Vleka počitniške prikolice

olfa

Majstr
4. sep 2007
2.383
172
63
Torej, sposodil si bom prikolico in jo mahnil na morje.

Ker počitniške prikolice še nisem nikoli vlekel, me zanima na kaj bit pozoren,kaj pazit, kako ravnati v primeru vetra, zanašanja, ....

Skratka vaše izkušnje v zvezi z vleko.
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Od kdaj imaš izpit za avto?
confused-1.gif
(nekak po 02/03 je blo treba za prikolico iz odvlečt 5 ur po mestu)
 

Slick

Majstr
18. sep 2007
2.281
191
63
Sam je nisem vlekel, sem bil pa zraven, ko jo je foter.
Mal je odvisno od kombinacije avta in prikolice, ene začnejo plesat prej, druge kasneje. Pri nas čez 110 ni šlo. Če začne prehudo plesat ali zanašat, hitro in relativno močno pobremzaš, da prikolica rukne v avto in začne sama bremzat (ima naletno zavoro).
Gledat moraš druge špegle, ker v avtomobilskih ne vidiš nič, vožnja v rikverc je pa zabava zase (na kljuki moraš blokirat naletno zavoro, saj ti sicer prikola bremza, ko rineš nazaj).
Drugače nič posebnega, samo lepo na izi, pa bo.
 

dsf

izbrisani
6. sep 2007
10.019
1
36
Ja seveda je dosti,če le prikolica ni težja od vlečnega vozila (avta). V nasprotnem primeru pa rabiš BkE kategorijo.
 

olfa

Majstr
4. sep 2007
2.383
172
63
Avto je tak k tvoj
cheer.gif
.

Nekega dirkanja nimam v mislih, lepo lagano, saj grem na dopust. Predvsem uporabno je tole z naglim bremzanjem.

Kako je z uporabo tempomata, je bolje vozit na nogo, pač več občutka kaj se dogaja z avtom, ali je čist ok če daš na tempomat, cc 90, in lepo lagano od Bosiljevega do Zadra. Tm pa na obalno cesto pa ......
cool-1.gif
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.150
3.872
113
Naletne naprave imajo že dolgo časa (zadnjih 12 let sigurno) "ruckmatic" sistem, kar pomeni da ni treba več ven in izklapljat naletne če hočeš vzvratno. V rikverc ni nobenega problema dokler so vsi premiki počasni. skratka, namotaš kontra smeri kot zavijaš da se prelomi v pravo smer, odmotaš, in potem samo na izi nazaj. pa na ovinkih vzameš malo več "einšlaga" da ne voziš po robnikih, ali kakega vogala ne posnameš. če je širša od avta pa rabiš nekaj km da se navadiš da je treba vozit po sredini pasu. Itak pa več kot 80 km/h ne smeš.
hysterical-1.gif
 

bluub

Fizikalc
9. jan 2008
686
39
28
Aja prijatel kol je meni znano je omejitev za vozilo ki vleče priklopno vozilo 80 km/h ali manj če je tako predpisano s signalizacijo, znaki.
Moj nasvet za tebe vozi lepo brez tempomata in vedno malo variraj v hitrosti tako da bo avto vedno vlekel prikolico, ker s tem se prikolica zelo stabilizira. Ob morebitnem zanašanju nihanju prikolice spusti gas da se kompozicija sama od sebe umiri, ne vem zakaj bi na polno na bremzo ruknil ker s tem ne vem kaj dosežeš razen zelo povečaš da se prikolica prekucne. Pazi pri ovinkih če zapelješ tako kot brez prikolice bo prikolica na ploæniku, bankini. Vzratne vožnje če je še nikoli nisi delal z prikolico se izogibaj sploh z počitniško ker si boš al naredil sramoto ker boš 3 ure manevriral ali pa prikolico razbil, še prej pa avto ker na njega pozabiš gledat ker se skoncentriraš na prikolico.

Zaj še pa najpomebnejše nalaganje vozila in prikolice, vso prtljago daj v prikolico na sredino nad os, potem pa premikaj naprej tako da bo na kljuki dovoljšna obremenitev mislim da cca 45kg pa tam vse do 75kg odvisno od avta, vglavnem avto naj ostane čim bolj ravno, ne pa tak kot eni švabeki ko glisirajo po cesti pol še pa spredni pogon pa v klanec nea več pride.
Ob postankih kotroliraj toploto pnevmatik na prikolici, avtu, prevroče pomeni al blokiranje bremze, ležaja ali pa prenaloženost.
Vozi v optimalnih obratih kjer ma tvoje vozilo največji navor, le tega potrebuješ za premikanje mase, ne pozabi počitniške prikolice imajo od 500 kg dalje gor ta strare pa so še težje ker so is pločenvine in ne aluminija, vedi tudi da je sprednja površina prikolice cca 5 m2 kar ni znemarljiv upor.....


