Clio olje menjalnika?

rollingstones

800. registrirani uporabnik
3. sep 2007
514
0
16
Rožna dolina
Pozdravljeni,

bliža se čas menjave olja v menjalniku...

Zanima me, kakšna je razlika kakovosti olja med gradacijami tipa 75W80 in 75W90?

Namreč, želel bi kupiti olje znamke Motul, v Sloveniji žal prodajajo samo olje MotylGear 75W90.

Gre za vozilo Renault Clio II 1.5 DCi, po Motulovih specifikacijah prikaže za menjalnik olje Motylgear 75W80.
Sicer na uradnem servisu svetujejo olje Tranself 75W80, vendar pa imam slabe izkušnje z olji ELF.

Hvala že vnaprej za vse koristne predloge...
zmaga.gif
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Prvo vprašanje zakaj menjava?
Ampak dobro, če si se tako odločil oziroma če je olje slabo (veliko prevoženih kilometrov) potem naj bo.
Kakšne izkušnje oziroma zakaj so slabe z olji elf ne ve, ti pa toplo priporočam da naliješ notri olje takšne specifikacije kot je navedeno. Sem občutil na lastni koži kaj nastane z napačnim oljem - ali škrta, ali pa se ne prestavlja, sploh pri hladnejšem vremenu. Ko sem nalil elfa 75W80, kot je bilo napisano, je menjalnik delal bp naslednjih 200.000 kilometrov.
Pred tem so mi pa zaradi škrtanja napovedovali nujno menjavo sinhronov in kaj vem kaj še vse.
 

Dr_S

Pripravnik
22. avg 2007
899
6
18
Renaultovi menjalaniki so preveč iz "putra" narejeni in delajo najboljše na predpisano olje Elf 75W80

Če boš vlival katero drugo olje, pazi na gradiacijo.
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Iz putra, jogurta ali jekla - delajo na predpisano olje in ne vem kaj zdaj tu spet treba znanost delati. V končni fazi lahko zaradi mene sončnično olje nalijete, pa bo spet menjalnik vzrok, olje nikakor.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.516
113
Vsekakor je najpomembnejša nalepka na olju ravno gradacija. Upoštevaj jo.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.256
5.638
113
Citat:
Uporabnik Samojed pravi:
Prvo vprašanje zakaj menjava?

Ker ne zidamo vsi hiše
smile-1.gif


Zakaj pa ne? Jaz raznih "filled for life" varjant ne *ebem 5%

Ravno prejšni teden sem si sposodil fotrov avto in mu ne da bi on to vedel zamenjal olje v menjalniku
smile-1.gif


Sedaj se pa praska kako lepo mu kar na 1x dela
hysterical-1.gif


Tovarniški je 75w85......jaz sem dal notri 75w90 in dela kot nov...prej pa se je že malo na trdo prestavljalo...sploh v mrzlem......olje je preguralo 96.000km......skrajni čas za menjavo!

Avtorju: pri izbiri olja pazi samo na to da ČE je menjalnik ki zahteva GL4 olje da bo le to GL4

Menjalniki ki zahtevajo GL5 olja imajo sinhrone iz nebarvnih kovin........GL5 olje v menjalniku narejenem za GL4 olje povzroča kemično korozijo barvnih kovin ( iz njih so sinhroni).....na daljši rok to pomeni škrtanje.....nenatančnost.

Pač kemijska sestava GL5 olje je drugačna od GL4 olja....tudi stopnja same zaščite zobnikov je drugačna.

Lahko pa narediš odličen kompromis in daš notri olje GL4/5......lahko ima tudi GL4-5 oznako in ima zaščito GL5 olja s tem da ne najeda barvnih kovin!

Več imaš tukaj: http://en.wikipedia.org/wiki/Gear_oil

Citat:
API GL-4 . Oils for various conditions - light to heavy. They contain up to 4.0% effective anti-scuffing additives. Designed for bevel and hypoid gears which have small displacement of axes, the gearboxes of trucks, and axle units. These oils are standard for synchronized gearboxes, especially in Europe, and may also be recommended for non-synchronized gearboxes of US trucks, tractors and buses and for main and other gears of all vehicles. GL-4 oils may also be used in many limited-slip differentials.
API GL-5 . Oils for severe conditions. They contain up to 6.5% effective anti-scuffing additives. The general application of oils in this class are for hypoid gears having significant displacement of axes, generally non limited-slip differentials. They are recommended as universal oils to all other units of mechanical transmission (except synchronized gearboxes specifying GL-4). Some GL-5 oils in this class, which have special approval of vehicle manufacturers, can be used in synchronized manual gearboxes. API GL-5 oils can be used in limited slip differentials only if they correspond to the requirements of specification MIL-L-2105D or ZF TE-ML-05. In this case the designation of class will be another, for example API GL-5+ or API GL-5 LS.


Je pa tudi res kot so ti že omenli da določene avtomobilske znamke tesno sodelujejo z določenimi proizvajalci olj in da zna pri uporabi drugih olj od predpisanih prit do določenih komplikacij.....

