Licenca za pilota potniških letal

znejc

Zelenc'
19. jan 2012
5
0
1
Zivjo

Star sem 26let, končano imam srednjo elektro šolo. Trenutno sem zaposlen kot razijalec aplikacij. Odločil sem se, da si uresničim dolgoletno željo, da postanem pilot. Za Adrio sem ugotovil, da najverjetneje nimam šans, glede na to, da moram končati strojno fakulteto smet letalstvo, pa tudi, kot berem po internetu nimajo nekih potreb po novih pilotih. Pa še sam si moraš plačat izpit, ki ni ravno poceni. Odšel bi delat v tujino pri tem nimam ovir. Aktivno govorim angleško, pasivno nemško in rusko. Kako je z letalskimi šolami v tujini. Obstaja kakšna letalska družba, ki ti plača izpit če se izkažeš, kot resen kandidat? Kako je z izobrazbo, je fakulteta povsod predpogoj?

To bi bilo na kratko to, kar me zanima.

Hvala za odgovore
smile-1.gif
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.369
2.745
113
PPL (private pilot licence / športni pilot letala
CPL (commercial pilot licence)/poklicni pilot letala
IR (instrument raiting) / instrumentalno letenje
ME (multi engine) / večmotorno letalo
ATPL (air trafic pilot licence) / prometni pilot letala

To moras imeti za zacetek, da sploh lahko razmisljas o tem, da bi bil placan za letenje v prometu. Sportni pilot je pac osnovna licenca. Poklicni pilot lahko opravlja storitve, recimo panoramski poleti. ATPL - to pa je linisko letenje, to kar ti sprasujes. To je sklop predavanj in izpitov, Licenca postane 'veljavna' ko naletis zadostno stevilo ur v prometu. Do tukaj je odvisno od tebe, casa in denarja (ura letenja je cca. 140 Eur, do tukaj jih bos naletel vsaj 350). Stroske si lahko znizas da letis v klubih, recimo. Taxiranje, vleka jadralnih letal, to so zastonj ure.

Iskanje sluzbe pa je druga pesem. Dandanes je tako, da si moras se TR (type raiting) šolanje za tip placat sam. Min. 15k Eur.
 

znejc

Zelenc'
19. jan 2012
5
0
1
Uf hvala
shocked-1.gif

Sepravi, če te pravilno razumem naredim PPL in CPL in lahko začnem taxirat in vlečt jadralna letala? S tem si nabiram ure, ko jih opravim zadostno količino (350?) naredim še IR, ME in ATPL. Takrat šele postanem zanimiv za letalske družbe? Fakulteta ni pogoj? Ti si pilot? Zanima me koliko časa približno traja opraljanje vseh teh licenc? Ker sem se malo pozno odločil za opravljanje licence, imam namreč "že" 26let.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.369
2.745
113
Prvo moras narediti PPL. To so prvo predavanja, nato letenje z uciteljem, samostojno letenje. Okoli 50 ur letenja je to. Placas teorijo in letenje. S PPL licenco letis sam in na svojo odgovornost, poprej si letel na odgovornost ucitelja. Za vleko se moras presolat na tip aviona, ki ga klub uporablja. Je tudi nek limit koliko ur moras imet 70, mogoce 100. Ampak te ure se ne nabirajo hitro. Naslednja in najcenejsa varianta je, da gres na ATPL teorijo, ki pokriva seveda tudi teoreticen del CPL, IR in ME. Obseg tega je tako na pamet okoli 700 ur predavanj iz 14 predmetov. S tem gres lahko na izpit za CPL ob zadostnem stevilu ur. Nato sledi IR letenje, ko imas zadosti ur lahko polagas izpit. ME isto, moras nabrat ure in sledi izpit. Ce nimas ATPL lahko delas posebej teorijo za CPL, IR, ampak je drazje, ker bos moral kasneje itak placat ATPL. Ce imas denar bos rabil vsaj 3 leta.
Za letalske druzbe postanes zanimiv ko imas vse to, 500 ur letenja, type rating za A320, 737. Oz. ti letalska druzba kreditira type rating ob tvoji bancni garanciji, ce opravis te zaposli in trga od place. Ce ne opravis, placas sam.
 

znejc

Zelenc'
19. jan 2012
5
0
1
Super hvala za odgovore, si mi dosti pomagal. Samo še to me zanima, če mogoče veš ali je tudi v tujini potrebna fakultetna izobrazba za opravljanje tega poklica? Nekaj denarja imam prihranjenega, bom pa najverjetneje moral prodat tudi avto, da si izpolnim dolgoletno željo. Vidim, da se kar spoznaš na letalstvo. Mi priporočaš kakšnega dobrega učitelja letenja za PPL lahko tudi na ZS?
 

matej_

Guru
25. okt 2007
2.127
657
113
Kolko je to prihranjenega? Kolko je vreden avto?
Zakaj bi rabil fakulteto? To samo adria potrebuje. V svetu ne rabiš tega faxa, sicer je zaželjeno mislim, da je tudi ceneje za ATPL ker imaš ubistvu na faxu predmete o tem, ampak načeloma če maš viška iz glave nekje 50.000e potem ne rabiš fax-a.

