Službeni avto ali privat avto v službene namene...

Emaster

Guru
Izključen uporabnik
1. sep 2007
1.070
528
113
...v senci...
...torek, kaj na koncu prinese več plusov. Prosim za nasvete iz prakse, ne pa neke gostilniške debate, kaj so plusi in minusi ene ali druge opcije. Privat avto bi se kupil na kredit ali financiranje 1% (Škoda je v ožjem izboru). Aja delalo se bo od 2 do 6 tisoč km / mesec v službene namene.

Hvala za nasvete.
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
Podjetje je tvoje, ali imaš kot zaposlen slučajno na izbiro ali eno ali drugo opcijo? Predvidevam, da prvo...
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
Potem je podjetje dokaj noro, če bi ti za takšno kilometrino sploh ponujalo uporabo tvojega osebnega vozila za službene namene. Takole zelo hiter izračun iz glave (če nisem kaj zafrknil) - tebi bi letno z vsemi odštetimi stroški za avtomobil (gorivo, vzdrževanje, zavarovanje,...) ostalo 10.000+€ pri predpostavki, da bi delal 5.000 km/mesec. V recimo da treh letih imaš že dovolj za nakup novega.

Pri uporabi službenega vozila za osebne namene pa bi ti plačeval določen odstotek (ne vem, kakšen - pozanimaj se na firmi, običajno cca. 2%) vrednosti avtomobila, zmanjšano za znesek amortizacije vsako leto, s tem da seveda odpadejo stroški z vzdrževanjem...po drugi strani pa ne dobiš povrnjenih stroškov prevoza.

Torej iz tvojega vidika je absolutno boljša opcija uporaba lastnega vozila.
 

paci

Fizikalc
19. jul 2007
1.573
8
38
0,75% do 500km 1,5% nad 500km ,če ti pa še plačujejo gorivo pa mislim ,da 2%
Stroške prevoza na delo po zakonu dobiš plačane .
Mene je pri dohodnini tepla ravno ta boniteta ,ker so mi med letom odtegovali premalo ,pa sem moral plačevati pri obračunu.
 

sandra

Guru
10. dec 2007
5.780
2.243
113
Naj ti kupijo službeno vozilo, za privat mej pa svojga, na koncu najcenej.
 

Mr_Wolf

Guru
8. jan 2008
3.222
3.626
113
Kot je napisal SoulMan.
Načeloma se tam pri več kot ca. 20.000 km/letno prelomi, da je za firmo bolj ugodno, da ti dajo službeno vozilo. Torej je zate bolj ugodno, da se voziš s svojim. Preveri, če se na firmi sploh zavedajo, koliko ti bodo plačevali za kilometrino, da se potem po 3 mesecih ne premislijo in ti uvalijo enega starega golfa SDI
evil.gif
.
Skratka pri taki kilometrini bi ti vsaka privat firma, ki gleda na stroške, dala službeni avto. Razen, če ste dogovorjeni, da se še nekaj tvoje plače "kompenzira" skozi kilometrino.
V primeru uporabe službenega avta za privat, ko ti firma plača tudi gorivo, pa ti plačaš mesečno 1,85% vrednosti avta bruto. Prve 4 leta se vrednost avta zmanjšuje po 15% na leto, naprej pa po 10%. Tako nekako.

Tako čez prst te bo privat uporaba službenega avta (nabavne vrednosti zam 25kEUR) stala ca. 200 EUR/mesec. Vprašanje je koliko delaš na leto privat kilometrov in s kakšnim avtom si privat zadovoljen. Če imaš s privat avtom (izguba vrednosti, gorivo, servisi, zavarovanje, gume, itd...) letno manj kot 2.500 EUR/letno stroška, potem je bolje imeti privat avto in službenega samo za službene poti.
Vsekakor pa je zmagovalna kombinacija, da ti firma krije vso službeno kilometrino, čeprav se v teh časih sprašujem, kakšna firma (če ni v tvoji lasti) bi to plačevala.
 
Nazadnje urejeno:

corsol

Guru
11. mar 2010
3.029
991
113
Kot zanimivost:
poznam enega, ki uporablja lasten avto v službene namene,....letno cca 60 000km.
Firma - državna
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.742
6.739
113
pri taščici
Nič novega, država se od nekdaj obnaša kot dober gospodar. Si prepričan da mu plača polno kilometrino (blizu 40 centov). Ker tista državna kilometrina okoli 13 centov ne pokrije stroška avta najbrž niti pri 60kkm.
 

corsol

Guru
11. mar 2010
3.029
991
113
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Nič novega, država se od nekdaj obnaša kot dober gospodar. Si prepričan da mu plača polno kilometrino (blizu 40 centov). Ker tista državna kilometrina okoli 13 centov ne pokrije stroška avta najbrž niti pri 60kkm.

