Ujemanje stroškov in prihodkov po projektih

sad

Guru
24. avg 2007
21.191
9.820
113
Situacija: poleg ostalih projektov se v podjetju štarta tudi z novim projektom. Pri tem bodo v letošnjem poslovnem letu nastali večinoma stroški (pač vpeljava, promocija, priprava vseh zadev), v drugem poslovnem letu pa se pričakujejo resni prihodki in zgolj še nekaj malih variabilnih stroškov. V tem letu bo zgolj malenkost prihodkov.
Ali je za DURS lahko ta razkorak med stroški in prihodki problematičen? Baje naj bi se le to dvoje terminsko moralo ujemati znotraj poslovnih let in bi lahko ob nadzoru stroške v letošnjem letu vrgli ven iz davčno priznanih stroškov. Ima kdo kakšne izkušnje na to temo?
Hvala za korektne odgovore.
 

jurek1973

Guru
3. sep 2007
4.166
1.142
113
Rahlo dvomim.
Obstaja pa v obratnem primeru (ko prejmeš denar v naprej za projekt, ki traja več let) pojem razmejevanje prihodkov.
Mogoče obstaja to tudi za stroške.
 

Ganesh

Fizikalc
14. avg 2009
2.922
0
36
Allarround
rescue.facelock.net
Seveda obstaja tudi razmejevanje stroškov. Pod Kratkoročno razmejene stroške (konto 190) gredo npr. tudi vse naročnine, članarine ipd., katere plačuje podjetje (npr. enoletna članarina ali pa šolnina, ki se plača jeseni za celo leto vnaprej praviloma ne gre vsa v stroške tekočega leta). Hint: AČR, PČR

Je pa vprašanje predvsem vsebinsko. Napisal si, da bodo nastali večinoma stroški - torej bodo nastali tudi prihodki? Če so vse te aktivnosti povezane s poslovanjem podjetja v tem trenutku in se plačane aktivnosti izvajajo v tem letu potem gre tudi strošek v to leto. Če pa danes plačujete npr. za Jumbo plakat v naslednjem letu daste pa stroške v naslednje leto. Tako bi storil jaz.

Naj pa še priam pove svoje mnenje.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.191
9.820
113
Hehe, to plačevanje oglasov in ostalih stvari vnaprej je seveda absolutno sporno.
Ne, gre se za nakup opreme za ta projekt, stroške izdelave internet strani, oblikovanje loga, priprava vsebine, itd. Torej noben od teh stroškov se ne bo "izvedel" v prihodnjem letu, temveč so nastali v tem letu. Prihodkov iz tega projekta pa bo zelo malo letos. Recimo 5% stroškov.
 

Ganesh

Fizikalc
14. avg 2009
2.922
0
36
Allarround
rescue.facelock.net
Stroškov, katere si sedaj naštel nisem dal nikoli v razmejitve. Logo je narejen, spletne strani so narejene, vsebine so objavljene, vse je dostopno javnosti, storitve se izvajajo... Sama oprema gre pa tako ali tako verjetno med amortizacijo.
 

Srandi

Pripravnik
16. feb 2011
338
0
16
Za DURS ni nič problematično, dokler so stroški knjiženi v obdobje, za katero so datirani računi. Da letos ne bo prihodkov kljub visokim stroškom, je kvečjemu stvar podjetja samega (likvidnost, denarni tok...), DURS se s tem ne ubada.
 

Ganesh

Fizikalc
14. avg 2009
2.922
0
36
Allarround
rescue.facelock.net
Citat:
Uporabnik Srandi pravi:
Za DURS ni nič problematično, dokler so stroški knjiženi v obdobje, za katero so datirani računi. Da letos ne bo prihodkov kljub visokim stroškom, je kvečjemu stvar podjetja samega (likvidnost, denarni tok...), DURS se s tem ne ubada.
Daj še malo razmisli o napisani trditvi.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.191
9.820
113
Fajn, sem sedaj malo bolj pomirjen
grin1.gif
.

Še eno off topic vprašanje: kako je pa z dajanjem recimo prenosnikov v drobni inventar. Recimo, da je prenosnik 550 EUR z DDV in to bi namesto pod osnovna sredstva dal v drobni inventar. O tem sprejmem sklep, a je to kaj spornega? Bi moral kakšno obrazložitev napisat? Ker prenosnik se bo uporabljal vsaj kakšno leto, dve.
 

Ganesh

Fizikalc
14. avg 2009
2.922
0
36
Allarround
rescue.facelock.net
550€ je nad mejo za drobni inventar (500€). Tako, da ne gre.
Če bi bil 490€, pa že imate kak računalnik v podjetju, ki je med OS potem morate dati tudi tega v OS (podobne zadeve morate v podjetju podobno obravnavati). Računalniki gredo med OS z minimalno 24 mesečno amortizacijsko dobo.

