Citroen DS5 ima Xenon ali Bi-Xenon?

Spajky

Guru
7. jun 2017
2.749
667
113
Obala
Citat:
Uporabnik mtl pravi:...Zakonsko se morajo namreč dnevne led ob vključenih kratkih lučeh zatemniti (svetilnost se mora zmanjšati), ker drugače žgejo v oči nasproti vozečim. O tej problematiki sem pa tudi že pisal: So sodobni avtomobili res varnejši - primer dnevnih luči
Točno tako in dobro si spisal
zmaga.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.610
348
83
Kras
www.mtl.si
50m (na ac, ne v cijazenju v koloni s 5km/h seveda) ti je zaskrbljujoče dolgo? Meni se zdi s tehničnega vidika odlično. Bolje bi bilo edino možno v povezavi z navigacijo. Poglej kakšno Insignio
grin1.gif
.

Kar se tiče ksenonov in ugašanja: so normalni ljudje in smo čudaki, ki nimamo se s čim drugim ukvarjat in se potem z brezveznimi stvarmi.
grin1.gif

Kaj bolj pametnega ti ne morem odgovoriti
grin1.gif
 

sylver

Fizikalc
21. okt 2008
3.338
27
48
Izola, Ljubljana
Jaz sem do sedaj zasledil 2 teoriji, kateri bi naj veljali za xenon žarnice:

1. Recimo en izmed mojih avtomobilov je bil Seat Leon 2008 s xenon žarometi. Ta avto je imel senzor za svetlobo in stikalo sem imel nastavljeno vedno na AUTO. Pri temu avtu je to pomenilo, da so xenon žarnice VEDNO svetile (tako po dnevi kot tudi ponoči). Praktično ko je avto bil prižgan, so xenon žarnice svetile. V tunelih in ponoči pa so se samo še dodatno prižgale zadnje luči in luči v notranjosti vozila (armaturka, števci itd...).

Pri tej teoriji naj bi veljalo, da je to zelo dobro in zdravo za xenon žarnico, ker se nikoli ne ugaša in ponovno prižiga.


2. Ostala moja vozila, ki so imela prav tako xenon žarnice in hkrati tudi LED dnevne luči (recimo Opel Astra J), pa so imela prav tako senzor za svetlobo in tudi pri teh avtih sem imel nastavljeno vedno na AUTO. Pri teh je to pomenilo, da so vedno svetile sprednje LED dnevne luči (xenon žarnice niso svetile). Ko pa sem se zapeljal skozi tunel ali pa ko se je zunaj stemnilo, so se poleg LED sprednjih luči prižgale še dodatno xenon žarometi, zadnje luči in luči v notranjosti vozila (armaturka, števci itd...).

Pri tej teoriji naj bi veljalo, da je to zelo slabo in nezdravo za xenon žarnico, ker se vedno ugaša in prižiga in ko se xenon žarnica prižiga se spušča baje nek "plin" v samo žarnico in posledično se hitreje obrabi vse skupaj.

Se pa ti dve teoriji nekako "tepeta" z mojo prakso. Namreč pri Seat Leonu sem pri okoli 140.000 km moral zamenjati obe xenon žarnici, saj mi je leva nehala delat. Pri Opel Astri J sem pri okoli 200.000 km imel še ob žarnici popolnoma zdravi, odlično ohranjeni, barvna svetloba ni bila roza/vijola, ponoči ko sem peljal proti kakšni beli steni je barva svetlobe bila rumeno-bela. Skratka - kot da bi bile nove.

Tako da sedaj ne vem, eno je teorija, drugo pa praksa
smile-1.gif
to so moje izkušnje in nekdo ima lahko povsem drugačne izkušnje. Meni se vseeno malo bolj logično zdi to, da če se xenon žarnice 80% vožnje ne uporabljajo (ker se večinoma vozimo podnevi), da bodo bolj ohranjene in bodo kasneje pregorele kot pa recimo neke, ki se pa 100% vožnje uporabljajo in svetijo non stop (konstantno).


