Dajmo odpreti debato na temo oglaševanja v programih Televizije Slovenija.
Neredki so tisti, ki zagovarjajo prepoved oglaševanja v programih TV Slovenija. Slednja naj bi svoje prihodke ustvarjala izključno z naročninami.
Poglejmo možne scenarije v tem primeru.
Ukinitev oglaševanja na TV Slovenija
1. TV naročnina takšna kot sedaj: izrazito krčenje programske sheme programov TV Slovenija, ukinitev razvoja, upad kakovosti
2. Kompenzacija izpada prihodka iz oglasov s povišanjem TV naročnine: podoben program kot sedaj, morda malce manj komercialno usmerjen, torej bolj blizu osnovnemu poslanstvu TV Slovenija.
Kaj izgubimo gledalci?
Primer 1:
Za isti denar dobimo še slabšo kakovost programov TV Slovenija
Primer 2:
Za več denarja (višja TV naročnina) dobimo nekaj podobnega kot sedaj, morda za odtenek boljšega
Kdo profitira:
Komercialne TV
Vsi oglasi bi se skoncentrirali v komercialnih TV, še posebej programih izdajatelja Pro Plus, d.o.o. (POP TV, Kanal A, TV Pika)
To bi vplivalo na povečanje prihodkov te medijske hiše
Hkrati bi takšen scenarij pomenil de facto monopolizacijo TV oglaševanja v Sloveniji, kar bi lahko vplivalo na ceno TV oglaševanja saj prave resne alternative POP TV, Kanal A ne bi bilo več.
Moje mnenje je, da se prepoved oglaševanja na TV Slovenija ne sme zgoditi. To bi ob izrazito duopolnem TV medijskem trgu v Sloveniji pomenilo odpravo konkurenčnih razmer, kar bi lahko slabo vplivalo tako na spodbudo največje komercialne medijske hiše po izboljševanju TV programa in vlaganju vanj, hkrati pa bi zavrlo vse resne možnosti razvoja programov TV Slovenija in njeno životarjenje.
Težko si je predstavljati, kaj bi pridobili gledalci ob povečanju prihodkov največje medijske TV grupacije v Sloveniji in hkratnem upadu kakovosti ali "kakovosti" programov TV Slovenija kot posledici ukinitve prihodka iz oglaševanja na javni RTV.
Neredki so tisti, ki zagovarjajo prepoved oglaševanja v programih TV Slovenija. Slednja naj bi svoje prihodke ustvarjala izključno z naročninami.
Poglejmo možne scenarije v tem primeru.
Ukinitev oglaševanja na TV Slovenija
1. TV naročnina takšna kot sedaj: izrazito krčenje programske sheme programov TV Slovenija, ukinitev razvoja, upad kakovosti
2. Kompenzacija izpada prihodka iz oglasov s povišanjem TV naročnine: podoben program kot sedaj, morda malce manj komercialno usmerjen, torej bolj blizu osnovnemu poslanstvu TV Slovenija.
Kaj izgubimo gledalci?
Primer 1:
Za isti denar dobimo še slabšo kakovost programov TV Slovenija
Primer 2:
Za več denarja (višja TV naročnina) dobimo nekaj podobnega kot sedaj, morda za odtenek boljšega
Kdo profitira:
Komercialne TV
Vsi oglasi bi se skoncentrirali v komercialnih TV, še posebej programih izdajatelja Pro Plus, d.o.o. (POP TV, Kanal A, TV Pika)
To bi vplivalo na povečanje prihodkov te medijske hiše
Hkrati bi takšen scenarij pomenil de facto monopolizacijo TV oglaševanja v Sloveniji, kar bi lahko vplivalo na ceno TV oglaševanja saj prave resne alternative POP TV, Kanal A ne bi bilo več.
Moje mnenje je, da se prepoved oglaševanja na TV Slovenija ne sme zgoditi. To bi ob izrazito duopolnem TV medijskem trgu v Sloveniji pomenilo odpravo konkurenčnih razmer, kar bi lahko slabo vplivalo tako na spodbudo največje komercialne medijske hiše po izboljševanju TV programa in vlaganju vanj, hkrati pa bi zavrlo vse resne možnosti razvoja programov TV Slovenija in njeno životarjenje.
Težko si je predstavljati, kaj bi pridobili gledalci ob povečanju prihodkov največje medijske TV grupacije v Sloveniji in hkratnem upadu kakovosti ali "kakovosti" programov TV Slovenija kot posledici ukinitve prihodka iz oglaševanja na javni RTV.