Vračilo denarja kupcu

pumaX

Fizikalc
5. sep 2007
2.183
0
36
Maribor
Obišči stran
V trgovini z oblačili je ena gospa kupila bundo v vrednosti okoli 150eur. Čez tri dni jih je hotela vrniti, pa so ji rekli, da denarja ne vračajo, če je bilo plačano s kartico (navadno bančno BA kartico).

Moj rezultat iskanja po internetu je obrodil te sadove:
Trajne mora kupec vrniti v market oziroma supermarket, kjer jih je kupil, v osmih dneh od nakupa, pri svežih izdelkih pa je pogoj, da blago v trgovino vrne v 24 urah, in to v originalni embalaži z nalepko, na kateri so količina, cena in vrsta nakupa. Količina vrnjenega blaga ne sme biti manjša od 90 odstotkov celote," se glasi obrazložitev.

Ne najdem pa podatka, ali si lahko trgovina (v tem primeru Intersport) privošči to, da odklini vračilo denarja, ker je bilo plačano s plačilno kartico??

Hvala
 

Morphey

Fizikalc
6. okt 2008
1.164
4
38
Maribor
Kolker jaz vem (sem dela v trgovini), kupljenega blaga ne rabiš (kot prodajalec) niti menjati če si pač tak človek. Če menjaš ali daš dobropis, je to le dobra volja posameznega trgovca, vračilo denarja pa sploh ni zavezujoče.
Ko je meni kera stranka nekaj začela srat, da ma pravico 8 dni do menjave oz. vračila, sem jo le "prijazno" odslovl. Če je bila stranka vredu, pa se je dalo kaj zmeniti - za kako menjavo oz. dobropis.

Tistih 8 dni je le po zakonu za blago, ki ga ne moremo videti - kataloška, spletna prodaja.
V trgovini pa je: "Videno - kupljeno".
 

tado

Fizikalc
15. maj 2008
2.267
1
36
Ti pogoji so iz akcije "Ste zadovoljni "podjetja Engrotuš d.d. Glede tvojega primera pa mislim, da mora biti izdelek z etiketo in računom. Ponavadi se izda dobropis za drugo blago.
 

WhiteCell

Fizikalc
18. avg 2007
1.930
1
38
42
Kranj
Obišči stran
Citat:
Uporabnik pumaX pravi:
Na, tukaj pa popolnoma drugačna informacija...KAJ sedaj velja??

http://www.zps.si/svetovanje-in-zakonodaja/trgovina-ostalo/vracilo-blaga-brez-napake.html?Itemid=337

kot že ziljonkrat povedano....8 dni so buče.... zakonsko prodajalca NIČ ne obvezuje da karoli menja...je pa kot je napisano na linku..."dobra poslovna praksa" se pravi samo dobra volja prodajalca če ti bo menjal ali pa vrnil denar.....

in sploh nevem kje je prišlo 8 dni....za spletne trgovine je rok mislim da 15 dni ( nekateri ponujajo celo 30dni). možno da je 8 dni za kataloško prodajo ( če ni tudi tam 15 dni)
 

ahmed

Majstr
23. sep 2007
2.493
120
63
Pri navadni prodaji v trgovini, kjer kupec stvar vidi, in kupljeno blago nima stvarnih napak, gre za DOBRO VOLJO in ne za zakonsko obveznost podjetja, da blago sprejme nazaj ali ga sprejme. Gre za javno podobo podjetja in to vecinoma podjetja tudi delajo. Ni
pa obvezujoce. IZJEMA je akviziterska dejavnost in nakup na daljavo. V tem primeru lahko blago vrnes in je dobavitelj zakonsko
OBVEZAN do
- zamenjave izdelka ce to kupec zahteva
- vrnitve kupnine ce to kupec zahteva
Cas vrnitve kupnine je po zakonu o varstvu potrosnikov 15 dni (ce je vec lahko kupec zahteva obresti)

Vkolikor pa gre za stvarno napako izdelka (ki jo pri nakupu ni bilo opaziti oz.mu prodajalec ni zanjo povedal), mu mora
po zakonu blago vzeti nazaj in
- zamenjati blago ce kupec to zahteva
- vrniti kupnino ce kupec to zahteva
Rok za vracilo denarja je 8 dni (ne glede na to ali je bil nakup narejen na kartice).
Pa se to, pri nakupu blaga s kartico prodajalec placa banki provizijo, zato se marsikje ne strinjajo z vracilom gotovine,
ne vedo pa, da lahko na POS terminalu (vsaj pri vecini bank) naredijo tudi dobroimetje - storno na kartici.
(Na izpisku je potem enkrat minus drugic plus v istem znesku), ne vem pa kako je s provizijo v takem primeru.
 