Čeprav........potem bi moral pri men tud škrtat ker sem dal sae90 namesto 85...pa dela odlično
cheer.gif


Kle maš tehnični list za motula: http://www.motul.com/si/sl/products/144?f[range]=25&f[viscosity]=58

Kle pa za elf-a: http://www.totaloil.com.au/Pag...G=EN&$#E3B6
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Tebi ne škrta, ker si dal bolj "gosto" olje po domače rečeno. Pri -10 stopinjah pa ne boš v prvo prestavo spravil. Takrat napiši ko ga boš spet menjal
smile-1.gif
. Je pa res da si šel iz 85 na 90, kar je manj razlike kot iz 80 na 90.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.256
5.638
113
Se strinjam da naj avtor raje ostane pri 75w80 ker je menjalnik delan za to gradiacijo....

So mi pa te bolj tekoce varjante olj bolj nek eko trik kot pa must have....logika zadaj je zgolj manjsanje porabe kot pa kaj drugega

Tko da (v mojem primeru) ce bo gostejse olje delovalo tudi pri -10 imam raje gostejsega zarad boljse zascite...
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Citat:
Uporabnik Samojed pravi:
Tebi ne škrta, ker si dal bolj "gosto" olje po domače rečeno. Pri -10 stopinjah pa ne boš v prvo prestavo spravil. Takrat napiši ko ga boš spet menjal
smile-1.gif
. Je pa res da si šel iz 85 na 90, kar je manj razlike kot iz 80 na 90.

Obujam tole staro temo ...

Zakaj nebi spravil v 1.prestavo pri -10 stopinj. Saj spodnja gradacija je pri njemu v obeh primerih 75. Je pa res, da je šel pri zgornji gradaciji na višjo, ampak to je za vroče "delovnje" in s tem pozimi nima veze.

Ali jaz narobe razumem?
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.256
5.638
113
Ma te razlike med 75W85 in 75W90 so samo zarad porabe....

EKO fore.......tud sam sem dal (zarad tega ker se dobi samo na servisih.....in je cena temu primerna) 90 namesto 85 pa ni neke hude razlike....razen v ceni
smile-1.gif


Bolj glej da če je GL4 ONLY.......da ne daš not direkten GL5 not ker bo pobralo sinhrone (barvna korozija)...

Lahko maš pa GL5 nadomestek ( GL4+ ali GL4/5 ali GL5 + MT-1)
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.256
5.638
113
Pa saj je "yellow metal friendly"!!

Ti pise GL4/5 plus se dodatno MT-1
zmaga.gif


kaj bi pa ti rad?
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.256
5.638
113
GL5 ma preko palca 50% vec protiobrabne kemije not (žvepla in fosforja) kot GL4 standard....zato rad kemijsko najeda barvne kovine...

V GL4/5....GL4+.....GL5 + MT-1 (vse to btw pomeni eno in isto) pa so kemijo skodljivo tem barvnim sinhronom in pusam v GL4 menjalniku zamenjali z kovinam prijazno kemijo
smile-1.gif


Stem da je raven zascite enaka GL5 standardu....

Ne je sinhronov...GL4 menjalnik dela bp ze tretje leto z GL4/5 Liqui Moly 75W90
wink-1.gif


Prej kot da ne dobis GL4 olja bi rekel da je ze tezko dobit GL5 brez da je "multi" (za 4 in 5 menjalnike)
smile-1.gif
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Hvala za pomoč in potrditev razlage. Potem pa damo notri tale Shell Spirax al pa Motul GEAR 300 75W90

Cena je več ali manj 15€ +-3€.

Ajde
 
Nazadnje urejeno:

Scorp84

Pripravnik
5. jan 2009
466
3
18
Jaz sem v laguno 1 98 letnik dal tole olje https://www.euroton.si/avtodeli/elf-tranself-nfj-75w80-1l-olje-menjalnika-p-216932.aspx

Razlika je kot noč in dan, avto je metal iz prve prestave, če si že 5km/h lezel po klancu dol, v drugo in tretjo si komaj prestavljal, da si se že na križišču ustavil, da prideš v prestavo. Čeprav je 2x imel že menjavo olja in so mehaniki govorili, da je menjalnik pri koncu. Mi ni dal miru, sem reskeral pač 30e in v vpanju, kar pišejo v moto revijah, da so v zadnjih letih izboljšali, mazalne sposbnosti itn... in glej, avto šalta še boljše, kot takrat ko smo novega kupili in še veliko boljše kot marsikater nov avto danes, ko gre na trdo. Pa tudi iz prve prestave ne meče več. Drugače pa avto ima komaj 170k, kaj so pa prej mehaniki ulivali not, pa ne vem, ker so pač drugi skrbeli za njega.
 

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.711
159
63
Najboljše menjalniško olje na tržišču je Motul Gear 300. API GL4/GL5, 100% prava sintetika (ester), Brutalen viskoznostni indeks (222), točka strjevanja: -60 stopinj C.
Ta viskoznostni podatek 75W je precej ohlapen in če boste računali primerjavo različnih 75W olj pri -20 ali pri -40, bo razlika večkratnik.
https://www.motul.com/system/p....pdf?1290086772

Če je pri mrzlih pogojih težko prestavljanje, se vam pri Motul Gear 300 to ne bi zgodilo. Seveda dražje olje. Pri nas sem ga najceneje našel tukaj:
http://www.olje-dg.si/product.php?id_product=263
 
Nazadnje urejeno: