Žlender & Co. vendar naredil novo raziskavo

pediater

UDBA
18. jul 2007
11.892
0
36
43
Že to, da tega ne zanika, je ogromen napredek.
rolleyes-1.gif
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Petkova nesreča na avtocesti pred odcepom za Senožeče, ki jo je povzročil 81 let star voznik in v kateri so umrli trije ljudje, odpira vprašanje, kako dolgo so starejši še sposobni voziti avto oziroma kdaj jim je treba vožnjo odsvetovati oziroma prepovedati.
Spet bluz.
Test sposobnosti. Če opravi, dobi dovoljenje, če ne, pa pač ne.
Ne glede na spol, vero in spolno usmerjenost.

Samo kaj, ko imajo eni nagnjenje do kompliciranja...
 

Firing_Nukez

Pripravnik
3. mar 2010
328
0
16
Citat:
Petkova nesreča na avtocesti pred odcepom za Senožeče, ki jo je povzročil 81 let star voznik in v kateri so umrli trije ljudje, odpira vprašanje, kako dolgo so starejši še sposobni voziti avto oziroma kdaj jim je treba vožnjo odsvetovati oziroma prepovedati.
Itak, najlažje je dat vse v en koš. Če je govora o ritopikih, potem so vsi nestrpni, ko pa en reče, da je treba vse tastare pobit, to je pa OK.
Glede na to, da se družba stara in kakšne napovedi o starostni sestavi prebivalstva so naredili za čez recimo 30 let, bo treba pogruntat kar eno pametno rešitev glede tega, razne teste sposobnosti in tako dalje. Določeni ljudje so že pri 60 letih demenčni, spet drugi normalno funkcionirajo pri 90 letih. Treba je to dvoje ločit in prepoznat, kdo je sposoben za vožnjo in kdo ne.
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
27.022
-382
113
ma ni res. ne mi govort, da ima človek po 70 letu normalne reflekse, občutek za prostor, in dober vid! takega heroja ni. če pa je, je pa redek. Danes v časopisu berem, da ima najstarejša oseba izpit še vedno pri 97 letih! pa če je to normalno, jest ne vem.

Vsako osebo po 60 letu je treba dat v simulator, pa naj tam predstavi svoje sposobnosti. Grem stavt da jih 3/4 ne bi naredilo testa. In potem tak test vsako leto...
 

bles

Pripravnik
18. sep 2007
257
2
18
54
Citat:
Uporabnik msenjur pravi:
Vsako osebo po 60 letu je treba dat v simulator, pa naj tam predstavi svoje sposobnosti. Grem stavt da jih 3/4 ne bi naredilo testa. In potem tak test vsako leto...

Se bojim da bi tudi prej bila kvota bolj klaverna. Se pa strinjam, da bi kot tehnični za avto moral biti tudi "tehnični" za voznika. Tako kot imajo v USA, ko imajo expresni test za vid.

Glede refleksov in poznavanja CPP (smrokazi, krožišča, vožna po AC) pa raje ne bi.

Swguru
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.532
5.072
113
Citat:
Uporabnik msenjur pravi:Vsako osebo po 60 letu je treba dat v simulator, pa naj tam predstavi svoje sposobnosti.
To je diskriminatorno. Tak test bi morali na določeno obdobje opravljati vsi vozniki. In potem bi ob določenem datumu bil še malce majav od prejšnje bolezni in bi pri 25-ih letih izgubil pravico do vožnje avtomobila.
Jaz mislim, da je treba najprej ljudi vzgojiti, kaj je namen cestnega prometa. To je preprosto priti od točke A do točke B. Brez razkazovanja, važenja, dvigovanja svojega ega... Avto je običajni delovni stroj, kot je šivalni stroj v Muri. Tudi na alterju je podforum, ki dokazuje, da tega mnogi ne razumejo.
V skladu z razvojem tehnike, pa je potrebno razvijati tudi prometno infrastrukturo in vozila. Danes pa še marsikatera vas z dvema semaforjema niti zelenega vala nima ali indukcijskih zank in podobnih fint.
Na koncu pa ugotavljati, kdo je sposoben v tem prometu samostojno delovati.
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.901
114
63
štajerska
eni ste res tako hudo pametni, da vas to že boli
če en nekdo starjši povzroči nesrečo, bi jih najraje vse pobili , če pa kak mlad [censored] pobije folk na cesti, pa je to ok, ker je še pač mlad in neizživet ali pa ga hormoni iebeo itd
nesreče se dogajajo vsak dan. profesionalni vozniki jih povzročajo, babe s froci jih povzročajo, pijančki vseh starosti jih povzročajo, idioti z nizkim IQ in preveliko mero zakompleksnosti jih povzročajo, starčki jih povzročajo...
90 % folka ne pozna CPP in jih ne upošteva. 75 % policajev enako....
tisti pregledi so pa milorečeni idiotski. ne rečem, da nekaterih oseb, ki so res totalno nesposobni ne izločijo, po drugi strani pa pustijo na cesto tiste, ki imajo v možganih kaos oz nimajo poštimano kaj se lahko dela na cesti in kaj ne oz čemu je cesta namenjena
 

