Avtoplin - kako je s ceno, kvaliteto...

mr_

Guru
20. sep 2007
9.345
2.711
113
LJUBLJANA - Uporabnike kurilnega olja bo država s 1. februarjem udarila po žepu z novim prispevkom za povečanje učinkovitosti rabe energije, ki ga je vlada z uredbo sprejela na zadnji seji lanskega leta.

»Izvajamo zeleno davčno reformo,« je vodja direktorata za energijo pri ministrstvu za gospodarstvo Janez Kopač komentiral sprejetje uredbe, po kateri bo moral kupec 2000 litrov kurilnega olja s 1. februarjem dobavitelju plačati prispevek v višini 22 evrov.


Tako bo lastnik sto kvadratnih metrov velike stanovanjske enote, ki letno za ogrevanje zakupi 2000 litrov kurilnega olja, moral pri nakupu letne zaloge v naslednjem mesecu dobavitelju doplačati še 22 evrov. Toliko ga bo namreč stalo plačilo prispevka, ki po vladni uredbi znaša 1,1 centa na liter kurilnega olja. Ta denar bo dobavitelj nato po uredbi o zagotavljanju prihrankov energije pri končnih odjemalcih nakazal državnemu Eko skladu, ki naj bi na ta račun od kupcev kurilnega olja samo letos zbral okrog 25 milijonov evrov. Eko sklada bo denar prek razpisov razdeljeval gospodinjstvom in podjetjem za naložbe, ki bodo zmanjševale rabo energije.

Da se je država odločila, da bo tako ali drugače zmanjšala delež porabe kurilnega olja v nacionalni energetski bilanci, gre sklepati iz višine prispevkov, ki jih uvaja nova uredba. Ta je med osmimi energenti najbolj obdavčila prav kurilno olje. Že prihodnje leto bo tako moral kupec za 2000 litrov kurilnega olja dobavitelju plačati še 18 evrov več kot letos, skupaj torej 40 evrov. Leta 2011 pa bo nov državni "davek", ki izenačuje obe vrsti kurilnega olja (običajnega in ekstra lahkega) že presegel pet odstotkov trenutne cene tega energenta (0,655 evra na liter). Takrat bo nakup 2000 litrov kurilnega olja dražji za 70 evrov. Pri tem velja spomniti, da je vlada prejšnji teden med obravnavana gradiva uvrstila predlog sprememb zakona o trošarinah, ki te za kurilno olje s sedanjih 41,5 evra na tisoč litrov zvišuje na 70 evrov, s čimer si bo odprla manevrski prostor za njihovo postopno zviševanje.

"Cena kurilnega olja je že v šestih državah EU izenačena s ceno dizelskega goriva, pri čemer ne gre dvomiti, da se bo to kmalu zgodilo na območju celotne EU," je včeraj dejal vodja direktorata za energijo pri ministrstvu za gospodarstvo Janez Kopač in poudaril, da Slovenija s to shemo "izvaja zeleno davčno reformo". "Le tako lahko postopoma zmanjšujemo količino emisij ogljikovega dioksida. Ta denar je namenjen izključno Eko skladu, ki bo izvajal ukrepe za učinkovitejšo rabo energije v gospodarstvu," je dejal Kopač.

Na vprašanje, ali ne gre pri omenjeni "davčni" reformi za dodatno obremenjevanje socialno šibkejših slojev, ki si v času krize težko privoščijo naložbo v nova okna ali boljšo izolacijo, pa je Kopač odgovoril, da "bodo imela na razpisu, ki ga bo v kratkem objavil Eko sklad, prednost dohodkovno šibkejša gospodinjstva". "Tem bo namenjen večji odstotek subvencij," je dodal prvi mož direktorata za energijo.

Pri tem velja opozoriti, da je kurilno olje v Sloveniji vse bolj priljubljen energent. Državni statistični urad je tako v letu 2008 zabeležil za deset odstotkov višjo porabo kurilnega olja kot v letu poprej. Petrol pa je predlani prodal celo za skoraj petino več ekstra lahkega kurilnega olja kot v letu 2007, omenjeni energent pa je imel 18-odstotni delež v prodaji vseh izdelkov iz nafte. Tudi v lanskem tretjem četrtletju so v Petrolu pri prodaji kurilnega olja za 12 odstotkov presegli načrte, kar so pripisali "relativno nizkim cenam v primerjavi z ostalimi energenti in nizkim temperaturam".

