Za glasbene poznavalce- ali sem prav zapisal note?

kloshar

Ciganæe
26. jul 2007
5.998
0
36
Najprej naj povem, da sem hodil v privat glasbeno šolo, kjer je bil poudarek na glasbeni teoriji minimalen. Imam neko osnovno znanje, ampak to ni to. Me pa čedalje bolj zanima glasba in preigram tudi po par ur dnevno raznih solaž. In danes sem se odločil, da eno spravim v note. To je prvič, da sem se spravil napisati note. Gre za eno mini solažico v pesmi Never Forgotten Heroes od Rhapsody of Fire, simfoničega power metal benda.



Predvsem me zanimajo 2., 3. in 6. vrstica.

Tole je pa solaža. Poslušajte do 0:30.


Kaj menite? Bi bilo to približno to, oziroma kaj je napačno napisano? Če je vsaj polovica tega prav, imam takoj zagon, da pišem dalje.
smile-1.gif
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Zelo lepo, bravo!
zmaga.gif

V osnovi si spisal dobro, edini bolj konkretni napaki sta v drugem taktu tretje vrste, v kateren ti zmanjka pol dobe, in v tretjem taktu šeste vrste, v katerem imaš pol dobe preveč. Če pa bi rad šel še v podrobnosti, lahko popraviš sledeče:

- prva vrsta: v zadnjem taktu poskusi z notami G,A,H,D (namesto E,G,H,D, kot imaš zapisano)
- druga vrsta: v prvem taktu veži tudi polovinko E v naslednji E (prva četrtinska triola). Na posnetku sta sicer ti dve noti "ločeni" s pitch benderjem, vendar desna roka v resnici drži isti ton (tehnično gre le za tiho menjavo). Lahko pa seveda tudi ne vežeš in igraš s svojo interpretacijo, je tudi čisto ok. Podobno v zadnjem taktu - na posnetku je podaljšana polovinka vezana tudi v naslednjo osminko H.
- tretja vrsta: v prvem taktu spet podobna situacija - vežeš polovinko D s prvo četrtinsko triolo. V drugem taktu ti, kot že rečeno uvodoma, manjka pol dobe. Tretja nota (A) bi tako morala biti podaljšana (torej dodaš piko ali jo vežeš s še eno osminko), ter vezana na naslednji A (ponovno ista situacija kot v prejšnjih dveh točkah). Poleg tega prve tri note niso triole, zato jih zapiši normalno, naslednje tri pa so ok.
- peta vrsta: v drugem taktu so pravilne note E,H,G,H,D,H,G,H (zapisano imaš E,G,E,G,D,G,E,G).
- šesta vrsta: v tretjem taktu je torej pol dobe preveč, zato amesto polovinke napiši (E) podaljšano četrtinko in jo veži še v eno (E) polovinko.

Sicer pa je vse bolj ali manj odigrano legato, kar lahko tudi zapišeš v uvodu.
 

kloshar

Ciganæe
26. jul 2007
5.998
0
36
Jah, nič, lahko rečem samo svaka čast in najlepša hvala. Sem poslušal solažo še malo bolj počasi in si res vse korektno zadel. Ni kaj, kapo dol.
zmaga.gif


Še popravljena verzija. Upam, da je zdaj to, to!
zmaga.gif


 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Ker je ročno risanje not pain in the ass, ti priporočam program NoteWorthy, kjer ti zapisano tudi zaigra. Sicer je takšnih programov kar nekaj, ampak tega poznam, ker ga je uporabljala sestra.
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik kloshar pravi:
Jah, nič, lahko rečem samo svaka čast in najlepša hvala. Sem poslušal solažo še malo bolj počasi in si res vse korektno zadel. Ni kaj, kapo dol.
zmaga.gif


Še popravljena verzija. Upam, da je zdaj to, to!
zmaga.gif

Hvala tudi tebi.

Meni se zdaj zdi v redu.

Glede na to, da je to tvoja prva tovrstna transkripcija, si se po mojem mnenju več kot odlično odrezal
zmaga.gif
 

kloshar

Ciganæe
26. jul 2007
5.998
0
36
Super.
smile-1.gif


Zdaj me pa zanima še nekaj.