Rikolus

Fizikalc
19. jul 2007
2.369
89
48
Citat:
Uporabnik ceedevita pravi:
eni ste res tako hudo pametni, da vas to že boli
če en nekdo starjši povzroči nesrečo, bi jih najraje vse pobili , če pa kak mlad [censored] pobije folk na cesti, pa je to ok, ker je še pač mlad in neizživet ali pa ga hormoni iebeo itd
Beseda na mestu.....
zmaga.gif
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.532
5.072
113
Jaz se tudi strinjam s tabo. Sploh ko ima človek že starejše starše, bi si zelo želel, da bi se pri kakih 70-ih še sami vozili okrog. Moji se ne (nikoli niso imeli avta niti izpita) in je to kar sranje. Največ sicer reši taksi... Čez nekaj let pa bomo mi v enaki situaciji. In če EU ugotavlja, da človek lahko pridobitno dela do 70-ega leta (to pomeni, da se bo našel konec koncev tudi profi šofer, ki bo toliko star), ne vidim razloga, da se ne bi amatersko okrog prevažal še kako leto dalj.
Nekateri napačno sklepajo, da "dinamičnost" lahko bistveno poveča hitrost prometa pri sedanji gostoti in infrastrukturi. Za malenkost že, rešitev pa je v infrastrukturi.
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
27.022
-382
113
ok, potem pa spustimo vse starejše starše na cesto, da jih ne bo treba otrokom okoli prevažat. Pa kaj, če slabo vidi, nima refleksov, kakšni so še na kakšnih hudih tabletih, katere lahko pozabi vzet, itn... važno, da se sami prevažajo naokoli!

Ceedevita: pa ne rečem, da bi jih pobil, samo jest vem, da ko enkrat ne bom več dohajal dogajanja okoli sebe, ko mi bodo vsi trobili, vem, da se bom sam odstrani iz cest. Sedaj pa vidiš osebke na AC, k sploh ne vejo, kje so, kako se pelje vsaj 100km/h. In osebke k vozijo bl na načelo, sej se ne bo zaletel vame, in kar zapelje iz stranske ulice, in potem se tudi opraviči ne, ampak sm bulji tja naprej, in upa, da mu bo zneslo.

sej nič ne rečem - po drugi strani je veliko mladih enakih, samo oni se sami odločjio da vozijo objestno, prehitro.

Veliko starejših se pa sploh ne zaveda, da so možgani hitrejši kot telo...
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
To je diskriminatorno. Tak test bi morali na določeno obdobje opravljati vsi vozniki. In potem bi ob določenem datumu bil še malce majav od prejšnje bolezni in bi pri 25-ih letih izgubil pravico do vožnje avtomobila.


Ja, pa diskriminatorno je, da ne more 12 let star mulc voziti avta. Ne stresaj bedarij, no ... Cisto jasno je, da bi starejsi morali imeti redne psihofizicne teste ter teste poznavanja CPP. Kako pogosti bi ti testi morali biti in kako bi se morala povecevati njihova frekvenca, je druga stvar, dejstvo pa je, da cel kup ljudi pri 30 (!) vidi precej slabse, kot so videli pri 18 letih, ocal pa nimajo, potem gre pa samo se dalje navzdol.

- Na CPP bi pogrnila vecina tistih, ki so trenutno na cesti in so stari recimo nad 60, pa se marsikateri mlajso bi imel tezave (sploh babe).

- Na zdravniskem pregledu bi pogrnil mahjen del mlajsih in mnogo tistih, ki nekaterim v sosednji temi dvigujejo pritisk, ker vozijo 30 po kraju (ali pa konstantno 70 po kraju in izven) in pocnejo druge bodalarije, ker ne zmorejo vec voziti normalno.

- Na prakticnem testu (voznja - lahko v simulatorju) bi gladko pogrnila vecina tistih nad 75 (ce se od mularije zahteva bocno parkiranje, potem se menda od vseh ... ali kako, povej, ti si mojster za dolocanje kaj je diskriminatorno ?).