Uvedba prispevka za povečanje učinkovitosti rabe električne energije in dodatkov k ceni goriv za povečanje energetske učinkovitosti sicer sovpada z nedavnim dvigom višine prispevka za zagotavljanje podpor proizvodnji električne energije iz obnovljivih virov. Ta povprečno gospodinjstvo, ki električno energijo uporablja za vsakodnevna opravila, segrevanje sanitarne vode in klimatske naprave, po novem mesečno stane 2,7 evra. Kot smo že poročali, naj bi država s tem prispevkom letos zbrala okrog 91 milijonov evrov, s katerimi bo subvencionirala proizvodnjo električne energije iz obnovljivih virov, predvsem iz sončnih elektrarn.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Kaj ma to veze z LPGjem?

Ali namiguješ na to, da bo LPG predelava ali pa plin sam subvencioniran iz eko sklada?
cheer.gif
 

escort

Pripravnik
19. maj 2009
348
11
18
to sigurno ne.
Se pa bo LPG verjetno podražil, ker bo kurilno olje dražje. Cena LPGja namreč ni regulirana s strani države in se zato prilagaja konkurenčnim energentom.
 

KarEn

Majstr
27. jan 2008
2.250
328
83
k zadnjemu: hehehe.
Trošarino na avtoplin je če se ne motim že v prešnji vladi El Baiuco skinu, ker je ugotovil da ene 30k€ letno dobijo iz tega vira - beri je več stroškov z implementacijo in kontrolo trošarine kot pa se dobi same trošarine.
Skratka bučke se reče temu. Glede na to da imajo ene 300% marže notri je čist vseen k. kaj bo - itaq je trg tolk neelastičen da se ne bo poznalo - dvomim da kdo hodi na Verovškovo tankat namesto na petrol (cena 0,58 proti 0,649). Jaz se sicer mimo vozim zato večkrat tankam tam, ampak če sem na drugem koncu Lj pa tudi ne hodim do plinarne če imam Barje na poti.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
LPG se šteje kot zeleno alternativo....

Ne bo kasiral istih ukrepov pa tudi tržno ne, ker si ga prodajalci želijo prodajat.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.345
2.711
113
To sm re: na johnny77 k je spraseval ce je kje crno na belem, da se bo kurilno priblizevalo dizlu. Tam pa je nekaj podatkov, ki kazejo v to smer.
 

alessio

Pripravnik
4. okt 2008
99
12
8
Naj še jaz povem kaj o ceni avtoplina.
16.1.2010 sem se vrnil z smučarije v Italiji. Tam so črpalke na avtoplin kar pogoste. Cene pa so tudi zelo različne. Najdražji avtoplin imajo na avtocesti pred cestninsko postajo pri Molfalconu 0,63 €. V notranjosti Italije se večinoma giblje cena okoli 0,60€ do 0,61€. Našel pa sem tudi črpalke ki imajo ceno 0,57€.
 

KarEn

Majstr
27. jan 2008
2.250
328
83
Jaz sem 8.1.2010 v Italiji na smučanju (ene 150-200km od Slo meje) tankal LPG za 0,579, pri nas je šel pa na Petrolu ravno na 0,649 (mater jim).
 

sparkyboy

Pripravnik
1. nov 2008
549
0
16
Jaz sem se sedaj odločil, da bom nekaj časa tankal na Plinstalu (PE Ljubljana-Verovškova) po 0,58 Eur/l. Me prav zanima po parih tankih kako bo s porabo ali bo ostala ista ali se bo povišala ali se bo zmanjšala (najmanj verjetno).

Mi je zanč uslužbenec pravil, da spodaj tam nimajo rezervoarjev, ampak, da je tam samo merilno mesto (števec), da gre pa pod zemljo, preko ceste ena cev do rezervoarjev, ki so na ograjenem zemljišču od plinarne, ki je vis a vis. Tudi rezervoarje se vidi, ker so nad zemljo.
Tko mal za info, za kakšno sabotažo kdaj:))))
hysterical-1.gif
 

KarEn

Majstr
27. jan 2008
2.250
328
83
Ja, pa da ker je mesto tako daleč ti včasih tudi zrak vmes natočijo (npr. v 58l rezervoar natočijo 61l), hehe.
 

kripo

Fizikalc
19. avg 2007
1.941
1
38
46
Ljubljana
ksz..

jaz sem tankal na Laborah v KR .. dvakrat .. in mi je uničilo sistem .. ene 30krat drugje, nazadnje pa 2x na Laborah .. Je pa res, da je bil tudi sistem malce starejši .. Plin ni bil edini razlog, je pa vsekakor konkretno pripomogel k uničenju plinske naprave ..