Pilotov je v svetu več kot dovolj, recimo, zelo težko je dobiti službo, res je da je čedalje več letal, vendar tudi letalske družbe propadajo in piloti izgubljajo službe. Načeloma vse pilote ko jih poznam so zaposleni, ampak so vsi iznajdljivi in že imajo potrebne licence in pogoje, čene celo type ratinge za posamezne tipe letal.

Če hočeš priti najceneje do PPL-a mogoče tudi do ur za CPL, potem v najbližji večji aeroklub kje so nižje cene za člane kot pa recimo, za "najem" letala.

Odkrito povedano, malo pozno si se spomnil glede tega poklica.
Če bi bil par let mlajši bi bilo lažje.

Noben ti še ni povedal glede zdravniškega pregleda za "Class1", prvi pregled je zelo obsežen in kompleksen, načeloma če si pa zdrav in vse skupaj ga pa narediš.

lp
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.369
2.745
113
S kje pa si? Jaz nisem vec toliko v letalstvu, lahko pa kaj povprasam, kaj pravijo kolegi.
Avta pa ne prodat, kako se bos pa na letalisce vozil?
smile-1.gif
Torej, letenje ni poceni, denarja bos zmetal ogromno, sluzba v Slo zgleda zelo slabo... Se pa vse da.
Jaz nisem bral, ampak ta punca je sla na solanje v tujino. http://nastjagjorek.blogspot.com/ mogoce izves kaj zanimivega.
V tujini pa ne vem, zagotovo dobis tudi sluzbo brez fakultete, ampak karkoli ti recem je ugibanje.
Recimo: http://www.ryanair.com/en/careers/job/10002 pa raziskuj
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.369
2.745
113
Kot je rekel matej, ja, 50k eur in potem se kot bos videl na linku Ryanaira 28k eur za type rating. Tvpe rating je v bistvi solanje za tip aviona, predavanja in simulator. To je zelo intenzivno in naporno, stresno. Ce en dan ostanes zadaj, ne nadoknadis vec. Na koncu ne opravis.
 

znejc

Zelenc'
19. jan 2012
5
0
1
shocked-1.gif

50k€ za licenco, to bo pa težko. Prihranjenega imam cca 10k€, avto pa je 530d 2008 letnik sepravi ene 15 do 20k€,.. Rabim pa potem še 28k€ za TR. Sepravi rabim 78000€, da lahko postanem pilot? Katastrofa, koliko pa ima pilot plače, koliko let moraš letet, da dobiš to nazaj
bonk.gif
Zdravniški izpit bi pomojem opravil, nimam nekih problemov z zdravjem, imam manjšo okvaro vida. Vendar z očali vidim normalno.
 

alexx_

nekaj v tem stilu
11. maj 2007
4.237
45
48
offline
za pilota rabis oko sokolovo. nic ne bo. k stroskom pristej lasersko korekcijo vida.


sorry za off, ampak tudi jaz sem imel vecno zeljo postati pilot, pa sem se sprijaznil s simulatorjem na pcju
grin1.gif
 

znejc

Zelenc'
19. jan 2012
5
0
1
confused-1.gif
Nekje sem prebral, da če z očali vidiš normalno ni problema. Bolj je problem kakšna barvna slepota, ki ni popravljiva z očali. Jaz imam res minimalno okvaro vida na daleč, avto lahko vozim brez očal.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.369
2.745
113
Torej, da se pridet ceneje, kot sem ti ze omenil, ampak traja vec casa. Sicer pa ti znanja in izkusenj ne prinese noben denar. Type rating ne razmisljat sedaj, to bos takrat ko, ce bos do tja prisel. Ker dobis tudi kredit za taksne stvari....
Place pa so, tko na pamet ima kopilot na Adrii mal pod 2k Eur, kapetan instruktor pa 2x, 3x vec. Ne bi vedel tocno. Vecje place pa so v tujini, pa na interkontinentalnih letih.
Kako ceneje. Na zacetku bos pac moral placat, kasneje pa kot sem rekel je vleka jadralcev, mogoce ti zlahta in prijatelji placajo, da jih malo zapeljes okoli. Ko imas CPL lahko taxiras. Potem lahko postanes instruktor. To dvoje pa je ze zastonj letenje in kaksen eur celo zasluzis.
 