lp bluub
 

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.522
1.122
113
Najbolj pomembnega ti še nihče ni povedal. Nihče ne vozi prazne počitniške prikolice. Verjetno je tudi ti ne boš. Skratka, razporeditev teže v prikolici je zelo, zelo pomembna za udobno vožnjo le-te. Prikolica mora biti tako naložena, da jo moraš zlahka dvigniti spredaj tudi sam, da nimaš težav pri montaži prednjega kolesa. Ker imaš limuzino, vedno odstrani prednje kolo, če ne boš pri vkrcavanju na trajekt ali pri vožnji čez policaje nasedel. Ponavadi odtrgaš električni priključek na kljuki. Običajna prikolica je na vsaki strani tvojega avtomobila širša za cca. 30cm, vožnja po bankini ne pride v poštev. Če je močnejši veter / burja, te bodo izločili iz prometa, vklopljen imej RDS, ker so kazni visoke, če se ne boš sam izločil v primeru obvestil. Pri priklopu prikolice na avto pazi, da se ti ne bo vlekel električni kabel po tleh, obenem mu daj dovolj hoda, da ga pri zavijanju ne bo šponalo. Pred štartom preveri vse žarnice. Test zavor tudi ne bo škodoval, ker ti bobni zelo radi zaribajo na morskem zraku. Posebej velika težava je, če ti blokira eno kolo, potem ti prikolico in avto pri zaviranju vleče v eno stran. Da se ne boš ustrašil zaviranja - ko boš zažlajfal, te bo najprej naprej pahnilo, nato pa te povleče nazaj, ko primejo zavore od prikolice - hecen občutek, ITD. ...
 

bero1

Majstr
2. sep 2007
2.891
101
63
mb+ -20km
Citat:
Uporabnik Slick pravi:
Če začne prehudo plesat ali zanašat, hitro in relativno močno pobremzaš, da prikolica rukne v avto in začne sama bremzat (ima naletno zavoro).
Pri takšnem manevru, kot si ga opisal, boš sebe in bližnje na cesti spravil v smrtno nevarnost.Edini in pravilni manever za izravnavo prikolice je:
Ko ti jo začne zanašati, spustiš za trenutek gas, potem močno pohodiš gas do konca, to pomeni, da bo avto začel "bežati" stran od
prikolice in pri tem se prikolica samodejno zravna, seveda moraš pri tem imeti pred tabo prazno cesto in pa seveda kkolko-toliko
močan avto, da izpelješ zadevo.
Najbolj siguren način, pa je, da voziš lepo počasi cca. 80-90 na uro in ti zagotavlajm, da ti je ne bo noslo.
Lp.
 

bluub

Fizikalc
9. jan 2008
686
39
28
Saj to sem mu jaz napisal piše kaj mora naredit pol pa zraven napiše da še itak ni vlekel prikolice pa da je samo enkrat zraven sedel ko jo je stari vlekel. Fantje ne se hecat s počitniškimi prikolicami to je čisto svoja posebna kategorija, če mi daš počitniško prikolico oko 1t ali pa čoln na prikolici oko 1t ti z slednjo relly peljem, da izenačimo isto bi bilo 1t camp prikolica ali pa 1t jadernica na prikolici z odprtim jadrom.

Govorim ti pa iz dolgoletnih izkušen sem že marsikaj doživel s prikolico, do danes se še enkrat nisem na morje peljal da nebi vlekel al 2 osne počitniške prikolice 7m dolžine, ali pa čoln tudi okloli 7m s prikolico in 1,5t skupne teže, pač z fotrom izmenično vlečema odvisno kdo gre prej dol.
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
Točno tako...gas na polno...ko jo izravna pa na bremze da prideš spet na normalno hitrost ( je pa ta manever dober ko je že skrajni čas da nekaj narediš..drugače pri malem plasanju lahko spustiš samo gas in se bo poravnalo)..........začne jo pa zanašat ko imaš preveč teže za osovino prikolice.....sem vozil na 2,5 metski prikolici deske od 4,3 (skoraj kubik suhih desk) in nad 70 na uro je začela že lepo počasi plesat zadaj........tako da priporočam vsaj 2x več gledanja v ogledala kaj se dogaja s prikolico.
Pa malo več varnostne razdalje...sicer nisem vozil prikolico na bremze ampak občutek ko bremzaš in te hudič rine pa rine naprej ni prijeten.
Če moraš rikverc....samo sledit prikolici in bo šlo...lepo počai brez hitenja.

Aja..obvezno poglej če imaš dobro rezervno gumo (od prikolice)in kluč za koles ki paše na vijake in pa dvigalko..nikoli ne veš...glih ko jo nimaš zna bit štala.
 

olfa

Majstr
4. sep 2007
2.383
172
63
Prikolica je cc 1100 kg (Hobby 400), letnik 2000 in nekaj.

Krame neke pretirane ne bo saj greva samo dva in to za en teden.

Kar se tiče prtljage bo prtljažnik bolj malo obremnjen, samo cunje, ostalo, posteljnina in tisto malo posode kot jo rabiš za en teden pa v prikolico.

Prikolico, tovorno, z naletno zavoro sem že peljal, tako da samo osnovo kako in kaj poznam, tu pa se stvar tudi konča. Predstavljam pa si, da osnove so sicer na istem, ostalo, pa prav zaradi omenjenega volumna, ki ga vlečeš za sabo, pa ne.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Fantje, ne pretiravat s hitrostmi. Avto s prikolico je že po definiciji prekrmarjen, kar pomeni, da so tista hitra zaviranja (kar je dejansko edina rešitev) že zelo mejni primeri. Lepo po omejitvah, saj greste vendar na dopust.

Zelo pomembno - dvigni (ali vsaj preveri) tlak v zadnjih kolesih!