Aku

Schumi

Fizikalc
2. avg 2007
4.128
12
38
Prasam, da se zastonj ne matram. Jeseni sem popolnoma izpraznil akumulator, ki je bil lani tudi kupljen. Alarm mi ga pozre in malo premalo casa, mal lenobe, mal pozabljivosti, se splaca to sploh filat se? Bo nafilan podoben stanju pred izpraznitvijo al bo presvoh?
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Če je čisto prazen ga boš težko nafilal oziroma začel filat.

Ker potrebuješ visoko moč na začetku, npr. na kleme iz drugega vozila, potem pa lahko polniš na polnilec.

Ni nujno, da je aku hin, vendar jaz bi ga peljal k strokovnjaku, da ga napolni in izmeri ter da pod obremenitev.

Lahko da bo vse ok, kakšen aku je bil?
 

Mirko

Fizikalc
24. jul 2007
1.053
69
48
Jest sem ga obudil s polnilcem za vzdrževanje akumulatorjev po podobni neumnosti kot ti
cheer.gif
in dela čist normaln pa bo letos star 6 let. Je pa tovarniško vgrajeni yuasa.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Pri akuju je tako, da crkne čez "noč", tako da lahko da še čisto vse normalno kaže, naslednji dan pa se poslovi.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.399
5.682
113
aku ne crkne čez noč. ampak crkuje počasi, samo ti tega ne opaziš, ker še vedno deluje dovolj dobro. Če noč pa samo prestopi tisto spodnjo mejo
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.878
107
63
štajerska
imel več dva podobnih primerov.
ko je čist prazen je za v reciklažo. Tudi če spraviš nazaj voltažo bo čez dan dva spet adijo
kupi nov aku + polnilec , ki zna vzdrževati napetost tudi preko zime. Sedaj imam enega takega iz hofer/lidl pa je čisto ok za motor in avto
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.072
113
Svinčevi akumulatorji se lahko popolnoma izpraznijo, sicer navadni zaliti niso ciklični in jim tako praznjenje počasi a zanesljivo škodi vsekakor pa 1x popolna izpraznitev ne bo imela velike vpliva na kapaciteto.

Bistvena postavka pa je čas ko je akumulator prazen, par ur ni problema, par dni se že pozna na kapciteti, par tednov ali celo mesecev pa bo naredilo nepovratno škodo.

Tudi ne 100% napolnjen akumulator se bo počasi "kvaril" zato je nujno da se accuje ki se jih ne uporablja drži 100% napolnjene, recimo 5 let star accu ima lahko že samopraznjenja ranga 10% kapacitete na mesec in če ga pustimo celo zimo tako bo na koncu samo še 50% poln. Sicer uporaben bo, je pa zaradi čakanja v stanju delne izpraznjenosti izugubil dosti svojih lastnosti (kapaciteta in zagonski tok).

Za zbujanje čisto mrtvih accujev se uporablja polnilce ki zmorejo dovolj visoko napetost oz. še najlažje jih je zbujat ročno preko instrumenta (navadni usmernik z nastavljivo napetostjo). Navadni nepametni polnilci polnijo 12V accuje tja do 16V več ponavadi ne ker je nevarnost overcharga, za zbudit mrtev accu rabiš pa napetosti tudi do 30V. Ko tok preko accuja steče pri visoki napetosti je nujno spremljat tok in počasi zniževat napetost tako dokler ne pride do normalne/ustrezne za polnjenje.

Point zgodbe za motoriste, konec sezone accu ven z motorja in ga napolnit na 100%. Ni potrebe da je ves čas na polnilcu je pa fino da se ga vmes vsaj še 1x ali 2x nafila ker bo tako njegova življenska doba precej daljša.
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.878
107
63
štajerska
kaj ti ješ, da si tako pameten ?

jaz sem napisal iz mojih izkušenj kaj se zgodi ko se aku čisto sprazni

in dečko je že jeseni izpraznil aku

point zgodbe je da dečko po vsej verjetnosti potrebuje dober polnilec in nov aku

bo šlo ?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.072
113
Napisal si da je accu za v smeti če je čisto izpraznjen, kar pa ni čisto res!
tongue-1.gif