Je pa tako, da nesposobnost bocnega parkiranja ne ogroza nikogar, nepoznavanje CPP (in posledicno delanje bedarij na cesti) in slab vid ter refleksi pa jih. Vidim kup reklam na TV o tem kako prevelika hitrost (= neupostevanje CPP) skoduje, kako alkohol (= zmanjsane psihofizicne sposobnosti) skoduje, ne vidim pa reklam, kako vse to skoduje kadar pride iz naravnih vzrokov, torej starosti. Ce ne gre, pac ne gre, nekateri penzionisti se pa silijo, ceprav redno zaspijo za volanom, zapeljejo v napacni smeri na avtocesto, zaidejo na nasprotni pas na normalni dvopasovni cesti in podobno (sem se imel priliko voziti z enim takim, ki mu je ze uspelo vse nasteto, in je bilo precej strasljivo, ko se je zbudil sele, ko je avto ze bil v zivi meji - lahko bi bil pa v kaksni skupini otrok recimo, gledena to, da je bil majhen kraj in med cesto in zivo mejo sploh ni bilo plocnika, zato so ljudje hodili po bankini, jaz pa sedel na zadnjem sedezu in sem lahko samo gledal kje se bo koncalo ...).

Pregledi bi morali biti, in tisti, ki niso vec sposobni, ne bi smeli voziti. Ce je nekdo pri 90 se vedno normalno sposoben (v kar sicer mocno dvomim), ni nobenega razloga, da ne bi vozil, enako kot nekdo nima kaj poceti za volanom pri 20, ce ni sposoben. Zacuda se ti zdi pri mlajsih to cisto logicno, da jih je potrebno preveriti in odlociti ali smejo na cesto ali ne, pri penzionistih se ti zdi pa to "diskriminatorno"
confused-1.gif
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.532
5.072
113
Nikoli nisem zagovarjal matretiranja "mladih voznikov"! Tudi to se mi zdi diskriminatorno. So pa take reči magnet za zavarovalnice. Dajmo narediti skupino "mladi vozniki" in pobrat več. Dajmo narediti skupino "stari vozniki" in spet pobrati več... To je glavni motiv za take stvari pri nas. Podobno bi za preglede bil glavni motiv, da bi se tu nabralo nekaj mio € denarja na leto za izvajalce.
Če pregledi, potem enaki za vse in na neka smiselna obdobja. Jaz, ki nisem imel očal, ko sem naredil izpit pred desetletji, me nikoli nihče ne vpraša, če še kaj vidim. Kdor pa je očala imel, pa ima na N let obvezen ponovni pregled. Pa je jasno, da slej ko prej vsak slabo vidi. In verjetno tisti, ki je na očala navajen, bolje skrbi, da ima pripomočke za vid v redu, kot tisti, ki bi jih šele rabil.
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.901
114
63
štajerska
- Na CPP bi pogrnila vecina. verjetno tudi ti - probaj pa boš videl (ali si baba, star nad 60 , homič, črnc, mlajši od 30, oni med 30 in 60 itd ne igra tu nobene vloge )

- Na zdravniskem pregledu bi pogrnilo vsaj 50 % folka, če bi le ta obsegal tudi psihološki test in obisk psihiatra

- Na prakticnem testu (voznja - lahko v simulatorju) bi gladko pogrnila vecina. tudi tisti, ki mislijo da so über fahrerji in oh in sploh boga za jajca zagrabili ( probaj enkrat simulator ene dve uri po neznanem kraju... )

kot sem že napisal. eni smatrate, da so starejši za odstrel. težava je bolj v tem, da manj uporabljajo vozila, ker se pač ne furajo vsak dan v službo pa šoping in večina vozi kot , da so v tujem kraju

ko pa mladi "uspešni" podjetniki obračajo sveje lilinzg đipe na sredi ceste, vozijo po nasprotem pasu ac ali divjajo po mestu tako da koga ubijejo, pa sam kak komentar, da bi morali tke zapreti za nekaj let ali pa še to ne...
stupid-1.gif

50 % folka telefonira med vožnjo in to ne prostoročno. in taki niso sposobni normalno funkcionirati ne na AC ne v mestu. in ker jim mentalne kapacitete ne zadoščajo za dva hkratna opravila vozijo kot po jajcih, ali pa po sredi ceste. takim bi jaz za vedno vzel vozniško
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.901
114
63
štajerska
en komentator je lepo napisal :

