Citat:
NAKUP (UVOZ), HOMOLOGACIJA IN REGISTRACIJA RABLJENEGA MOTORJA IZ TUJINE, EU
Opis je narejen na podlagi proučitve zakonodaje in praktičnih izkušenj.
Za registracijo v Sloveniji potrebujete sledeče dokumente.
1. ČE KUPITE RABLJEN MOTOR OD FIZIČNE OSEBE KJERKOLI V EU POTREBUJETE:
- Pri notarju overjeno pogodbo!!! Izpolnite pogodbo katero mora prodajalec OBVEZNO overiti pri notarju. V tujini za ponovno registracijo motorja ne potrebujejo pri notarju overjene pogodbe ampak samo podpisano, zato vas bodo prodajalci na vse kriplje prepričevali, da tega ne rabite. Vztrajajte drugače ne boste mogli motorja registrirati v SLO! Notar overi podpis prodajalca na podlagi njegovega osebnega dokumenta z sliko. Postopek traja nekaj minut stane pa cca25€, kar (ponavadi) plača prodajalec.Pogodbo v Nemškem jeziku najdete tu:
http://www.mobile.de/_pdf/kaufvertrag.pdf
- COC (Certificate Of Conformiti) Za dvo in trikolesna vozila imamo popolnoma harmonizirane predpise z EU. Na kratko, kar je registrirano kjer koli v EU je lahko tudi pri nas.
- Odjavljeno prometno dovoljenje Zakon pravi, da namesto COC lahko prinesete tudi SAMO originalno odjavljeno prometno dovoljenje, vendar boste imeli v praksi probleme, saj nimajo vsi računalniškega dostopa do homologacijskih podatkov v tujini. Vsekakor zahtevajte od prodajalca oboje (COC in odjavljeno-prometno). Prometno lahko odjavi lastnik že dan preden pridete po motor. Včasih potrebuje lastnik za odjavo tudi vaše osebne podatke (ime priimek, popoln naslov, datum rojstva)
2. ČE KUPITE RABLJEN MOTOR OD PRAVNE OSEBE (podjetja) KJER KOLI V EU POTREBUJETE:
Rabljen motor je tudi, če ima prevožen samo 1km edini pogoj je, da je že bil predhodno registriran. Torej potrebujete:
- Račun Prodajalec mora izdati račun opremljen z natančnim (svojim in vašim) naslovom, svojo davčno številko, navedbo blaga z OBVEZNO navedenimi številkami šasije podpisom, datumom in štampiljko.
- COC (Certificate Of Conformiti)
- Odjavljeno prometno dovoljenje
3. ČE MOTOR PRIPELJETE V KOMBIJU ALI NA PRIKOLICI
Ko motor pripeljete v SLO je najbolje, da ga takoj še v kombiju peljete tudi na homologacijo, kajti drugače se pričnejo križi in težave še posebej če niste iz Kopra (ali Maribora). Za motor namreč ne morete dobiti preizkusne tablice kjer koli na tehničnih pregledih, ampak samo tam, kjer imajo računalniški dostop do tujih homologacijskih listin. Na večini tehničnih pregledov Vam ne bodo niti svetovali, da lahko dobite preizkušnjo kje drugje, ampak vsi molčijo, da ne bi šle stranke slučajno h konkurenci in zatrjujejo, da ni možno izdati preizkusnih tablic brez opravljene homologacije v SLO. Najprej sem obiskal (5) in po telefonu poklical večino tehničnih pregledov v Ljubljani in okolici in povsod so me samo na kratko odpravili ali pa sploh niso dvignili slušalke. Vsi so mi svetovali kaj napačnega ali pa me poslali na napačna vrata!!! BREZ IZJEME. Šele, ko me je prijatelj napotil v Škofljico v AC Žgajnar sem dobil pomoč kakršno sem potreboval in iskal. Vse zadeve so se nato uredile v enem dnevu vključno z homologacijo. Pojasnili so mi vse možnosti glede zavarovanja in odločil sem se, da plačam obvezno zavarovanje za celo leto, saj sem tako ali tako nameraval registrirati motor takoj, ko dobim homologacijo. Z tem sem prihranil na stroških zavarovanja za preizkusnjo tablico. Bili so zelo prijazni in po mojem mnenju najbolj podkovani v svojem poslu še posebej glede nas motoristov.
Povezava na AC Žgajnar v Škofljici:
http://www.aczgajnar.si/page.asp?src=documents/stran2_1.htm
4. ČE SE V SLO PRIPELJETE Z KUPLJENIM MOTORNIM KOLESOM
Preizkušnjo tablico kupite v tujini in se z motorjem mirno pripeljete v Slovenijo, seveda pa je treba imeti pri sebi OBVEZNO vse dokumente (pogodba (ki ni nujno, da je že overjena kajti v tujini podpis nekaj pomeni) ali račun, če ste kupili motorno kolo pri pravni osebi, COC in originalno odjavljeno prometno dovoljenje.Pred iztekom preizkusne tablice opravite homologacijski pregled najverjetneje v Kopru. Za ostale glej spisek pooblaščenih organizacij v nadaljevanju.
5. HOMOLOGACIJA V SLO. KDO DEJANSKO LAHKO HOMOLOGIRA IN KAJ?
Homologacijski REDNI pregledi (razen predelav) dvo in trokoles !!!