Se pa strinajm če je bil accu izpraznjen in celo zimo v takem stanju potem je za v smeti, načeloma se ga da zbudit ampak kapacitete ne bo imel nobene. Polnilec oz. še ceneje vzdrževalec je pa nujna zadeva za prezimovanje, dejansko se investicija povrne čeprav se tega niti ne zavedaš.
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.878
107
63
štajerska
za povprečnega uporabnika je za v smeti, posebno če je prazen dalj časa
ti ga morebiti zbudiš, jaz ga ne, ker nimam naprav za kaj takega
pa da me tepeš
ajde. sem enega 6 voltnega spravil k sebi. ampak je bolj tak-tak. ni mu več za zaupat. en gel 12 V ima napetost pa nima kapacitete
en 12 v svinčev ima 2-3 volte če je dobre volje ( je hermetičen ) , še en 6 voltni se ne meni več zmano
vsi so bili na tak ali drugačen način izpraznjeni in so stali dlje časa in se seveda praznili kolikor je pač šlo
z navadnimi polnilci je to to. reciklaža ali posebni odpadki
 

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.706
157
63
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
aku ne crkne čez noč. ampak crkuje počasi, samo ti tega ne opaziš, ker še vedno deluje dovolj dobro. Če noč pa samo prestopi tisto spodnjo mejo

Svinčeni aku lahko crkne čez noč. Ko se aku prazni, se razpadajo svinčene plošče, ko se ga fila, se "materjal naloži nazaj. Bolj kot se akumulator sprazni, več je "materjala" plošč v elektrolitu. Ta pa s časom kristalizira. Takrat ni več uporaben in se ga ne da več "potegniti" na plošče. Bolj kot je akumulator prazen, več materjala lahko kristalizira.
Torej, akumulator mora biti stalno poln za dolgo življenjsko dobo. ko se ga nekaj izprazni, ga je dobro čimprej nazaj napolniti na 100 %. Bolj kot je prazen, prej je treba to narediti.
Kristaliziran materjal se res "razbije" z večjo napetostjo, kot je pojasnil @Utisevalec.

Drugi problem je del plošč, ki ni v elektrolitu. Tisti dej je trajno okvarjen, zato je s ciljem preprečitve treba dolivati destilirano vodo.

In tretji problem, ki komot povzroči okvaro akumulatorja čez noč:
Na dnu celice se kristaliziran materjal poveže in celica pride v kratek stik. Tako je aktivnih samo še 5 od 5ih celic. Napetost 10 namesto 12V.
Rešitve ni oz včasih je, ampak je nevarna, zato je morda ne bi omenjali.
cool-1.gif
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.399
5.682
113
ja ampak to se dogaja počasi. negre iz 100% zdravega v mrtvega. če je aku se 70% dober bo delal praktično normalno, potem pa umre čez boč. ampak od 100% do 70% je pa preteklo nekaj casa
 

Fadil

pimpL
20. jan 2010
8.952
7.286
113
ZA svoja dva motorja potrebujem nova akumulatorja in ker do sedaj to še nisem kupoval, me zanima kje in kaj kupiti? Veliko ljudi priporoča Yuaso!? Torej, kje v Ljubljani ali na Gorenjskem kupiti akumulatorja?

Lep dan še naprej
 

Fadil

pimpL
20. jan 2010
8.952
7.286
113
Citat:
Uporabnik Snecer pravi:
http://www.akumulator.si/

tukaj nabavi in glej, da bo tip akuja AGM.

Pošlejo ti po pošti, nakar ga sam formiraš...

Se mi zdi da so AGM kar precej dražji!? Mislim pa da imam na Suzukiju že sedaj AGM akumulator, saj je identičen kot tile na sliki. Mi je pa Nemec, ko sem motor kupoval dejal, da je to ena specialna baterija. Priklopil pa mu jo je izgleda en šalabajzer, saj je podaljšal priključne kable s pretenkim '' dratom '', da se grejejeo kot hudič, pa še predolgi so. Včeraj mi ke avtoelektričar rekel, da morajo biti priključni kabli čim krajši, zaradi padcev itd...
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Maš navadni na destilirano vodo, maš AGM, kjer se kislina veže v vlakna in GEL.

Poglej po številki kakšen aku rabiš in potem to nabavi ali primerljiv.

Če akumulator stoji ravno+da imaš ti odlitemera, lahko kupiš tudi navadnega, ampak agm je boljši, cena tu nekje.

Za mojega pride AGM okoli 60 eur.
 

Fadil

pimpL
20. jan 2010
8.952
7.286
113
Akumulator stoji naravnost in za old-timerja ( Suzuki GS450 L ) je original YB12B-B2 ( ali A, ne vem ). Za Yamaho XTZ750 Super Tenere pa je oznaka akumulatorja YB14L-A2 ( ali B2, kakšna je sploh razlika ?? )