Avstrija: digitalna vinjeta

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Če zadeva ni implementirana še ne pomeni da ni sposobna... A telepass misliš da je zavohal kako naj se oddajnik predstavi sprejemniku? Če pa se nekomu ni zdelo vredno to implementirati/ni imel znanja pa ni sama tehnologija in sistem kriv za to. V končni fazi je ABC Kapsch zadeva in večina cestninjenja v prostem toku s sistemom mikrovalov v EU uporablja njegov sistem.
Kako pa je Trafficdesign olupil vse nas in zakaj so razveljavili 2 oz. 3 razpise kjer je zmagal Kapsch namesto Trafficdesign/Iskra pa je lahko jasno...
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Če zadeva ni implementirana še ne pomeni da ni sposobna... A telepass misliš da je zavohal kako naj se oddajnik predstavi sprejemniku? Če pa se nekomu ni zdelo vredno to implementirati/ni imel znanja pa ni sama tehnologija in sistem kriv za to. V končni fazi je ABC Kapsch zadeva in večina cestninjenja v prostem toku s sistemom mikrovalov v EU uporablja njegov sistem.
Kako pa je Trafficdesign olupil vse nas in zakaj so razveljavili 2 oz. 3 razpise kjer je zmagal Kapsch namesto Trafficdesign/Iskra pa je lahko jasno...
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Škoda. Kapschev sistem je interoperabilen... Imajo ga Avstrijci, Francozi, Španci, Poljaki, Belorusi...
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.223
4.703
113
Ali to pomeni, da imaš samo en "GO-BOX" (ali kako se to že reče)?
Interoperabilnost bi načeloma morala zagotoviti politika. Torej EU komisija, ki bi predpisala standardno napravo - elektronsko tablico. Verjetno dva standarda, za mikrovalovni in satelitski sistem. To bi bila prava pot. Idealna... Ampak EU komisija se tega še ni spomnila...
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Target je satelitsko cestninjenje, ko bo Galileo popolnoma up&runing.
Kot si ugotovil je box isti, deloval pa ne bo, ker ni registriran pri sosedih. Zakaj ni pa je politično vprašanje. Načeloma pa bi se box dalo registrirat in uredit billing.
 

Ralliart

Fizikalc
26. sep 2007
4.765
3
38
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Res je.
A poglej sceno pri nas... Smo že imeli to temo in je en mojster (nisem čisto ziher kateri, pa ne bom zato napisal) že napisal, kako bi vzdignil 3 tablice, potem prijavil izgubo ene in naročil novo in imel 2 kompleta istih tablic (4 kom) in s tem možnost da sta 2 vozili istočasno udeleženi v prometu. Kar je čisto izigravanje in goljufanje...
Žal Slovenci nismo dovolj zreli in odgovorni za take zadeve...

Ja o tem sem jest pisal enkrat in ja tablce resis kot je napisano, dokumente ima pa en orginal, drugi pa kopije ki imajo zamenjan ime, ali pa nimas nobenih kopij in si samo zapomnis podatke pravih dokumentov.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
In ker niso samo uporabniki "pametni" s takimi sicer zelo dobrimi rešitvami ne bo nič. Dokler bo stanje duha "nategni vse kaj leze".
 

Ralliart

Fizikalc
26. sep 2007
4.765
3
38
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
In ker niso samo uporabniki "pametni" s takimi sicer zelo dobrimi rešitvami ne bo nič. Dokler bo stanje duha "nategni vse kaj leze".

No no, pa poglejmo se iz druge plati. Uvedli smo vinjeto ki je stala 50eur, kasneje 100 ker so rabili denar in danes 120eur in s takimi povisanimi cestninami, kubaturo in vinjetami imamo kaj od cest? To da ti na tvju vlada rece da denarja za ceste ni. Ok. so ga preusmerili v zeleznico ki te iz kopra do lj se danes vmes vtaknejo na bus in nato dalje?

