Adijo klasične navigacije

Steve

Guru
13. avg 2007
9.996
1.880
113
Glasovne komande so super ja, samo pri nas za vnos naslovov neuporabne. In android auto je še tak bister, da ima onemogočen vnos preko TS, ko se avto premika. Totalni fail.
Pogosto uporabljam tudi bmw iDrive s staromodnim koleščkom. Je precej lažji za uporabo kot glupi TS
 
  • Všeč mi je
Reactions: Seba81
I

Izbrisan uporabnik #488

Ne.

S takimi izjavami pa le kupci, ki niso še imeli v rokah dobrega sistema ''s koleščkom'' in sploh ne poznajo vseh funkcij sistema.
Audijev MMI Plus ima recimo zraven koleščka ''tablico'' s katero lahko vnašaš črke (pri A6-ki stari), novejši imajo občutljivo ''tablico'' na vrhu koleščka in tam pišeš.
Kar je recimo z mojega vidika 100x varnejše kot pa touchscreen.
Touchscreen je pogojno varen dokler si na mestu, ko pa si enkrat v vožnji, je pa zadeva bistveno bolj nevarna kot pa dober sistem na ''koleščke''.
In recimo Audijev MMI (do tega zadnjega touchscreen sranja) in BMW-jev iDrive sta odlična, z Mercedesovim Command sistemom pa nimam toliko izkušenj, da bi lahko podal relevantno mnenje.
In ja, touchscreen je super duper lep, z vidika varnosti uporabe pa totalno sranje. Tudi če ima heptični feedback. Je pa seveda bistveno cenejši za proizvajalce...
Tukaj lahko vidiš tablico na katero se piše pri MMI Plus sistemu na A6-ki:

sem čakal, da se en oglasi, ta zadeva je že kar nekaj časa zunaj pri audiju

neprimerljivo za vsakim cenenim korejskim touchsreenom...

zadeva pri audiju je tako dobra, da jo množično kopira konkurenca... seveda ja :)

iz vidika varnosti ne bi smel dirat nobene med vožnjo
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.689
392
83
Kras
www.mtl.si
Ufff tudi to ni kaj bistveno boljše kot pritiskanje po touchscreenu.
Še najboljše so glasovne komande, pri katerih skoraj ne odvračah pogleda s ceste (android auto - GA in car play - SIRI)
Saj tudi sveta trojica in tudi ostali so začeli uporabljati to varijanto.
Ja, glasovno upravljanje bi bila perfektna rešitev, ampak probaj to v slovenščini, pa povej kako gre :). Čeprav se stvari izboljšujejo tudi na tem področju počasi.
In ja, je 100x bolj varno. Ker ne rabiš gledat kam pritiskaš, ampak le vsake toliko ošvrkneš s pogledom. Pri TS moraš pa stalno gledat na zaslon.
sem čakal, da se en oglasi, ta zadeva je že kar nekaj časa zunaj pri audiju

neprimerljivo za vsakim cenenim korejskim touchsreenom...

zadeva pri audiju je tako dobra, da jo množično kopira konkurenca... seveda ja :)

iz vidika varnosti ne bi smel dirat nobene med vožnjo
O kakšnem cenenem korejskem touchscreenu se pogovarjamo? Sam trdim da je ta rešitev v Audiju bistveno enostavnejša za uporabo in konkretno varnejša, kot pa najnovejši super, duper MMI s touchsreenom (od novega Audija A8 naprej). Nima veze s kvaliteto. Kot rečeno je pa to konkreten prihranek za proizvajalce, butlčki pa temu ploskate.
Recimo najnovejši Touareg ima 15 inčni zaslon, pa tapkaj po njemu. Najboljše je pa to, da ima za nadzor klime 2cm pas na spodnjem robu. Recimo hočeš vključit notranje kroženje zraka, preden to vključiš, si že mimo ''dreka'', če imaš pa srečo, se pa vmes skantaš in se lahko potem mirno nadihaš dreka.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Fe3

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.689
392
83
Kras
www.mtl.si
Kaj klikneš?
Vnesi naslov med vožnjo na toucscreen in potem to probaj z MMI Plus-om ali iDrive-om. Pa seveda si prej pusti malo časa, da se navadiš na uporabo le tega.
 

damirj

Guru
9. maj 2012
5.321
2.423
113
Jaz sem pristaš iDrive oziroma koleščkov, imam/uporabljam pa oboje. Na TS še muzike ne moreš šaltat (govorim za primere, ko s tipkami na volanu ne gre). Na iDrive-u je to pošastno enostavno, na TS se razkantaš na cesti.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.689
392
83
Kras
www.mtl.si
Jaz tudi uporabljam oboje, žal imam v svoji kantici le touchsreen in bi ga takoj zamenjal za kao zastarela ''koleščka''.
Seveda pa moram tukaj poudarit, da mora biti takšen sistem pravilno zasnovan in izveden. Ker nekateri sistemi na ''koleščka'' so res izredno nerodni za uporabo.