Ne vem sicer koliko točno dobi, ne gre se za "klasično državno službo", ampak za firmo,ki je v večinski državni lasti(oz.ima država tako ali drugače večinski vpliv).
 

jernejd

Majstr
2. sep 2007
1.322
151
63
Citat:
Uporabnik corsol pravi:
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Nič novega, država se od nekdaj obnaša kot dober gospodar. Si prepričan da mu plača polno kilometrino (blizu 40 centov). Ker tista državna kilometrina okoli 13 centov ne pokrije stroška avta najbrž niti pri 60kkm.

Ne vem sicer koliko točno dobi, ne gre se za "klasično državno službo", ampak za firmo,ki je v večinski državni lasti(oz.ima država tako ali drugače večinski vpliv).

Ah ja, potem verjetno dobi le 0,37EUR/km in kakšen majhen dodatek na težko delo
smile-1.gif
.

Jernej
 

tesfalar

Fizikalc
1. nov 2008
1.125
83
48
Citat:
Uporabnik Mr_Wolf pravi:...pa ti plačaš mesečno 1,85% vrednosti avta bruto...
Že zilijontič; nič ne plačaš ti x,xx%, ampak se ti za to cifro fiktivno poveča osnova za odmero dohodnine.

Drugače pa ja, če je kdo toliko pritisnjen da ti za 50kkm letno plača kilometrino, samo gas.
Čez palec gre od kilometrine za gorivo 1/3. Če se voziš z avtom, kjer ne računaš (več) amortizacije, servisiraš pa za male pare potem je pri tej cifri cca. 10k€ letno v žep.
Sem pa 99,999% prepričan, da delodajalec ne ve kaj ga čaka. V enem letu ti bo s kilometrino plačal novo Octavio, npr.
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.927
6.559
113
Iz prakse ampak stare 20 let ti lahko povem, da če ti plačajo kilometrino samo gasa. Naš ata so delali po 50kkm letno, od tega recimo 10kkm privat in se je odločil za kilometrino napram službenem vozilu. Na dve leti je menjal avto - vedno kupil novega - brez da bi taknil plačo. Starega prodal, razliko so pa potni stroški pokrili. Je pa to en način plače najbrž, če ti osnovno plačo malo dajo, pa potem takole notri prinašajo, da se davkom ognejo.
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.547
2.935
113
v lokalni ostariji
20 let nazaj so bili drugi časi...
Golf II in kurilc. zaslužil se je OGROMNO! Cena na KM se je spreminjala glede na ceno 95 oktanskega...

še kakšnih 10 let nazaj je bila čisto druga matematika. sedaj pa kilometrina je enaka že kar nekaj let. cena goriva je zrasla. cena vzdrževanja tudi...

ni bogatija je pa lep dodatek (če ti ni preveč škoda avta) seveda moraš vedeti da pri 50.000 km / leto je tudi veliko večja verjetnost da pride do nesreče... iztroši se avto v parih letih namesto v 10tih
 

tesfalar

Fizikalc
1. nov 2008
1.125
83
48
Pa kaj če se iztroši? V 4 letih pobašeš od kilometrine 75k€, 25k je gorivo, 20 je nakup avta, 15k so ostali stroški z avtom (zavarovanje, gume, servis...).
To pomeni vsake 4 leta nov avto za 20k + pokriti vsi stroški z avtom (tudi privat) + 4-5k€ letno žepnine.
Meni je dober deal.
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.927
6.559
113
Vem, da ni isto, zato sem poudarila 20 let nazaj. Takrat je bilo to toliko denarja, da si nov avto kupil, danes je bistveno manj, ampak še vedno čisto OK dodatek k plači. Važno je le, da mu ne bodo hoteli osnovno plačo na ta račun nižati.
 

HEPAN

Majstr
5. sep 2007
2.889
155
63
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Nič novega, država se od nekdaj obnaša kot dober gospodar. Si prepričan da mu plača polno kilometrino (blizu 40 centov). Ker tista državna kilometrina okoli 13 centov ne pokrije stroška avta najbrž niti pri 60kkm.

spet en pametn...predn ti bodo v JU dovolili pot z lastnim avtom, morejo vsi od desetih zjahanih avtov starih 10 ler crknit, sestanek more bit neverjetno nujno, termin more bit taki da si vlak ze zamudil...predn bos dobil 0,37€....in dovoljenje za svoj avto.

ce pa dela v telekomu al pa v kaki banki pa verjamem da je tako...
 

paci

Fizikalc
19. jul 2007
1.573
8
38
pri nas plačajo 032€/km ,plačaš dejansko ne bonitete ampak pri obračunu dohodnine se mi pa pozna in vsako leto doplačujem ravno zaradi uporabe službenega avtomobila.