TV Slovenija in ukinitev oglasov

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Dajmo odpreti debato na temo oglaševanja v programih Televizije Slovenija.

Neredki so tisti, ki zagovarjajo prepoved oglaševanja v programih TV Slovenija. Slednja naj bi svoje prihodke ustvarjala izključno z naročninami.

Poglejmo možne scenarije v tem primeru.

Ukinitev oglaševanja na TV Slovenija

1. TV naročnina takšna kot sedaj: izrazito krčenje programske sheme programov TV Slovenija, ukinitev razvoja, upad kakovosti
2. Kompenzacija izpada prihodka iz oglasov s povišanjem TV naročnine: podoben program kot sedaj, morda malce manj komercialno usmerjen, torej bolj blizu osnovnemu poslanstvu TV Slovenija.

Kaj izgubimo gledalci?

Primer 1:
Za isti denar dobimo še slabšo kakovost programov TV Slovenija

Primer 2:
Za več denarja (višja TV naročnina) dobimo nekaj podobnega kot sedaj, morda za odtenek boljšega

Kdo profitira:

Komercialne TV

Vsi oglasi bi se skoncentrirali v komercialnih TV, še posebej programih izdajatelja Pro Plus, d.o.o. (POP TV, Kanal A, TV Pika)
To bi vplivalo na povečanje prihodkov te medijske hiše
Hkrati bi takšen scenarij pomenil de facto monopolizacijo TV oglaševanja v Sloveniji, kar bi lahko vplivalo na ceno TV oglaševanja saj prave resne alternative POP TV, Kanal A ne bi bilo več.

Moje mnenje je, da se prepoved oglaševanja na TV Slovenija ne sme zgoditi. To bi ob izrazito duopolnem TV medijskem trgu v Sloveniji pomenilo odpravo konkurenčnih razmer, kar bi lahko slabo vplivalo tako na spodbudo največje komercialne medijske hiše po izboljševanju TV programa in vlaganju vanj, hkrati pa bi zavrlo vse resne možnosti razvoja programov TV Slovenija in njeno životarjenje.

Težko si je predstavljati, kaj bi pridobili gledalci ob povečanju prihodkov največje medijske TV grupacije v Sloveniji in hkratnem upadu kakovosti ali "kakovosti" programov TV Slovenija kot posledici ukinitve prihodka iz oglaševanja na javni RTV.
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.666
221
63
42
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
jaz mislim, da bi se morala TV Slovenija popolnoma prestrukturizirati. na voljo ima 3! programe, na katerih težko ujameš kaj pametnega. da so sposobni dobrega dela, dokazuje predvsem športni del, kjer so prenosi raznih tekem res na nivoju (no, razen komentatorjev, ki ga znajo biksat sto na uro).

skratka, čeprav gre za nacionalko, bi vseeno morali en program popolnoma skomercializirati. reklame na polno, zabavne oddaje, zabavne nanizanke in DOBRI in zanimivi dokumentarci.

en program pa naj bo kulturno in ne vem še kako usmerjen, pa tam zaradi mene, če so reklame ali ne. 3. program naj ostane pač, kakršen je, ta program po moje mora biti, saj mislim, da morajo biti seje državnega zbora tudi vidne.

Kaj izgubimo? Praktično nič, le pridobimo - poleg tega, če bo TV Slovenija končno začela delati dobro, bo tudi POP oz. Kanal A primoran delati dobro in s tem bo kvaliteta slovenske televizije lahko le napredovala.

tako, to je zaenkrat moje mnenje, se bo pa po moje tule precej zanimiva debata odprla.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
No, jaz želim predvsem opozoriti na to, da imamo v SLO dejansko le dve resni TV hiši, ki si s pretirano komercializacijo TV Slovenija konkurirata pri ratingih in pridobivanju oglaševalskega denarja.

Če bi eni od teh prepovedali oglaševanje, bi dejansko vzpostavili nekakšen monopol ene medijske hiše, le tej bi s tem dodatno povečali prihodke, hkrati pa bi odstranili konkurenco, ki bi lahko to hišo spodbujala k večji kakovosti programov.

Sedaj se morata tako POP kot TV Slo truditi za tržni delež in gledalce saj je z ratingi tesno povezan oglaševalski denar. Potem pa...to ne bi bilo več potrebno in menim, da zaradi specifike slovenskega medjskega trga takšen scenarij ne bi vodil k benefitom za gledalce.

Ve pa se, kdo najbolj navija proti oglaševanju na TV Slovenija. Tisti, ki ima že sedaj rekordne dobičke in bi jih želel še povečati. Hkrati pa na naši komercialni TV vidimo slabši program kot na HRvaški nacionalni TV kar se mi zdi sramotno, a ne za HRvate temveč nas.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Še to. Zakaj odpiram to temo.

Rahlo se mi dozdeva, da bo tovrstnih zamisli čedalje več.

1. vstopili smo v recesijo, oglaševalski budžet se zmanjšuje, zato bo morda interes komercialnih TV po pridobitvi denarja, ki sedaj odhaja na TV Slovenija, še toliko bolj izrazit saj lahko z njim kompenzirajo izpad oglaševanja zaradi zaostrenih gospodarskih razmer.

2. nova oblast. Ta je vedno godna za lobiranje in poučevanje dobro poučenih in zainteresiranih.
 

jtfc

Guru
Izključen uporabnik
24. jul 2007
19.994
2.720
113
Jaz, bi raje naročnino ukinil, pa naj s kakovostjo programa tekmujejo z komercialnimi postajami.

Zakaj lahko Pop tv živi z komaj desetino ljudi kot jih ima nacionalka. Zadnje čase pa lahko na roko enega zelo nerodnega mesarja, kakšno pametno oddajo naštejem, ki so jo bili zmožni narediti. Zakaj, bi plačeval "umetnike", ki pač nekaj delajo, da pač nekaj delajo.
bonk.gif


Ukinimo naročnino in naj pač tekmujejo med sabo, in "let the best man win", s tem bomo pa tudi gledalci zmagali.

Če se kdo ne strinja s tem, naj mi pa našteje par kakovostnih oddaj.
sprasujem se.gif
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik ynos pravi:
TV3 si pozabil, ki na gledanosti vztrajno pridobiva in počasi odžira oglaševalski kolač ostalim medijskim hišam.

Kaj pridobiva? Kaj odžira?

Zihr je silno nevarna, ko njena gledanost zaradi fusbala naraste z 1 na 2%.
hysterical-1.gif
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Strinjam se da je program TV Slovenija žalostna mešanica relativno spodobnih oddaj in zabavnega programa za gledalce z najbolj enostavnim in plehkim okusom. Definitivno si ob takšnem zabavnem programu ne zasluži našega denarja.

Morda je lahko rešitev, da se TV Slovenija diktira obseg nekomercialnih vsebin, ki bi se financirale z naročnino, ostalo pa se prepusti trgu. Toliko kot lahko iztržiš, toliko boš imel. Potem bi vsaj ostale ali prišle le tiste komercialne vsebine, ki se jih lahko proda na trgu, ostalo pa bi bili primorani skenslati.

Sedaj TV Slovenija pljuva v lastno skledo ker se s TV naročnino financira tudi takšna groza kot je oddaja Na zdravje. Naj bo goveja glasba, ne pa iz mojega TV prispevka. Če lahko takšne oddaje živijo na milijavžnt drugih programih, kjer ni TV prispevka pa bo menda tudi TV Slo znala poskrbeti, da se strošek produkcije pokrije z oglasi, kajne?
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Citat:
Uporabnik ynos pravi:
TV3 si pozabil, ki na gledanosti vztrajno pridobiva in počasi odžira oglaševalski kolač ostalim medijskim hišam.
Veš kaj največ pove o tebi? Izraz "odžira", ki dokazuje logiko pogleda na to sceno. Po tvoje vsak novi konkurent "odžira", kajne?
Najlepše bi bilo, če bi imeli le POP TV kot edini TV medij, kjer bi oglaševalci lahko prosili, če smejo plačati, da uvrstijo svoje oglase?

Prosim no. Poleg tega TV3 ni resna konkurenca TV Slo in POP TV. Niti ni Info TV. To so vse obskurno majhni playerji napram dvema velikima medijskima hišama.

Veš kdaj spoznaš, da je nekdo dvolj velik? Ko se lahko en velik oglaševalec odloči, da bo ves denar za TV oglaševanje plasiral zgolj pri enem samem ponudniku, drugega pa lahko preskoči. Dokler TV nima res izjemne gledanosti si tega noben pameten oglaševalec ne more dovoliti. V SLO že imamo primere,
pozdrav.gif
ko podjetja veliko večino TV oglaševanja koncentrirajo na eni sami TV.

Seveda so zadaj drugi interesi, od interesov zakupnika, do ekstra popustov medija, če podjetje vse oglašuje pri njih.
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Citat:
Uporabnik coolpower pravi:
Citat:
Uporabnik ynos pravi:
TV3 si pozabil, ki na gledanosti vztrajno pridobiva in počasi odžira oglaševalski kolač ostalim medijskim hišam.
Veš kaj največ pove o tebi? Izraz "odžira", ki dokazuje logiko pogleda na to sceno. Po tvoje vsak novi konkurent "odžira", kajne?

To je kladiscna terminologija (pa ne samo v Sloveniji). Vsota oziroma kolac/pogace se vsako leto porazdeli med mediji in ce en medij raste drugemu "odzira" kos kolaca/pogace.

Glede teme......
Ukinitev oglasov na nacionalniki bi povisal primankljaj nacionalki (na skodo davkoplacevalcev) in povisal prihodke ne ravno kvalitenim komercialnim televizijam v SLO (dolgorocno spet na skodo davkoplacevalcev).
 

ynos

Vremenko
18. jul 2007
24.434
3.825
113
davorinm.wordpress.com
Nate in kebra.

Citat:
Uporabnik coolpower pravi:
Citat:
Uporabnik ynos pravi:
TV3 si pozabil, ki na gledanosti vztrajno pridobiva in počasi odžira oglaševalski kolač ostalim medijskim hišam.
Veš kaj največ pove o tebi? Izraz "odžira", ki dokazuje logiko pogleda na to sceno. Po tvoje vsak novi konkurent "odžira", kajne?

Seveda odžira. Ko podjetje dela (oz. medijska agencija) medijski plan oglaševanja, pregleda značilnosti svoje ciljne skupine ter katere medije ta ciljna skupina spremlja (Programi NRB, PGM, Arianne,..., google it za info). Cilj oglaševanja ni vedno odseg čimvečje množice potrošnikov ter posledično oglaševanje na masovnih medijih, temveč oglaševanje na tistih medijih, ki jih nadpovprečno spremlja naša ciljna skupina. TV3 ima specifično skupino gledalcev zaradi predvajanja športa, filmskih uspešnic, ter modnih oddaj... in je zanimiva z vidika oglaševalcev (seveda ne vseh). Torej mediski planer izbere določen portfelj medijev in če je na trgu novi medij, verjetno odžira oglaševalski kolač starim medijem in ne spodbuja kvečjemu dodane investicije v oglaševanje.

Primerjavae celodnevne in primetime gledanosti top slovenskih kanalov med leti 2007 in 2008
tv3.jpg
 

Florjan

Pripravnik
1. sep 2007
444
1
16
Ljubljana
Ukiniti oglase na nacionalki? Ne! Bi jih postavili v neenakopraven položaj proti drugim in jim dali v roke orožje za opravičevanje za vse napake in neumnosti.

Kot eno od možnosti predlagam neke vrste kodeks oglaševanja, ki bi ga naj sprejele vse TV postaje v Sloveniji. Kako? Ne vem, predlagajte!

Nekaj predlogov za pravila:

- reklame naj bi nekdo ocenil, ali so za predvajanje. (Potem nebi gledali bebavih Kovačevih in umazanih majic.),
- enaka reklama se ne sme ponoviti prej kot preteče pol ure (lahko tudi več),
- reklame nebi smele vplivati na začetek naslednje oddaje. Če časa ni več, se reklame prekine.
- možnost omejitve dolžine reklam (!?). Potem nebi gledali, kako petkrat ponovijo isto: "Pa še to...",
- malo več pozornosti bi morali posvetiti tudi tehnični kvaliteti, tu mislim predvsem na sinhronizacijo v slovenščino. Saj v filmih še živali odpirajo usta tako, da je videti kot da govorijo, pri nas pa ne znajo prilagoditi besedila premikom ustnic, vsaj približno.

Predlagajte še kakšno pravilo, mene čaka moj kuža za sprehod!
 

jtfc

Guru
Izključen uporabnik
24. jul 2007
19.994
2.720
113
Za ta spored , bi jih morali pred steno postavt, ne da jim še plačujemo.

Citat:
06.30
Utrip #
06.40
Zrcalo Tedna #
06.50
Skozi Čas
07.00
Poročila # (Vps 07.00)
07.05
Dobro Jutro
07.30
50 Let Televizije: Tv Dnevnik 28.12.1990 (Vps 07.30)
07.55
Globus #
08.00
Poročila #
08.05
Dobro Jutro
08.25
Brat Bratu, Humoristična Nanizanka, 12. Del #
09.00
Poročila #
09.05
Tedenski Izbor
09.10
Mulčki, Otroška Serija, 5., Zadnji Del #
09.25
Tekma, Debatna Oddaja Za Mlade: Nasprotovanje Gradnji Džamije Je Nesprejemljivo!, Ponovitev #
09.40
Gumbek In Rjavček, Risana Nanizanka, 12/26
10.00
Tomažev Svet: Med Dvema Ognjema, Izobraževalna Oddaja Za Otroke, 3.Del #
10.10
Umko, Najboljša Zabava Za Umne Glave, 6., Zadnja Oddaja #
10.20
Semmering: Svetovni Pokal V Alpskem Smučanju, Veleslalom (Ž), Prenos 1. Vožnje (Vps 10.20)
11.15
National Geographic, Ameriška Dokumentarna Serija, 10/13, Ponovitev #
11.40
Bormio: Svetovni Pokal V Alpskem Smučanju, Smuk (M), Prenos (Vps 11.40)
12.05
Ljudje In Zemlja, Oddaja Tv Maribor, Ponovitev #
12.40
Oberhof: Svetovni Pokal V Nordijskem Smučanju, Smučarski Teki - 10 Km (Ž), Vključitev V Prenos (Vps 12.40)
13.00
Poročila, Šport, Vreme # (Vps 13.00)
13.25
Razbojnik Rogovilež (Der Rauber Hotzenplotz) , Nemški Film, Ponovitev (Vps 13.20)
14.15
Oberhof: Svetovni Pokal V Nordijskem Smučanju, Smučarski Teki - 15 Km (M), Vključitev V Prenos (Vps 14.15)
14.55
London: Nogomet, Tekma Angleške Lige: Fulham - Chelsea, Prenos (Vps 14.55)
15.00
Poročila # (Vps 15.00)
15.10
Dober Dan, Koroška (Vps 15.10)
15.45
Medvedkov Božič, Risani Film # (Vps 15.45)
16.05
Karli, Risanka
16.10
Ozi Bu, Risanka
16.15
Ribič Pepe: Starodavni Egipt, Otroška Nadaljevanka, 11/30 # (Vps 16.15)
16.35
S Soncem V Očeh: Zapuščenost, Poučna Igrana Nanizanka, 8/13 # (Vps 16.30)
16.50
Bizgeci: Popolnoma Čisto, Risanka (Vps 16.45)
17.00
Novice, Slovenska Kronika, Šport, Vreme # (Vps 17.00)
17.20
Tv Pogled #
17.30
Fina Gospa, Angleška Humoristična Nadaljevanka, 18/40, Ponovitev (Vps 17.30)
17.55
Nova Gorica: Odbojka, Finale Slovenskega Pokala (Ž), Prenos (Vps 17.55)
18.05
Žrebanje 3x3 Plus 6 (Vps 18.00)
18.10
Pipi In Melkijad, Risanka # (Vps 18.15)
18.15
Dragi Domek, Risanka #
18.25
Astrid Lindgren: Erazem In Potepuh, Mladinska Nadaljevanka, 3/5 # (Vps 18.25)
18.55
Vreme #
19.00
Dnevnik # (Vps 19.00)
19.35
Vreme #
19.40
Šport #
19.50
Tv Pogled #
19.55
Brat Bratu, Humoristična Nanizanka, 13. Del # (Vps 19.55)
20.00
Popotovanja Po Svetu, Francoska Dokumentarna Serija, 3/4 (Vps 20.00)
20.35
Tarča: In Kaj Je Bilo Potem? (Vps 20.40)
20.50
Jesenin, Ruska Nadaljevanka, 2/11 (Vps 20.55)
21.45
Impresionisti, Angleška Nadaljevanka, 3., Zadnji Del, Ponovitev (Vps 21.50)
22.00
Odmevi, Kultura, Šport, Vreme # (Vps 22.00)
22.45
Vražji Fant, Avstralska Nadaljevanka, 3., Zadnji Del (Vps 22.50)
23.00
Opus (Vps 23.00)
23.25
Glasbeni Večer: Herbert Von Karajan, Spominski Koncert V Dvorani Musikverein Na Dunaju (Anne-Sophie Mutter, Seiji Ozawa In Berlinski Filharmoniki) (Vps 23.25)
23.30
Na Utrip Srca: Zlata Resna Glasba In Balet (1958-2008) Svečani Baletni Večer S Podelitvijo Strokovnih Nagrad Lydie Wisiakove (Vps 23.35)
00.55
Zabavni Infokanal
01.20
50 Let Televizije: Tv Dnevnik 29.12.1990, Ponovitev
01.45
Zima V Yellowstonu, Angleška Poljudnoznanstvena Oddaja, Ponovitev
02.35
Dnevnik, Ponovitev
03.10
Dnevnik Zamejske Tv (Vps 03.10)
03.40
Infokanal
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Večina tega je blizu tistega, kar naj bi zagotavljala nekomercialna, javna TV. Primerjaj program zgoraj s programom POP TV in boš videl, da je večina vsebin na TV Slo takšnega značaja, da v komercialnem mediju nima kaj iskati.