Abraham

Fizikalc
16. feb 2011
5.436
2
36
63
Poznam človeka, ki je, po končanem ekonomskem faksu, začel hodit na strojnega, ker je bil nor na avione in helikopterje. Naredil je še strojni faks, naletel ne vem koliko ur na helikopterju in ko je v SV vprašal za službo, so mu rekli, da je prestar
bonk.gif

Vsake toliko mu dajo vojaški helikopter, da malo fura kolege naokol in da mu ne preteče licenca. Tudi v tujini je že iskal, pa brez uspeha - helikopterjev je premalo, pilotov pa preveč. V tujsko legijo (če tam sploh majo helikopterje
wink-1.gif
), pa ne bi šel.
 

p4pe

Guru
24. feb 2010
1.605
999
113
48
KR
tudi meni je bla vedno želja biti pilot (fotr je bil pilot), ampak sem se sprijaznil z flight simulatorjem...
smile-1.gif
čeprov, če imaš dnar za izpite, pa vse, pol je vse mogoče... do kakšnega poslovnga learjet-a al pa gulfstream-a bi po moje tud lohk prlezu, če bi bil faca, sam bi se blo pa treba podvizat...
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Dejansko so ti že vsi napisali kako in kaj. Nočem ti zbijat sanje, vendar realno gledano, če si star 26 let in še nimaš niti PPL, potem bo vse skupaj zelo zelo težko, praktično gledano nemogoče.

Vem točno kako je s tem in je zelo hudo, ko bi nekaj rad delal bolj kot vse na svetu ampak realno gledano ne gre (še posebej ne pri nas ne). Dejstvo je, da moraš tudi živeti in če res nimaš bogatega "strica" je najmanj 50k € investirati v nekaj česar razen licence ne bo uporabno je preveč tvegano dejanje. Če pa študiraš o družini, otrocih itd. ali pa to že imaš, boš pa še pred težjo odločitvijo.

Pa še nekaj razmisli ... recimo, da imaš 50k€, potem pa zboliš in izgubiš class1 medical. Kaj boš potem? Poznam primer, ko se je točno to zgodilo ... katastrofa ti povem!

Moj nasvet: naredi PPL in leti za dušo, potem mogoče še CPL. Še vedno boš sanjal, da bi to delal za službo in ko ti bo "hudo" boš lepo šel letet in užival v najlepši stvari na svetu.
 

Sova2

Zelenc'
19. jan 2012
7
0
1
Drugi so ti razložili proceduro pridobivanja vseh potrebnih licenc po modularnem načinu.

Obstaja še integralni način: Vem, da se je v Letalski šoli AA pred kakšnim letom dni govorilo, da ga bodo uvedli. Ta način je priporočljiv predvsem za tiste, ki se jim mudi, in za katere velja "money is not an object". V 18 mesecih pridobiš vse potrebne licence in ure, da se lahko prijaviš na razpis. Pozanimaj se, ali je to sedaj že možno.

V pdf-jih Za Class 1 Medical Certificate (tega potrebuješ, če želiš imeti aktivno ATPL licenco brez omejitev) piše za segment vida omejitve:
+/- 6.0 za dioptrijo
+/- 3.0 za astigmatizem - t.j. "cilider"
ne smeš bit barvno slep,
plus še nekaj ostalih omejitev. Veliko od tega sem že pozabil!

In mislim, da je počasi že čas, da se "urbani mit", da ne smeš leteti z očali ali s plombami v zobeh počasi "razblini". Saj osebno poznam kopilote pri AA, ki letijo na CRJ-ju z očali. Je pa res, da zdravniki za izdajo Class 1 zdr. spričevala gledajo bistveno bolj tudi druge segmente tvojega zdravja, npr.: težavi s pritiskom, srcem, koordinacijo rok-nog-vida-sluha, ... psihiatrične težave.

Če se imaš namen šolati na Brniku, potem potrebuješ zaradi potreb dostopa do aprona varnostno dovolilnico --> To pomeni čista kartoteka na MNZ, in trenutna neudeleženost v kakršnemkoli sodnem postopku.

Če te skrbi, ali si sploh zdrav in sposoben za pridobitev Class 1 spričevala, potem na temle seznamu
http://www.caa.si/fileadmin/user_upload/pageuploads/LIC/Seznami/LIC-31-pooblasceni_zdravniki.pdf
poišči sebi najbližnjega zdravnika, pokliči, se najavi na pregled. Cena pregleda za Class 1 je mislim da cca. 250 Eur. A nisem prepričan, saj se cene vsako leto spreminjajo.