Če pa še nimate računalnikov me OS, pa bi bil ta prenosnik 490€ potem bi ga lahko dali direktno med stroške, čeprav je vprašanje ali se vam to splača ali ne...
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.191
9.820
113
Hm, a ni 500 EUR brez DDV? Torej je meja 600 EUR z DDV?
Aha, torej če imaš že en prenosnik v drobnem inventarju, potem lahko tudi tega dam in ne bo težav? Moram enako obravnavat. Ni pa potem problema z davčno? So že kdaj težili v takem primeru? Recimo isto naredim tudi za printer, pa projektor, itd...

Sicer pa, se mi splača, ker gre v stroške letošnjega leta
grin1.gif
.

PS: Še vprašanje: kako je potem z odtujitvijo takšnega drobnega inventarja. So kakšna administrativna navodila koliko časa mora biti v podjetju?
 

Ganesh

Fizikalc
14. avg 2009
2.922
0
36
Allarround
rescue.facelock.net
Pri podjetnikih sem navajen, da vse zneske navajajo glede na to, kakšen strošek/prihodek jim prestavlja in tako sem razumel tudi tvojih 550€. V prevodu: če si zavezanec za DDV je to 500€ brez DDV, če nisi zavezanec za DDV je to 500€ z DDV.

Razumem, da ti gre v stroške letošnjega leta a v prvem prispevku si razlagal, kako si imel letos veliko stroškov drugo leto boš imel pa "le prihodke". Če daš med OS lahko upoštevaš kot olajšavo za investicije v opremo, če daš v DI to ne gre. Dodatno (ne vem, kam pelješ firmo) je morda smiselno povečevati sredstva podjetja...
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.191
9.820
113
Ja, moje vprašanje je bilo zgolj z vidika, da mi slučajno ne vržejo iz davčno priznanih stroškov letos. Namreč za letos se ni za pritoževat in mi zelo ustreza, da gre čim več v stroške letos. Drugo leto izgleda bolj izzivov polno, pa bo kar fajn, da iz tega projekta žanjem zgolj prihodke in čim manj stroškov.
Sicer sem zavezanec za DDV, vendar sem mislil, da je tudi pri nezavezancih meja 600 EUR z DDV. No, sem se še nekaj novega naučil danes.
 

Srandi

Pripravnik
16. feb 2011
338
0
16
Po večurnem premišljevanju sem ugotovil, da moja trditev ne velja le za stroške amortizacije.

Profesor Ganesh, bo zadostovalo za pozitivno?
hysterical-1.gif
 

Ganesh

Fizikalc
14. avg 2009
2.922
0
36
Allarround
rescue.facelock.net
Citat:
Uporabnik sad pravi:
Ja, moje vprašanje je bilo zgolj z vidika, da mi slučajno ne vržejo iz davčno priznanih stroškov letos. Namreč za letos se ni za pritoževat in mi zelo ustreza, da gre čim več v stroške letos. Drugo leto izgleda bolj izzivov polno, pa bo kar fajn, da iz tega projekta žanjem zgolj prihodke in čim manj stroškov.
Sicer sem zavezanec za DDV, vendar sem mislil, da je tudi pri nezavezancih meja 600 EUR z DDV. No, sem se še nekaj novega naučil danes.

Ena od stvari, katere je letos storila vlada je sprememba ZDDPO-2... med drugim 55.člen, ki govori o olajšavah za vlaganje v raziskave in razvoj, katere so s 40% povišali na 100%. Predlagam, da računovodji naročiš, da ti izračuna, kaj se ti bolj splača
wink-1.gif
 

prijam

Fizikalc
2. sep 2007
1.821
4
38
Glede vprasanj iz prvih post-ov. Ali lahko vsaj malo namignes za kaksen projekt gre? mogoce tudi okvirno oceno stroskov, ki bodo nastali letosin okvirno oceno prihodkov, ki bodo nastali v prihodnjih letih. Morda bo tako lazje svetovati ali zadevo peljati preko stroskov oz. razreda 4, ali preko razmejitve stroskov oz razreda 19, ali morda se celo preko kaksnih dolgorocnih stroskov razvijanja oz. Razreda 002.

Glede nakupa osnovnega sredstva. Menim, da bo pri nakupu racunalnika slo bolj za koriscenje olajsave za investiranje 66a. Clen ZDoh., ce sem pravilno razumel si podjetnik) kot za koriscenje olajsave za vlaganje v raziskave in razvoj.