Čista komercialna TV nacionalka ne bo nikoli, razen če pride do politične odločitve, da se v Sloveniji ukine javni TV servis. V to pa močno dvomim.
Po drugi strani vsi v tej državi tudi ne tripajo na rumene novice in poročila, kvazi humoristične nadaljevanke, mehiške žajfnice in razne velike brate ter kmetije. Obstaja določen % ljudi, ki želijo kaj drugega, a ravno to drugo je zanimivo res zgolj zanje in že naprej obsojeno na nizko gledanost, s tem pa tudi interesa za oglaševanje v teh terminih ni. Oziroma je zelo skromen.

Javni TV servis rabimo, vprašanje je le, kako ga financirati. Lahko se gre v povečanje RTV naročnine za cca 200% in se s tem pridobi dovolj denarja, da se lahko RTV odreče oglasom. Žal to ni niti pod razno jamstvo za boljši program, pravzapra menim, da bo večina še bolj nezadovoljna saj bo RTV potem več energije usmerila v nekomercialne vsebine, kar pa ni kruh za množice. Problem je le, da bodo to nekomercialno veselje plačevale (tudi) te množice, ki jim bi RTV po novem zagotavljala še manj njim všečnih vsebin.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Tole zgoraj je delež gledalcev, ne pa delež porazdelitve oglaševalskih prihodkov, ta je namreč v korist Pro Plus že sedaj.
 

vacant

Pripravnik
13. okt 2008
250
0
16
slovenija
Sestavi Hipotetično dober program.
rolleyes-1.gif

Da vidim s kakšnega testa si, da vidimo, kaj je kvaliteta?
cheer.gif

Da preberemo, dej jtfc.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik Jado pravi:
kaj je to SLO 1/2 ?

Kaj je to POP-TV, Kanal A in TV3? Recimo, jaz jih skoraj nikoli ne gledam. Če že kaj slovenskega, potem je to bolj ali manj na nacionalki.