Če se vrnemo nazaj na temu, smo ugotovili, da imajo različni proizvajalci avtomobilov drugačno logiko uporabe dnevnih, nočnih in dolgih luči. Pri DS5 je tako, da podnevi svetijo samo LED sprednje luči; če podnevi poblendaš, se bodo prižgale samo halogen žarnice (in nič drugega). Ponoči pa se poleg LED luči spredaj dodatno prižgejo še LED luči zadaj + xenon luči spredaj; če ponoči poblendaš, se bodo prižgane halogen žarnice + xenon žarnica bo malo močneje zasvetila. Za dolge luči se bo prav tako prižgala halogen žarnica in xenon bo svetila malo močneje.


Cela znanost okoli teh luči
grin1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.610
348
83
Kras
www.mtl.si
Moje mnenje:
- vsekakor je bolje, da so ksenon žarometi izključeni, saj potem ksenon žarnica ne ''porablja'' življenske dobe in posledično se ne slabša svetilnost
- stalno vključevanje/izključevanje krajša življensko dobo ksenon žarnici. Sedaj, če je to 1x na dan verjetno ni panike. Kakšna je ta meja, ne vem
- če lahko, zakaj pa ne bi pustil ksenon žarnice izključene in jim s tem podaljšal (vprašanje za koliko sicer) življensko dobo. Če se ti s tem seveda da hecat in si pač malo nor...
grin1.gif


Se pa da določene zadeve avtomatizirat in tukaj sploh ne vidim razloga, zakaj tega ne bi naredil. Recimo uporaba ksenon žarnic za Coming/Leaving Home luči, kar je po moje norost. To se da prestavit na meglenke in je. Recimo Audiji imajo/so imeli tako serijsko.
Spet, če so nekomu všeč ksenon žarnice za CH/LH, nimam nič proti.

PS: Tvoj Leon je stalno imel vključene ksenone zato, ker takrat še niso bile dnevne luči posebej
wink-1.gif
...
 

sylver

Fizikalc
21. okt 2008
3.338
27
48
Izola, Ljubljana
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
PS: Tvoj Leon je stalno imel vključene ksenone zato, ker takrat še niso bile dnevne luči posebej
wink-1.gif
...

Res je
smile-1.gif


Pri novejših vozilih, katera imajo spredaj LED luči v celoti, ni nobenega problema za CH/LC, saj za LED luči ni problema, če se non stop prižigajo in ugašajo.

Sicer pa roko na srce, 150.000 prevoženih kilometrov s konstantno svetilnostjo xenon žarnice je zelo veliko v primerjavi s ceno, katero je potrebno plačati za menjavo pregorele xenon žarnice (50 EUR/komad). Ta strošek res ni ne vem kaj glede na to, koliko časa svetijo in kakšno svetlobo daje xenon žarnica od sebe in kakšno halogenska.

Sosed je do sedaj vozil samo vozila s halogenkami, pred 4 meseci si je nabavil Citroena C5 s xenon žarometi in pravi, da je za njega razlika več kot očitna. Ponoči vse lepše vidi (table ipd).

Eni prisegajo še vedno na halogenske žarnice, eni pa smo mahnjeni na xenon oziroma počasi že na LED
grin1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.610
348
83
Kras
www.mtl.si
Točno, pri LED ta težava odpade pri CH/LH, kar tudi strankam povem in do sedaj so še vse pustile tovarniško nastavitev.
NI samo, da ti ksenon žarnica crkne, po mojih informacijah ima pri cca. 100.000km za seboj nekje 50% svetilnosti nove, tako da je to običajno večji problem, kot pa, da žarnica crkne. Zato je bolje, če so izključene, če se le da.
Glede tvojega primera: se spomnim ja, se pa da svetilnost meglenk (takrat se mi zdi, da jih še nisem mogel) regulirat, tako da z nastavitvijo na 40% zadeva ni več v praksi problematična. Vsaj po mojih osebnih izkušnjah in izkušnjah x strank.

Itak pa debata ksenon/led ali halogenke nima sploh pomena.
grin1.gif