Avto na plin v teh malih jajčkih

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.159
3.629
113
Marlbor
Je komu jasno, zakaj se da tovarniški avto na plin dobiti v glavnem le v kombinaciji teh malih jajčkov Opel Corsa, Hyundai i10, Dacia Logan. Razen pri Oplu imajo tudi v Astri in Zafiri. Ne zasledim pa, da bi imeli v Insignii.

Plin je koristen predvsem na daljših relacijah, s temi malimi jajčki pa daljše relacije niso ravno udobne, so bolj namenjeni mestni vožnji.
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.497
762
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Verjetno zato, ker plin je smotrno uporabljati takrat, ko je visja poraba ... to pa je pri mestnih voznjah ... in za mestne voznje so najbolj uporabni mali avtomobili
smile-1.gif
...
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.159
3.629
113
Marlbor
To že, ampak pol moraš biti poštar, da se voziš po mestu gor in dol z vedno ogretim motorjem, da upravičiš vožnjo na plin.
 

Scorp84

Pripravnik
5. jan 2009
466
3
18
Te novi jajčki, so pa že toliko napredovali v vdobnosti (vsaj zadnjih 10 let in izjema grande punto), da se komot voziš na dolge relacije. Samo prtljaga je problem.
Meni avto, mrzel dela max 2-3 min na bencin. Če prej spelješ s parkirišča ali pa vsaj dodajaš gas, pa še hitreje preklopi na plin. Novi euro5/6 motorji, precej boljše prenašajo plin. Vsaj kar se tiče porabe. Edino malo je jeba s ventili, če ne skrbiš tko kot je treba (dodatno mazanje).
Poznam enega, ki ima Astro na plin z euro4 motorjem in ima ogromno porabo, v primerjavi z mojo, ki ima euro5 motor. Je pa izguba moči minimalna, vsaj pri pospeševanju (tudi meril) ni bilo neke opazne razlike. Pri Astri z euro4 motor, pri 130km/h začne ogromno žret in od tam naprej, krivulja pada, vsaj kar se tiče moči. Pri moji, pa pri 130 imam še tam 8-8,5l porabo. Hitreje se večinoma ne vozim in tudi ne opazim izgube moči, pri prehitevanju in na avtocesti. Pri stari astri, je kar opazna izguba moči.
Lahko še dam ostale meritve, pri 110 km/h imam 6,6l, 120 km/h pa tam okrog 7.1l. Mestne vožnje pa večinoma 9,5l, pozimi 9,8l. Pri 180-190 km/h je pa 12-14l
smile-1.gif
. Se pa z avtom dela 40k letno in je ene 80% mestne vožnje. Vozim pa večinoma lepo in po 180k je še vedno prva sklopka, čeprav je že počasi zrela za menjavo. Tako da pri mestni vožnji, že nekaj prišparaš, sploh če se veliko km dela.
Preden sem ugradil plin, sem imel rekord 5.2l, povprečna hitrost 95 km/h. Sem dal kar hitro vgradit, plin tako da se mi zdi, da je na plin, poraba višja od 0,5-0,7l pa tja do 1l. Spet odvisno od obratov oz. načina vožnje.
Novejši avti imajo boljše izgorevanje, tudi manj je prostora med batom in ventili. Zaradi tega je boljši izkoristek, ampak zdaj so bolj na udaru ventili. Pri stari Astri tip že 200k samo vozi, nič ne merka in nima nobenega dodatnega mazanja. Medtem ko je pri novih nuja. Sem srečal v pol leta, dva avta (isti tip motorja, kot pri mojem), katerema je ventile uničilo. Je pa vprašanje, kako sta skrbela s podmazivanjem. Žal tovarniškega avta z LPG nisem še vspel testirati ali se s kom pogovoriti, ki ima več izkušenj. Tako da edin to, kar berem da imajo od standardne različice, drugačne ventile.
Drugače če se ne dela več kot 15k km na let, ne vidim smisla kupovati avto na plin ali pa dizel. Je pa res, da so cene pri nas, sploh pin dol padle. Sploh v tujini, je toliko bolj poceni in sem predkratkim 800 km prevozil, za 24e. Se dobi plin že za 40 centov/liter :D
 
Nazadnje urejeno:

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.585
339
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Scorp84 pravi:Se dobi plin že za 40 centov/liter :D
Kje si pa to tankal?
cheer.gif
Sam sem najceneje za malenkost čez 50 centrov v Bosni...