Je pa tako: težko je nekomu, ki nima izkušenj s takšnimi sistemi razlagat prednosti, če pač vidi le svojo zadevo, ki je kao enostavna...

Še kratek dodatek: sistema s koleščki se moraš navadit, traja kakšen dan, dva, da ti zadeva pride v podzavest. Tako da ni pravilno ''testiranje'' sistema, da se prvič usedeš in ''ugotoviš'', da je poden. Pri TS je krivulja učenja praktično nikakršna, saj ga zna vsak, ki ima pameten telefon, takoj uporabljat. Pri teh sistemih pa je zadeva prvič malo ''zmedena'', ker je vseeno malo učenja potrebno vložit noter. Ko pa ti ''klikne'' (in recimo iDrive in MMI Plus nista zahtevna za se naučit), si pa zmagal in praktično večino stvari delaš brez pogleda na zaslon.
 

damirj

Guru
9. maj 2012
5.321
2.423
113
Ni in sploh ne razumem, kako lahko nekdo trdi, da je TS boljš. Ker TS je v avtih totalen BS.
 

vomedo

Pripravnik
9. dec 2016
168
10
18
Evo legendarni kolešček

To je bilo fajn za uporabljat 10-15 let nazaj. Danes pa dam lepo telefon polnit, se vklopi andorid auto, preko qwertz tipkovnice napišem kam bi rad šel, ali pa enostavno preko gumba na volanu povem in je to to. 10s dela.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Konec koncev nimaš med vožnjo kaj veliko čačkat po navigaciji. Cilj vneseš predno začneš voziti. Drugače pa varno ustaviš in opraviš kar imaš za opravit na navigaciji. To ti vse naprava sporoči ko začneš nastavljati pot...
 
  • Všeč mi je
Reactions: pep in Janch

Steve

Guru
13. avg 2007
9.996
1.880
113
Evo legendarni kolešček

To je bilo fajn za uporabljat 10-15 let nazaj. Danes pa dam lepo telefon polnit, se vklopi andorid auto, preko qwertz tipkovnice napišem kam bi rad šel, ali pa enostavno preko gumba na volanu povem in je to to. 10s dela.

Daj ti meni povej, kak ti guglu prek gumba na volanu v slovenščini poveš naj te pelje v vukojebina 6a, 3218 Bogu iz leđa in da on to najde. Hvala.
 

vomedo

Pripravnik
9. dec 2016
168
10
18
  1. s palcem desne roke kliknem tipko, na kateri je narisano glasovno upravljanje
  2. z ustmi povem "vukojebina 6a, Bogu iz leđa", poštne številke ne uporabljam, raje povem državo, v kolkor ne gre za Slovenijo
  3. na desni strani ekrana se izriše načrtovana pot, na levi pa čas
  4. s palcem kliknem na izračunan čas
Lahko bi tudi glasno potrdil, naj me navigira, ampak je en dotik ekrana nekak lažje.
 

krava

Majstr
5. sep 2007
3.667
340
83
www.kacnje.eu
Prihodnost je zagotovo v glasovnem upravljanju. Tukaj je trenutno stanje naslednje:
1. Razpoznava govora - sama Googlova razpoznava je zelo dobra za množico jezikov, tudi za slovenščino. In zato razume tudi slovenska imena, ulice, kraje ...
Problem pa je, ker Google svojega Assistenta (ki ga uporablja tudi v Google Maps) še ni podprl s slovenščino. Zato stvar še ni tako uporabna. Lahko mu torej ukazujemo v angleščini, je pa precej težav, če hočemo povedati kaj slovenskega (imena). Ko bo v asistentu vključena tudi slovenščina, bo to lepo delovalo.
V asistentu je za sedaj vključenih le nekaj jezikov, saj asistent potrebuje veliko stvari, ne samo razpoznavo.
Zelo težko pa je računalniku razumeti ukaz v angleščini, ki vsebuje slovenske besede. Takšne stvari sicer delno rešujejo nekateri Amebisovi moduli, ampak tega v teh navigacijah ni.

