utrgalo mikrojermen alternatorja/kompresorja klime na pezoju

tony

Guru
23. jul 2007
9.389
1.354
113
precej brez ceremonij, le z nekaj skripanja tik pred tem je par kilometrov pred domom odletel mikrojermen. avto je opozoril, da alt. ne polni vec, pred napako sta alt. in kompresor delala b.p.

na tem jermenu so poleg teh dveh le se rolica, sponar in jermenica (zabelezena kot menjana, vendar ne vem katera, verjetno glavne gredi??)... vse to menjano pred 4imi leti / 30k km, vsi jermeni so stari prav toliko).

kaksna je sansa, da bi relativno neizrabljen jermen kar tako odletel? lezaji vseh jermenic, rolice in sponarja nimajo lufta, ne znam pa presoditi, ce ni morda katera od se vedno prvogradnih jermenic (alt., kompresor) delno zastekala..

avto je pezo 307, l.2001, 1.6 80 kw, prevozenih 170k km. pred leti smo imeli eno podobno temo, tam je alterasu odletel jermen zaradi kompresorja (jermenice kompresorja???)... se to zgodi kar v trenutku brez opozorila?

jutri bom dal gor nov jermen in sporocim, ce se bo kaj videlo...

hvala za pomoc!
 

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
761
113
Se zgodi, tudi novega je že utrgalo. Zamenjaj jermen in šponer ter vozi dalje.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

sandra

Guru
10. dec 2007
5.780
2.243
113
Na našem je bil priblem v nekvalitetnem jermenu. Opcija je da kompresor ne dela pravilno in preveč obremeni jermen.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.837
3.858
113
Če bi zaštekala ena od gnanih jermenic bi dober jermen fino zacvilil in drsel dokler ga pač nebi skurilo in na koncu vtrgalo. Precej glasno bo cvilil, možen je tudi dim in vonj po zažgani gumi. Smisel jermena je da lahko drsi in s tem prepreči poškodbo drugih komponent če pride do preobremenitve. Če je delno preobremenjen potem cvili že nekaj časa prej ob določenih dogodkih, recimo ob zagonu motorja, zagonu gnanega porabnika in potem ob visokih ali nizkih obratih.

Tako da če gre za nenadno utrganje sploh pri kompresorju klime in to na pežoju bi sam dal malo več denarja na stran ker je možno da je to krivo! ;)
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony in zaseka

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.837
3.858
113
Ja to je ena opcija pri jermenih ki nimajo avtomatskega šponarja. Ker bi moral napetost jermena ves čas preverjat in po potrebi napenjat. Nov jermen se precej raztegne in bi ga moral po dobi utekavanja spet napet, pa noben tega ne dela dokler se ne pojavijo kakšne čudne posledice (ponavadi škripanje).
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

tony

Guru
23. jul 2007
9.389
1.354
113
haynes manual pise o rocnem napenjalcu, in tak je res v avtu... ampak kljub odtegnjenemu vijaku nap. jermena ne spravim gor, fali cisto malo... prodali so mi 6pk1225, je ta res pravi za avto s klimo?

je se kaksna fora pri menjavi mikro jermenov?
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.389
1.354
113
Jermen je utrgalo, ker ročni napenjalec ni nič šponal... da je bil 20 let star in z enim od nosilcev napokan do polovice, je odveč pisati...

Jermen pa izgleda ni pravi, bolje bi pasal 6pk1145... v autodocu sta omenjena oba za avto s klimo...
 

sandra

Guru
10. dec 2007
5.780
2.243
113
haynes manual pise o rocnem napenjalcu, in tak je res v avtu... ampak kljub odtegnjenemu vijaku nap. jermena ne spravim gor, fali cisto malo... prodali so mi 6pk1225, je ta res pravi za avto s klimo?

je se kaksna fora pri menjavi mikro jermenov?
Ker moraš našponat napenjalec. Če bi vprašal v trgovini ti bi pokazal kako se ga blokira.
Ker ne veš kaj počneš pelji k serviserju tukaj sprašuješ če imaš pravi jermen. Original je 1224. Torej tvoj je predolg.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.389
1.354
113
Po Haynesu se nap. ročno napne tako, da se losa vijaka, ki držita nap. v bloku motorja, nato pa se s tretjim vijakom (od spodaj) napenjalec napne toliko, da lahko mikro jermen s solidnim pritiskom palca (na najdaljšem delu neoviranega jermena) potisneš dol 0,5 centimetra. Na YT pa sem našel nasvet, naj bo napet toliko, da ga lahko s prsti obrneš iz običajne lege za 90 stopinj. Sem kje zgrešil?

Jermen bom že znal našponati, francoskim katalogom pa ne gre zaupati, navsezadnje to vidiš iz tvojega posta, kjer ti je izpisalo, da ima avto avt. nap., pa je bil ročni nap. prva vgradnja. Jermen dolžine 1225 ne gre gor ob odstranjenem šponarju, po tej logiki bo 1245 malo daljši, pa še nap. ga bo "skrajšal". Drži?