Kar se starosti tiče, in njene omejitve pri pridobivanju zaposlitve v civilnem letalstvu: Ta miselnost, oz. bolje povedano diskriminacija, je v Sloveniji prisotna še iz nekdaj skupne države. In je včasih služila predvsem "ožanju bazena" potencialnih kandidatov. Na žalost nima nič skupnega z današnjimi trendi v svetu prometnega letastva. Lufthansa sprejema kandidate za kopilota, ki imajo frozen ATPL in minimalni nalet (povedano drugače, komajda so zaključili šolanje), vse do vključno 32 ali celo 34 leta starosti. Omejitev imajo le za svoj kadetski program šolanja - Intercockpit mislim, da ima 28 let. Pa upoštevaj, da se te številke se iz leta v leto spreminjajo in višajo, saj se aktivna delovna doba daljša. Npr.: v US in DE piloti že letijo do 65 leta starosti ...

Kakšna je situacija v Sloveniji, ti ne znam povedati iz prve roke. Je pa res, da ČE se na tem področju s strani delodajalcev ne bodo spremenili, potem bodo v prihodnje dobivali službo predvsem mladi "piloti", in ne nujno dobri piloti. Zapomni si: Starost tebe ne omejuje, da postaneš dober pilot. Omejuje te le pri pridobitvi službe, saj imajo nekatere letalske družbe svoje pogoje. ... Aja, to ti verjetno še ni nihče povedal: letalstvo je zajeban in krut posel. Romantične predstave opusti! .. ... Prej kot spoznaš, da se lahko zaneseš le nase, prej ti bo lažje. Pa to ni mišljeno le v zraku, ampak tudi na tleh, v hagarju, na CAA.

Kar se tujine tiče: med in mleko se ne cedita nikjer več. Za zadnje generacije novih kopilotov tut v Emiratih ne več! ... Je pa res, da te v tujini mogoče ne "jebejo tolk v glavo" za vsako malenkost, kot se to dogaja pri nas. No, pa sej v 26 letih si verjetno že ugotovil, da te v Sloveniji itak "jebejo" na vsakem koraku.

Glede financ: Manj kot 35.000 Eur stroškov ne pričakuj. - In to ti rečem ob trenutni ceni pristojbin, raznoraznih taks, dovolilnic, in cen gal. 100LL goriva.

Glede AA in potrebe po izobrazbi na strojnem faksu: To ni res! V AA zaposljujejo tudi brez diplome na strojnem faksu - smer letalstvo. A v tem primeru moraš imeti primerno uni. diplomo vsaj 7 stopnje oz. po bolonji vsaj 8 stopnje. Brez diplome v AA nimaš šans. V tujini se ATPL šteje kot neke vrste diploma. A to zopet zavisi od enega do drugega FO. Nam sosednja, Avstrija npr. za zaposlitev v Fly Niki: ne potrebuješ faksa, zadostuje ATPL, a moraš biti fluenten v znanju nemščine!

Najprej pojdi na informativen let v kakšno letalsko šolo. Recimo tule: http://www.adrialetalskasola.si/content.php?p=info
Tako boš sploh vedel, ali si za stvar ali ne. Potem pa pot pod noge in do zdravnika! Ko boš vedel, na čem si z zdravjem. Nato do letalskih šol ... Seznam vseh FTO v Sloveniji: http://www.caa.si/fileadmin/user_upload/pageuploads/LIC/Seznami/LIC-31-SEZNAM_LS.pdf
....

In se odloči, če je to stvar, ki bi jo res rad počel !!?!!
 
17. dec 2010
1.174
0
36
124
En moj kolega je trenutno vojaški pilot v slo. vojski .. je pa prvo mislil iti za pilota potniških letal, zdaj je pa vojaški pilot .. v čem je kaj boljše/slabše, ne vem.

Pri nas je pilotirati pilatusa kot da bi letel z enim slabšim športnim letalom ... v ZDA pa je na primer vojaški pilot najboljši pilot med piloti.

On bi ti znal vse od a do ž povedati kako in kaj ... vem, da je delal izpit oz licenco za to, kar je danes, precej let. Ni kar v parih letah to postal.

Mislim, da začneš z jadrilicami, potem ultralahkimi, itd ... pa z vsakim moreš imeti par sto ur ... za usposabljanje potniških letal pa mislim da je čez 1000 ur in več. če se ne motim, sem enkrat slišal nekje po tvju čez 3000 ur, če hočeš pilotirati velika potniška letala, majhna pa pač malo manj ... cene pa so takšne, da te kap....
 

Jurij

Pripravnik
22. sep 2007
821
0
16
Gori so ljudje napisali bistveno bolj točne podatke, tudi iz prve roke, čemu si ti čutil potrebo, da podaš nekaj "če se ne motim, sem enkrat slišal nekje po tvju" informacij?
13.gif
 
17. dec 2010
1.174
0
36
124
čemu pa imaš zdaj ti potrebo, da si mogel nekaj napisati? Jaz se z nikomur ne ukvarjam kaj kdo piše pa kako .. eni ste očitno samo zato tu gor, da morete takoj nekoga pokomentirati ...