Sicer pa po moje plin ni smiseln za vožnjo po mestu, če rabiš avto zjutraj do službe in potem popoldan domov. Namreč ob zagonu vedno dela na bencin in recimo največja poraba je pozimi. Meni je pozimi potreboval cca. 4km vožnje, da je preklopil na plin. Vožnje, ne stanja na semaforju. Res pa, da sem poleti ravno s parkirišča dobro speljal, pa je že delal na plin. Če je avto stalno v pogonu potem ni problem, ker gre takoj na plin.
Za veliko km letno in dolge vožnje v eno smer je pa po moje bolj primeren dizel. Daljša prestavna razmerja pomenijo nižje vrtljaje (sploh pri sodobnih dizlih) in manj hrupa, hkrati pa lahko z enim rezervoarjem narediš bistveno več kilometrov. Pa ne sedaj ven metat skupnega dosega bencin+plin, ker se noben ne bo vozil na bencin, če ima predelan avto na plin. Ni logike. Res pa je, da sodobni turbo bencinarji kar lepo odpravijo prvi zadržek...
Moje izkušnje so, da so stroški bencin+plin približno na isti ravni kot dizel pri enakem avtomobilu seveda (o tem sem vse napisal tukaj ). Trenutno pa imam recimo stroške nižje z dizlom, kot prej z bencin+plin, pa je avto eno številko večji. Vendar primerjava ni realna, ker je tudi novejši in posledično varčnejši. Kar mi je pa najbolj všeč je pa to, da sedaj delam z enim rezervoarjem okrog 1200 kilometrov
shocked-1.gif
, s plinom sem pa okrog 650, večkrat sem šel pa še prej tankat, če sem ravno šel mimo črpalke s cenejšim plinom.

Še moje osebno mnenje: pri avtomobilih s sodobnimi motorji sam ne bi šel naknadno predelovat na plin. Zgolj tovarniška predelava ali pa nič. Je pa tam potrebno temeljito preverit dodatne stroške vzdrževanja, ker recimo pri Fiatih so bili ti takšni, da se plin v nobenem primeru ni izplačal. Če si delal malo kilometrov je bil stroškovno boljši bencinar, pri veliko km pa dizel.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.585
339
83
Kras
www.mtl.si
Aha, je torej šlo ustrezno dol... Dobro to. Kako ti pa kaj dela na njihov plin? Pri meni je šla poraba kar nekaj gor...
tongue-1.gif

Nafte si pa ne bi upal dol tankat.
grin1.gif
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.655
6.517
113
Že Clio I in II sta imela v navodilih omenjeno uporabo na plin, pri nas se jih pa nikdar ni dalo kupit.
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.456
146
63
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Je komu jasno, zakaj se da tovarniški avto na plin dobiti v glavnem le v kombinaciji teh malih jajčkov Opel Corsa, Hyundai i10, Dacia Logan. Razen pri Oplu imajo tudi v Astri in Zafiri. Ne zasledim pa, da bi imeli v Insignii.

Plin je koristen predvsem na daljših relacijah, s temi malimi jajčki pa daljše relacije niso ravno udobne, so bolj namenjeni mestni vožnji.

Mali jajcki?