Solo pri tem komadu od 3:33 - 3:42. Tole so v bistvu četrtinke razdeljene na 6 delov, torej 24 tonov na takt.
shocked-1.gif
. Ko poslušaš solo počasi, se slišijo navadne triole. Kako naj potem tole zapišem - kot triole ali kot sekstole? Pa so vajlda šestnajstinske??

hvala še 1x
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Kot sekstole. Triole (ali osminske triole) pomeni tri enako dolge tone znotraj ene dobe, sekstole (ali šestnajstinske triole) pomeni šest enako dolgih tonov znotraj dobe (kot si že tudi sam ugotovil). V prejšnjem solu pa si pravilno zapisal četrtinske triole - po tri enako dolge tone na dve dobi. Vse navedeno velja za četrtinski taktovski način.

Good luck
grin1.gif
 

kloshar

Ciganæe
26. jul 2007
5.998
0
36
Misliš, da je možno, da nekateri bendi malo napizdujejo in v originalu stvar zaigrajo malce počasneje, potem pa računalniško zadevo pohitrijo?

Ker jaz poslušam te solaže pri pol manjši hitrosti od originalne in to je vse zaigrano tip, top, ni da ni, vsak ton precizen, jaz tega nisem zmožen zaigrati tako natančno, pa če vsak dan vadim 2 uri. Tako se sliši edino, če se posnamem pri manjši hitrosti in potem pohitrim.
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Ne samo, da je to možno, po mojem mnenju je to zelo uveljavljena praksa. Še posebej pri "midi" inštrumentih, med katere na prvem mestu seveda lahko sodijo tudi klaviature, je to izjemno enostavno, saj se skozi grafični izpis lahko popravlja, obdela ali pa kar "zaigra" vsak posamezen ton. Ne dogaja se redko, da glasbenik na ta način svoj inštrumentalen del kar v celoti "nariše", namesto da bi ga "fizično odigral". Tudi upočasnjevanje ni nikakršna redkost. Že sredi prejšnjega stoletja so s spreminjanjem hitrosti koluterjev prilagajali tempo glede na (tehnične) zmožnosti posameznh glasbenikov, modernejše tehnologije (t.i. "time stretch") pa to omogočajo tudi tako, da se pri tem ohranja originalno višino tonov.
Vsi tovrstni "triki" seveda odpirajo (predvsem) tudi nove kreatvne možnosti in niso zgolj "potuha" tehnično nevestim glasbenikom, kot nekateri to radi izpostavljajo. Potrebno je namreč ločevati med uporabo in "zlorabo" takšnih tehnologij, kar pa se v končni zvočni sliki tako ali tako slej ko prej prepozna.

Kakorkoli že, če pogledamo tvoj primer sola, sem skoraj prepričan, da je bolj ali manj odigran "v živo", brez upočasnjevanja, "kvantiziranja" ipd. Glasbeniki iz te skupine so po mojem mnenju tehnično zelo dobri, klaviaturist pri tem ni nobena izjema. Moraš pa se zavedati, da preigravanje zgolj tega sola po več ur dnevno (pišem bolj karikirano) samo po sebi ne bo prineslo rezultatov, ki si jih morda želiš. Obvladovanje inštrumenta se ne doseže s preigravanjem ene in iste stvrari (sola, skladbe itd.), ampak je posledica širokega glasbenega znanja in dolgoletnega preigravanja različnih vaj, etid, sonat, srečevanja z različnimi glasbenimi zvrstmi in stili, poznavanju glasbene zgodovine itd. Neka skladba ne bo nikoli zazvenela dobro, če bo to edina stvar, ki se je bo glasbenik lotil v svojem življenju, pa čeprav jo bo zaigral in preigral tisočkrat. Tako kot ne boš mogel postati vrhunski šprinter na 100 m samo tako, da boš dneve in dneve šprintal na 100 m, se boš moral tudi za osvojitev takšnega sola lotiti še marsičesa drugega. Klaviaturist iz posnetka tega sola ni ustvaril tako, da ga je nenadoma, med študijem ekonomije, zaslišal v glavi, šel v trgovino po klaviaturo, ga nekaj ur dnevno treniral in nato odigral. V tem solu, kot tudi v vsakem drugem delcu ustvarjene glasbe, je zajeta glasbenikova celotna zgodovina: kako se je prvič srečal z glasbo, odigral prvi ton na nekem inštrumentu, kasneje pisal transkribcije skladb svojih vzornikov, morda obiskoval glasbeno šolo, preigraval Bacha, poslušal Deep Purple, s svojo prvo skupino doživel in preživel nastope pred praznimi bari itd. Če boš želel, da tudi tvoj solo zazveni tako dobro, boš moral do cilja prehoditi zelo podobno pot.