Avto + kolesar tik za njim

North_face

Fizikalc
31. mar 2008
1.500
0
36
www.alter.si
Večkrat se mimo naše hiše pelje črn clio (OK, opisujem viden primer, ki zagotovo ni osamljen), tik, ampak res tik za njim, manj kot meter, pa se pelje kolesar s specialko. Seveda je clio "spremnjevalno" vozilo, vozi z utripalkami (žmigavci). Domnevam, da gre za kak spešl trening.
Kar pa me zanima je, kako se lahko recimo tak kolesar hitro ustavi, če se dogodi kaj nepričakovanega? Oziroma, kako komunicirata z voznikom? Ker se ne spomnim, da bi v zadnjem času bral o kaki nesreči, ki bi se navezovala na omenjeno temo.
Hitrost pa je po moji oceni tam okrog 50 km/h ... recimo, laična ocena.
 
Nazadnje urejeno:

hooger

Fizikalc
5. sep 2007
1.984
17
38
Bled
Verjetno gre za kakega treniranega kolesarja. Ponavadi se tako trenira razvijanje in držanje visoke hitrosti na daljšo razdaljo. Večino časa kolesar gleda samo v "štoplampe". Se pa 7kilska specialka sigurno prej ustavi, kot pa 900kilski clio.
 

der_Starke

Pripravnik
22. jun 2010
881
5
18
Vzhodna - MB
Na to temo kratka zgodba

Leto nazaj videl prizor:

Pelje se traktor s prikolico, stara fiesta, za njo avstrijec s peugeot 406, odzadaj pa kolesarka s specialko - zgledala baba ful profesionalka.
No jaz jih dohitim pa se peljem za njimi v koloni, ker nismo meli prilike prehitet traktorja.

Ko pridemo na "čistino", prvi s fiesto prehiti, avstrijec začne prehitevat, koesarka pa na njegovi štosštangi (manj kot 1m).

Med prehitevanjem avstrijec ugotovi, da je most, ki je bil vmes, vseeno mogoče malo preozek (traktor je mel še neko široko prikolico oz. priključek) za prekitevanje ter bo zadel robnik ter zabremza do daske.

Babnca na biciklu seveda gledala že čez avto, kako bo šla mimo traktorja, bremz- luči itak ni vidla.

Se zaleti v avto(ca. 45 km/h), kolo se 2x prekucne naprej pa obleži, ona pa v levem obcestnem jarku.

Vstala je v sekundi, smo se ustavili pa pogledali - njej nič, sprednja felna na kolesu hin, na avtu nič.


LP
 

North_face

Fizikalc
31. mar 2008
1.500
0
36
www.alter.si
Hm, ampak reakcijski čas? Tega nisi upošteval? Če računam, da pri 50 km/h vozi manj kot meter za avtom in ko voznik avta zabremza, traja še (recimo) četrt sekunde (verjetno več), da zabremza še kolesar? Ne verjamem tvoji hipotezi, čeprav ne rečem, da je nemogoče. Sploh pa ne velja, če avtomobilist zaštopa na ful ... ni šanse ...

in preberi post od derstarkeja ... mislim, da mora bit ena druga fora ...
 
Nazadnje urejeno:

shootek

Fizikalc
3. sep 2007
902
91
28
select 1 from dual;
To se res trenira vožnja pri visoki hitrosti.

Je pa dejstvo, da če bi prišlo do izrednega primera in bi voznik v avtu moral na polno bremzat, ni variante, da se kolesar pravi čas ustavi. Je pa tako, da oba kolesar in avtomobilist vesta kaj delata in do kakih izrednih primerov težko pride.

Je pa fajn, ko na kakem krožišču z specialko pripelješ direktno za kak šlepar.. Gre BP čez 70km/h z dokaj razumnim naporom.
 

hooger

Fizikalc
5. sep 2007
1.984
17
38
Bled
saj ponavadi se take vožnje dela na lokacijah, kjer je možnost izrednih dogodkov zelo majhna. Če se pa ne izide, se pa pač malo povaljaš
grin1.gif


Je pa tudi to res, da kolesar za cliotom vidi čez vozilo.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.172
3.880
113
Kot so že rekli je to trening brzine, večinoma spomladi, pred sezono, ko ni dirk in med sezono za kakšen krajši trening med dirkami. Ponavadi gre tam okoli 50 na uro, občasno se dela intervale tam do nekaj čez 60. Večinoma se vozi po poznanih cestah in z voznikom, ki ve kaj dela (ne pospešuje prehitro, ne prestavlja sunkovito, ne zavira brez potrebe,...). Pred križišči in ob kakšnih ovirah na cesti, oziroma ko voznik vidi da se bo moral ustaviti pred tem na kratko pospeši, toliko da kolesar ostane na vetru in potem zmanjša. Oziroma ponavadi že kolesar sam vidi kaj bo in zmanjša. Kolesar ne gleda ves čas v odbijač, ker bi prej ali slej nabasal luknjo in pogrnil po tleh, ampak v glavnem spremlja kaj se dogaja pred avtom. Seveda šofer vseskozi spremlja kolesarja v vzvratnem ogledalu. Nekateri za tak trening uporabljajo tudi skuterje, samo tam je vetra bistveno več. Če s kolesom pipneš po odbijaču ni hudega, tudi dost na silo se da pritisnit na odbijač pa vseeno ne padeš. Včasih (tam v osemdesetih in nekateri tudi kasneje) so na kombije montirali valje, ki so se zavrteli če si se zaletel vanje. Ni bilo kaj bistveno bolj varno zato tega danes ni več. Komur je škoda odbijača zadaj nalepi kakšno fliko linoleja ali gumo da se ne drajsa direktno po odbijaču.

V glavnem to se grejo tisti ki trenirajo, po cestah, ki jih bolj ali manj poznajo in z voznikom z veliko občutka. Gre pa hitro kolikor omogoča cesta (dovolj dolga ravnina) in prenosi na kolesu. To pomeni tam nekje do 80 km/h s prenosom 53/11, kot se ga večinoma vozi.
 

North_face

Fizikalc
31. mar 2008
1.500
0
36
www.alter.si
zmaga.gif


Hvala. Zdej mi je zadeva malo bolj jasna. Še vedno pa se mi zdi dokaj nevarna ...
crazy1.gif
Ampak, očitno res prava kombinacija (voznik & kolesar) nevarnost precej zmanjša ....
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.172
3.880
113
Včasih so brzino trenirali tudi tako da se je v Šentjakobu ali Dolu počakalo bus za Litijo, ali v Škofji loki za Kranj,.... Vsak dan isto uro in precej bolj nevarno kot za avtomobilom ker za busom ne vidiš popolnoma nič, ni pa nenadnih zaviranj in pospeševanja so ravno še dovolj počasna da si lahko sledil in dovolj prometa da bus ni šel skoraj nikjer 80.

Kakor se jaz spomnim se je večkrat padlo ker je bil kolesar zadaj štorast kot pa da bi ga zvrnil šofer. Ponavadi na kakšnem križišču pri 10 km/h.
cheer.gif
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
pa je tak način še dovoljen?
včsih sem videl veliko takih treningov. Nekateri so imel na odbijaču še posebej kovinsko cev, pa več kolesarjev je bilo zadaj.