Še eno vpr.: nobena od rolic/jermenic nima lufta, tudi ustavijo se lepo po cca. 3 sekundah. Izjema je jermenica kompresorja, ki se kar vrsti, recimo kakšnih 15 sekund (vendar pri tem (še?) ne "žvižga")... To pomeni, da bo kmalu crknila, kajne? Se jo da enostavno zamenjati? Je elektromagnetna sklopka kompresorja del jermenice?
 
  • Haha
Reactions: sandra

tony

Guru
23. jul 2007
9.389
1.354
113
Še zakaj to delam sam: serviserji so na morju, jaz pa rabim avto. Poleg tega bom prišparal vsaj en dan plače, bo pa prvič v 20ih letih narejeno kot je treba.

15 let uradnih serviserjev in 5 let popoldanskih, pa v tem času niso prišli na idejo, da bi bilo dobro po 10, 15 letih zamenjali napenjalec, čeprav je ta ročni. Nato pa končno enkrat utrga jermen.

Bom dal sliko, kako je zgornji nosilec nap. počen že do polovice mesa. Presneti otroci še niso slišali, kaj je to staranje materiala.
 
Nazadnje urejeno:

tony

Guru
23. jul 2007
9.389
1.354
113
Hm, elektromagnetna sklopka kompresorja je precej draga (spletna cena 120 EUR, pri nas še kaj več, takole izgleda tista na avtu: https://www.autodoc.si/era/13876558), stanje pa še ni tako slabo kot npr. tukaj:
tako da bo še nekaj let ostala ista...
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Mehanikov dobrih imas kolikor hoces po sloveniji ki ne dopustujejo. Saj ni avgust pa zdele se vsakemu pozna promet. Napet jermen zna vsak z enim letnikom steojne sole oz, avtomehanicne. Ti samo kurcas po vsem kar nima na haubi propelerja. ;)
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

tony

Guru
23. jul 2007
9.389
1.354
113
Mehanikov dobrih imas kolikor hoces po sloveniji ki ne dopustujejo. Saj ni avgust pa zdele se vsakemu pozna promet. Napet jermen zna vsak z enim letnikom steojne sole oz, avtomehanicne. Ti samo kurcas po vsem kar nima na haubi propelerja. ;)
Joj, da ne začnem čez propelerje... :cheer::bonk::bonk: Tam se je prvovgradni (vzmetni avtomatični) nap. podrl pri podobnih kilometrih kot pežojev, le da je bil takrat bemfl star 16 let. Napenjalec je še vedno delal, le tuliti je začel ko avion. Ker nisem vedel, kaj se dogaja sem se živ usral, dal avto na vleko in k mehaniku. Vse skupaj 500 EUR stroška, ki bi jih prišparal, če bi imel znanje in sam za test snel mikro jermen...

In še predzgodba: že pred tem je na bemflu odpizdilo alternator. Štromarju sem ga dal obnoviti, in mu zraven prinesel hidravlični avtomatični napenjalec (v katalogu se točni tip ne vidi, zaradi vse klinčeve plastike pa se z vrha motornega prostra tudi ne vidi nič), rolico in jermen. To dvoje je zamenjal, nap. pa ne, ker ni pasal. Da je bilo kaj narobe, ni seveda nič povedal. Nato se zgodba nadaljuje dve leti kasneje, kot je opisano en odstavek višje... :aplauz:
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

luka51

Guru
16. avg 2007
13.871
5.139
113
Če se rolce 3 sekunde sučejo jih menjaj.
Jermenico kompresorja pozabi, ker je ne bos menjal brez abcigerja.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

tony

Guru
23. jul 2007
9.389
1.354
113
Drži, kompresor bom pustil.

Je to premalo (so zaštekane) ali preveč (so že zluftani ležaji)?

Kaj pa jermenica alternatorja, velja to tudi zanjo?
 

sandra

Guru
10. dec 2007
5.780
2.243
113
Po Haynesu se nap. ročno napne tako, da se losa vijaka, ki držita nap. v bloku motorja, nato pa se s tretjim vijakom (od spodaj) napenjalec napne toliko, da lahko mikro jermen s solidnim pritiskom palca (na najdaljšem delu neoviranega jermena) potisneš dol 0,5 centimetra. Na YT pa sem našel nasvet, naj bo napet toliko, da ga lahko s prsti obrneš iz običajne lege za 90 stopinj. Sem kje zgrešil?

Jermen bom že znal našponati, francoskim katalogom pa ne gre zaupati, navsezadnje to vidiš iz tvojega posta, kjer ti je izpisalo, da ima avto avt. nap., pa je bil ročni nap. prva vgradnja. Jermen dolžine 1225 ne gre gor ob odstranjenem šponarju, po tej logiki bo 1245 malo daljši, pa še nap. ga bo "skrajšal". Drži?

Še eno vpr.: nobena od rolic/jermenic nima lufta, tudi ustavijo se lepo po cca. 3 sekundah. Izjema je jermenica kompresorja, ki se kar vrsti, recimo kakšnih 15 sekund (vendar pri tem (še?) ne "žvižga")... To pomeni, da bo kmalu crknila, kajne? Se jo da enostavno zamenjati? Je elektromagnetna sklopka kompresorja del jermenice?
Nimas pojma kaj delaš. Mas vsaj stari račun od prejsnje manjave.