Opel Insignia LPG
Opel Zafira LPG
Opel Mokka LPG
Opel Meriva LPG
Opel Astra LPG


priden.gif
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.754
5.908
113
Citat:
Uporabnik Scorp84 pravi:
Te novi jajčki, so pa že toliko napredovali v vdobnosti (vsaj zadnjih 10 let in izjema grande punto), da se komot voziš na dolge relacije. Samo prtljaga je problem.
Meni avto, mrzel dela max 2-3 min na bencin. Če prej spelješ s parkirišča ali pa vsaj dodajaš gas, pa še hitreje preklopi na plin. Novi euro5/6 motorji, precej boljše prenašajo plin. Vsaj kar se tiče porabe. Edino malo je jeba s ventili, če ne skrbiš tko kot je treba (dodatno mazanje).
Poznam enega, ki ima Astro na plin z euro4 motorjem in ima ogromno porabo, v primerjavi z mojo, ki ima euro5 motor. Je pa izguba moči minimalna, vsaj pri pospeševanju (tudi meril) ni bilo neke opazne razlike. Pri Astri z euro4 motor, pri 130km/h začne ogromno žret in od tam naprej, krivulja pada, vsaj kar se tiče moči. Pri moji, pa pri 130 imam še tam 8-8,5l porabo. Hitreje se večinoma ne vozim in tudi ne opazim izgube moči, pri prehitevanju in na avtocesti. Pri stari astri, je kar opazna izguba moči.
Lahko še dam ostale meritve, pri 110 km/h imam 6,6l, 120 km/h pa tam okrog 7.1l. Mestne vožnje pa večinoma 9,5l, pozimi 9,8l. Pri 180-190 km/h je pa 12-14l
smile-1.gif
. Se pa z avtom dela 40k letno in je ene 80% mestne vožnje. Vozim pa večinoma lepo in po 180k je še vedno prva sklopka, čeprav je že počasi zrela za menjavo. Tako da pri mestni vožnji, že nekaj prišparaš, sploh če se veliko km dela.
Preden sem ugradil plin, sem imel rekord 5.2l, povprečna hitrost 95 km/h. Sem dal kar hitro vgradit, plin tako da se mi zdi, da je na plin, poraba višja od 0,5-0,7l pa tja do 1l. Spet odvisno od obratov oz. načina vožnje.
Novejši avti imajo boljše izgorevanje, tudi manj je prostora med batom in ventili. Zaradi tega je boljši izkoristek, ampak zdaj so bolj na udaru ventili. Pri stari Astri tip že 200k samo vozi, nič ne merka in nima nobenega dodatnega mazanja. Medtem ko je pri novih nuja. Sem srečal v pol leta, dva avta (isti tip motorja, kot pri mojem), katerema je ventile uničilo. Je pa vprašanje, kako sta skrbela s podmazivanjem. Žal tovarniškega avta z LPG nisem še vspel testirati ali se s kom pogovoriti, ki ima več izkušenj. Tako da edin to, kar berem da imajo od standardne različice, drugačne ventile.
Drugače če se ne dela več kot 15k km na let, ne vidim smisla kupovati avto na plin ali pa dizel. Je pa res, da so cene pri nas, sploh pin dol padle. Sploh v tujini, je toliko bolj poceni in sem predkratkim 800 km prevozil, za 24e. Se dobi plin že za 40 centov/liter :D

Zanima me kateri tip Astre ima tvoj kolega? Zanima me predvsem okoli tvoje omembe porabe plina, da mu Astra nenormalno dosti porabi. Novi Opli bi naj imeli tovarniško ojačane ventile in tesnila (al kak se že temu reče). Vsaj tako oglašujejo v prospektu. In tudi Insignia ima plin. Je pa to v večini Oplov 1,4 140km motor.

Sam pa sem razočaran nad Golfom, ker ima edit:CNG, take črpalke imamo pa v Sloveniji, ne moreš verjet, dva komada. Enako na hrvaškem, eno v Zagrebu eno v Rijeki. edit:LPG je druga zgodba, te so za skoraj vsakim vogalom, če karikiram.

Meni osebeno je plin aktualen, ker imam do službe 6 kilometrov (vem da se bom v tem primeru vozil večinoma na bencin) hkrati pa se dosti vozimo na morje, kjer bi mi plin prišel prav, še posebej z dejtvom da je pri hrčkih še cenejši kot pr nas.

Škoda le da sem pri izbiri omenjen predvsem na Opel (in še to je pogoj karavan), pa še to me trenutno žere, ker drugo leto pride nova Astra, mi pa bomo čez 5 mesecev povečali število družinskih članov
cheer.gif
Tako se mi zgodi da imam ob nakupu čez nekaj mesecev že neaktualni model.
 
