Boeing 747 zletel s steze

Robert

Guru
21. jul 2007
2.694
535
113
Tolmin

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.457
1.447
113
No ko smo taki teoretiki zarot tu kaj pa če se je TCMA - ju zmešalo in je enostavno izklopil motorje. Saj se spomnimo MCSAS -a.
Razlog da to izključujem je vprašanje enega pilota drugemu.
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.457
1.447
113
Zanimivo koliko komentarjev youtube doktorjev, ki gledajo youtube "pilote" :rolleyes:

Ne verjamemo pa verjetno edinemu tu na Alterju, ki je dejansko ta stikala držal v rokah in z njimi tudi upravljal (VanZ) :rolleyes:


BDW: Vsak je lahko youtube pilot za 25€ ;)
Verjami da našega "Alter" pilota spoštujem in mu verjamem. Mislim da je oseba, ki je konstantno snemana zelo nad ostalimi, ki govorijo kar jim pač pride v tistem trenutku na pamet.



Ne morem pa mimo reporta. Da obstaja majhna verjetnost da lahko na stikalih zatajijo varnostne funkcije in jih lahko premakneš tak mimogrede.
in Air India pove da tega ni preverjala ker ni bilo obvezno.

Verjamem da je ta opcija 1/1mio da sta oba stikala pokvarjena istočasno - ampak verjetnost še vedno obstaja.

Saj tudi oba pilota ze podrobno preiskujejo samo nebi sedaj o tem.


Lahko narediš test pa se konstantno snemaš in ko si v dvomih preveriš kaj je dejansko blo. Te zna precej presenetiti in spremeniti.
Pa da neboš presenečen kakšne neumnosti vse slišiš na posnetkih...
In ja okoli mene je vse snemano če sem na kakem "sestanku". Saj zato pa noben ne odgovarja na moja vprašanja ko koga citiram...
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.882
2.260
113
No ko smo taki teoretiki zarot tu kaj pa če se je TCMA - ju zmešalo in je enostavno izklopil motorje. Saj se spomnimo MCSAS -a.
Razlog da to izključujem je vprašanje enega pilota drugemu.
Ravno to je moj pomislek - system fart. Samo inženirji, ki so sistem zasnovali in certificirali pa vedo, ali je to s sistemsko logiko možno ali ne, mi kot uporabniki tega nimamo možnosti videti. Tudi tehniki ob morebitni okvari komponentno le zamenjajo in pošljejo na popravilo ter je ne odpirajo.
 

SpEkTr

ex mroizo
19. jul 2007
1.561
41
48
45
Tudi če bi to res bilo možno, da bi se TCMAju zmešalo, dvomim da bi Boeing to sploh priznal in dal v javnost.
 

pleXwriter

Majstr
3. avg 2009
3.427
335
83
A ni tako, da je nek zvok oz opozorilo ob izklopu, celo tak, da bi se ga slišalo na posnetkih...pa nič niso slišali, ne pilota ne na posnetkih?
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.457
1.447
113
Ravno to je moj pomislek - system fart. Samo inženirji, ki so sistem zasnovali in certificirali pa vedo, ali je to s sistemsko logiko možno ali ne, mi kot uporabniki tega nimamo možnosti videti. Tudi tehniki ob morebitni okvari komponentno le zamenjajo in pošljejo na popravilo ter je ne odpirajo.
To je najnevarnejša opcija. Saj potem čakamo naslednjega da dol pade :(


Sem pa štopal ta stikala in za premik enega potrebujejo nekje 2 sekundi.

To da je pilot na Air India 171 rabil 4 sekunde za stikalo bi lahko pomenilo da je moral stikalo premakniti v obe smeri...

Malo za teoretike zarot:

To poročilo na katerega se zanašam ni podpisano od nikogar.
Poročilo je NYT imel par dni preden so ga Indijci uradno izdali.
Šef združenja Indijskih pilotov ni navdušen nad njim in potekom preiskave.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.626
1.334
113
Ravno to je moj pomislek - system fart. Samo inženirji, ki so sistem zasnovali in certificirali pa vedo, ali je to s sistemsko logiko možno ali ne, mi kot uporabniki tega nimamo možnosti videti. Tudi tehniki ob morebitni okvari komponentno le zamenjajo in pošljejo na popravilo ter je ne odpirajo.
Kolikor sem prebral, na samem stiklu ne (4 ločeni kontakti, po 2 za upravljanje in nadzor. Lahko bi se samemu SW zmešalo in bi si "izmislil", da je dobil komando s kontaktov za upravljanje, ampak od kot potem 2x zabeležen premik stikal - ločeno od SW, v črni skrinjici?
Se mi zdi blj verjetna okvara samih sikal, ki je omogočila premik vrez varovalke, ampak kej je v 787 tam zraven, da bi pilot po nesreči premaknil ta stikala ob nali nameto premika nekih drugih?
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.457
1.447
113
Kolikor sem prebral, na samem stiklu ne (4 ločeni kontakti, po 2 za upravljanje in nadzor. Lahko bi se samemu SW zmešalo in bi si "izmislil", da je dobil komando s kontaktov za upravljanje, ampak od kot potem 2x zabeležen premik stikal - ločeno od SW, v črni skrinjici?
Se mi zdi blj verjetna okvara samih sikal, ki je omogočila premik vrez varovalke, ampak kej je v 787 tam zraven, da bi pilot po nesreči premaknil ta stikala ob nali nameto premika nekih drugih?
Kolikor vem crni skrinjici ne belezita fizicnega premika stikal za gorivo.

