje se to vidi pri štartu Dragsterjev.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.384
1.248
113
www.adriamedia.si
Guma se ti bo bolj segrela po ovinkih. Na AC je ne boš spravil nad 50C, zna biti tudi precej manj (odvisno od temperature ceste in zraka, predvsem). Če se spraviš tiščat gre precej višje, tudi čez 80C ... Oboje v nekem normalno toplem dnevu, ne pozimi.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.384
1.248
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik MadMitch pravi:

Gume na dirkalnikih F1 so blazno mehke in se pri velikih hitrostih stisnejo, ratajo ožje in višje, posledično po ravnini vozijo resnično samo po par centimetrih. Najbolje se to vidi pri štartu Dragsterjev.

V F1 to ne drži. Pri tahudih dragsterjih ja.
Ne mešet trdote zmesi in zgradbe gume (trdote boka, recimo).
 

MadMitch

Fizikalc
29. sep 2008
6.163
0
36
Mislil sem na pritisk v gumah. Ja, tut pri F1 drži, le da ne tako intenzivno, kot pri dragsterjih.
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Guma se ti bo bolj segrela po ovinkih. Na AC je ne boš spravil nad 50C, zna biti tudi precej manj (odvisno od temperature ceste in zraka, predvsem). Če se spraviš tiščat gre precej višje, tudi čez 80C ... Oboje v nekem normalno toplem dnevu, ne pozimi.

Narobe, gumo na visjih hitrostih precej bolj segrejes kot skozi ovinke. Pri osebnih avtomobilih. To je tudi glavni razlog zakaj so zimske gume odsvetovane v letnih razmerah, ker se zaradi segrevanja spremeni struktura zmesi. Razen, ce imas v mislih primerjavo avtocesta z opel ampero do 100kmh vs. podiranje rekorda na gorjance z megane RS.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.406
487
83
::1/128
Kaj pa vem, ko smo se lani vozili po evropi recimo so bile gume po par urni vožnji na nameškem autobahnu pri hitrostih od 180-240km/h tople ampak nič posebnega, medtem ko so bile po enem krogu na Nordschleifu dejansko vroče in mehke kot čigumi, pa je šlo za družinsko limuzino z 2 litrskim traktorjem pod havbo (torej noben dirkalnik
smile-1.gif
).
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Odvisno če voziš v ovinek ali driftaš. Pri drugem se jasno precej bolj segreje.
 

s22b

Fizikalc
1. sep 2007
3.199
1
36
40
Kako se lahko zimska segreje zaradi več upora, ta upor mi ni glih jasen?

Segreje se zaradi tega, ker je mehkejša kot letna pnevmatika, vsaj tako si jaz razlagam.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.384
1.248
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik ggg pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Guma se ti bo bolj segrela po ovinkih. Na AC je ne boš spravil nad 50C, zna biti tudi precej manj (odvisno od temperature ceste in zraka, predvsem). Če se spraviš tiščat gre precej višje, tudi čez 80C ... Oboje v nekem normalno toplem dnevu, ne pozimi.

Narobe, gumo na visjih hitrostih precej bolj segrejes kot skozi ovinke. Pri osebnih avtomobilih. To je tudi glavni razlog zakaj so zimske gume odsvetovane v letnih razmerah, ker se zaradi segrevanja spremeni struktura zmesi. Razen, ce imas v mislih primerjavo avtocesta z opel ampero do 100kmh vs. podiranje rekorda na gorjance z megane RS.

Če ne verjameš, sprobaj sam. Najprej se recimo pelji od Lj do Unca po AC z neko normalno hitrostjo (recimo 160, če te ne moti kršenje predpisov). Pa potipaj gumo. Potem pojdi na uncu ven, pa čez Planino. Ni treba mesarit, ravno toliko hitro, da guime začenjajo dajat zvok od sebe (ne, ni treba da cviljijo, kot bjih kdo klal). Pa spet probaj temperaturo.
Pri avtu s predpisanim pritiskom v gumah bodo po ovinkih precej toplejše.
Ali pa, recimo, se pogovori s kakim gumarskim inženirjem. Ti bo isto povedal. Pravilno napolnjena gume se začne resno segrevat šele, ko začne drseti je pa to od gume do gume različno, nekatere se bolje počutijo pri manjšem, druge pri večjem slip angle (sorry, se ne spomnim pravega SLO izraza zanj). Ne le glede temperature, tudi glede oprijema ...

Pri zelo visokih hitrostih (250, 300 km/h in več) se seveda tudi gume precej bolj grejejo, ampak tudi pri bolj resnem tiščanju skozi ovinke je podobno. Pred par dnevi sem s Twingom RS naredil par krogov v Logatcu (bežal oz. lovil sem, kolikor se je dalo, Twingu R2 Evo, ki smo ga snemali), pa so bile gume ne le tako vroče, da so spekle, tudi cufat jih je začelo ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.384
1.248
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik s22b pravi:
Kako se lahko zimska segreje zaradi več upora, ta upor mi ni glih jasen?

