Watch Bose's electromagnetic car suspension

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.495
10.729
113
torbo boost funkcija je luštna, ostalo že obstaja v serijah luksuznih vozil, S vsaj.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.073
113
3 ,2 ,1 .... sedaj se bodo oglasili citroen loverji in povedali da je to (skoraj) imela že žaba leta 60 oz. zagotovo xantia leta 95!
grims-1.gif


Glede tega bose sistema je treba vedet da je aktivno v uporabi v veliko vozlih ... narejen je bil namreč v osnovi za vojsko in se rabi v tankih ipd. za stabilizacijo vožnje! Civilni poskus je bil pač predrag oz. prekompleksen.

Konec 80h so se začeta pojavljati prva resna aktivna zračna vzmetenja in če vzporedno prištejemo še hidravliko je tole zgoraj postalo nekonkurenčno.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
A ni nobeden pogledal prespevka ? Vzame vam dragoceni 2 minuti življenja...

Na koncu lepo povedo čemu je tako; (pre)težak in relativno predrag sistem za implementacijo.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Jaz sem tole gledal že precej časa nazaj. OK, tegale konca si nisem zapomnil. Dejstvo je tudi to kar sem napisal. In nezanimanje javnosti in proizvajalcev, ki še vedno smatrajo, da so fedri v navezi z amortizerji čisto ok. Kar večinoma tudi drži. Mislim pa da VAG pripravlja (če niso že odnehali) vzmeti v navezi s spremenjlivim elektromagnetnim dušenjem in regeneracijo. To bi pa znalo špilat...
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.073
113
To kar ima VAG že 10 let je elektronsko uravnavanje blažilcev (amortizerjev) .. najbrž je simon mislil na kakšno lančo ki je to imela že par let prej!
grin1.gif


Skratka nadgradnja amortizerja da je lahko "trd" ali pa "mehak", lahko ročno nastavljivo kot režim vožnje ali pa se samodejno prilagodi pri določenih situacijah (hitro zaviranje, oster ovinek, ...). Nima pa to veze z elektromagnetnim vzmetenjem, tam namreč ves koncept temelji na temu da avto "lebdi" na magnetnem polju ki se v odvisnosti od pogojev vožnje in senzorjev pač prilagaja potrebam.

Dejansko je enaka stvar pri hidravliki (avto "lebdi" na olju) ali pa pri zračnem vzmetenju (avto "lebdi" na kompresiranem zraku) tu je pač medij magnetno polje. V vsakme primeru se tak medij da prilagajat potrebam za razliko od klasične vijačne vzmeti kjer lastnosti ne moreš spreminjat (lahko pa do neke mere spreminjaš delovanje blažilcev, kar kot rečeno že obstaja).
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Če se prav spomnim ima Mercedes S nekaj podobnega s stereo kamero ki vidi profil ceste in temu primerno uravnava vzmetenje.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.545
433
83
od kdaj je ta posnetek?
el.magn. ventil, ki uravnava prehajanje olja iz prve v drugo komoro na klasičnih dvokomornih oljnoplinskih amortizerjih, je leta nazaj pogruntal Ohlins in Monroe skupaj
l.2004 so zmagovali v rallyju in na pariz dakar s to tehnologijo,
prvi avto je bil lexus, potem xc70

že nekaj let ima to VAG grupa, tudi AUDI, cenejša vozila imajo 3 senzorje, dražja tudi do 9 na šasiji
mercedes je šel še dlje, tako da je vključil med prvimi radar, ki "prepozna" cesto in ukrepa, preden prevoziš ležečega

monore to imenuje cces
https://www.youtube.com/watch?v=tHUpVGCmHsc

od nekje 4:20 naprej je razlaga