Mogoce se bi dalo slisati iz posnetkov v kabini. Ampak tega in ogromno drugega manjka v reportu.
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.457
1.447
113
Evo da nebom tega izputstil: Lahko na yt poiščete ima kar nekaj za povedati.


Jaz se pa trenutno umikam iz branja vsega tega, ker enostavno nimam zadosti podatkov.
Upajmo da bodo v prihodnje dali podatke iz skrinjic.
 

Ytbnd

Guru
2. mar 2010
17.166
6.128
113
Glede stikal:

c/p iz st:

#1
kakšno pozicijo stikala in od kot?
najprej se je treba vprašati kako je stikalo zgrajeno: je to samo sklenjen električni krog?
kako se beleži pozicija? iz tega sklenjenega kroga, ali ima samo stikalo čisto svoje stikalo za pozicijo (kot recimo bolj pomembni ventili, kjer vreteno ventila aktivira neodvisno stikalo ki točno zabeleži v kakšni poziciji je ventil) ? sklepam da boeing tega nima, ker so šelebajzerji in stiskači.
torej stikalo in njegova zabeležena pozicija visi na tokokrogu (ki se lahko tudi zaradi napake/starosti... sklene ali razklene) ali notranjih relejih, dodatnih stikalih...
skratka strokovnjaki se bodo verjetno najprej spustili v samo drobovje stikala in videli, kje so šibke točke. pred pilotovo sabotersko prekinitvijo goriva.

#2
Stikala ne dela Boeing sam... Se verjetno uporabljajo stikala istega proizvajalca tudi v drugih letalih/pri drugih proizvajalcih letal. Stikala, ki sem jih jaz nabavil (seveda rabljena) preko spleta (za simulator) so imela za eno pozicijo dve ločeni mikrostikali. Tak, da si na koncu za stikalo, ki ima pozicijo ON in OFF imel 4 mikrostikala, ki so seveda ločena (dve za ON in dve za OFF). Mislim, da se lahko sklepa, da ne gresta oba signala za isto pozicijo na drugi strani na ist del elektronike, ki prebira pozicijo (redudanca...).

#3
Če sem prav naštel ima 20 žičk
//desna slika v oglasu


btw, ko sta padla onadva b737 s tedaj neznanim mcas, so isto bili prvo na tarči piloti.


Iz dialoga obeh indijskih pilotov (aktualna nesreča) je mogoče, da res ni nobeden on njiju ugasnil stikal, ali da vsaj eden perfektno laže (ali oba ??).
Če se bo ugotovilo, da je s stikali vse v redu, ostane samo človeški faktor, namerno stikala na off
Razen če najdejo še kar tretjega.
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.457
1.447
113
Glede stikal:

c/p iz st:

#1
kakšno pozicijo stikala in od kot?
najprej se je treba vprašati kako je stikalo zgrajeno: je to samo sklenjen električni krog?
kako se beleži pozicija? iz tega sklenjenega kroga, ali ima samo stikalo čisto svoje stikalo za pozicijo (kot recimo bolj pomembni ventili, kjer vreteno ventila aktivira neodvisno stikalo ki točno zabeleži v kakšni poziciji je ventil) ? sklepam da boeing tega nima, ker so šelebajzerji in stiskači.
torej stikalo in njegova zabeležena pozicija visi na tokokrogu (ki se lahko tudi zaradi napake/starosti... sklene ali razklene) ali notranjih relejih, dodatnih stikalih...
skratka strokovnjaki se bodo verjetno najprej spustili v samo drobovje stikala in videli, kje so šibke točke. pred pilotovo sabotersko prekinitvijo goriva.

#2
Stikala ne dela Boeing sam... Se verjetno uporabljajo stikala istega proizvajalca tudi v drugih letalih/pri drugih proizvajalcih letal. Stikala, ki sem jih jaz nabavil (seveda rabljena) preko spleta (za simulator) so imela za eno pozicijo dve ločeni mikrostikali. Tak, da si na koncu za stikalo, ki ima pozicijo ON in OFF imel 4 mikrostikala, ki so seveda ločena (dve za ON in dve za OFF). Mislim, da se lahko sklepa, da ne gresta oba signala za isto pozicijo na drugi strani na ist del elektronike, ki prebira pozicijo (redudanca...).

#3
Če sem prav naštel ima 20 žičk
//desna slika v oglasu


btw, ko sta padla onadva b737 s tedaj neznanim mcas, so isto bili prvo na tarči piloti.


Iz dialoga obeh indijskih pilotov (aktualna nesreča) je mogoče, da res ni nobeden on njiju ugasnil stikal, ali da vsaj eden perfektno laže (ali oba ??).
Če se bo ugotovilo, da je s stikali vse v redu, ostane samo človeški faktor, namerno stikala na off
Razen če najdejo še kar tretjega.

Imaš točen model stikala. Tam okoli 8min.

Pa ko se mi ravno da:


Mislim da ni potrebno povedati kdo to so.
 

Ytbnd

Guru
2. mar 2010
17.166
6.128
113
Zgodba, ki jo pove spodnji (Wombat) od 14:43-18:30 je tudi zanimiva.
Samo tam je bil problem z enim stikalom.