2. Sinteza govora - Google v tem trenutku še nima slovenske sinteze govora (tudi to je razlog, da Google Assistent še ne podpira Slovenije). Zelo dobra slovenska sinteza govora je sicer eBralec.

Poleg teh dveh zadev Googlovega asistenta prilagodijo posameznim regijam in jezikom. Stvari so torej blizu tudi za slovenščino.
Je pa Google res že zelo daleč - med vožnjo z Google Maps mu lahko rečeš, da poišče črpalke, restavracije, pogleda promet pred teboj ... skratka daleč najnaprednejša zadeva ta hip.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Fe3

Steve

Guru
13. avg 2007
9.996
1.880
113
  1. s palcem desne roke kliknem tipko, na kateri je narisano glasovno upravljanje
  2. z ustmi povem "vukojebina 6a, Bogu iz leđa", poštne številke ne uporabljam, raje povem državo, v kolkor ne gre za Slovenijo
  3. na desni strani ekrana se izriše načrtovana pot, na levi pa čas
  4. s palcem kliknem na izračunan čas
Lahko bi tudi glasno potrdil, naj me navigira, ampak je en dotik ekrana nekak lažje.

To funkcionira super v angleškem jeziku ja, v sloveniji pa res redko prepozna kaj mu poveš
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.302
1.223
113
www.adriamedia.si
Prihodnost je zagotovo v glasovnem upravljanju. Tukaj je trenutno stanje naslednje:
1. Razpoznava govora - sama Googlova razpoznava je zelo dobra za množico jezikov, tudi za slovenščino. In zato razume tudi slovenska imena, ulice, kraje ...
Problem pa je, ker Google svojega Assistenta (ki ga uporablja tudi v Google Maps) še ni podprl s slovenščino. Zato stvar še ni tako uporabna. Lahko mu torej ukazujemo v angleščini, je pa precej težav, če hočemo povedati kaj slovenskega (imena). Ko bo v asistentu vključena tudi slovenščina, bo to lepo delovalo.
V asistentu je za sedaj vključenih le nekaj jezikov, saj asistent potrebuje veliko stvari, ne samo razpoznavo.
Zelo težko pa je računalniku razumeti ukaz v angleščini, ki vsebuje slovenske besede. Takšne stvari sicer delno rešujejo nekateri Amebisovi moduli, ampak tega v teh navigacijah ni.

2. Sinteza govora - Google v tem trenutku še nima slovenske sinteze govora (tudi to je razlog, da Google Assistent še ne podpira Slovenije). Zelo dobra slovenska sinteza govora je sicer eBralec.

Poleg teh dveh zadev Googlovega asistenta prilagodijo posameznim regijam in jezikom. Stvari so torej blizu tudi za slovenščino.
Je pa Google res že zelo daleč - med vožnjo z Google Maps mu lahko rečeš, da poišče črpalke, restavracije, pogleda promet pred teboj ... skratka daleč najnaprednejša zadeva ta hip.

Glasovno upravljanje je out kot del vgrajene navigacije. Je pa in in vo verjetno vedno bolj na pametni napravi v povezavi z avtomobilskim infotainmentom, oziroma v infotainmentu ampak v povezavi z stritvami, ki si jih omenil (poleg Googla še AMazon prej ali slej bo tudi Siri). V Seatu dela Alexa, če imaš CarPlay dela Siri ... Večina avtomobilsih proizvajalcev se prav zato tudi za vgrajene infotainmente povezuje z Googlo/Amazonom/na žalost še ne Applom.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.302
1.223
113
www.adriamedia.si
s koleščki se tolažijo kupci, ki so mastno odšteli za karjolo, ki niti nima touchscreena :)

da ne bo pomote, saj tudi clio. ima poleg toucha kolešček in tipke ob volanu, lahko tam vrtiš... in vrtiš...

Kolešček sam po sebi je mimo. Za navi je super stvar sledilna tablica, po kateri išeš s prstom, Hitrejšega vnosa (sploh med vožnjo) praktično ni.

Kar pa se tiče TS: če je sistem pravilno zasnovan (položaj TS oz zaslonov), pa da ima še haptični feedback, je stvar zmaga.