Nazadnje urejeno:

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.526
957
113
Dačo pomešal si CNG in LPG

LPG(proban butan) dobiš skoraj povsod.

CNG (metan) na skoraj nikjer
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Citat:
Uporabnik MrDaco pravi:Tako se mi zgodi da imam ob nakupu čez nekaj mesecev že neaktualni model.
Jaz zmeraj gledam ravno drugače. V takem primeru imaš veliko možnosti, da imaš delujoč model. Če kupiš nov model, imaš pač prototip. Sčasoma ga bodo že porihtali, ampak boš pri tem tudi ti sodeloval.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.585
339
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik MrDaco pravi:
Meni osebeno je plin aktualen, ker imam do službe 6 kilometrov (vem da se bom v tem primeru vozil večinoma na bencin) hkrati pa se dosti vozimo na morje, kjer bi mi plin prišel prav, še posebej z dejtvom da je pri hrčkih še cenejši kot pr nas.
A to ti je aktualen zato, ker si to prebral na Alterju ali ti je kolega to povedal? Ker eno je bluzenje (oprosti izrazu), drugo je pa čista matematika, ki ti pokaže po koliko km sploh izplačaš vložek v plin.
wink-1.gif
Potem moraš upoštevat še nekaj drugih zadev, ki se malo težje izrazijo v denarju in nekako dobiš odgovor ali se ti plin izplača ali ne.
Btw. to da je plin še cenejši pri Hrvatih je bull shit razlog: tudi bencin in dizel sta namreč cenejša
evil.gif
.

Moj nasvet: preden začneš sploh gledat v to smer, si preračunaj, če ti matematika sploh kaže upravičenost tega.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.754
5.908
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik MrDaco pravi:
Meni osebeno je plin aktualen, ker imam do službe 6 kilometrov (vem da se bom v tem primeru vozil večinoma na bencin) hkrati pa se dosti vozimo na morje, kjer bi mi plin prišel prav, še posebej z dejtvom da je pri hrčkih še cenejši kot pr nas.
A to ti je aktualen zato, ker si to prebral na Alterju ali ti je kolega to povedal? Ker eno je bluzenje (oprosti izrazu), drugo je pa čista matematika, ki ti pokaže po koliko km sploh izplačaš vložek v plin.
wink-1.gif
Potem moraš upoštevat še nekaj drugih zadev, ki se malo težje izrazijo v denarju in nekako dobiš odgovor ali se ti plin izplača ali ne.
Btw. to da je plin še cenejši pri Hrvatih je bull shit razlog: tudi bencin in dizel sta namreč cenejša
evil.gif
.

Moj nasvet: preden začneš sploh gledat v to smer, si preračunaj, če ti matematika sploh kaže upravičenost tega.

Glej avto je 1k eur dražji od navadnega 1,4 bencinca in še vedno cenejši od 1,6 dizla. Govorim o original Olpovem plinašu. Tako da lahko kupim avto na plin, lahko pa za 1k eur doplačam za razne električne ročne, bixenon, nastavek za iPod ali še za kako drugo traparijo. Lahko pa kupim Golfa (ki mi je itak bolj všeč) in je v štartu za 2-3k dražji... Finta je v tem, da avto ni preeetirano dražji. Tudi če se kasneje vozim samo na bencin in pozabim na plin. Tak recimo razmišljam jaz.
 
Nazadnje urejeno:

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.585
339
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik MrDaco pravi:Finta je v tem, da avto ni preeetirano dražji. Tudi če se kasneje vozim samo na bencin in pozabim na plin. Tak recimo razmišljam jaz.
zmaga.gif

No, sam bi osebno raje kakšen radarski tempomat in kaj podobnega vzel (če mi kalkulacija kaže, da ne gre čez), ampak kakorkoli. Zgolj nekaj misli:
- višja poraba (tudi bencina) zaradi višje teže
- višji stroški servisov
- ni rezervne gume (predvidevam, da ima rezervoar za plin v prostoru za rezervno gumo)
- v nekatere parkirne garaže ne smeš (to se sicer sedaj počasi rešuje, ampak žal se še vedno najdejo)
Ampak ok, pač tako jaz razmišljam.
grin1.gif