Srž problema je v tem, da se s pridobitvijo naziva rednega profesorja podeli osebku dosmrtni mandat neglede na to če kaj dela ali pa ne. Človek je po "defaultu" tak, da če mu ni treba se s časoma uleni, poneumi, začne predčasno zapuščati delovno mesto, nobeden pa mu nič ne more. Pravilnik je pač tak, da to dopušča.
Vaje organizirajo in pripravljajo asistentje, ravno tako izpite in prosojnice za predavanja. Gospoda od red. prof. potem pride prikazat tiste prosojnice na predavanj (če). Na morebitna vprašanja ne znajo odgovoriti (poglejte si v knjigi).
V "penzijon" jim ni za it, ker je plača boljša kot pokojnina, podložoniki pa v vrsti čakajo, da jih bo pobralo (nekaj desetletij).
Znanje so študentje primorani pridobiti sami, "prepotentni mladi asistenti" pa se nad njimi izživljajo na izpitih.
S tega stališča se z bolonjsko omako obetajo boljši časi, saj bodo študentje "lahko" po mili volji izbirali predmetnik sami. Obiskovali bodo (verjetno) tista predavanj, kjer bodo od njih kaj odnesli, profesorji pa se bodo primorani truditi držati predavanja na nivoju, da se bo za "njih" odločilo čim več študentov (če ne pridobiš 15 študentov za predmet, ni cekinov).
Tukaj je pa zopet "caka". Janša je poskrbel, da bodo po novem cekini prihajali na fakulteto po glavi diplomanta in ne po glavi bruca. Bojda je merilo uspešnosti fakultete število diplomantov. In sedaj? Jah, "pametni" profesorji bodo spuščali študente že če bodo znali napisati svojo vpisno številko na izpitno polo. Na izpite "pametnih" profesorjev bo velik naval, "pametni" profesorji bodo imeli veliko diplomantov in "pametni" profesorji bodo imeli veliko cekinov.
Pa smo še na slabšem kot smo bili. Prej so bili študentje "maltretirani" in so bili prisiljeni sami pridobivati znanje. Prehodnost je bila majhna, uspelo je samo najboljšim ampak hej! Dobili smo malo, a kvalitetnih diplomantov!
Sedaj? Veliko številko diplomantov, s kvaliteto osnovnošolca (splošno znano je, da se večina skozi srednjo šolo "šlepa" in tam kaj novega ne poberejo).
Torej nam je uspel še en neuspeli poizkus uvoza tuje prakse, kjer jim uspeva angažirati tako profesorje, da se trudijo za študente, kot študente, da se trudijo za znanje. Očitno je kriva balkanska mentaliteta, da takšne stvari pri nas na "socilani podlagi" ne fukcionirajo.
Rešitev? Študentom "natakniti" visoke šolnine, pustiti izbirni predmetnik. Potem bodo verjetno začeli razmišljati tako, da bodo za svoj denar dobili največ. Ali pa tudi ne? "Če sem plačal, ne bom rizkiral s težkimi izpiti, ampak bom šel skozi z lahkimi."
Se pravi je potrebno "štrajfati" še fakultete in narediti "lestvico najboljši". Oziroma osvestiti trg dela z "obstoječo lestvico najboljših". Samo to pa za nas ne bo dobro, ker so "najboljši" izven Slovenije in če bi jim "kliknilo" bi jih začeli uvažati.
Stari! Preveč smo balkanci, da bi imeli kvalitetno šolstvo in hkrati kvaliteten kader!
P.S.: Jop. Odposlanec gospodarstva v šolstvu. Z ničnimi ambicijami, da v šolstvu ostanem. Vsaj nekaj deset let. Na stara leta, pa morda kakšna sredja šola. Tam ni habilitacij. Dovolj je že potrdilo o opravljenem pedagoško/andragoškem izobraževanju. Nah, pa smo spet pri balkancih.