Skoda superb ll

gori

Zelenc'
15. feb 2023
17
0
1
Pozdravljeni, prosil bi za vaso pomoc. Imam skodo superb 2.0 tdi 103 kw 4x4 letnik 2013 z 211000 prevozenimi. Imam pa sledeci problem, v sesti prestavi med 2000-2500 vrtlaji ob pospesevanju prihaja kot do nekaksne resonance oziroma nekaj zelo glasno bobni oziroma ropota, tezko opisem zvok. Sem imel avto dva dneva na servisu kjer so ugotovili, da je za zvok kriv kardan pogona zadnjih koles. Po ugotovljeni napaki sem zamenjal kardan z malo rabljenim, ki naj bi bil dobro ohranjen. Vendar pa po menjavi ta isti nadlezen zvok ostaja. Sedaj mi pa ni vec jasno kje naj se iscem napako za tak zvok, zato bi prosil, ce je imel kdo podoben primer, da pove kaj bi to lahko bilo. Naj dodam, da sem imel avto ze pri vecih majstrih in napake niso nikjer odkrili, nekateri so celo trdili, da so za zvok krive gume...kar pa ne vrjamem. Pocasi obopujem nad tole skodo.
 

asteliks

Fizikalc
5. mar 2013
1.445
98
48
Mogoče vztrajnik. Pri meni na Stilotu so se tudi čutile rahle vibracije v tam območju vrtljajev. Ni pa nič ropotalo.
Čih hitrejšo in cenejše popravilo ti želim. Pa srečno vozi.
LP
 

gori

Zelenc'
15. feb 2023
17
0
1
Naj dodam, da sem menjal sklopko in pa vztrajnik pred 2000 kilometri, kar pa mislim, da ni razlog, ker je bil ta zvok ze pred menjavo prisoten. Gume pa tudi ne vrjamem da so krive za zvok, ker je isti zvok na zimskih in letnih gumah.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.486
1.481
113
Predvidevam da nekega hudega pospesevanja v 6. pri teh obratih tega relativno mrtvoudnega motorja ni vec...ampak jaz bi sumil diferencial, zadnje ležaje, polosi...in nenazadnje auspuh.
 

gori

Zelenc'
15. feb 2023
17
0
1
Hvala za odgovore. Avto so na servisu baje pogledali v nulo in niso nasli kaksne druge okvare razen kardan naj bi bil v okvari, ker naj bi se peljali brez kardana in naj bi bilo ok. Sedaj nevem a so se res peljali brez kardana ali ne samo zvok po menjavi kardana ostaja. A mogoce kdo pozna kaksnega dobrega mehanika na gorenjskem ali v lj ki bi res zadevo pregledal in da bi vedel kje napako iskati in ne samo ugibal kaj bi lahko bilo narobe.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.279
1.908
113
To je šolski primer težave, ki se ne rešuje prek foruma.
Lahko pa ugibamo to pa ja.

Najmanj kar je, da se vpraša na forumu.
Morda se najde kdo s podobnim primerom, morda kdo pozna rešitev..ne vem, kje je ta del sporen -> postaviti javno vprašanje.

Gori..kar se gum tiče...predvidevamd a menjavaš letne/zimske gume..ta del boš lahko dokaj kmalu ugotovil ali so gume razlog.
 
  • Všeč mi je
Reactions: zakajaltersuxu

luka51

Guru
16. avg 2007
14.436
5.718
113
Lej ko nekdo opisuje zvok iz katerega nič ne zveš je ugibanje vse skupaj. Vedno bo in vedno blo. Debata se bo razvila v 10 strani teorij, na koncu bo pa avto popravil človek, ki ga je videl pogledal in ni bral foruma.
Torej edini pravi odg je peli na servis. Če en ni ugotovil pelješ drugam. Lahko da res ni ugotovil, lahko pa da se jim ni dalo ugotavljat, ker dan danes noben ne plača več diagnostike.
 
  • Objave ne odobravam
Reactions: zakajaltersuxu

gori

Zelenc'
15. feb 2023
17
0
1
To tudi mene zanima kako so se brez kardana peljali, ker mi nekako ni logicno, da bi se lahko brez kardana avto peljal.