Tudi nevem zakaj si se glih tukaj dregnil v stanje duha nategni vse? Ti si tak postenjak da imas vse po reglcih? Mogoce bi ti kr letosnjo titulo zamenjal.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.223
4.703
113
Vse skupaj bi bilo bolj "preprosto", če bi koncepte dirigirala skupna dirigentska palica, kar je EU komisija. Niti Kapsch, niti posamezni pobiralec cestnine verjetno nimata nekega interesa, da bi stvar delala povsod po Evropi, kjer je enak sistem. Zakaj se je v EU lahko na področju mobilne telefonije marsikaj spremenilo, na področju cestninjenja pa praktično nič, je zame kot nepoznavalca političnega zakulisja velika uganka. Konec koncev ima oboje veliko veze, da bi postali enoten trg in "država".
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Poglej samo odzive pri nas ob omembi satelitskega cestninjenja (pay as you go, GPS lociranje za cestninjenje).
Da ne govorimo o tem, kaj so posamezniki pripravljeni storiti za to, da se izbere rešitev, pri kateri jim kapne največ provizije
Dejansko bi EU morala uvesti t.i. oblačno rešitev, ki bi pod sabo lahko vključevala kakršnokoli strojno rešitev. Ta nadplatforma pa bi omogočala provizioniranje in obračunavanje.
 

JakeOnBreak

Majstr
18. jun 2012
730
296
63
Polde, malo si zgrešil, kaj je bil namen objeve.

Namen moje objave ni bil primejat kvaliteto storitve ABC in Telepass, pač pa sem hotel Utiševalcu pojasnit, da Telepass ni enako kot e-Vinjeta. Pač za lažje razumevanje.

Se pa strinjam, da je Telepass nekoliko bolj napreden, saj vsakič znova ob uvozu na cestninsko stezo izmeri višino vozila nad prvo osjo ter prešteje število osi in nato temu ustrezno zaračuna cestnino. Medtem ko si moral pri ABC sistemu pri sami registraciji naprave povedat za katero kategorijo vozila jo boš uporabljal. Prav tako je pri ABC cena odvisna tudi od emisijskega razreda medtem ko imajo italijani ene tarifo za vsako izmed kategorij vozila, neodvisno od emisijskega razreda.

Gre pa pri obeh načinih za mikrovalovno komunikacijo med OBU in cestninsko stezo, česar pri e-Vinjeti ni.

Upam, da si sedaj bolj zadovoljen z razlago.
 

JakeOnBreak

Majstr
18. jun 2012
730
296
63
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Ali to pomeni, da imaš samo en "GO-BOX" (ali kako se to že reče)?
Interoperabilnost bi načeloma morala zagotoviti politika. Torej EU komisija, ki bi predpisala standardno napravo - elektronsko tablico. Verjetno dva standarda, za mikrovalovni in satelitski sistem. To bi bila prava pot. Idealna... Ampak EU komisija se tega še ni spomnila...

Interopreabilnost z eno OBU napravo (t.i. GO-BOX) je zaenkrat možen samo za Francosko, Špansko in Portugalsko cestninjenje. Se pravi ena naprava za tri države.

Pa sedaj se neki pripravlja za tovprna vozila, da bodo lahko po Nemčiji in Avstriji uporabljali isto napravo. Kako daleč so s tem, na žalost ne vem, ker ne spremljam dogajanja.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Zakaj sploh razpis za elektronsko cestnjineje na način, da je spet potrebno postavit kontrolne točke (verjetno z rampami)?

Ali sem jaz kaj falil tule?
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Ne vem. Poznam Kapschev sistem. Portali s čitalci. Pa da odgovorim še onemu za Telepass... Telepass zna odčitat kar mu povedo senzorji oz. zanke v cesti. Te štejejo število osi, merijo težo, senzorji na portalih merijo višino... Na osnovi teh podatkov sistem zaračuna cestnino. Če pa mu pošlješ samo ID naprave, sistem pa ima pdatke samo o cestninskem razredu na voljo, bo billing zelo enostaven.
Če bo pa najcenejši ponudnik mikrovalovnega cestninjenja izpeljal zadevo s postavitvijo kontrolnih točk z zapornico je pa samo
stupid-1.gif

Se lepo vidi da se Iskra in konzorcij zadaj lepo šlepa in futra nekoga.
Prehitro rekel... kako pa bi ti izvedel mikrovalovno cestninjenje? S kotrolnimi točkami=portali nad cestiščem, kateri pri potovalni hitrosti tovornjaka odčitajo vse potrebno in pošljejo podatke v billing center.
Seveda pa se, glede na izbranega ponudnika, zadeva ne bo dala speljati v prostem toku in bo treba vozila upočasnejvati/ustavljati za izvedbo meritev...
13.gif
 
Nazadnje urejeno:

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.223
4.703
113
Kolikor vem, mora v Avstriji uporabnik nastaviti na napravi, kam spada in cestninski sistem tega ne ugotavlja sam. Tu in tam so kontrolne točke, ki poskušajo ugotoviti, če je nastavitev pravilna s sistemom senzorjev in kamer ter služi samo za kaznovanje. Nastaviti je potrebno denimo ali ima prikolico ali ne. To vem na osnovi tega, ker je znanec dobil kazen, da je vlekel prikolico, sistema pa ni imel tako nastavljenega. Vendar so po pritožbi pogledali posnetek in se je pokazalo, da je "zagrabilo" drugo vozilo. Očitno torej do postopka pritožbe poteka vse avtomatsko s kaznimi vred.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Ko sem sodeloval pri postavljanju DC v Belorusiji so iz Kapscha posredovali podatek, da imajo v Nemčiji s svojim sistemom cestnjinjena tovornih vozil (GPS) cirka 20mio EUR izgube letno, ker bodisi ne cestnini (pozicionira na vzporedni cestninski cesti) ali pa kontra in morajo vračati zneske...
 

JakeOnBreak

Majstr
18. jun 2012
730
296
63
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Kolikor vem, mora v Avstriji uporabnik nastaviti na napravi, kam spada in cestninski sistem tega ne ugotavlja sam. Tu in tam so kontrolne točke, ki poskušajo ugotoviti, če je nastavitev pravilna s sistemom senzorjev in kamer ter služi samo za kaznovanje. Nastaviti je potrebno denimo ali ima prikolico ali ne. To vem na osnovi tega, ker je znanec dobil kazen, da je vlekel prikolico, sistema pa ni imel tako nastavljenega. Vendar so po pritožbi pogledali posnetek in se je pokazalo, da je "zagrabilo" drugo vozilo. Očitno torej do postopka pritožbe poteka vse avtomatsko s kaznimi vred.

Ko kupuješ avstrijsko napravo imaš dve opciji. Lahko ti zaklenejo izbiro na določeno število osi in si tega sam ne moreš izbirati (uporabno predvsem za avtobuse in kakšnja manjša tovorna vozila). Druga opcija pa je, da ti izbiro pustijo odklenjeno in si z gumbom na OBU sam izbereš cestninski razred (število osi). Primerno predvsem za polpriklopna in priklopna vozila.

Kot si že sam ugotovil, dandanes ugotavljanje števila osi poteka avtomatsko.in sicer na določenih checkpointih so pod portalom nameščene magnetne zanke, s pomočjo katerih ugotavljajo št. osi. Do napak največkrat pride, kadar vozila med sabo ne upoštevajo varnostne razdalje, oz. podomače povedano vzoijo za ritjo. Na določenih odsekih oz. ob rednih kontrolah pa to tudi ročno preverjajo.

Sem pa nedolgo nazaj videl, da je Kapsch pred kratkim razvil sistem avtomatskega merjenja osnega pritiska, s pomočjo katerega lahko zaznajo prekomerno obtežena vozila. Vse to med vožnjo vozila po avtocesti, brez nepotrebnega upočasnjevanja ali ustavljanja vozila.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.302
2.403
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Ko sem sodeloval pri postavljanju DC v Belorusiji so iz Kapscha posredovali podatek, da imajo v Nemčiji s svojim sistemom cestnjinjena tovornih vozil (GPS) cirka 20mio EUR izgube letno, ker bodisi ne cestnini (pozicionira na vzporedni cestninski cesti) ali pa kontra in morajo vračati zneske...

Kakšen Kapsch v Nemčiji?
17758-icon_confused.gif


Drugače najbolj napredni, kar odprtosti sistema za cestinjenje tiče, so Madžari. Tam se dajo celo GPS trackerji 3.rd part ponudnikov registrirati za uporabo za cestninjenje. Seveda morajo izpolnjevati določene zahteve - gre pa.
Se rešiš vsaj ene cestninske naprave v kamionu.

Eden je še omenil, da samo Telepass gre "preko meja", kar pa ni res - tudi avstrijski GO-BOX se da registrirati v Švici.
Je pa to vsekakor premalo.
Definitivno bi moral Bruselj pritisniti in iti v smeri enotne rešitve. V prehodnem obdobju pa "dovoliti" le sisteme, ki bi bili kompatibilni s GPS (Nemčija), GO-BOX (avstrijski Kapsch) in pogojno še klasični, kot ga imajo v Franciji, Italiji in Španiji, ter nenazadnje tudi pri nas.
Prehodno obdobje je lahko tudi 15 ali več let - samo naj se končno začne nekaj premikati v tej smeri.