ksz...
Da samo malo razsvetlim tiste, ki ne vedo kako google in facebook-a služita €€€.
Uporabnikom nudiš zanimive storitve na svojih spletnih straneh (google search, gmail, facebook...) na katerih prikazuješ oglase.
Za vsak klik ali prikaz oglasa morajo oglaševalci plačati nek znesek.
Facebook ima pa eno zelo veliko prednost pred googlom, namreč ljudje prostovoljno vnašajo podatke v svoj fb profil.
Posledično lahko oglaševalec izbere željeno starost, spol, zakonski stran, ... svoje ciljne publike in samo tistim se bo določen oglas prikazoval.
Zaradi tega ima oglaševalec manjše stroške in veliko boljšo konvezijo v bodoče stranke, kot pa če bi kar na slepo vsem uporabnikom prikazoval oglas za npr. otroške vozičke...
Treba je tudi razlikovati .com balonček od tega. Takrat namreč podjetja niso ustvarjala profita, vlagatelji pa so jim vseeno dajali kupe denarja, z idejo da nekoč bodo že nekako generirala dobiček. Google in Facebook, pa že sedaj obračata ogromne zneske (večinoma iz oglaševanja):
Drugo četrtletje 2012:
Google
Promet: 12.21 miljarde $
Čisti dobiček: 2.79 miljarde $
Facebook
Promet: 1.18 miljarde $
Izguba: 157 milionov $