Luka51: Vprasanje sem zastavil zato, ker nevem vec kje naj iscem napako za glasen avto in sem rekel da vprasam na forumu, ce je imel kdo podobne probleme z avtom. Pa tudi, ce mi bo kdo znal svetovati kam naj avto peljem, da bi nasli napako zakaj je avto tako zelo glasen.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.486
1.481
113
Meni je superb 2012 ruzil na polno zadaj, pa so menjali lezaj se mi zdi...na koncu so bile krive mišelinke
 

gori

Zelenc'
15. feb 2023
17
0
1
Meni je superb 2012 ruzil na polno zadaj, pa so menjali lezaj se mi zdi...na koncu so bile krive mišelinke
Kako ste pa ugotovili, da so bile gume krive za ruzenje? Meni se tudi zdi da ta zvok bolj iz zadnjega dela avtomobila prihaja. So pa pri meni prisotne se rahle vibracije zato nevem, ce so ravno gume krivec. In se to se ta zvok pojavi samo pri pospesevanju od 110km/h do nekje 135km/h v sesti prestavi na obratih od 2000 do 2500. Drugace pa tega zvoka ni, zato mi je to malo cudno vse skupaj.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.486
1.481
113
Pa ravno med 100 in 130 je nekoc veljalo pravilo da so VEDNO gume! Ne vem kako se je ugotovilo, kurir je odpeljal avto in ga vrnil preobutega. Potem mislim da je bil mir. Ne spomnim se, je ze skoraj 10 let tega
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.374
2.747
113
Če so odstranili kardan, pol ne morejo reči, da ni krivda difa, osi....ali?
Sicer pa tudi jaz si ne predstavljam kako so se vozili brez.
 

damirj

Guru
9. maj 2012
5.297
2.411
113
Kako ste pa ugotovili, da so bile gume krive za ruzenje? Meni se tudi zdi da ta zvok bolj iz zadnjega dela avtomobila prihaja. So pa pri meni prisotne se rahle vibracije zato nevem, ce so ravno gume krivec. In se to se ta zvok pojavi samo pri pospesevanju od 110km/h do nekje 135km/h v sesti prestavi na obratih od 2000 do 2500. Drugace pa tega zvoka ni, zato mi je to malo cudno vse skupaj.

Pri meni so bile zadnje gume slabo centrirane oz. imele so takšen defekt, da navadna centrirka ni pravilno razporedila uteži, ker bojda obstajajo centrirke, ki upoštevajo tudi obremenitev gume, se pravi maso avta. Po centriranju s to centrirko je bila razlika kot noč in dan.
 

gori

Zelenc'
15. feb 2023
17
0
1
Pri meni so bile zadnje gume slabo centrirane oz. imele so takšen defekt, da navadna centrirka ni pravilno razporedila uteži, ker bojda obstajajo centrirke, ki upoštevajo tudi obremenitev gume, se pravi maso avta. Po centriranju s to centrirko je bila razlika kot noč in dan.
A pa mogoce ves kje imajo taksne centrirke? Mogoce bi za zacetek resevanja problema res najprej poizkusil dobro gume scentrirati.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.122
4.095
113
To tudi mene zanima kako so se brez kardana peljali, ker mi nekako ni logicno, da bi se lahko brez kardana avto peljal.

Luka51: Vprasanje sem zastavil zato, ker nevem vec kje naj iscem napako za glasen avto in sem rekel da vprasam na forumu, ce je imel kdo podobne probleme z avtom. Pa tudi, ce mi bo kdo znal svetovati kam naj avto peljem, da bi nasli napako zakaj je avto tako zelo glasen.

Zakaj pa ne? Pri teh pogonih itak ni sredinskega diferenciala ampak je pretvornik pogona (ponavadi 50:50) troej iz menjalnika gre pogon preko pretvornika na os v sprednji diferencial in na os do kardana. Sam sistem haldex-a je v oz. pred zadnjim diferencialom. Tako da takemu avtu lahko mehansko odstranis kardan in bo BP gnan na prednjo os.

In če pustimo tehniko sedaj malo. Če pri odstranjenem kardanu dela je lahko problem v ležajih/nosilcih kardana, zglobih oz. križih (odvisno kaj je montirano) kardana, nosilcu zadnjega diferenciala skupaj s haldex sklopko (ti so gumjasti in s časoma postanejo zanič in se cela enota preveč trese), in nenazadnje tudi v samem sistemu haldex sklopke.

Prvi del z lufti bi moral vsak mehanik znat preverit na roke, ker koneckoncev vidiš/čutiš luft na teh delih. Sam kardan ne vem kaj bi bil kriv, če je bil udarjen in zvit ok, ampak drugače nima s kardanom kaj bit. Lahko sicer ni balansiran, če je bil menjan je to pogoj (balansiranje) da se izogneš tresljajem.

Glede samega sistema haldex bi preveril kako je bilo delano redno vzdrževanje, menjal olje če ni bilo še nikoli pod tvojim lastništvom. Če to ne pomaga pa k nekemu specialistu za visko pogone.