Sem jim pisal na Petrol, pa nobenega odgovora že več kot eno leto ..
 

KarEn

Majstr
27. jan 2008
2.250
328
83
Zanimivo, jaz v Laborah tankam vsake toliko, tudi 2x zaporedoma, pa ni bilo panike. Mogoče je vzrok kje drugje (recimo da nisi menjal filtrov za tekočo in plinasto fazona predpisane kilometre - potem ti gredo ventili lahko.
 

kripo

Fizikalc
19. avg 2007
1.941
1
38
46
Ljubljana
Možno. Vedno je več vzrokov. Očitno je crknilo ravno v časui, ko sem tankat tu .. namesto, da bi zamenjal zadevo .. sem avto prodal .. seveda kupcu o težavah povedal ..ni vredno se non stop pol ozirati preko ramen ..
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.411
2.422
113
A ni plin malo (pre)drag? Zadnjič sem mimogrede gledal ko sem se peljal mimo črpalke. A ni bilo to "včasih" tako da je bil plin za pol cene bencina? Sedaj pa ob predpostavki da povprečen avtomobil predelan na plin porabi še do 10% več plina kot goriva je to malo nerentabilno postalo? 1,152€ proti 0,639€
 

kripo

Fizikalc
19. avg 2007
1.941
1
38
46
Ljubljana
Malce zračunaj, pa boš videl, da je še vedno rentabilno .. in to zelo!
zmaga.gif


Kolegu se po 6 mesecih (!!!) vrne investicija, od tam naprej pa samo še prihranek ..

Če pa delaš premalo km je pa potem vprašanje, ja. Če ti gre z aokolje, boš vseeno predelal avto. Če ti gre pa zgolj za evre, pol pač ne. Š

Skratka, plin se še vedno zelo splača.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.411
2.422
113
Hmmm pri 25.000km letno? Da se izplača? Če je predelava 1500€? In če ti avtomobil žre povprečno 12L bencina?

Na hitro:

Strošek investicije 1.500,00€

Povprečna poraba goriva: 12L/100km, letno delaš 25.000km kar znese 3000L bencina x 1,152€ = 3456€.

Povprečna poraba takšnega avtomobila na plin je 12L+10% = rečimo 13,2L (kar je manj kot + 10%), kar znese 3300L plina x 0,639€ = 2110€.

Razlika: 3456 - 2110 = cca. 1350€.

Imaš prav v 30.000km si pokriješ investicijo in to na motorju ki nima astronomske porabe bencina (v tem primeru 12L). Pač treba je vzeti v zakup da lahko imaš s takšnim avtomobilom "kup" težav in da ti nikoli ne bo šel na plin tako kot bi moral. Doma imamo 3 avtomobile na plin, 2 gesta ok, enega pa nikakor ne morjo spravit v nulo pa čeprav je bil že mnogokrat na finih nastavitvah...

Lp
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.411
2.422
113
Ja pri ceni predelave 1500eur ter 12L porabe mi je izračunao da se poplača v 1,4 leta ali 33.570km. Tukaj je zraven računano še pač da ti ob startu požre nekaj bencina dokler ne preklopi na plin in povprečno dolžino tvojih voženj. Torej sem se vsekal za 10%
smile-1.gif
 

KarEn

Majstr
27. jan 2008
2.250
328
83
To je pač odvisno od avta oz. porabe: jaz sem svojega že notri prinesel v slabem letu - ene 3 mesece nazaj (16l poraba, 4,2 8valjnik). Pa brez kakršnihkoli težav na plinu (45kkm).
 

monaco

gps navigator
19. jul 2007
3.640
0
36
www.ramsak.si
Zanimivo. Jaz sem pravkar izračunal, da se mi bo investicija (ob predpostavki 15% večje porabe in plinu po 0,68€) povrnila po manj kot letu in pol, če bi pa zdaj kupil dizla (primerjava cen na avto.net), pa po slabih treh letih...