WhiteCell

Fizikalc
18. avg 2007
1.930
1
38
42
Kranj
Obišči stran
Citat:
Uporabnik zomirp pravi:
Si me že nekje skurcal glede 8 dnevnega roka.

Od kod nam?
Trgovci nam to sami pravijo. Od tod.

hehe sorry
redface-1.gif


spraševal sem se kje je obveza 8 dni.....
 

zomirp

Fizikalc
20. maj 2008
2.993
0
36
Lj - Vič
Zgleda, da je ni. Samo jaz sem res mislil, da je.
frown-1.gif


Ali je to mogoče rok menjave npr. za froca premajhnih čevljev (jasno nerabljenih)?
sprasujem se.gif
 

Jado

SCANIA, na uro ziher 140
21. maj 2008
15.624
208
63
Kranj
kakor ahmed pravi: provizija ni pljunek v morje....na 150€ mislim, da je 1-1,5%....in to ni malo denarja.....ljudje se čudijo.....

gotovina je še vedno najboljše plačilo (nobenega sranja z evidencami itd), samo ljudem je težko dvignit denar s bankomata in plačati provizijo, ne dejmo trgovce jebat.

jaz bi vsem na kartico zaračunal višje cene za 2%. a ni škoda, denarja plačevati bankartu ali kaj je že firma.....vi veste, sploh kok prasci služijo? težke milione na mesec.
 

prjatu

Pripravnik
24. jul 2007
413
9
18
Citat:
Uporabnik Jado pravi:
jaz bi vsem na kartico zaračunal višje cene za 2%. a ni škoda, denarja plačevati bankartu ali kaj je že firma.....vi veste, sploh kok prasci služijo? težke milione na mesec.

Procesni center ni tisti, ki bi prodajnim mestom jemal provizije, le te pobira banka.

Prodajno mesto bi v tem primeru lahko zahtevalo tudi naknadni storno, ampak ker je s tem delo in zguba časa, tega pač ne počnejo vsi. Kot smo pa že zgruntali, trgovci niso dolžni jemati blaga nazaj. Če pa to vseskupaj sešteješ, je še bolj jasno zakaj se otepajo.
 

trigga

Fizikalc
24. jul 2007
1.787
0
36
Citat:
Uporabnik ahmed pravi:
Pa se to, pri nakupu blaga s kartico prodajalec placa banki provizijo, zato se marsikje ne strinjajo z vracilom gotovine,
ne vedo pa, da lahko na POS terminalu (vsaj pri vecini bank) naredijo tudi dobroimetje - storno na kartici.
(Na izpisku je potem enkrat minus drugic plus v istem znesku), ne vem pa kako je s provizijo v takem primeru.

To je sicer res, vendar le napol. Stornira se lahko le zadnjo opravljeno transakcijo, več pa ne. Vsaj tako je na našem terminalu in ne vem, zakaj bi bilo drugje kaj drugače.
Jaz sem načeloma proti vračilu gotovine (sploh, če je plačano s kartico, ker sem na izgubi s provizijo), če stranki artikel ni všeč ali karkoli, si pač lahko izbere karkoli v enaki ali višji vrednosti (in pač doplača razliko).
 

ahmed

Majstr
23. sep 2007
2.493
120
63
Jaz sem ze mel storno po parih dneh, npr. na Kompasu, kar visok znesek, a so rabli avtorizacijski center klicat za to ali ne se pa
ne spomnim tocno. Me pa res zanima, ali v tem primeru banka vseeno zaracuna provizijo (ker ce gre isti znesek v minus je torej
logicno tudi negativna provizija). Kdo dela na banki da ve to ?
 

trigga

Fizikalc
24. jul 2007
1.787
0
36
Verjetno so morali klicati avtorizacijski center... Po moje je storno na ta način možen le, dokler transakcije niso obračunane in nakazane prodajalcu. Vsekakor pa velja kot sem napisal - direkt na pos terminalu je možen storno le zadnje transakcije.
 

ahmed

Majstr
23. sep 2007
2.493
120
63
Ne gre kle za storno transakcije, ampak enkrat kredit enkrat debit, ne glede na cas. Na izpisku sem imel obe transakcije,
pac npr. -500EUR in potem +500EUR 14 dni pozneje.Verjetno pa za tak dobrobit rabijo klicat avtorizacijski center,sicer bi si
sami lohka klofal plus gor
smile-1.gif
 

Podobne teme