Segreje se zaradi tega, ker je mehkejša kot letna pnevmatika, vsaj tako si jaz razlagam.

Tudi zato, ampak najpomembnejši razlog hitrega segrevanja zimskih gum so lamele in posledično nestablini bloki. Ti se premikajo (kar spet greje gumo) in lamele drsajo ena ob drugo. Zato ima kup zmiskih gum (predvsem za hitrejše avte) lamele, ki se ob obremenitvi "zataknejo" ena v drugo, se tako ne drsajo med sabo in guma se veliko manj greje.
 

s22b

Fizikalc
1. sep 2007
3.199
1
36
40
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Saj je očitno, da trenje bolj segreje kot stiskanje.
smile-1.gif

Sej sploh nisem dojel dokler nisem prebral tvoj višji post.

Paradajz = paradižnik
tongue-1.gif



@SJTV1 hvala za bolj obširno razlagao.
 

SpidiGonzalez

Fizikalc
2. sep 2007
3.318
2
36
Jaz sem spraševal pri povprečni vožnji v povprečnem avtu. Ne pa o F1 in cviljenju gum v ovinkih....vzameš povprečnega voznika, ki se fura skozi ovinke in po ac vozi 130 km/h. Koliko je temperatura samih gum in zraka v njih? Pa če furaš zimske poleti, se lahko tako segrejejo da jih raznese?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.384
1.248
113
www.adriamedia.si
Povprečen voznik in povprečni ovinki in povprečno po AC se gume itak segrejejo tako malo, da v nobenem primeru ni omembe vredno.-
In ne, zimskih poleti ne bo razneslo ...
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik ggg pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Guma se ti bo bolj segrela po ovinkih. Na AC je ne boš spravil nad 50C, zna biti tudi precej manj (odvisno od temperature ceste in zraka, predvsem). Če se spraviš tiščat gre precej višje, tudi čez 80C ... Oboje v nekem normalno toplem dnevu, ne pozimi.

Narobe, gumo na visjih hitrostih precej bolj segrejes kot skozi ovinke. Pri osebnih avtomobilih. To je tudi glavni razlog zakaj so zimske gume odsvetovane v letnih razmerah, ker se zaradi segrevanja spremeni struktura zmesi. Razen, ce imas v mislih primerjavo avtocesta z opel ampero do 100kmh vs. podiranje rekorda na gorjance z megane RS.

Če ne verjameš, sprobaj sam. Najprej se recimo pelji od Lj do Unca po AC z neko normalno hitrostjo (recimo 160, če te ne moti kršenje predpisov). Pa potipaj gumo. Potem pojdi na uncu ven, pa čez Planino. Ni treba mesarit, ravno toliko hitro, da guime začenjajo dajat zvok od sebe (ne, ni treba da cviljijo, kot bjih kdo klal). Pa spet probaj temperaturo.
Pri avtu s predpisanim pritiskom v gumah bodo po ovinkih precej toplejše.
Ali pa, recimo, se pogovori s kakim gumarskim inženirjem. Ti bo isto povedal. Pravilno napolnjena gume se začne resno segrevat šele, ko začne drseti je pa to od gume do gume različno, nekatere se bolje počutijo pri manjšem, druge pri večjem slip angle (sorry, se ne spomnim pravega SLO izraza zanj). Ne le glede temperature, tudi glede oprijema ...

Pri zelo visokih hitrostih (250, 300 km/h in več) se seveda tudi gume precej bolj grejejo, ampak tudi pri bolj resnem tiščanju skozi ovinke je podobno. Pred par dnevi sem s Twingom RS naredil par krogov v Logatcu (bežal oz. lovil sem, kolikor se je dalo, Twingu R2 Evo, ki smo ga snemali), pa so bile gume ne le tako vroče, da so spekle, tudi cufat jih je začelo ...

Ne rabim tipati, ker se jih da lepo izmeriti. In kot predstavnik enega spodobnega casopisa oz. revije pri nas, bi lahko to vedel tudi sam. Ampak kot sem ze omenil, novinar je danes lahko vsak z dokoncano srednjo ekonomsko.
V gumarski industriji sem delal, kontrola kakovosti. Tja ne pride vsak z dokoncano srednjo ekonomsko...

gumarski inzenir? kaksen naziv je to
hysterical-1.gif
 

Ausc

Pripravnik
10. sep 2011
584
1
16
Pa saj SJTV1 nikjer ni rekel, da je tipanje edina moznost preverjanja temperature gume. On je samo opisal "kmecki" nacin, kako povprecni Janez ugotovi, kdaj je guma bolj ogreta. Dvomim, da ima Spidi (ki ga je to zanimalo) vedno sabo neke high-tech gadgete za merjenje temperature gum, drugace ne bi spraseval tukaj na forumu tega..
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.280
3.904
113
Citat:
Uporabnik SpidiGonzalez pravi:
Pa če furaš zimske poleti, se lahko tako segrejejo da jih raznese?

Najbolj se pregreva premalo napumpana in preobremenjena guma. Ni važno al je letna ali zimska, ja lahko jo raznese, tudi vžge se lahko.
 

Podobne teme