Jah, simpl je but pametn za druge .. problem nastane, ko tak starostnik ostane brez vozila nekje na jebenem podezelju, do prve trgovne je 15 minut voznje (ker so supercentri unicili lokalne trgovince), avtobusnega prevoza skoraj ni vec, dostava na dom ne deluje, ker se jim ne splaca - kaj hudica na jtak clovek naredi???
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Jaz sem za to (kot je menda tudi razvidno iz mojega sporocila zgoraj), da je preverjanje za vse, da dodajo redna preverjanja na vsake toliko casa (ni nujno, da tocno na 5 let ali kolikorkoli ze, naj bo pa obdobje, v katerem je to potrebno opraviti, denimo namesto 5 let, ce bi ze izbrali tako stevilko, bi bilo najmanj 4 in najvec 6 let, tako odpade pomislek, da bi nekdo zaradi bolezni v tistem trenutku dosegel slabsi rezultat).

- CPP bi bilo po mojem mnenju treba obvezno preveriti po kaksnih 20-30 letih voznje; enostavno je prevec sprememb, da bi vsi vse znali kar "iz zraka". Tiste nove reklame za prometno varnost (kjer s primeri pokazejo kako se npr. vkljucuje na avtocesto itd.) se mi zdijo odlicna stvar, a tega znanja - ki ga vecina penzionerjev nima (kdo se ni videl genija, ki se ustavi tam, kjer vkljucevalni pas koncno preide v odstavni, in caka z 0 km/h, da se bo vkljucil v promet, kjer drugi vozijo 130 km/h ?) - nihce ne preverja.

- Psihofizicne sposobnosti bi bilo po mojem mnenju potrebno preveriti vsakih 10 let do dopolnjenega 60. leta, potem pa na vsakih 5 let, morda potem se pogosteje nad 70-75. Avto je orodje, ampak se za razliko od sivalnega stroja da z njim nekoga fino ubiti ali pohabiti, brez da bi ga metal s terase stolpnice ljudem na glavo ali se kako drugace pretirano trudil, dovolj je ze to, da si smotan in nesposoben. Za vsa taka orodja veljajo omejitve glede uporabe, samo za avtomobile nekateri penzionisti mislijo, da jim je bila pravica za uproabo podeljena od firerja/partije za vekomaj.

Seveda, pregledi stanejo, ampak stanejo manj, kot stane 200+ mrtvih na leto in se bistveno vec poskodovanih, mnogi od teh ravno zato, ker so na cesti taki, ki tja cisto zares ne sodijo. Pa se to je razlika, da ce bi sel denar za preglede, namesto da je samo cista izguba zaradi izpada prihodka, se s tem spodbuja del gospodarstvam denar pa pritece potem se naprej v druge sektorje, ce so zrtve, je pa pac samo minus za vse.

Bi jaz pogrnil na CPP ? Mogoce, saj ni nobenega zagotovila niti da bi naredil v prvo, ce bi delal kot mulc. Vsekakor ne bi sel na blef, ampak bi se prej pripravil tako, kot bi ocenil, da je potrebno za uspesno izvedbo. To ni nic drugace, kot pri prvem opravljanju izpita, in konec koncev je ravno to namen ponovnega preverjanja - da se ljudje znova pripravijo, da osvezijo in dopolnijo svoje (pomankljivo) znanje in da potem dokazejo, da stvari razumejo. Ce jih ne, potem smola, poskusi ponovno in takrat vlozi vec truda, saj konec koncev ne gre za jedenje jogurta, ampak za upravljanje s tono in pol mase, ki se je sposobna premikati z 150+ km/h.
 

lemar

Fizikalc
8. jan 2008
406
57
28
Se strinjam, efekt, tudi finančni, da ne govorim o mrtvih in poškodovanih, bi bil prav gotovo pozitiven.

LP
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.901
114
63
štajerska
se strinjam s tem, kar si napisal, trdim pa, da starost tu ni tako hudo pomembna kot pa pogostost vožnje
vožnja je kot trening. več je bolje. če pa voziš samo o bčasno je pa čisto vseeno ali si start 20 ali pa 70. izkušenj ni in delaš peezdarije
sem že tudi dosti folka od mladih so srednjih let videl kako se ne znajo vključevati na AC in pa seveda kako vozniki kljub temum, da vidijo, da bi se nekdo rad vključil na AC ne zamenjajo pasu in na tak način omogočijo vključitev drugemu udeležencu
nimajo vsa vozila zadostnih pospeškov, da se bi vključila na AC z 130 km/h