AVTOPLUS d.d., Istrska cesta 55, 6000 Koper
- kontaktni osebi: Bruno Bržan, Luka Rebolj
- tel.: 05 / 61 37 000, faks.: 05 / 61 37 060
- pooblastila: ...
- pregledi vozil pri posamicnih odobritvah vozil za kategorije M1 in L (L=motorna kolesa)
Po objavljenih podatkih javne uprave RS je AVTOPLUS edini, ki preglede za motorna kolesa izvaja REDNO!
Homologiranje samo predelav dvo in trokoles !!!
1. JP LPP TEHNICNI PREGLEDI, Celovška 160, 1000 Ljubljana
- kontaktne osebe: Viljem Lovec, Franci Zajec, Ciril Baškovc
- tel.: 01 / 58 22 700, faks.: 01 / 51 93 288
- pooblastila:
- pregledi vozil pri homologacija tipa vozila za kategorije N1, O1,O2, T4, T5, C4,R in S
- pregledi vozil pri posamicnih odobritvah vozil za kategorije M1, N1, O1, O2, T, C, R in S
- pregledi predelav vozil za kategorije L, M, N,O, T, C, R in S.
Za motorna kolesa se redno opravljajo pregledi vozil (razen predelav) v Kopru, samo pregledi predelav pa v Ljubljani. Vse strokovne organizacije pa po predhodnem dogovoru opravljajo preglede na terenu tudi na vseh lokacijah po Sloveniji, kar pa je brezpredmetno saj nima smisla čakati inšpektorja potem pa še na papirje. Tak postopek se lahko zavleče tudi do meseca dni !?! Pooblaščene organizacije za opravljanje homologacije motornih koles:
http://www.dc.gov.si/fileadmin/dc.gov.si/p...izacije.pdf
Homolagacijske preglede v Kopru opravljajo vsak delavnik (pon-pet) od 8h-12h. Pregled v Kopru je opravljen hitro. Z seboj pa morate imeti vse prej naštete dokumente ter osebno izkaznico (matično številko) in DAVČNO ŠTEVILKO. Pregled stane 96€.
Če boste prišli zgodaj v ponedeljek ali torek in ste rojeni pod srečno zvezdo imate celo šanso dobiti homologacijski dokument še isti dan do 16h. Drugače pa vam ga bodo poslali po pošti. Dobite ga (če) najkasneje tretji delavni dan od opravljenega pregleda po pošti.
6. DMV – Davek na Motorna Vozila
Za rabljena motorna kolesa ga ni!!! DDV se plača le v primeru nakupa NOVEGA motorja. Na forumu sem prebral, da naj bi bila potrebna neka prijava na davčno, vendar o tem nihče od kompetentnih na davkariji ne ve nič!
7. REGISTRACIJA
Ko imaš v roki homologacijo moraš še na tehnični pregled, če je motorno kolo starejše od štirih let. V kolikor je motorno kolo mlajše od štirih let greš lahko registrirati motorno kolo le z papirji. Torej ne pozabi vzeti: Overjene pogodbe ali računa, COC-ja, po možnosti originalnega odjavljenega prometnega dovoljenja (ali kopije – kakor kje!?), osebnega dokumenta in denarja.
STROŠKI: Registrska tablica 7,82€, povprečnina za uporabo cest (za 1200ccm) 21,35€, prometno dovoljenje 1,23€, tehnični pregled 16,69€, storitev registracije 14,19€. SKUPAJ 61,63€ + ZAVAROVANJE. Zavarovanje lahko sklenete na samem pregledu ali pri svojem agentu, če ga imate, ker vam bo verjetno lahko prenesel bonus z avta. To pa pomeni, kar nekaj €€ prihranka.
8. IN KAKO ODGOVARJA DRŽAVA NA VPRAŠANJE - Želim uvoziti vozilo iz tujine
Preberite odgovor na:http://e-uprava.gov....did=967&sid=795
9. NAKUP NOVEGA MOTORJA Z nakupom novega motorja v tujini nimam izkušenj, zato upam bo kdo v nadaljevanju te teme le to natančno opisal. Moje osebno mnenje pa je da je za nakup novega motorja smiselno poiskati ponudbe tudi doma, zaradi bližine urejanja servisov, eventuelnega reševanja reklamacij in navsezadnje homologacije, katero je dolžan priskrbeti prodajalec. Izkazalo se je, da so cene v najslabšem primeru popolnoma primerljive še posebej če primerjate vse spremljajoče stroške kot je transport, čas...z cenami v tujini. Določena oprema in novi motorji pa so celo cenejši pri nas.
10. SKLEP:Ta dopis sem napisal zato, da postopek registracije v tujini kupljenega rabljenega motorja izpeljete z čim manj tveganja in porabljenega časa, energije in denarja. Na momente sem bil kar besen, saj so me pošiljali od vrat do vrat in to ljudje, ki bi v državni upravi in na tehničnih servisih postopke morali imeti v malem prstu pa nekateri o pravilnem postopku niso imeli niti najmanjšega pojma. Pošiljali so me plačati DMV, na homologacijo na LPP, pa po preizkušnjo tja in tja itd. Izgubil sem približno dva delovna dneva, dokler nisem našel prave poti. Žalostno je, da mora vsak sam iskati in odkrivati pravo pot in da se nimaš na koga obrniti, ki bi znal ali bil pripravljen pravilno in strokovno svetovati. No sedaj vem, da se bom po nasvete in na tehnični pregled redno vračal na Škofljico v AC Žgajnar.Pametni se uči na tujih napakah, neumni na lastnih.